Komputer w comprexie

Postprzez pawel23 » 27 mar 2013, 20:38

Przeglądając ostatnio aukcje na allegro znalazlem cos takiego jak komputer do mazdy comprex.Jakie on ma zadanie w naszych mazdach i gdzie może się znajdować.Jakieś zlącze djagnostyczne jest ale co tam podpiąc ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez biniloluk » 27 mar 2013, 20:47

w tunelu pod popielniczką co do zadań według mnie to jakiś nie udany żart bo ja nie zauważyłem żadnej zmiany czy jest wpięty czy nie ale niektórzy twierdzą że jest ważny nie bardzo wiem do czego ale cóż
zen silnik do pracy potrzebuje jeden przewód na zawór w pompie reszta jest nie istotna
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Szyna » 27 mar 2013, 20:51

Komputer pewnie steruje abs'em, nawiewami, lampkami, licznikiem i innymi pierdołami ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez biniloluk » 27 mar 2013, 21:03

hmm u mnie brak absu i klimy więc raczej może jakieś pierdoły obsługuje bo jak mówię ja nie znalazłem mu zastosowania a kupując taki silnik można go odpalić na ziemi bez niego
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 27 mar 2013, 22:29

A ja na 99% nie mam tego komputra, a wnioskuję to po braku czujnikow od polozenia dzwigni przyspieszenia, oraz czujnika kraancowego polozenia. Brak jest kabelkow wiec taka wersja już fabrycznie wyszła.
A zadanie jakie spełnia u tych ktorzy go maja to prawdopodobnie i przyspuszczalnie komputerek ten odcina paliwo po przekroczeniu tych 5000 ileś tam i rownież odcina paliwo podczas hamowania silnikiem.
Ale są to tylko przypuszczenia,bo aby to sprawdzić to trzeba by podłaczyć zaróweczkę pod elektrozawór i sprawdzic czy podczas hamowania silnikiem ona gasnie. (na nagrzanym silniku rzecz jasna)

Co do klimy to raczej nie ma żadnego kompiuterka, odnosnie absu to sterownik jakiś musi być bo musi tylko pytanie gdzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 27 mar 2013, 22:56

paliwo odcina regulator odśrodkowy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 27 mar 2013, 23:18

Tak, wiem ze regulator ogranicza podowanie dawki podczas nadmiernego zwrostu obrotów, ale czy regulator ten otworzy otwór przelewowy podczas hamowania silnikiem np. z 1200-stoma obrotami ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez massur » 27 mar 2013, 23:46

No właśnie jak to jest w comprexie, zdjęcie nogi z gazu (hamowanie silnikiem) powoduje zupełne odcięcie paliwa i jest ekonomiczniejsze niż np, wrzucenie luzu (jadąc ze stromej górki), bo słyszałem różne teorie i już nie wiem.
Swoją drogą, kiedy paliwo byłoby odcięte nie dochodziłoby do wybuchów w cylindrach i silnik powinien znacznie ciszej zacząć pracować – tam mi się wydaje...
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez biniloluk » 28 mar 2013, 00:31

zgadza się nie ma takiej okoliczności kiedy paliwo odcięte jest całkowicie maks co może regulator to zamknięcie dawki do tej z wolnych obrotów i tyle daje pompa po przekroczeniu maksymalnych obrotów i ta sama sytuacja jest przy hamowaniu silnikiem
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez pawel23 » 28 mar 2013, 02:25

gdyby udało sie podpiąc jakiś komputer diagnostyczny to moze by sie okazało czym on tam steruje ale co tam podpiąć?podobnie jest w carinie 2 podobne złacze i komp co niewiadomo do czego jest.Może japończycy mieli nadmiar elektroniki to pakowali gdzie popadnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez biniloluk » 28 mar 2013, 19:33

komputer jest do tego zbędny można diagnozować migowo łączysz odpowiednie piny plus podłączasz diodę Led i odczytujesz kody

a tabela kodów ogranicza się do 4 kodów
1 engine speed sensor ( czujnik prędkości silnika )
2 coolant temperature sensor (czujnik temperatury)
3 timing lever potentiometer (potencjometr przepustnicy)
4 glow relay ( przekaźnik świec)

czyli komputer bada czy w obwodzie znajduje czujnik i czy jest sprawny
ale na tym się kończą zadania tego komputera
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 1 kwi 2013, 11:22

massur napisał(a):bo słyszałem różne teorie i już nie wiem.
Najprawdopodobniej sprzeczne opinie biorą się z tego że nie wszystkie silniki sa wyposazone w owe ecu.
biniloluk napisał(a):czyli komputer bada czy w obwodzie znajduje czujnik i czy jest sprawny
ale na tym się kończą zadania tego komputera

Jesli jest tam potencjometr "przepustnicy" to zadanie tego ecu nie mogą sie tylko ograniczać do kontroli tych że czujnikow i ich obwodow.
To tak jakby zamiast zaslepek w zderzaku byly by zamontowane najprawdziwsze lampy przeciwmgielne ale brak by bylo wlacznika i okablowania do tych że lamp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 1 kwi 2013, 13:16

wiem mnie też zastanawia poco ten potencjometr ale żeby miał on jakiś wpływ to powinien być też na pompie jakiś element wykonawczy typu zawór wysokiego ciśnienia do korekcji dawki a tu nic takiego niema


i tu powstaje pytanie skoro potencjometr ma wpływ na pracę silnik to jego odłączenie powinno coś zmienić lub jakoś wpłynąć na pracę silnika ja w każdej chwili go odpinam i nic kompletnie się nie zmienia

wiem jest to cokolwiek dziwne i nie logiczne ale tak jest
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez zadra » 2 kwi 2013, 11:00

Być może zastosowano potencjometr z myślą o dalszych zmianach konstrukcyjnych pompy/sterowania silnika lub sygnalizacji z których później zrezygnowano.
z drugiej strony dziwiłoby mnie takie rozwiązanie, bo moje auto jest z 1993r i również posiada potencjometr.
Może ma to związek z innymi podzespołami?
Ja mam potencjometr i klimatyzację.
Czy są auta bez potencjometru z klimatyzacją?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Sputnik1 » 13 kwi 2013, 09:45

biniloluk napisał(a):wiem jest to cokolwiek dziwne i nie logiczne ale tak jest

Jakaś role napewno spełnia, i po coś jednak jest on tam zamonotowany, jednak jest to cieżkie do odszyfrowania :D
muunek napisał(a):Czy są auta bez potencjometru z klimatyzacją?

Tak, są.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6