Ile wytrzymuje sprężarka Comprex? Opinie.

Postprzez zadra » 12 sty 2012, 17:54

dobrze pokazałeś – to pasek od "koła doładowania".
Nie rozmawiaj już więcej z tym Panem z salonu Mazdy... (może to portier był albo co?)..

U mnie od dłuższego czasu pracuje Gates, nie powiem o nim złego słowa..
Spróbuję odczytac symbole, to wpiszę na forum.

Gates MICRO-V XF 5PK683
Zapytaj o odpowiednik Mituboschi lub Bando i będzie wtedy oryginał..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez eRCe76 » 15 sty 2012, 18:48

W czym moge wymoczyc turbine aby nie zaszkodzic uszczelniaczom i smarowi w lozyskach?Po demontazu kreci sie z duzym oporem.Nie widzialem jej jeszcze wiec nie wiem czy zasyfila sie jakas glajza czy lozysko juz padlo.Ropa bedzie dobra do tego celu?Moze cos innego polecacie.Jutro ja zobacze i chce wymoczyc ja w czyms
Początkujący
 
Od: 17 gru 2017, 00:01
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GV 2.0 benzyna+lpg 1997r.

Postprzez Malinaa1 » 20 paź 2012, 22:01

Oryginalny pasek od comprexa do Mazda 626 IV GE 2.0D Comprex RF-CX 55kW 75KM zakupiony w ASO Mazda Wrocław ma nr RFG1-13-813A koszt 77 zł, dodam ze na zdemontowanym miałem oznaczenia Bando RIB-ACE 5PK680.
Natomiast do alternatora oryginał mazda to RFG1-18-381B-9A koszt 56 zł, na zdemontowanym miałem oznaczenia Bando WAF-II V13W835La.
Mazda 626 GLX 2.0 TD Comprex RF-CX
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 22:58
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 2,0 D Comprex '95

Postprzez k-meal » 8 lis 2012, 00:18

Czy uszkodzony Comprex moze powodowac dymienie na czarno?
Czyli kompresor nie laduje, mamy za malo powietrza w stosunku do paliwa i kopci?
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez biniloluk » 8 lis 2012, 00:20

owszem brak doładowania daje takie objawy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez k-meal » 8 lis 2012, 00:23

No to u mnie chyba to wystepuje. Auto w ogole nie ma mocy, przy dodawaniu gazu pojawia sie kopcenie na czarno, z okolicy kompresora sluchac cos jak tarcie. Na postoju silnik wkreca sie na obroty, a podczas jazdy idzie mu to bardzo slabo.

Jest gdzies na forum opis jak zdiagnozowac uszkodzenie Comprexa i jak sobie z tym radzic?
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez biniloluk » 8 lis 2012, 00:28

jest pierwszym objawem są właśnie brak mocy metaliczne tarcie w okolicach sprężarki w dalszym stadium zaciera się całkiem łożysko i sprężarka staje

ale najczęstszym problemem jest ślizgający się pasek alternatora gdyż on ciągnie sprężarkę
objawia się to tym że auto dochodzi 1800obr normalne potem dostaje czkawki a z tyłu czarna chmura

jak sobie z tym rodzić w zasadzie nijak można kupić drugą sprężarkę na alledrogo lub wysłać do takiego koleszki z forum regeneruje i ponoć jakiś czas jest z tym spokój jedno i drugie rozwiązani kosztowne

najpierw poczytaj forum tematów było wiele możesz mić zapchany ic zapchany zawór startowy wyciągnięte paski sprężarki i alternatora a poza tym nieszczenny dolot lub zapchaną sprężarkę jeżeli jeździłeś bez tej zaślepki to może być również to
Ostatnio edytowano 8 lis 2012, 00:35 przez biniloluk, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez k-meal » 8 lis 2012, 00:35

To lozysko mozna wymienic? Droga zabawa?
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez biniloluk » 8 lis 2012, 00:37

łożysko jest nie osiągalne bo jest ono zarazem osią sprężarki

powiedz mi czy jeździłeś bez tej świecy w kolektorze tzn z nie zaślepionym otworem
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez k-meal » 8 lis 2012, 00:47

