Problem z odpalaniem na mrozie. Rozwiązanie na str.1, foto s
Ok dzięki
Ostatnio edytowano 16 sty 2013, 09:44 przez jarekPlock, łącznie edytowano 1 raz
Pozdro żelo
- Od: 4 sty 2013, 17:20
- Posty: 40
- Skąd: Płock
- Auto: 1992–1997 2.0 l Diesel ↑ 8/OHC Comprex 75 KM RF-CX
NO więc tak panowie ten model nie posiada katalizatora wiec niema co wyciągać wydech jest praktycznie przelotowy możesz nawet zdemontować ostatni tłumik nie usłyszysz różnicy
co do wibracji to u mnie ich niema największe znaczenie na nie ma poduszka przy rozrządzie czasami też
bywa tak że poprzeczka pomiędzy wahaczami podegnie się do poprzecznej belki podtrzymującej silnik i zaczyna przenosić wibracje przyczyn w tym przypadku słyszalny jest hałas przy przyspieszaniu
co do oleju to ma on największy wpływ na japońskie diesle oraz dużo nowych diesli w starszych vw oplach fiatach ma mniejsze znaczenie choć też nie małe. Naprawiałem już wiele silników i szczerze mazda z nich miała do tej pory najdelikatniejsze pierścienie do poskładania zamków przy montażu tłoków nie potrzeba nawet ściągacza poza tym olejowy pierścień jest 3 częściowy co moim zdaniem nie jest specjalnie udanym rozwiązanie
najlepszy przykład serwisuje znajomemu volvo v40 silnik 1.9dci całe życie olej 5w40 gość ma te volvo od przebiegu 160tyś nie wiadomo czy nie cofany licznik obecnie jest nakręcona 510tyś silnik bez remontu na oryginalnej turbinie ostatnio robiłem servis wszystko po koleji olej filtry itd mowie sprawdzę jeszcze świece i co wszystkie spalone a on nie zauważył w zimę różnicy w odpalaniu (paliło ze strzała)
właściciel stwierdził że chyba u niego niema świec bo on nigdy nie widział kontrolki od świec żarowych
co do silników benzynowych to inna historia tam jest zapłon iskrowy i silnik odpali nawet przy połowie nominalnego ciśnienia
co do wibracji to u mnie ich niema największe znaczenie na nie ma poduszka przy rozrządzie czasami też
bywa tak że poprzeczka pomiędzy wahaczami podegnie się do poprzecznej belki podtrzymującej silnik i zaczyna przenosić wibracje przyczyn w tym przypadku słyszalny jest hałas przy przyspieszaniu
co do oleju to ma on największy wpływ na japońskie diesle oraz dużo nowych diesli w starszych vw oplach fiatach ma mniejsze znaczenie choć też nie małe. Naprawiałem już wiele silników i szczerze mazda z nich miała do tej pory najdelikatniejsze pierścienie do poskładania zamków przy montażu tłoków nie potrzeba nawet ściągacza poza tym olejowy pierścień jest 3 częściowy co moim zdaniem nie jest specjalnie udanym rozwiązanie
najlepszy przykład serwisuje znajomemu volvo v40 silnik 1.9dci całe życie olej 5w40 gość ma te volvo od przebiegu 160tyś nie wiadomo czy nie cofany licznik obecnie jest nakręcona 510tyś silnik bez remontu na oryginalnej turbinie ostatnio robiłem servis wszystko po koleji olej filtry itd mowie sprawdzę jeszcze świece i co wszystkie spalone a on nie zauważył w zimę różnicy w odpalaniu (paliło ze strzała)
właściciel stwierdził że chyba u niego niema świec bo on nigdy nie widział kontrolki od świec żarowych
co do silników benzynowych to inna historia tam jest zapłon iskrowy i silnik odpali nawet przy połowie nominalnego ciśnienia
hałasu przy przyspieszaniu nie ma, po przekroczeniu obrotów ok. 1000 wibracje praktycznie zupełnie ustają, czyli zostaje ta konkretna poduszka (ciekawe ile nowa kosztuje?) albo za niskie wolne obroty...biniloluk napisał(a):co do wibracji to u mnie ich niema największe znaczenie na nie ma poduszka przy rozrządzie czasami też bywa tak że poprzeczka pomiędzy wahaczami podegnie się do poprzecznej belki podtrzymującej silnik i zaczyna przenosić wibracje przyczyn w tym przypadku słyszalny jest hałas przy przyspieszaniu
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
Panu wiem ze nie tu powinienem pytać ale widzę ze biniloluk zjadł zeby na tych mazdach więc ...
Wiecie które kolory maja kable od swiatel długich i krótkich przy kolumnie kierowniczej??
Wiecie które kolory maja kable od swiatel długich i krótkich przy kolumnie kierowniczej??
