Ile wytrzymuje sprężarka Comprex? Opinie.

Postprzez Rudgens » 5 lut 2011, 01:38

Witam
Ja kupiłem swoją z przebiegiem 200tys. teraz ma 225tys. no i niestety padł comprex. W najbliższym czasie czeka go regeneracja.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 01:33
Posty: 9
Skąd: Szczebrzeszyn
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 1996

Postprzez waldziu1985 » 8 mar 2011, 23:14

Witam wszystkich
Mam takie pytanie właśnie nabyłem Mazdę 626 i słychać w niej comprex. Czy ktoś z was mi podpowie czy można zdemontować to słynne łożysko w taki sposób aby go można ewentualnie później jeszcze raz założyć. Czy po zdemontowaniu nie nadaje się już do założenia.
z góry wielkie dzięki za odpowiedz.
waldziu1985
 

Postprzez marek63hd » 9 mar 2011, 19:17

Można, ale tylko te mniejsze od strony koła pasowego. Głównego nie zdemontujesz, stanowi monolit razem z wałkiem. Obydwa łożyska firmy INA, dedykowane do Comprexa. Zamienników brak.
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2006, 17:09
Posty: 158
Skąd: Warszawa

Postprzez Sledziu163 » 27 mar 2011, 23:24

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy i potrzebuję pomocy. Otóż posiadam Mazde 626 z 94 r. i padł Comprex (znaczy tak mi powiedział mechanik). Auto ma przejechane 240 tys. i często jest odczuwalny spadek mocy. Czy mógłby mi ktoś doradzić w sprawie tego problemu? Gdzie można tanio zregenerować i czy bardziej opłacalne byłoby zmienienie silnika?
Pozdrawiam ;)
Sledziu163
 

Postprzez Tomcio1972 » 28 mar 2011, 08:37

kolego wyszukiwanie na forum nie boli poczytaj poszukaj tutaj jest naprawdę wiele informacji których poszukujesz
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez JulianSR » 30 cze 2011, 12:54

Comprex service tam ci zregeneruja.
Na silnik niewiadomo jak trafisz tez mialem takie pytania kiedys ale przerobilem to i forumowiczow sie posluchalem i to byla dobra decyzja.
Zmiana silnika nic nie da lepiej zrobic comprex pasek kupic nowy do tego, sparwdzic napinacz i bedzie hulac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez astarot20 » 7 lip 2011, 19:21

Tak z ciekawości chciałem wiedzieć czy komuś padła regenerowana turbina jeśli tak to po jakim przebiegu ?
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez zadra » 23 lip 2011, 00:28

Byłem dzisiaj w salonie Mazdy w Poznaniu na Św. Michała.
Zadałem mnóstwo pytań dot. Mazdy 626 RFCX – dotyczyły głównie cen elementów eksploatacyjnych(paski, filtry, itd)
Nie wytrzymałem jednak i zapytałem o cenę i dostępność nowej sprężarki comprex...

Nie będę Was trzymał w niepewności – comprexy są dostępne prawie od ręki (znaleziono na stanie magazynowym w Holandii)
Cena w zasadzie nie gra roli dla prawdziwego właściciela ukochanej Madzi – ja chyba jeszcze nie dorosłem do tego miana...

Cena wynosi 10 285,80 zł Netto, doliczając podatekVAT 23% mamy bagatela 12 651,534 zł
Tylko brać!!! ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez astarot20 » 23 lip 2011, 15:31

nic tylko zamówić takiej okazji nie można zmarnować :D
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez zadra » 23 lip 2011, 23:14

Niestety ja mam zegenerowaną i muszę czekać aż się spsuje... TFU,TFU!!!!
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez JulianSR » 12 wrz 2011, 12:35

jas jak to mowie comprex to comprex choc mialem zakompreciona to dalej mnie do tego comrexu ciagnie styl jazdy brak turbodziury odrazu przyspieszanie i idze jak by miala ze 115km pod maska.
to jest to panowie szkoda ze nie produkuja wiecej comprexow:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez Sputnik1 » 27 lis 2011, 19:55

Witam serdecznie Wszystkich Forumowiczów, Fanów marki Mazda oraz innych marek.

