Wybijanie wody, bąbelki w zbiorniku wyrównawczym – pęknięta głowica

Postprzez astarot20 » 25 lut 2012, 19:44

nie dolewałem już z 3 miesiące wcale i i w chłodnicy jest pełno a jak doleje to po kilku kilometrach już płyny w zbiorniczku nie ma wiec wyciek z innego miejsca jak zbiorniczek wyrównawczy jest nie możliwy . i tak mam odkąd kupiłem auto czasem doleje do zbiorniczka mając nadzieje ze tym razem płyn tam zostanie.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 19:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez zadra » 26 lut 2012, 23:48

co to znaczy prawidłowe odpowietrzenie

To znaczy zupełne pozbycie się powietrza z układu chłodzenia.
Ten układ odpowietrza się sam

nigdy nie twierdziłem,że jest inaczej, ale dzieje się to tylko wtedy, gdy jest wszystko O.K. i :[quote]korek od chłodnicy jest sprawny [/quote]
gdzie widziałeś w comprexie jakikolwiek odpowietrznik np(na chłodnicy czy wężach na nagrzewnice

Nigdy nie twierdziłem,że istnieją jakiekolwiek odpowietrzniki w ukł. chłodzenia.
termostat comprexa ma dwa osobne grzybki pierwszy i drugi stopień i te termostaty naprawdę bardzo rzadko się psują

z własnego podwórka wiem,że te termostaty również się psują, a chodziło mi tylko o potwierdzenie przez własciciela,że :
chłodnica zrobiła się ciepła (czy termostat O.K.)

Bo skoro:
Układ jest raczej dobrze odpowietrzony bo wymieniał mi płyn mechanik więc ufam, że dobrze to zrobił.

i jeśli:
Masz zaufanie do mechanika

a ponadto:
z głowicą jest O.K.

a przed wymianą płynu nie było jakichkolwiek podobnie wyglądających objawów zapowietrzenia, auto nie było przegrzane a ten przeklęty koreczek od chłodnicy jest na pewno sprawny, to czy stoi coś na przeszkodzie, aby dopomóc w samoodpowietrzeniu się auta i wykonać własnoręcznie czynności które opisałem?
W końcu jest to mniej kosztowne, niż wymiana uszczelki pod głowicą lub spawanie-wymiana głowicy silnika-może należałoby się upewnić,czy nie ma innego wyjścia niż kosztowna naprawa?

Czy naprawdę wszystkim silnik comprexa musi kojarzyć się przede wszystkim z pękniętą głowicą?
A wszelkie problemy z układem chłodzenia już w drugim poście tematu muszą być kwitowane radą: chłopie, to tylko pęknięta głowica -nowa kosztuje jedyne 1500npl, żaden pieniądz bo to mniej niż połowa średniej krajowej...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Tomcio1972 » 27 lut 2012, 12:17

pojechałeś teraz ale masz niestety rację przeżyłem to miesiąc temu wszelkiego rodzaju próby odpowietrzenia nie pomogły – pomogła wymiana uszczelki pod głowicą z robocizną olejami paskami ( wszystkie nowe nieśmigane ) wyszło mi 1000 pln
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 21:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez biniloluk » 28 lut 2012, 01:20

nie bądźmy złośliwi przecież nadzieja umiera ostatnia ;P

ale co ja tam mogę wiedzieć może niepotrzebnie kupowałem głowicę było tylko odpowietrzyć układ :)
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 21:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez zadra » 28 lut 2012, 07:21

niepotrzebnie kupowałem głowicę

Przecież nikt Ci tego nie zabroni...

Do sprawy
Bini... odebrałem Twój post jako wredną, napastliwą, złośliwą, kąśliwą, zazdrosną, niemiłą i na wskroś przenikniętą feministyczną odmianą rasizmu próbę udowodnienia,że musimy polegać na zupełnie automatycznej możliwości odpowietrzania się układu chłodzenia comprexa.
Ja do takich spraw podchodzę z rezerwą, bo czasami coś przestaje funkcjonować automatycznie i samo z siebie i powinno się wtedy uruchomić funkcję "manual".
Wszak chodziło tylko o wyeliminowanie możliwości niewłaściwego odpowietrzenia układu.
Jeśli wszelkie próby w trybie automatycznym i manualnym nie przyniosą rezultatu, to niestety trzeba sięgnąć do kieszeni i zapłakać.

Motto mojego postu brzmiało:
"najpierw sprawdź najmniejszym kosztem,czy na pewno musisz wydać duuużo pieniędzy".
Możesz oczywiście szastać forsą a później, po kosztownym remoncie który nie przyniósł większej poprawy wymienić uszkodzony korek od chłodnicy za 15zł...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kimson » 2 mar 2012, 15:49

Niestety ale poszła głowica... pęknięcie międzyzaworowe. :(
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2010, 00:10
Posty: 18
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA 626 2,0 Comprex 93'

Postprzez biniloluk » 2 mar 2012, 21:39

eh szkoda bo ja myślałem że korek chłodnicy za 15zł hahaha

może i mój post był co nieco wredny, napastliwy, złośliwy, kąśliwy, zazdrosny, niemiły i na wskroś przenikniętą feministyczną odmianą rasizmu a nawet sarkastyczny ale niestety moje niewielkie 15 letnie doświadczenie w temacie nie pozwoliło mi odpowiedzieć inaczej <głaszcze>
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 21:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Tomcio1972 » 2 mar 2012, 22:38

no to miałem tzw fuksa ,że u mnie tylko uszczelka pod głowicą :D
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 21:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez zadra » 4 mar 2012, 22:53

moje niewielkie 15 letnie doświadczenie w temacie nie pozwoliło mi odpowiedzieć inaczej <głaszcze>

Nasze doświadczenie jest podobne, lecz ja mam zawsze nadzieję, że to tylko ten korek za 15zł..
Nigdy nie twierdziłem,że to nie jest uszczelka pod głowicą czy pęknięcie głowicy.
Może niepotrzebnie się wcinałem w temat sugerując aby właściciel auta spróbował sam sobie pomóc.
I tak wyszło na Wasze!
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez coldee » 15 mar 2012, 18:11

Czyli mówicie drodzy Panowie, że jeśli po wyłączeniu silnika słychać bąblowanie pod maską, w zbiorniczku przybywa płynu i po przejechaniu 120 km temp od silnika skacze na maxa żeby zaraz po tym wrócić do połowy (i to tak co około minute) tzn, że czas na nową głowicę ew. uszczelkę ? <płacze>
Diesel forever :*
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 13:08
Posty: 4
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GE comprex

Postprzez biniloluk » 16 mar 2012, 14:33

niestety ale raczej tak
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 21:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6