Wybijanie wody, bąbelki w zbiorniku wyrównawczym – pęknięta głowica
Sprawdz płyn w chłodnicy , czujnik daje znac ze jest go mało.....zalej pod korek i daj znac czy zapali się nastepnym razem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Moze trzeba oczyscic koncowkę tego czujnika albo dac go na mase i po problemie juz sie nigdy nie zaswieci..... Mnie tak kiedys zaswiecil sie kaloryfer w comprexie na autostradzie w Austrii – ale byłem wystrachany , ta kontrolka zawsze wrozyła problemy z uszczelką lub peknieciem głowicy ( raczej to drugie ) jakos udało się dojechac ( z małymi przerwami ) do kraju – wymieniłem głowicęPorek napisał(a):Ja już przestałem z tym walczyć,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tam na jej koncu moze byc szlam / osad ..... czasami pomaga – mnie nie pomogło a juz myslałem ze uratuje te 3000 zł
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
kontrolka swieci sie nadal, lecz dziś zgasła wcześniej niż zagrzał się silnik. Ja bym stawiał na przycinający sie termostat o ile ta kontrolka sygnalizuje przegrzewanie się układu już w małym obiegu
- Od: 25 mar 2007, 22:08
- Posty: 22
- Skąd: Ełk
- Auto: mazda 323 BG, 1.7D PN, 1992r
dziś oglądałem czujnik, chłodnica wygląda na w miarę młodą a sam czujnik jest zalakowany, aż szkoda go ruszać . Ale co ciekawe zauważyłem że ta historia z kontrolką zdaża sie tylko rano gdy odpalam po nocy. Jak zajadę do pracy i odpalam powtórnie zimny silnik po 8 godzinach, to kontrolka się nie zapala. Ciekawostka. Jak się wkurzę to go rozbiorę.
- Od: 25 mar 2007, 22:08
- Posty: 22
- Skąd: Ełk
- Auto: mazda 323 BG, 1.7D PN, 1992r
Od góry tak ale nas interesuje ta częsc ktora jest w srodku chłodnicy ( w kontakcie z płynem ) Ten czujnik mozna wykrecic z chłodnicy ( oczywiscie na zimnym silnku )rogalmini napisał(a):sam czujnik jest zalakowany,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Oj....przesadzasz , to co wiem to nic innego jak wieloletnia praktyka przy jednej marce . Ciesze się ze udało sie wspólnie wyeliminowac awarie w Twoim aucie.Porek napisał(a):Jaksa, nieopisany jest ogrom Twojej wiedzy o Mazdach
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jeżdżę 16 -letnią mazdą 323 1.7 diesel.Od jakiegoś czasu zapala mi się dziwna kontrolka która przypomina chłodnicę rols-roysa lub wagonik kolejki górskiej.Zapala się nie regularnie i z różną częstotliwością .Nie mam pojęcia od czego ona jest i co oznacza.Mój mechanik też nie wie co ona pokazuje a na prawdę jest dobrym fachowcem.
Może ktoś wie coś na ten temat i coś może mi podpowiedzieć
Może ktoś wie coś na ten temat i coś może mi podpowiedzieć
-
dereck
Rzeczywiście kontrolka wygląda dokładnie tak jak ta prezentowana przez Porka.Poziom płynu jest dobry i w chłodnicy też go nie brakuje.Faktycznie będę musiał sprawdzić ten czujnik chociaż teraz sytuacja się unormowała i kontrolka na razie się nie zapala.Dzięki za odzew.Pozdrawiam.
-
dereck
Witam.Mam podobny problem.Zakupiłem miesiac temy auto(powyzsza mazde 626)Praktycznie po 300km od kupne okazało sie ze chłodnica to jedna wielka dziura...(sprzedawca ..ujoza)Wymieniłem chłodnice.Kilkadzisiat km od wyjechania zwarsztatu zaczeła mi sie palic kontrolka od chłodnicy myslalem ze to czujnik chłodnicy zabrudzony albo jakis szczegół...podniusł mi sie takze poziom w pojemniku wyrównawczym a w chłodnicy jak zajrzałem jest sucho!!!A wiec z chłodnicy pobiera i przerzuca do zbiorniczka.Moje pytanko.Czy moze byc zle odpowietrzony system po wymianie chłodnicy?(czytałem ze sie sam odpowietrza,nie wiem)Czy korek?Chodzi tu o korek ze zbiorniczka wyrównawczego?Faktycznie jak podnosiłem maske na rozgrzanym silniku czułem troche ten charakterystyczny zapach rozgrzanej wody z chłodnicy ale myslalem ze tak ma byc.Mam nadzieje ze nie jest to zaden problem z głowica ani uszczelka...
Dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam Bartek
Dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam Bartek
-
Gość
Witam.
Nie chodzi o korek z zbiorniczka wyrównawczego tylko o korek chłodnicy.
Może nie trzyma ciśnienia- i oby tak było.
Rzadko kiedy usterka leży po stronie uszczelki pod głowicą- chyba że nie była ori.
