Podłączenie jego do instalacji ew. wykręc i oczysc koncowkę ktora jest w płynie moze tam zebrał się syf i sygnalizuje o przerwie w obwodzie.andi! napisał(a):Jutro to sprawdze
Wybijanie wody, bąbelki w zbiorniku wyrównawczym – pęknięta głowica
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam .
Zrobiłem wedle pana zaleceń i nieposkutkowało.masa była zasniedziała,czujnik wykręciłem z chłodnicy,był brudny,wyczysciłem,i nadal sie świeci.
zamówiłem nowy,mały koszt 22zł,będzie na środe i zobaczę wtedy czy to od tego zalezy.
Pozdrawiam.
Zrobiłem wedle pana zaleceń i nieposkutkowało.masa była zasniedziała,czujnik wykręciłem z chłodnicy,był brudny,wyczysciłem,i nadal sie świeci.
zamówiłem nowy,mały koszt 22zł,będzie na środe i zobaczę wtedy czy to od tego zalezy.
Pozdrawiam.
- Od: 24 paź 2005, 23:37
- Posty: 4
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 626 2.0Diesel 89r.
Witam
Po paru tysiącach km w niedawno zakupionej mazdzie diesel comprex z 92r. zaczęły się dziać rzeczy smutne i niepokojące, do których nasza poprzednia ( mojego ojca) madzia1.6 benzyna 1985, 220tys. przebiegu nas nie przyzwyczaila. pewnego pieknego dnia zapaliła się kontrolka temperatury, i co jakiś czas się zapala, a prócz tego wybija płyn chłodzący ze zbiorniczków wyrównawczych. Wymienione już były: korek chłodnicy, pompa, termostat, uszczelka pod głowicą.
Według informacji których tu na forum znalazłem, przyczyną powinno być pęknięcie głowicy silnika.
A może są jeszcze inne możliwe usterki, które dadzą się usunąć tanim kosztem?
Pytanie do fachowców: czy z tymi bąbelkami w zbiorniku (w domyśle z pękniętą głowicą) można jeszcze trochę pojeździć?
Po paru tysiącach km w niedawno zakupionej mazdzie diesel comprex z 92r. zaczęły się dziać rzeczy smutne i niepokojące, do których nasza poprzednia ( mojego ojca) madzia1.6 benzyna 1985, 220tys. przebiegu nas nie przyzwyczaila. pewnego pieknego dnia zapaliła się kontrolka temperatury, i co jakiś czas się zapala, a prócz tego wybija płyn chłodzący ze zbiorniczków wyrównawczych. Wymienione już były: korek chłodnicy, pompa, termostat, uszczelka pod głowicą.
Według informacji których tu na forum znalazłem, przyczyną powinno być pęknięcie głowicy silnika.
A może są jeszcze inne możliwe usterki, które dadzą się usunąć tanim kosztem?
Pytanie do fachowców: czy z tymi bąbelkami w zbiorniku (w domyśle z pękniętą głowicą) można jeszcze trochę pojeździć?
Ostatnio edytowano 15 sty 2006, 00:23 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
-
Gość
jankomuzykant napisał(a):Według informacji których tu na forum znalazłem, przyczyną powinno być pęknięcie głowicy silnika.
niestety pewnie fakt
jankomuzykant napisał(a):A może są jeszcze inne możliwe usterki
co najwyżej uszcelka pod głowicą
jankomuzykant napisał(a):czy z tymi bąbelkami w zbiorniku (w domyśle z pękniętą głowicą) można jeszcze trochę pojeździć
ja bym nie ryzykował. Bo jeśli to tylko uszczelka, to w efekcie głowica napewno pęknie, no i bankowo wkońcu przegrzejesz.
JACU626 napisał(a):10 20 tyś km napewno zrobisz
hehe klekot power
jankomuzykant napisał(a):czy z tymi bąbelkami w zbiorniku (w domyśle z pękniętą głowicą) można jeszcze trochę pojeździć?
Szkoda dołu silnika – głowica i tak będzie do śmietnika – RF-G pękają jak szklanki między- zaworowoWaluś napisał(a):ja bym nie ryzykował.