Mam takowe pytanie a mianowicie jezeli juz spręzarka jest na wykonczeniu to jaki ona dzwiek wydaje ? może ktoś mi dać linaka do dzwiekówki, jakiegoś filmika czy poprostu opisac ?.
Bo otóż zakupiłem 626 comprex i ma dziurę w rurze wydechowej przed srodkowym tłumikiem, tzn w okolicach tej elastycznejh częśći, Słychać taki monotonny jak to nazwać warkot, ten warkot jest głosniejszy niż klekot silnika, ten warkot słychać własnie z tej dziury.
Wiec niewiem w koncu czy mam już tą spręzarkę do wymioany czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez grzeg87 » 15 gru 2011, 21:37

Witam wszystkich.
Jestem nowym forumowiczem ale starym użytkownikiem Mazdy 626 2.0 TD Comprex 96r. Ów mazda jest w rodzinie od 2006r. zakupiona z przebiegiem 130 tys. km. W chwili obecnej ma najechane 262 tys. i do początków tego roku nigdy większych problemów z nią nie było. No ale w końcu musiała się odezwać sprężarka. Silnik dziwnie gada już od jakichś 15 tys. km. Typowe objawy wymieniane przez was w tym wątku (świszczenie paska alternatora mimo że oryginalny, zgrzyt metalu po obracaniu kołem od sprężarki, dziura przy 3000-3400 obrotów, buczenie i czasami świst z okolic sprężarki, spadek mocy). Zamierzam oddać ją do ComprexService ponieważ przywiązałem się do tego samochodu. Chciałbym zapytać jak sprawują się wasze zregenerowane sprężarki w Puławach do tej pory? Liczę, że po tym zabiegu pociągnie jeszcze jakieś 100 tys. km :) Dodatkowo zamierzam zakupić oryginalny pasek od sprężarki bo chyba na jakimś zamienniku jeździ. Ponieważ bardzo, ale to baaaardzo kiepsko znam się na tych warsztatowych sprawach i czytając wasze posty na tym forum mam wrażenie, że tekst nie jest w języku Polskim, chciałbym was prosić o jakieś wskazówki (tak po łopatologicznemu wytłumaczone :) czego pilnować, o co dbać żeby zregenerowany Comprex jeszcze trochę pojeździł. Na serwisowanie w salonie Mazdy mnie nie stać, a mechanicy, z których usług korzystam to raczej samouki na passatach, golfach i audi 80 :) Musiał mi sie trafić dobry egzemplarz skoro do tej pory jeździ bez większego dbania.
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 paź 2011, 18:12
Posty: 4
Skąd: Tomaszów Lubelski / Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 TD Comprex 55kW
IV generacja, Sedan/Limuzyna
Rok produkcji 1996

Postprzez TyLuH » 18 gru 2011, 02:33

Nie wiem skąd jesteś kolego, nie znam klasycznych objawów końcówki comprex'a, ale jeżeli chodzi o regeneracje to Iława. Ja jestem z Grudziądza, daleko nie miałem...ale z tego co wyłapałem od Ciebie"dziura przy 3000-3400 obrotów, buczenie i czasami świst z okolic sprężarki, spadek mocy" – to mam wrażenie, że i ja niebawem będę musiał Iławę odwiedzić. pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez zadra » 18 gru 2011, 17:35

a Czy możesz przybliżyć dane firmy, która w Iławie regeneruje sprężarki?
Ciekawy jestem, w jaki sposób to wykonują.
Czy regenerują,czy np. czyszczą układ i ewentualnie informują o stanie technicznym?..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez grzeg87 » 11 sty 2012, 18:17

