Auto kopci na czarno

Postprzez Marek podlaskie » 9 wrz 2007, 20:14

Witam.Ja tez chcialem sie poscigac z kolezka i przy docisnieciu do 130 kolega ktory zostal w tyle powiedzial ze byl czarny dym .Ja tez mysle ze to jest nagle depniecie i stad czarny dymek.Nie jestem znawca diesla ale jezdzac po miescie widze ze podobne diesle tak jezdza.,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 21:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez say » 10 wrz 2007, 10:41

Bako626 napisał(a):[...]ostatnio zauważyłem że jak ojciec ruszał moim samochodem to na pierwszych 3 biegach przy mocnym wdepnięciu prawego pedału madzia wyrzuca z siebie sporo czarnego dymu[...]

xANDy napisał(a):Osobiście myślę, że to w miarę normalne – diesel z pośrednim wtryskiem (nawet z turbiną) zawsze trochę przykopci. Taka natura diesla.
Calkowicie sie z tym zgadzam.
Cale zycie jezdze dieslami (spaczony jestem :) ) i zawsze tak bylo przy ostrym wcisnieciu pedalu przyspieszacza. W starszych silnikach (np. z 80 lat zeszlego wieku), zwlaszcza bez turbiny, byl jeszscze inny obiaw, silnik zaczynal sie dlawic i jakby nagle slabnac. To mnie nauczylo, ze diesel woli spokojne wciskanie tego pedalu w podloge :), wtedy nie kopci i ciagnie jak szalony :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 07:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez pechozol » 18 mar 2008, 20:54

...no i własnie jak wyżej kopci mi na postoju tak na kolor lekko niebieskawyi lekko zaraz po ruszeniu póxniej jest spokuj nie kopci w czasie jazdy jak przegazuje to tez na czarno kopci czyli dobrze...zauważylem to dziś...co to za objawy...
może ktoś mi pomoże....
pechozol
 

Postprzez Sebas » 18 mar 2008, 21:00

pechozol napisał(a):kopci mi na postoju tak na kolor lekko niebieskawy

Pierścienie albo uszczelniacze :|

pechozol napisał(a):na czarno kopci czyli dobrze

wtryski leją zła regulacja dawki paliwa niewystarczające ciśnienie

to objawy wskazują na zużycie się pierścieni pytanie czy jest jeszcze je na co zakładać <czytaj>
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 20:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez Sebas » 18 mar 2008, 21:01

pechozol poza tym popraw temat wszelką pomoc znajdziesz w regulaminie działu ;)
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 20:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez pechozol » 18 mar 2008, 21:34

nie zgodze sie z tym stwierdzeniem ze pierścienie bo powinna w takim przypadku brać olej o ile sie nie myle, a kapki nie weźmie.....
pechozol
 

Postprzez pechozol » 18 mar 2008, 21:40

i jeszcze jedna kwestia dotycząca pierścieni...powinien cały czas kopcic na niebiesko jeżeli to wina pierścieni.....może jakieś inne propozycje...
pechozol
 

Postprzez Sebas » 18 mar 2008, 21:49

pechozol napisał(a):powinien cały czas kopcic na niebiesko jeżeli to wina pierścieni

:P tu się mylisz
pechozol napisał(a):w takim przypadku brać olej

niewielkie ilości ;)

inne propozycje

lejące wtryski, walnięta głowica i bardzo wiele innych możliwości <czytaj>
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 20:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez maciekkr » 23 mar 2008, 08:56

Mam podobny problem, kopci i dławi się zaraz po ruszeniu rano, później jest dynamiczny nie dymi prawie wcale.

Sebas1236 napisał(a):pechozol napisał:
powinien cały czas kopcic na niebiesko jeżeli to wina pierścieni

tu się mylisz


Rozwiń proszę dlaczego się myli, tak po chłopsku na zimnym silniku pierścienie są bardziej "uszczelnione" przez gęsty olej, czy nie ?
Głowica u mnie chyba odpada, bo byłyby ślady oleju w płynie i odwrotnie, a nie zauważyłem. Podobnie wtryski, problem chyba powinien występować niezależnie od temperatury.
Poprawcie jeśli się mylę, to mój pierwszy diesel.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez Sebas » 23 mar 2008, 10:34

maciekkr napisał(a):na zimnym silniku pierścienie są bardziej "uszczelnione"