Kupilem auto kilka dni temu, zrobilem nim z 60km z niezaslepionym otworem. Nie wiem jak dlugo jezdzil tak poprzedni wlasciciel. Czemu pytasz?
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez biniloluk » 8 lis 2012, 00:50

dlatego że przez to nie masz mocy bo tam tędy ucieka ci doładowanie i to jest właśnie przyczyna braku mocy zaślep to i sprawdź

chyba że masz kompletnie zapchany intercooler i ktoś wykręcił tą świece żeby silnik miał którędy ciągnąć powietrze
na forum masz foto relacje jak wyczyścić ic
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez k-meal » 8 lis 2012, 00:57

Wow, to byloby idealne rozwiazanie. :)
Jutro sprawdze, dzieki!
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez k-meal » 9 lis 2012, 09:00

No i wyszlo. Zaslepilem dziure i auto nie chcialo odpalic, wiec ominalem intercooler i wszystko gra. :)
Wrocila moc, kompresor sprawny.

Pytanie: mozna jezdzic bez zaworu startowego i tego zbiorniczka na nim, ktory jest polaczony z filtrem powietrza? Wczoraj odpalilem bez tych elementow i wszystko gra, ale nie wiem jak bedzie na dluzsza mete.

Dopisano 09 lis 2012 16:38:

Auto stalo cala noc pod chmurka, o 16 probowalem odpalic i znow musialem wyciagac zaslepke w kolektorze. Auto nie ma powietrza bez tego. Jak odpale i chwilke pochodzi, to pozniej juz odpala bez problemu z zamontowana zaslepka.

Mam wyciagniety zawor startowy, wiec domyslam sie, ze to przez to, bo spaliny ida w dolot (zreszta dymi sie z przewodow).
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez biniloluk » 9 lis 2012, 19:03

zawór startowy jest potrzebny musi być ponieważ on odcina comprex od silnika tzn do 1800 silnik ciągnie powietrze właśnie tą gruszką na zaworze jak silnik osiągnie odpowiednie obroty to zawór się otwiera i doładowanie idzie na kolektor
zawór jest po to gdyż comprex przy niskich obrotach nie nadąża odcinać spalin dopiero działa prawidłowo od 1800 obr poniżej idą spaliny
jeżdżąc bez sadza i spaliny idą w do silnika niestety jest to cecha tej konstrukcji dlatego zawala się intercooler

wyczyść ic jak nie dasz rady to połącz narazie wyjście i wejście na ic kawałkiem rurki
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez k-meal » 10 lis 2012, 18:41

caly dzien szukania rurki i nikt nie ma kolanka 180 stopni. <nie>
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez biniloluk » 10 lis 2012, 19:39

eh pospawaj ze sobą dwa kolanka po 90
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez massur » 10 lis 2012, 23:15

biniloluk napisał(a):eh pospawaj ze sobą dwa kolanka po 90
taaa, źle złączy i wyjdzie 0 <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez k-meal » 11 lis 2012, 12:34

na juz nie ma nigdzie w mojej okolicy materialow, zeby to zrobic. musze czekac na wysylke.
[b]...[/b]
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 22:01
Posty: 32
Auto: 626 GF 1998 2,0 diesel

Postprzez marc120 » 9 mar 2013, 12:18

Witam, tak się zastanawiałem ile wytrzyma diesel mazdy (ten z comprex-em), gdy kupowałem swoją miała na liczniku 200 tyś. km, jak się po krótkim czasie okazało rzeczywisty przebieg jest o wiele większy, z resztą trudno spotkać samochód sprowadzony z oryginalnym przebiegiem na liczniku, wracając do mazdy rzadko spotyka sie jakieś artykuły, posty, w których coś można na ten temat przeczytać.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 14:05
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Auto: mazda 626 comprex ,1994

Postprzez pawel23 » 9 mar 2013, 13:11

Moja ma 240 tyś i jeszcze chodzi.Mialem kiedys passata diesla to miał na liczniku 560tys bez remontu wiec myśle że mazda też da rade to wykrecic.Podstawa to dobre oleje i unikanie mechaniorów co pojecia nie mają o mazdach(tak mi powiedział znajomy na stacji diagnostycznej jak swoja kupiłem) i autko musi latac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6