Pozdro żelo
- Od: 4 sty 2013, 17:20
- Posty: 40
- Skąd: Płock
- Auto: 1992–1997 2.0 l Diesel ↑ 8/OHC Comprex 75 KM RF-CX
światła postojowe lewe i prawe biało-czerwony
światła długie lewe Czerwono-żółty prawe Czerwono-żółty lub Czerwono-niebieski ale zazwyczaj oba są Czerwono-żółte
światła mijania lewe zielono-czerwony prawe czerwono-zielony
światła długie lewe Czerwono-żółty prawe Czerwono-żółty lub Czerwono-niebieski ale zazwyczaj oba są Czerwono-żółte
światła mijania lewe zielono-czerwony prawe czerwono-zielony
Dziękuje Ty jesteś prawdziwa skarbnica wiedzy:)
Dzięki
Dopisano 14 sty 2013, 13:12:
Witam.
Jeszcze mam pytanie – wczoraj zaswiecila mi sie kontrolka z prawej strony deski pomarańczowa taka jakby auto w poslizgu i nie dziala ABS wiem ze mam klocki i tarcze z tylu do wymiany a zaswiecila mi sie teraz. I moje pytanie czy poz mianowicie zniknie czy to czujnik ? I czy ta kontrolka ma wpływ na brak ABS'u?
Dzięki
Dopisano 14 sty 2013, 13:12:
Witam.
Jeszcze mam pytanie – wczoraj zaswiecila mi sie kontrolka z prawej strony deski pomarańczowa taka jakby auto w poslizgu i nie dziala ABS wiem ze mam klocki i tarcze z tylu do wymiany a zaswiecila mi sie teraz. I moje pytanie czy poz mianowicie zniknie czy to czujnik ? I czy ta kontrolka ma wpływ na brak ABS'u?
Pozdro żelo
- Od: 4 sty 2013, 17:20
- Posty: 40
- Skąd: Płock
- Auto: 1992–1997 2.0 l Diesel ↑ 8/OHC Comprex 75 KM RF-CX
Witam
podepne się z pytankiem.myśle ze kolega Jarek sie nie obrazi
Moja madzia ma juz coś koło 310 tyś km
zainspirowało mnie to ze Jarkowi pomogla zmiana oleju i sam dzisiaj zmienilem u Siebie na 5 W 40
teraz pyt:
ile na tym oleju pojeżdzić, czy wsluchiwac sie w silnik i szukac czegos niepokojacego i czy nic sie nie moze stac(np zapchane kanały olejowe itp)
dzieki z gory za odp
Pozdrawiam
Piotr aka bochen
podepne się z pytankiem.myśle ze kolega Jarek sie nie obrazi
Moja madzia ma juz coś koło 310 tyś km
zainspirowało mnie to ze Jarkowi pomogla zmiana oleju i sam dzisiaj zmienilem u Siebie na 5 W 40
teraz pyt:
ile na tym oleju pojeżdzić, czy wsluchiwac sie w silnik i szukac czegos niepokojacego i czy nic sie nie moze stac(np zapchane kanały olejowe itp)
dzieki z gory za odp
Pozdrawiam
Piotr aka bochen
- Od: 27 lut 2012, 14:33
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995
musisz sprawdzić błedy abs-u jest poradnik jak zewrzeć i odczytać kody szukaj na forum – może zasyfił ci się śniegiem lodem któryś z czujników ( ząbki na kołach zachlapane i ni zczytuje ) a może poleciał ci czujnik
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
nie masz się czym przejmować olej 5w40 zachowują się w normalnej temperaturze pracy silnika tak samo jak 15w40 tyle że przy temperaturze – lepiej zachowuje płynność a co za tym idzie lepiej zabezpiecza silnik nie ma to wpływu na jego kulturę pracy można na takim oleju spokojne przejechać od 10 do 15tyś km lub wymieniać co rok niezależnie od przebiegu
olej 15w40 jak się silnik rozgrzeje też jest jak woda po prostu 5w40 zachowuje płynność w szerszym zakresie temperatur
jeżeli chodzi o ABS to tym modelu niema czujników na klockach które by dawały jakikolwiek sygnał na ecu absu tzn są ale nie takie jak by się wydawało jest to kawałek blaszki kiedy klocek się zużywa to zaczyna trzeć o tarczę z strasznie upierdliwym piskiem
jeżeli przestał działać nagle to Tomcio1972 dobrze ci doradza że najlepiej odczytać pamięć diagnostyczną na obudowie złącza masz opis pinów łączysz TBS z GND a do pinów FBS i B+ podłączasz diodę 12v oczywiście zachowując odpowiednią polaryzacje włączasz zapłon dioda zacznie mrugać do ciebie kody dwu cyfrowe najpierw pierwsza liczba 1,6 sekundy przerwy i druga liczba potem 4sekundy przerwy i następny kod np dwa mrugnięcia 1,6s przerwy 4 mrugnięcia daje liczbę 24 jak już usuniesz problem musisz skasować błędy kasujesz je przez 10 krotne wciśniecie pedału hamulca w 1 sekundowych odstępach system robi test jeżeli nie znajdzie błędów gasi kontrolkę
