Wybijanie wody, bąbelki w zbiorniku wyrównawczym – pęknięta głowica

Postprzez Yasiu22 » 29 gru 2007, 20:02

Lub po prostu masz zapowietrzony układ a gość który robił Ci uszczelkę nie odpowietrzył go dobrze. Miałem tak w AUDI 80 i również była wymieniana uszczelka a przyczyną takiego stanu rzeczy był pęcherz powietrza w dolnym wężu, więc sprawdź najpierw czy wszystkie węże są równie gorące, jeśli nie to masz powietrze w układzie jeśli są równomiernie nagrzane to głowica. Napisz czy przed wymianą uszczelki też tak miałeś (bo u mnie było wszystko dobrze), jeśli tak to może być tak jak pisze kolega wyżej tylko wtedy jest to zaniedbanie mechanika który powinien sprawdzić stan głowicy przed złożeniem silnika.
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 19:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez Pit » 29 gru 2007, 20:20

W tych silnikach głowice pękają na potęgę. Zapowietrzony układ nie powodowałby tak drastycznych objawów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Yasiu22 » 29 gru 2007, 20:31

Piotruś napisał(a): Zapowietrzony układ nie powodowałby tak drastycznych objawów.

Uwierz że dał by rade, u mnie potrafiło jednorazowo wypluć cały zbiorniczek wyrównawczy a było tam z 1,5 litra płynu albo i więcej. Oczywiście nie twierdze z miejsca ze to nie głowica bo może być tak że mechanik "przeoczył" hahaha jakieś malutkie pęknięcie głowicy tylko chce żeby kolega sie upewnił czy nie padł ofiarą partactwa i pośpiechu bo komuś się nie chciało dobrze odpowietrzyć układu.
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 19:28
Posty: 66 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda Xedos6 1.6 16V CA 1994r.

Postprzez Pit » 29 gru 2007, 20:51

Yasiu22 napisał(a):Uwierz że dał by rade, u mnie potrafiło jednorazowo wypluć cały zbiorniczek wyrównawczy a było tam z 1,5 litra płynu albo i więcej. Oczywiście nie twierdze z miejsca ze to nie głowica bo może być tak że mechanik "przeoczył" hahaha jakieś malutkie pęknięcie głowicy tylko chce żeby kolega sie upewnił czy nie padł ofiarą partactwa i pośpiechu bo komuś się nie chciało dobrze odpowietrzyć układu.

Masz rację – należałoby zacząć diagnozować od awarii ciągnących najmniejsze koszty... :) ...a niewątpliwie odpowietrzenie układu jest najtańsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 05:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Grzyby » 29 gru 2007, 22:40

cegla – to jest temat do działu DIESEL i tam go przeniosę.
A ty możesz poprawnie nazwać temat (masz przykłady w regulaminie działu)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 30 gru 2007, 13:48

Wychodzi na to ze jest to peknieta glowica. W zwiazku z tym mam pytanie czy mozna gdzies kupic nowa glowice a jesli tak to gdzie?
Gość
 

Postprzez cholmar » 4 sty 2008, 21:15

kolego cegła sprawdz jeszcze korek od chłodnicy, może jest w fatalnym stanie.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2006, 15:50
Posty: 26
Skąd: Łódz
Auto: 626 comprex 92'

Postprzez Sylwek_626 » 4 sty 2008, 21:29

"cegla" sprawdz ten krek , może wina leży po jego stronie . W mojej Madzi bardzo szybko ubywał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego , wszyscy mówili, radzili : głowica , na bank wymiana , spawanie ... no cóż zapłaciłem kupe kasy i zrobił mi" fachowiec" głowice , sprawdził szczelność itd. wszystko OK
Pojeździłem troszke , a płyna dalej znikał ... okazało się że pompa wody była pdanięta , zmieniłem u innego mechanika i śmiga aż miło . Pare złoty mogłem mieć w kieszeni . :|
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 08:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Gość » 8 sty 2008, 19:20

Korek jest sprawny bo plyn uciekal z zbiornika wyrownawczego. Co dalej .. okazalo sie ze kabel z termostatu jest ledwo wpiety . przeczyscilem zalozylem i dziala. Mozna jedzic normalnie choc plyn ubywa ale juz nie w takich ilosciach.
Gość
 

Postprzez rafal000rafal » 4 cze 2008, 08:39

Witam,

Mam Mazdę 626 2.0 z 95 r. comprex ale wersję kombi – z kanciastym nadwoziem, z poprzedniej III generacji. Czemu to podkreślam? O tym za chwilę.

Otóż ostatnio ubywało mi płynu z chłodnicy, po kilkudziesięciu minutach jazdy zapalała się lampka "Partenonu". A po postoju zawsze miałem małą, zieloną plamę pod samochodem. Ani chybi, rozszczelniła mi się chłodnica – pomyślałem – trzeba wymienić. Wszyscy polecają chłodnice Nissen, więc sięgam do ich katalogu internetowego, a tu problem – nie ma chłodnicy do modelu comprex kombi. Są do sedanów i hatchbacków comprexów, są do benzynowych kombików, ale do kombi comprexów już nie.

Pojechałem więc do polecanego przez Jaksę warsztatu chłodnicowego w Warszawie – firma Smart na ul. Radzymińskiej 206, niestety po drugiej stronie Wisły – 2 godz. jazdy w każda stronę w korkach z cieknącą chłodnicą, brrr.