Witam wszystkich.
Jak pisałem wcześniej miałem zregenerować sprężarkę w mojej mazdzie co też uczyniłem w ComprexService w Puławach. Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to nie odczułem większej różnicy. Trochę większa moc, brak tych metalicznych dźwięków z silnika. Zapłaciłem 1300 zł za regeneracje oraz 30 zł za wymianę koła pasowego sprężarki. Facet powiedział mi że łożysko, które w niej się znajduje u mnie się "rozleciało" jak to określił i wstawił nowe.
Problemem teraz jest lekko poświstujący pasek alternatora, który jest oryginalny. Koleś powiedział że świsty powinny ustąpić jeżeli wymienię pasek sprężarki na oryginalny. Napinaczki pasków alternatora oraz sprężarki powinny tak ponapinać wszystko aby było git. Nic samemu więcej nie dociągać.
No i mam mały problem. Jako że w kwestiach samochodów jestem bardzo zielony nie wiem jak kupić ten oryginalny pasek od sprężarki :) Kolesiowi tłumaczyłem na sto sposobów, że chodzi mi o pasek "od sprężarki Comprex, od doładowania, ten z lewej strony silnika stojąc przodem do maski samochodu" no i myślałem, że się dogadaliśmy i dzisiaj odebrałem pasek z tym że jest od podwójny (dwa cienkie paski) o numerze RFG1 18 380 C9A. Ja widzę ewidentnie pod maską że mam jeden szerszy na tym kole od sprężarki. Chciałem aby koleś poszedł ze mną pod samochód i zerknął to bym mu pokazał o który mi chodzi, ale zaczął coś ściemniać, że to musze wjechać na kanał i podnośniki i mechanik spojrzy oczywiście za odpowiednią zapłatą.
I teraz moje pytanie:
Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi powiedzieć jaka jest nazwa, jakiś nr tego nieszczęsnego paska i co mam powiedzieć w salonie mazdy żeby wiedzieli, o który mi chodzi? :P
Na stronie ComprexService jest napisane:

"Nie jesteśmy w stanie zbadać wszystkich zamienników dostępnych na rynku, ale nasze doświadczenia wskazują iż:

Filtr powietrza – można stosować nieoryginalny (np. Filtron); przez 100.000 km nie zauważyliśmy wpływu filtra powietrza na zużycie sprężarki;
Pasek alternatora – nieoryginalny zazwyczaj ulega wyciągnięciu po krótkiej eksploatacji, ślizga się i powoduje duszenie się samochodu (szczególnie po nocnym postoju); tutaj zdecydowanie namawiamy na oryginalny;
Pasek sprężarki – raczej oryginalny (zamienniki zazwyczaj mają inną budowę); tutaj jednak zaryzykowanie i użycie zamiennika zdaje się mieć większe szanse powodzenia"

A tu usiłuje kupić ten pasek:
Salon Mazdy Bołtowicz, ul. J. Rosoła 55, Warszawa 02-786

Mój samochód to:
Mazda 626 2.0 TD Comprex 55kW (w dowodzie mam napisane 75kW, ale myślę że to pomyłka)
IV generacja 96r.
Nr VIN: JMZGE124201430594

Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 paź 2011, 18:12
Posty: 4
Skąd: Tomaszów Lubelski / Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 TD Comprex 55kW
IV generacja, Sedan/Limuzyna
Rok produkcji 1996

Postprzez Tomcio1972 » 11 sty 2012, 19:45

ale chodzi ci o pasek spręzarki ? czy a;ternatora ? aktualnie nie zobaczę co mam w aucie bo robi się mu nowy silnik u mechanika :D ale tak pasek spręzarki ten szeroki wielorowkowy mam założony ajkiś zamiennik 20 tyś i nic się nie dzieje pasek alternatora mam bando( oryginał ?) bodajże kupiony na allegro
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez zadra » 11 sty 2012, 21:37

Myślę,że sprzedawca paska ze zrozumieniem podszedł do kolegi Grzeg81.

Zdecydowanie częściej wymienia się pasek napędu alternatora, który to decyduje o przekazaniu napędu poprzez ośkę altka do kółka pasowego comprexa.
Spotkałem się z tym,że mówiąc komuś "pasek od comprexa" odbiorca automatycznie słyszy "pasek napędu alternatora" i w zasadzie jest to rozumowanie prawidłowe.

Alternator zwłaszcza po rozruchu auta jest bardzo mocno obciążony. Musi podładować akumulator który przed chwilą stracił b. duży ładunek prądowy i jednocześnie zapracować na potrzeby świateł, wentylatorów itp.itd..Aby wytworzyć ten prąd musi pokonać swoje wewnętrzne opory i o wiele większe opory związane z generowaniem prądu. Siły elektromotoryczne które na siebie w nim przeciwdziałają są b.duże. można sobie poczytać w jakiejś elektro książce o generatorach prądu – podobna zasada.
w przybliżeniu można spojrzeć na alternator jak na silnik z wirującą ośką (takie lustrzane odbicie zasady działania).
skoro mamy 12V i alternator wytwarza 75A, to odpowiednikiem będzie silnik prądu stałego o mocy 900W. Gdybyś złapał w rączki ośkę, i uruchomił taki silnik, to byłby raczej ostatni wyczyn, który zrobiłbyś ZDROWYMI RĄCZKAMI..
Skoro byłyby podobne siły w alternatorze, to przy pełnym obciążeniu nie udałoby Ci się kręcić ośką alternatora.