jak już będziesz miał kody to napisz to powiem ci o co chodzi ale zazwyczaj padają czujniki
olej 15w40 jak się silnik rozgrzeje też jest jak woda po prostu 5w40 zachowuje płynność w szerszym zakresie temperatur
jeżeli chodzi o ABS to tym modelu niema czujników na klockach które by dawały jakikolwiek sygnał na ecu absu tzn są ale nie takie jak by się wydawało jest to kawałek blaszki kiedy klocek się zużywa to zaczyna trzeć o tarczę z strasznie upierdliwym piskiem
jeżeli przestał działać nagle to Tomcio1972 dobrze ci doradza że najlepiej odczytać pamięć diagnostyczną na obudowie złącza masz opis pinów łączysz TBS z GND a do pinów FBS i B+ podłączasz diodę 12v oczywiście zachowując odpowiednią polaryzacje włączasz zapłon dioda zacznie mrugać do ciebie kody dwu cyfrowe najpierw pierwsza liczba 1,6 sekundy przerwy i druga liczba potem 4sekundy przerwy i następny kod np dwa mrugnięcia 1,6s przerwy 4 mrugnięcia daje liczbę 24 jak już usuniesz problem musisz skasować błędy kasujesz je przez 10 krotne wciśniecie pedału hamulca w 1 sekundowych odstępach system robi test jeżeli nie znajdzie błędów gasi kontrolkę
jak już będziesz miał kody to napisz to powiem ci o co chodzi ale zazwyczaj padają czujniki
dodam od siebie , że po wymianie czujnika ABS prawy przód nie kasowałem błędów po przekręceniu kluczyka system sam się zdiagnozował i kontrolka zgasła
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Cciekawe i madre rzeczy piszecie w tym temacię.
Szkoda,że wyszedł straszliwy Off-top...
Może dobrze byłoby inaczej nazwać temat, bo za pół roku czy rok trudno będzie znaleźć niektóre ciekawe informacje.
Zrobiło nam się ogolnotematycznie trochę..
Szkoda,że wyszedł straszliwy Off-top...
Może dobrze byłoby inaczej nazwać temat, bo za pół roku czy rok trudno będzie znaleźć niektóre ciekawe informacje.
Zrobiło nam się ogolnotematycznie trochę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam
właśnie wróciłem spod bloku, na temometrze -5 a Madzia zaskoczyła po obrocie wału
olej zmieniony z 15W40 Lotos na 5W40 Orlen Oil (najtańszy jaki był w hurtowni ), także ze sceptycyzmu co do oleju zmieniłem się w wielkiego entuzjastę teorii olejowej , tak jak pisał Jarek pomogło i mam nadzieje ze wiekszość problemów z odpalaniem w zime zostało wyeliminowanych lub zminimalizowanych
Pozdrawiam wszystkich
Piotr aka bochen
właśnie wróciłem spod bloku, na temometrze -5 a Madzia zaskoczyła po obrocie wału
olej zmieniony z 15W40 Lotos na 5W40 Orlen Oil (najtańszy jaki był w hurtowni ), także ze sceptycyzmu co do oleju zmieniłem się w wielkiego entuzjastę teorii olejowej , tak jak pisał Jarek pomogło i mam nadzieje ze wiekszość problemów z odpalaniem w zime zostało wyeliminowanych lub zminimalizowanych
Pozdrawiam wszystkich
Piotr aka bochen
- Od: 27 lut 2012, 14:33
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995
Słuszna uwaga, też miałem o tym napisać. Jak ktoś ma problem niepowiązany z danym tematem to lepiej jednak założyć nowy wątek "na temat" lub odgrzebać jakiś wcześniejszy pasujący bo bałagan się nam robi.muunek napisał(a):Cciekawe i madre rzeczy piszecie w tym temacię.
Szkoda,że wyszedł straszliwy Off-top...
Może dobrze byłoby inaczej nazwać temat, bo za pół roku czy rok trudno będzie znaleźć niektóre ciekawe informacje.
Zrobiło nam się ogolnotematycznie trochę..
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
Ok sorry.
Pozdro żelo
- Od: 4 sty 2013, 17:20
- Posty: 40
- Skąd: Płock
- Auto: 1992–1997 2.0 l Diesel ↑ 8/OHC Comprex 75 KM RF-CX
może zmień temat – dopisz ładnie wszystko co szło w nim ?
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
właśnie, zmień temat na.. np: przyczyny problemów z odpalaniem zimą..... albo jakoś tak..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6