Ale było warto. Gościu konkretny, pomierzył, wymierzył i stwierdził: chłodnica od comprexu nie bedzie pasować, jest za mała. W kombikach widocznie były montowane inne chłodnice niż w pozostałych comprexach. Mam dużo większą, miedzianą i bez żadnych plastików. Na szczęście okazało się, że jest to dokładnie taka sama chłodnica jak w starych mazdach 2.0 diesel, produkowanych w latach osiemdziesiątych. Są to o tyle dobre chłodnice, że nie trzeba wymieniać całej, wystarczy wspawać do niej nowy rdzień. Miedziany rdzeń z montażem kosztuje 600 zł. Zabawa spawalnicza plus montaż, demontaż i sprawdzanie szczelności trwa w sumie 2 godz.

Zobaczymy jak samochód będzie zachowywał się po wymianie.
Znów niezawodny japoński samochód!
Mazda 626 kombi 2.0 Comprex 1995 "Srebrny Szerszeń"

A wcześniej:
Fiat 125p 1.3 z 1968 "Czerwony Samochód" (2 wesołe studenckie lata zakończone wizytą na złomowisku)
Nissan Cherry 1.7 D z 1988 "Wisienka" (6 wspaniałych lat i ostatni, już zdecydowanie mniej cudowny, rok)
Citroen XM 2.1 TD z 1993 "Total Disaster", "Padaka" (0.5 roku mordęgi z hydrauliką)
Ford Escort kombi 1.6 16V z 1996 "Ford g Wort" (2.5 roku udręki z automatyczną, bezstopniową skrzynią CTX i spalania po 10l/100km przy kapelusznickiej jeździe)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lip 2007, 18:53
Posty: 10
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex kombi 95

Postprzez maciekkr » 14 lip 2008, 18:21

Co może być przyczyną przelewania płynu do zbiorniczka wyrównawczego ? Wężyk w zbiorniczku nie "bąbelkuje", głowica była ściągana, sprawdzana i planowana. Korek chłodnicy wygląda na OK. Błagam pomóżcie, co jeszcze mogę sprawdzić ?
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez maciekkr » 15 lip 2008, 17:23

Czy to jest normalne położenie wskazówki temperatury ?

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez fox11 » 16 lip 2008, 00:12

a termostat ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 09:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez mar909 » 16 lip 2008, 15:32

U mnie dokładnie to samo powietrze w układzie chłodzenia przy niskich obrotach nagrzewnica jest zimna mimo normalnej temperatury silnika
mar909
 

Postprzez maciekkr » 16 lip 2008, 17:04

Co z wskaźnikiem, jak to u Was wygląda ?
Druga sprawa; raz gdzieś w internecie a raz w jakiejś gazecie wyczytałem, że jedną z wad comprexów są pompy wodne, a na forum jakoś o tym cicho. Orientujecie się na czym polega wada tych pomp ?
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez maciekkr » 17 lip 2008, 17:37

Dzięki za pomoc, jesteście nieocenieni.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez Cebik » 17 lip 2008, 22:37

Mi nie przybywa ani nie ubywa w zbiorniku wyrównawczym, za to ubywa w układzie chłodniczym.

Zdaje się że to pompa siada bo udało mi się w końcu zauważyć jak czasami (bardzo rzadko – widziałem tylko raz) wylatywa ;) mi płyn z malutkiej dziurki niedaleko pompy (a może na pompie). Z tym że miałem już wcześniej problemy z chłodzeniem. Często brakowało mi płynu w chłodnicy a nic nigdy nie ubywało ze zbiornika wyrównawczego. Wymieniałem już korki na chłodnicy (mam 2), ale to nic nie zmieniło. Teraz pompa (chyba) zaczęła hałasować a płyn dolewam już co 3-4 dni (już teraz wodę). Pewnie w zbiorniku wyrównawczym jest płyn, ale nie jest zaciągany. Wodę wlewam bezpośrednio przez korek na chłodnicy (nie wiem czy dobrze – ale jak inaczej mogę jak nie zaciąga).
Ostatnio zauważyłem że jedna z rurek od płynu była "wessana" – pomyślałem sobie że nie powinna być, że powinna zaciągnąć płyn ze zbiorniczka. Mam instalacje gazową założoną i słyszałem sporo opinii że źle zamontowana może to spowodować. Reduktor jest umieszczony pod akumulatorem.

Jak myślicie o co biega z tym brakiem zaciągania płynu?
Może ktoś potwierdzić mi czy to rzeczywiście mi pompa siadła?

Jutro chce się umówić na wymianę (160zł + 200zł + płyny :( ).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 17:21
Posty: 20
Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
Auto: Mazda 626 4WD sedan

Postprzez Cebik » 21 lip 2008, 09:59

Tak.. to pompa...
Teraz już sika woda i to wszędzie..
Koło napędowe lata..
Samochód odholowany do mechanika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 17:21
Posty: 20
Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
Auto: Mazda 626 4WD sedan

Postprzez PTB1 » 21 lip 2008, 11:51

w mojej wskaźnik temperatury po nagrzaniu też jest w tym miejscu. Kolega miał taką samą mazdę i też tak miał więc moim zdaniem jest ok. Zresztą gdzieś czytałem, że wskaźnik jest trochę dalej niż na połowie.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 08:13
Posty: 27
Skąd: PTB
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.

Postprzez maciekkr » 21 lip 2008, 17:58

Rany, dziękuję, myślałem, że już nikt nie odpowie.
Właśnie też czytałem, ale ktoś napisał, że jest 1mm ponad połową, stąd pytanie. Ale jeśli u Ciebie też jest tak wysoko to może wszystko gra..
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 19:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6