Zgadza się lecz olej z cylindrów spływa na tłoki w skutek tego mamy niebieską chmurkę i są bardziej uszczelnione
Dlaczego podczas jazdy nie widać tego :
olej na bieżąco jest spalany podczas wygaszania silnik zrobi jeszcze kilka obrotów zanim się zatrzyma stąd olej dostanie się na tłoki ;) a olej jest jeszcze rzadki :P oprócz tego w większości przypadków są jeszcze orginalne uszczelniacze zaworów które już swoje przepracowały one też przepuszczają olej

maciekkr napisał(a):bo byłyby ślady oleju w płynie i odwrotnie

tu się mylisz :P
comprex-y mają to do siebie iż głowica pęka pomiędzy zaworami płyn dostaje się na tłoki z tąd biały obłoczek ;)
niestety jakiś "inżynier " se wymyślił kanał wodny pomiędzy zaworami :|

maciekkr napisał(a):Podobnie wtryski, problem chyba powinien występować niezależnie od temperatury.

pierwsze kilka sekund po odpaleniu następuje zimne spalanie czyli niska temp. Temperatura spalania potem się stabilizuje <czytaj>



maciekkr napisał(a):Poprawcie jeśli się mylę, to mój pierwszy diesel

Diesel to diesel copmrex to inna bajka zaprowadzisz do mechanika z objawami paska klinowego to on wymieni Ci pompe wtryskową hahaha
niestety w Polsce jest mało osób które znają się na comprex-ie <czytaj>
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 20:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez maciekkr » 23 mar 2008, 14:46

Pozwolę sobie doprecyzować; w moim przypadku silnik zaczyna kopcić i dławić się w okolicach 1500obr, występuje to aż nie złapie trochę temperatury czyli ok. 3-4min po odpaleniu. Odpada więc chyba olej "z po zgaszenia" czy uszczelniaczy, bo trwało by to krócej, płynu nie ubywa-głowica pewnie (jeszcze :) ) nie pękła. Pozostają wtryski, albo pompa, z którą mam jeszcze inny problem opisany tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=49962
Jakkolwiek, pechozol – daj proszę znać jak dojdziesz co szwankuje.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez Sebas » 23 mar 2008, 15:25

maciekkr
u Ciebie jest winna pompa wtryskowa słuchaj Jaksy on dobrze Ci radzi ;)
w szczególności liczy się kolor dymu ;)
czarny- zła dawka lub lejące wtryski
Niebieskawy- olej
siwy biały szary to woda ;)
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 20:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez maciekkr » 23 mar 2008, 16:56

Z tego co piszesz to ja mam kumulację; problem z obrotami-pompa, poranne dymienie-remont góry lub dołu silnika. Rewelacja.
Auto idzie z początkiem kwietnia do mechanika na uszczelnienie pokrywy zaworów, simeringów, wymiany rozrządu i oleju, zobaczymy co jeszcze wyjdzie.
Wesołych świąt, chociaż dla Was.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez Bruchu » 23 mar 2008, 21:06

Mam też comprex-a który dymi na czarno .Ale dymi dopiero wtedy jak dam po garach ,sprawdzę w sobotę wtryski u mechanika ,tylko jak będą lały to nie wiem jakie mam kupić i czy są same końcówki ,czy trzeba to całe i wszystkie wymienić .
Mam prośbę czy ktoś to wymieniał w comrex-ie (jaka jest cena i nazwa firmy lub symbol).
Mam jeszcze pytanko co do uszczelniaczy czy są to wszystkie simeringi i uszczelki które są w silniku ??? <glupek2>
ps (kiedyś koleś co jeżdzi audi 80 powiedział mi że w dieslu wymienia się jakieś szklanki przy zaworach ale ja nawet nie wiem co to jest <glupek2>)
Magda comprex to jest to
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 11:56
Posty: 15
Auto: 626 comprex 94

Postprzez zadra » 23 mar 2008, 22:29

[/quote]Pozwolę sobie doprecyzować; w moim przypadku silnik zaczyna kopcić i dławić się w okolicach 1500obr, występuje to aż nie złapie trochę temperatury czyli ok. 3-4min po odpaleniu.[quote]

Tak to jest z comprexami,że czasami objawy są błędnie odczytywane przez nieznających tematu mechaników.

