Problemy z silnikiem – nieszczelny filtr paliwa

Postprzez marc120 » 22 lip 2013, 10:39

Witam, mam problem ze swoim Comprexem, a mianowicie wczoraj gdy wróciłem z ryb silnik zaczął na wolnych obrotach schodzić do 600 obrotów. Dzisiaj rano zauważyłem również, że ciężko odpala, a gdy już odpali chodzi normalnie na wolnych obrotach ok. 1-2 minut, potem stopniowo obroty zaczynają spadać, aż zgaśnie, gdy jest ciepły również ciężko odpala, próbowałem trzymać go na obrotach dodając gazu ale ciężko go wkręcić, dopiero jak ma jakieś 1500-1600 obrotów (czyli gdy zaczyna załączać się comprex) pracuje normalnie i równo, po zdjęciu nogi z gazu zaczyna schodzić z obrotów i gaśnie, zauważyłem także, że w filtrze paliwowym słychać syczenie.
PS. Bardzo prosiłbym o pomoc tylko osoby, które znają się na rzeczy i wiedzą co piszą (bez obrazy).
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 14:05
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Auto: mazda 626 comprex ,1994

Postprzez biniloluk » 22 lip 2013, 21:55

zacznij od sprawdzenia czy to na pewno paliwo zasil pompę bezpośredni o bańki tzn zdejmij oba wężyki zasilanie i powrót przy pompie i zasil z bańki ja k silnik będzie chodził normalnie to tzn odpalał wkręcał się i trzymał obroty to zacznij od wymiany filtra jak nie pomoże to musisz odkręcić zbiornik zbiornik i wyczyść sitko niestety nie da się inaczej syczenie to objaw trudności z zaciąganiem paliwa pompa wtryskowa wytwarza podciśnienie i próbuje ciągnąć powietrze wszystkimi możliwymi złączami

jak by nie pomogło to opisz dokładniej objawy czy silnik się dławi kopci czy tylko słabo się wkręca bez innych objawów jak będziemy wiedzieli co się dokładnie dzieje będziemy mogli postawić dokładniejszą diagnozę
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez marc120 » 23 lip 2013, 12:44

Kupiłem filtr i dokupię podstawę filtra bo w tamtej nie działa pompka ręczna, ostatnio jestem "nieczasowy" ale myślę, że pod koniec tygodnia wezmę się za to, odezwę się jak znajdę chwilę żeby coś tam "podłubać", a póki co dzięki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 14:05
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Auto: mazda 626 comprex ,1994

Postprzez marc120 » 26 lip 2013, 19:02

Znalazłem przyczynę, okazało się, że filtr paliwa miał wadą fabryczną, tj. na dole na zgrzewie fabrycznym zrobiła się malutka dziurka, w którą nawet szpilki nie można wcisnąć. Filtr był wymieniany jakieś dwa lata temu JC Premium i dopiero teraz pojawił się taki problem, niestety kilka dni wcześniej spuszczałem z niego brud i nie skojarzyłem że elementy pod nim są mokre z tą wadą, myślałem, że to po wcześniejszym zlewaniu brudów. Samochód nadal trochę ciężko odpala ale myślę, że w pompie jest może jeszcze powietrze, pojedzę i zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 14:05
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Auto: mazda 626 comprex ,1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6