I co Nie widział pęknięć między zaworamijankomuzykant napisał(a):uszczelka pod głowicą
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Nie widział pęknięć między zaworami
Może nie przyszło mu do głowy że głowice zawsze się powinno sprawdzić po zdjęciu albo nie chciał widzieć
sfoti napisał(a):ez mi dmuchalo ze zbiornika (GDV 2.0D zwykly) i tez myslalem ze to glowica a co pomoglo?? – wlalem takie gownienko do czyszczenia ukladu chlodzenia i teraz nawet kropelka nie poszla a juz ponad 10 tkm.
Sfoti, Globy A co to za gownienko do czyszczenia układu chłodzenia? mam problem z bąbelkami w zbiorniku wyrównawczym, wszystko wskazuje, ze to głowica, ale płynu nie ubywa, więc może jednak nie... (mam nadzieje)
-
Gość
Tak właśnie najprawdopodobniej jest. W korku jest zawór upustowy. Jeśli on nie działa prawidłowo, to wpuszcza powietrze, ale nie odpowietrza układu.kot napisał(a):winą tego że wybija wode jest zjechany korek
Dokładniej: jeśli silnik jest gorący i zgasisz silnik, to stygnie a w związku z tym płyn chłodniczy zmniejsza swoją objętość. Wtedy zasysa powietrze przez korek. Jeśli odpalisz zimny silnik, to płyn chłodzący rozgrzewając się zwiększa swoją objętość. Wypychane ku górze powietrze uchodzi korkiem, zaś gdy całe ujdzie i do korka dojdzie płyn chłodzący, to korek już go nie przepuszcza, lecz wydostaje się on z układu zamkniętego do zbiorniczka "retencyjnego".
Układ chłodzenia w autach marki Mazda odpowietrza się zamoczynnie (pomijając operacje warsztatowe, które wymagają odpowietrzenia układu). Jeżeli korek masz uszkodzony, to np. wpuszcza on powietrze, lecz go nie wypuszcza. Pod wpływem ciśnienia zawór wypuszcza płyn chłodzący do zbiorniczka wyrównawczego (choć uważam, że powinien się on nazywać "retencyjnym"). Efektem tego jest ciągłe przybywanie płynu w zbiorniczku oraz nieustanne ubywanie go w układzie chłodzenia. W skrajnych przypadkach dochodzi do zapowietrzenia układu chłodzenia a na dłuższą metę – przegrzania silnika.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam.
mam podobny problem jak andi! tez musze sprawdzic ten czujnik, ale nie wiem gdzie dokl;adnie sie znajduje.
Czy ktos moglby powiedziec gdzie jest jego lokalizacja?
mam podobny problem jak andi! tez musze sprawdzic ten czujnik, ale nie wiem gdzie dokl;adnie sie znajduje.
Czy ktos moglby powiedziec gdzie jest jego lokalizacja?
-
rookie
No właśnie , także mam taki problem tez w comprexie 2,0 D . Tyle ze u mnie poziom płynu dość szybko spada (tak mi sie wydaje) powiedzmy centymetr w ciagu 4 dni . Proszę o wskazówki .
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
W chłodnicy od gory obok korka wlewowego ( po prawej stronie )rookie napisał(a):Czy ktos moglby powiedziec gdzie jest jego lokalizacja?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Sierzant , napisz jak , jesli rozwiązałeś problem .
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
zauważyłem w swojej madzi 1,7 d , 92 rok coś takiego. jak odpalam silnik po ok 15 sek zapala mi sie kontrolka (chyba chłodnicy, ta obok kontrolki paska rozrządu) i gaśnie w chwili gdy silnik osiagnie właściwą temp pracy. O co tu chodzi? Płyn w chłodnicy jest, w zbiorniczk też.
Ostatnio edytowano 28 mar 2007, 22:16 przez rogalmini, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 25 mar 2007, 22:08
- Posty: 22
- Skąd: Ełk
- Auto: mazda 323 BG, 1.7D PN, 1992r
Kontrolki powinny gasnac po uruchomieniu silnika.gdy gasna tzn ze wszystko jest ok.
A Tobie jesli nie nazwiesz poprawnie tematu to raczej nikt nie pomoze przeczytaj regulamin i go popraw,to jest sznsa ze ktos ci odpowie.Regulamin jest w kazdym dziale na samym poczatku powodzenia
A Tobie jesli nie nazwiesz poprawnie tematu to raczej nikt nie pomoze przeczytaj regulamin i go popraw,to jest sznsa ze ktos ci odpowie.Regulamin jest w kazdym dziale na samym poczatku powodzenia
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6