Z tego co ja wiem (chciałbym podkreślić,że nie jestem mechanikiem, a wiedzę czerpię przedewszystkim z forum) to bardzo częstą przypadłością jest ślizgający się pasek alternatora (napędza on ,czy raczej synchronizuje pracę sprężarki) objawami są nagła utrata mocy, ostre dymienie na czarno, piski z komory silnika.
po naciągnięciu paska objawy znikają


Proszę poszukać na forum, by się upewnić ale ja nie zalecałbym wymiany wtrysków-podobno w są "niezniszczalne" i wymiana może tylko przynieźć więcej szkód niż pożytku.

Jeśli chodzi o szkalanki, to takie "coś" czasami się spotykało w silnikach samochodów i była to " wymienna gładź komory sprężania, w której chodził tłok.
innych szklanek nie znam(rozróżniam szklanki puste i pełne;).
no może jeszcze samoregulatory zaworów- ale w comprexach są chyba podkładki regulacyjne

W mazdach przy wyobleniu cylindra wykonuje się raczej szlify cylindrów.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Baj » 24 mar 2008, 01:21

Mam comprexa po pęknięciu głowicy jak pękła to za samochodem na wolnych obrotach nie widzialem nic poza chmurą białego dymu, jezeli chodzi o dławienie na zimnym silniku to ja obstawiam paski na alternatorze i comprexie to moze byc to !!! a wymiana nie jest zbyt droga a jak nie pomoze to napewno nie zaszkodzi a kopcenie rano u mnie przestalo po wyczyszczeniu zaworu startowego nie wiem czy to moze byc to ale mi pomoglo.
Wczesniej mialem diselka na wykończeniu z przeciekiem na uszczelniaczach to na wyższych obrotach nie było czarnego dymu tylko niebieski, a z mojego doświadzenia takie objawy czyli niebieski dym po odpaleniu wskazuje na uszczelniacze zaworowe.
A jak powiedział mój zaprzyjażniony mechanik zaczynaj zawsze od najtańszych rzeczy :D
Pozdrwiam
Początkujący
 
Od: 31 mar 2007, 19:18
Posty: 24
Auto: Mazda 626 Comprex 1992

Postprzez maciekkr » 24 mar 2008, 08:52

Paski – to może być to, silnik u góry leje i paski w większości są mokre. Wreszcie jakiś optymistyczny post :)
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez Bruchu » 24 mar 2008, 09:55

Co to są są te uszczelniacze zaworowe czy są to tak zwane (szklanki <glupek2> )
PS Mój rano zakopci tylko przy odpaleniu przez 2 3 sek a potem jest ok .,ale jak przycisnę do dechy to idzie czarna chmura .
Magda comprex to jest to
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 11:56
Posty: 15
Auto: 626 comprex 94

Postprzez Baj » 24 mar 2008, 10:59

maciekkr napisał(a):Paski – to może być to, silnik u góry leje i paski w większości są mokre. Wreszcie jakiś optymistyczny post :)


Według mnie to wszystko wskazuje na paski alternator i comprex, u mnie bylo podobnie jak mialem zalozony nieoryginalny pasek ,bodajze conti, na alternatorze po odpaleniu musialem chwile poczekac bo po dodaniu gazu przy okolo 2000 auto przerywalo i strasznie kopcilo, wymiana pasków na oryginalne rozwiazala ten problem, wiec według mnie zacznij od tego

Szklanki to poprostu inna nazwa popychaczy zaworowych a usczelniacze to poprostu uszczelnienie zaworów w głowicy. Moja madzia też zawsze rano zakopci ale w sumie nawet nie wiem na jaki kolor, jeżel kopci na niebiesko i tylko po postoju to raczej uszczelniacze ale wtedy powinno ubywać Ci oleju z silnika.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 mar 2007, 19:18
Posty: 24
Auto: Mazda 626 Comprex 1992

Postprzez maciekkr » 24 mar 2008, 11:40

No masz, mechanik zaproponował mi na rozrząd conti (160pln) twierdząc, że jest znacznie lepszy niż mitsuboshi (80pln). Bądź tu mądry...
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6