Alternator napędzany jest takim właśnie dziwnym,cienkim paseczkiem, którego zamienniki wymiękają w przedziwnie szybki sposób bo nie radzą sobie z olbrzymi siłami i zazwyczaj mają inny kształt klina.

Zdjęcie z oryginalnym paskiem znajdziesz na początku mojego tematu o wymianie tegoż paska.

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=111151&p=1881728#p1881728

Paskiem bezpośrednio przekazującym napęd z kółka alternatora na koło pasowe comprexa jest taki płaski, wielorowkowy paseczek, ale nie jest on zbytnio obciążony, dlatego właśnie b.rzadko się go wymienia i nie musi być oryginalny. Ja mam jeśli mnie pamięć nie myli produkt niemiecki.
Jeśli chcesz zrozumieć jak małe siły przekazuje ten płaski wielorowkowy, to zdemontuj go i pokręć ośką sprężarki. Ośka kręci się pokonując tylko i wyłącznie opory tarcia na ułożyskowaniu, podczas pracy dochodzą jeszcze składowe związane z oddziaływaniem spalin i sprężanego powietrza, lecz wg. mnie nie odgrywają wielkiego znaczenia.

Mądrze zrobisz wymieniając pasek klinowy napędu alternatora. Oczywiście nei zaszkodzi wymienić pasek napędu sprężarki.

Niestety, pasek napędu alternatora nawet oryginalny nie posiada już chyba tak cudownych właściwości jak kilka lat temu. Ja wymieniałem rok temu i już nosi znamiona zużycia. Jeden z forumowych kolegów po 2 m-cach pracy paska również kiepsko ocenia jego jakość.
Dowiedziałem się niedawno od sprzedawcy,że oryginalne japońskie paski aktualnie produkowane są w Danii...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Tomcio1972 » 11 sty 2012, 22:08

O i pewnie wyjaśniłeś wszystkie niejasności jakie zalęgły się koledze grzeg87 :D twojego posta właśnie wydrukowałem i w mój ulubiony segregator z pierdołami !
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez grzeg87 » 12 sty 2012, 01:41

Dzięki muunek za wytłumaczenie mechanizmu działania alternatora. Chyba zrobie jak kolega Tomcio1972 i również to wydrukuję.
Teraz jak czytam swojego posta to nie wyraziłem się jasno.
Pasek od alternatora mam oryginalny, taki sam jaki jest widoczny w fotorelacji muunka. I wymieniany był jakieś 2 miesiące temu.
Natomiast usiłuję kupić ten drugi – pasek od sprężarki.
muunek napisał:
płaski, wielorowkowy paseczek, ale nie jest on zbytnio obciążony, dlatego właśnie b.rzadko się go wymienia i nie musi być oryginalny

Ja mimo wszystko wolę go wymienić gdyż Pan z ComprexServicu mówił że sprężarka Comprex jest najbardziej wrażliwa na źle ponapinane oraz złej jakości paski alternatora oraz sprężarki.
No tylko mam ten problem z wytłumaczeniem gościowi w salonie mazdy, że o niego mi chodzi :) Pokazałem mu nawet instrukcje obsługi Mazdy 626, w której (przynajmniej tak mi sie wydaje) jest ten pasek na schemacie.
http://www.fotoszok.pl/show.php/791478_ ... 2.jpg.html
Ten ostatni z prawej. No ale i to nie pomogło i kazał mi go pokazać na swoim schemacie. Myślałem że wybrałem dobry ale przysłali mi coś takiego.
http://www.fotoszok.pl/show.php/791479_ ... 8.jpg.html
Czy ktoś może wie jaki jest numer oryginalnego paska od sprężarki (nie od alternatora) albo od czego on jest w fachowym słownictwie Mazdy? :)
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2011, 18:12
Posty: 4
Skąd: Tomaszów Lubelski / Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 TD Comprex 55kW
IV generacja, Sedan/Limuzyna
Rok produkcji 1996

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6