Problem z odpalaniem na mrozie. Rozwiązanie na str.1, foto s

Postprzez jarekPlock » 12 sty 2013, 22:22

Ok dzięki :)
Ostatnio edytowano 16 sty 2013, 09:44 przez jarekPlock, łącznie edytowano 1 raz
Pozdro żelo
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2013, 17:20
Posty: 40
Skąd: Płock
Auto: 1992–1997 2.0 l Diesel ↑ 8/OHC Comprex 75 KM RF-CX

Postprzez biniloluk » 12 sty 2013, 23:13

NO więc tak panowie ten model nie posiada katalizatora wiec niema co wyciągać wydech jest praktycznie przelotowy możesz nawet zdemontować ostatni tłumik nie usłyszysz różnicy

co do wibracji to u mnie ich niema największe znaczenie na nie ma poduszka przy rozrządzie czasami też
bywa tak że poprzeczka pomiędzy wahaczami podegnie się do poprzecznej belki podtrzymującej silnik i zaczyna przenosić wibracje przyczyn w tym przypadku słyszalny jest hałas przy przyspieszaniu

co do oleju to ma on największy wpływ na japońskie diesle oraz dużo nowych diesli w starszych vw oplach fiatach ma mniejsze znaczenie choć też nie małe. Naprawiałem już wiele silników i szczerze mazda z nich miała do tej pory najdelikatniejsze pierścienie do poskładania zamków przy montażu tłoków nie potrzeba nawet ściągacza poza tym olejowy pierścień jest 3 częściowy co moim zdaniem nie jest specjalnie udanym rozwiązanie

najlepszy przykład serwisuje znajomemu volvo v40 silnik 1.9dci całe życie olej 5w40 gość ma te volvo od przebiegu 160tyś nie wiadomo czy nie cofany licznik obecnie jest nakręcona 510tyś silnik bez remontu na oryginalnej turbinie ostatnio robiłem servis wszystko po koleji olej filtry itd mowie sprawdzę jeszcze świece i co wszystkie spalone a on nie zauważył w zimę różnicy w odpalaniu (paliło ze strzała)
właściciel stwierdził że chyba u niego niema świec bo on nigdy nie widział kontrolki od świec żarowych

co do silników benzynowych to inna historia tam jest zapłon iskrowy i silnik odpali nawet przy połowie nominalnego ciśnienia
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez massur » 12 sty 2013, 23:48

biniloluk napisał(a):co do wibracji to u mnie ich niema największe znaczenie na nie ma poduszka przy rozrządzie czasami też bywa tak że poprzeczka pomiędzy wahaczami podegnie się do poprzecznej belki podtrzymującej silnik i zaczyna przenosić wibracje przyczyn w tym przypadku słyszalny jest hałas przy przyspieszaniu
hałasu przy przyspieszaniu nie ma, po przekroczeniu obrotów ok. 1000 wibracje praktycznie zupełnie ustają, czyli zostaje ta konkretna poduszka (ciekawe ile nowa kosztuje?) albo za niskie wolne obroty...
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez biniloluk » 12 sty 2013, 23:58

zamiennik około 160zł ale marna jakość
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez jarekPlock » 13 sty 2013, 17:03

Panu wiem ze nie tu powinienem pytać ale widzę ze biniloluk zjadł zeby na tych mazdach więc ...
Wiecie które kolory maja kable od swiatel długich i krótkich przy kolumnie kierowniczej??
Pozdro żelo
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2013, 17:20
Posty: 40
Skąd: Płock
Auto: 1992–1997 2.0 l Diesel ↑ 8/OHC Comprex 75 KM RF-CX

Postprzez biniloluk » 13 sty 2013, 19:22

światła postojowe lewe i prawe biało-czerwony
światła długie lewe Czerwono-żółty prawe Czerwono-żółty lub Czerwono-niebieski ale zazwyczaj oba są Czerwono-żółte
światła mijania lewe zielono-czerwony prawe czerwono-zielony
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez jarekPlock » 13 sty 2013, 22:42

Dziękuje Ty jesteś prawdziwa skarbnica wiedzy:)
Dzięki

Dopisano 14 sty 2013, 13:12:

Witam.
Jeszcze mam pytanie – wczoraj zaswiecila mi sie kontrolka z prawej strony deski pomarańczowa taka jakby auto w poslizgu i nie dziala ABS wiem ze mam klocki i tarcze z tylu do wymiany a zaswiecila mi sie teraz. I moje pytanie czy poz mianowicie zniknie czy to czujnik ? I czy ta kontrolka ma wpływ na brak ABS'u?
Pozdro żelo
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2013, 17:20
Posty: 40
Skąd: Płock
Auto: 1992–1997 2.0 l Diesel ↑ 8/OHC Comprex 75 KM RF-CX

Postprzez bochen » 14 sty 2013, 14:53

Witam

podepne się z pytankiem.myśle ze kolega Jarek sie nie obrazi :)

Moja madzia ma juz coś koło 310 tyś km
zainspirowało mnie to ze Jarkowi pomogla zmiana oleju i sam dzisiaj zmienilem u Siebie na 5 W 40
teraz pyt:
ile na tym oleju pojeżdzić, czy wsluchiwac sie w silnik i szukac czegos niepokojacego i czy nic sie nie moze stac(np zapchane kanały olejowe itp)

dzieki z gory za odp

Pozdrawiam
Piotr aka bochen
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2012, 14:33
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995