Ja miałem podobny przypadek w tamtym roku.
Strzeliła mi głowica.
Zobacz czy na zimnym silniku nie kopci jak parowóz.
pozdr.
Nie chodzi o korek z zbiorniczka wyrównawczego tylko o korek chłodnicy.
Może nie trzyma ciśnienia- i oby tak było.
Rzadko kiedy usterka leży po stronie uszczelki pod głowicą- chyba że nie była ori.
Ja miałem podobny przypadek w tamtym roku.
Strzeliła mi głowica.
Zobacz czy na zimnym silniku nie kopci jak parowóz.
pozdr.
- Od: 19 sie 2006, 16:50
- Posty: 26
- Skąd: Łódz
- Auto: 626 comprex 92'
I tu jest zagwostka.Auto nie kopci,pracuje równo,nie ma zanieczyszczen na mierniku oleju,nie przybywa ani nie ubywa oleju,płyn w chłodnicy jest czysty.
Jak otwieram chłodnice na gorącym silniku troche popluska wodą ale po chwili nic nawet przy podgazowaniu jest spokojnie.
Dwa dni temu wymieniłem termostat podobno sie nie otwierał.Po tej wymianie wydaje mi sie że już nie przerzuca wody do zbiorniczka wyrównawczego tylko z korka dymi i kontrolka chłodnicy sie pali.
Jak otwieram chłodnice na gorącym silniku troche popluska wodą ale po chwili nic nawet przy podgazowaniu jest spokojnie.
Dwa dni temu wymieniłem termostat podobno sie nie otwierał.Po tej wymianie wydaje mi sie że już nie przerzuca wody do zbiorniczka wyrównawczego tylko z korka dymi i kontrolka chłodnicy sie pali.
-
Gość
No i musze dodac ze bebelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy niestety sa...(ale płyn w chlodnicy czysty)
Szukam innej przyczyny aby rozbieranie silnika nie bylo konieczne...zobaczymy,bo koszta duze biorac pod uwage ze dopiero co kupiłem auto...
Wierze jeszcze w nieszczelność systemu chłodzacego...moze jest niedrożny...koles który mi go sprzedal z dziurawa chłodnica napewno ostro go czyms nafaszerował.
Sam nie wiem jak ktoś ma jakas sugestie prosze o podpowiedz.
NIESZCZELNY KOREK CHYBA ODPADA BO GDY GO ODKRECAM NA WŁAĄCZONYM SILNIKU TO SŁYCHAC UCIEKAJACE POWIETRZE CZYLI COS TAM TRZYMA...
POMOCY>>>
Szukam innej przyczyny aby rozbieranie silnika nie bylo konieczne...zobaczymy,bo koszta duze biorac pod uwage ze dopiero co kupiłem auto...
Wierze jeszcze w nieszczelność systemu chłodzacego...moze jest niedrożny...koles który mi go sprzedal z dziurawa chłodnica napewno ostro go czyms nafaszerował.
Sam nie wiem jak ktoś ma jakas sugestie prosze o podpowiedz.
NIESZCZELNY KOREK CHYBA ODPADA BO GDY GO ODKRECAM NA WŁAĄCZONYM SILNIKU TO SŁYCHAC UCIEKAJACE POWIETRZE CZYLI COS TAM TRZYMA...
POMOCY>>>
-
Gość
Miałem coś takiego u siebie , woda przelewa sie , auto sie nie grzeje, oleju nie zamula i nie przybywa , chodzi równo nie kopci na biało, a jednak to uszczelka. Pojeździj jescze trochę 100 -200 km poobserwuj czy płyn sie nie zabrudza, na rozgrzanym silniku wyjmij wężyk przelewowy ze zbiorniczka , sprawdź czy rosnie w nim ciśnienie powietrza i czy przedewszystkim zapach tego powietrza nie przypomina zapachu spalin.
- Od: 30 paź 2007, 11:40
- Posty: 5
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 2.0 CDTI
Nie masz sie co oszukiwać – głowica w górę – jak znam temat na 99% pęka głowica na 3 cylindrze ( miedzy zaworami , to taka przypadłosc tych modeli ) W zbiorniczku wyrównawczym nie ma prawa byc zadnego bąbelka powietrza , chyba ze ...... jakiś "łoś" zamontował kiepskiej jakosci uszczelke pod głowicą .bartek28wawa napisał(a):Sam nie wiem jak ktoś ma jakas sugestie prosze o podpowiedz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam. Chodzi o Moja 626 z 94r. z silnikiem 2.0 diesel comprex . Chodzi o to ze chlodnica po odpaleniu wyrzuca plyn i po krotkim czasie 15.– 20 minut sinik zaczyna sie bardzo grzac . Towarzyszy temu tez zmiana temperatury powietrza na bardzo niska z ogrzewania . Dodam ze niedawno byla wymieniona uszczelka pod glowica.
Ostatnio edytowano 30 gru 2007, 18:09 przez Gość, łącznie edytowano 1 raz
-
Gość
Pęknięta głowica.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6