Postprzez Tomcio1972 » 14 sty 2013, 18:17

musisz sprawdzić błedy abs-u jest poradnik jak zewrzeć i odczytać kody szukaj na forum – może zasyfił ci się śniegiem lodem któryś z czujników ( ząbki na kołach zachlapane i ni zczytuje ) a może poleciał ci czujnik
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez biniloluk » 14 sty 2013, 20:12

nie masz się czym przejmować olej 5w40 zachowują się w normalnej temperaturze pracy silnika tak samo jak 15w40 tyle że przy temperaturze – lepiej zachowuje płynność a co za tym idzie lepiej zabezpiecza silnik nie ma to wpływu na jego kulturę pracy można na takim oleju spokojne przejechać od 10 do 15tyś km lub wymieniać co rok niezależnie od przebiegu
olej 15w40 jak się silnik rozgrzeje też jest jak woda po prostu 5w40 zachowuje płynność w szerszym zakresie temperatur


jeżeli chodzi o ABS to tym modelu niema czujników na klockach które by dawały jakikolwiek sygnał na ecu absu tzn są ale nie takie jak by się wydawało jest to kawałek blaszki kiedy klocek się zużywa to zaczyna trzeć o tarczę z strasznie upierdliwym piskiem

jeżeli przestał działać nagle to Tomcio1972 dobrze ci doradza że najlepiej odczytać pamięć diagnostyczną na obudowie złącza masz opis pinów łączysz TBS z GND a do pinów FBS i B+ podłączasz diodę 12v oczywiście zachowując odpowiednią polaryzacje włączasz zapłon dioda zacznie mrugać do ciebie kody dwu cyfrowe najpierw pierwsza liczba 1,6 sekundy przerwy i druga liczba potem 4sekundy przerwy i następny kod np dwa mrugnięcia 1,6s przerwy 4 mrugnięcia daje liczbę 24 jak już usuniesz problem musisz skasować błędy kasujesz je przez 10 krotne wciśniecie pedału hamulca w 1 sekundowych odstępach system robi test jeżeli nie znajdzie błędów gasi kontrolkę
Obrazek
jak już będziesz miał kody to napisz to powiem ci o co chodzi ale zazwyczaj padają czujniki
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez massur » 14 sty 2013, 20:43

Też miałem problem z ABS'em, zaczęła palić się kontrolka. Odczyt błędów dał odpowiedź – prawy przedni czujnik, okazało się, że przewód (w komorze silnika, obok nadkola) był przerwany.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez Tomcio1972 » 14 sty 2013, 20:53

dodam od siebie , że po wymianie czujnika ABS prawy przód nie kasowałem błędów po przekręceniu kluczyka system sam się zdiagnozował i kontrolka zgasła <serduszka>
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez zadra » 15 sty 2013, 09:56

Cciekawe i madre rzeczy piszecie w tym temacię.
Szkoda,że wyszedł straszliwy Off-top...
Może dobrze byłoby inaczej nazwać temat, bo za pół roku czy rok trudno będzie znaleźć niektóre ciekawe informacje.
Zrobiło nam się ogolnotematycznie trochę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez bochen » 15 sty 2013, 10:03

Witam

właśnie wróciłem spod bloku, na temometrze -5 a Madzia zaskoczyła po obrocie wału <jupi>
olej zmieniony z 15W40 Lotos na 5W40 Orlen Oil (najtańszy jaki był w hurtowni :) ), także ze sceptycyzmu co do oleju zmieniłem się w wielkiego entuzjastę teorii olejowej :), tak jak pisał Jarek pomogło i mam nadzieje ze wiekszość problemów z odpalaniem w zime zostało wyeliminowanych lub zminimalizowanych


Pozdrawiam wszystkich
Piotr aka bochen
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2012, 14:33
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995

Postprzez massur » 15 sty 2013, 19:19

muunek napisał(a):Cciekawe i madre rzeczy piszecie w tym temacię.
Szkoda,że wyszedł straszliwy Off-top...
Może dobrze byłoby inaczej nazwać temat, bo za pół roku czy rok trudno będzie znaleźć niektóre ciekawe informacje.
Zrobiło nam się ogolnotematycznie trochę..
Słuszna uwaga, też miałem o tym napisać. Jak ktoś ma problem niepowiązany z danym tematem to lepiej jednak założyć nowy wątek "na temat" lub odgrzebać jakiś wcześniejszy pasujący bo bałagan się nam robi.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez jarekPlock » 15 sty 2013, 20:33

Ok sorry.
Pozdro żelo
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2013, 17:20
Posty: 40
Skąd: Płock
Auto: 1992–1997 2.0 l Diesel ↑ 8/OHC Comprex 75 KM RF-CX

Postprzez Tomcio1972 » 15 sty 2013, 20:37

może zmień temat – dopisz ładnie wszystko co szło w nim ?
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez zadra » 15 sty 2013, 21:08

właśnie, zmień temat na.. np: przyczyny problemów z odpalaniem zimą..... albo jakoś tak..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez pawel23 » 20 sty 2013, 18:00

jarekPlock a twoja mazda to nie przypadkiem srebrny sedan? Czsami widze ja w Plocku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez bochen » 20 sty 2013, 19:35

ja tez mam srebrnego sedana :) i tez jezdze po plocku :)

reasumując dzisaj po nocy było -9 mrozu i Madzia odpalila bez najmniejszego problemu

takze potwierdzam teorie olejową

Pozdrawiam
Piotr aka bochen
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2012, 14:33
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6