Cieknie pompa paliwa Zexel – schematy
1, 2
sprężyna cofa przestawiacz do pozycji neutralnej chodzi oto że jak w każdym silniku wraz ze wzrostem obrotów automatycznie zmienia się zapłon a działa to tak że w pompie rośnie ciśnienie i przesuwa tym tłoczkiem regulując zapłon i nie czepiajcie się meteorytyki opisałem to bardzo ogólnikowo
zostawić to jest fabryczne konkretnie chodzi o nacisk sprężyny na tłoczek przestawiacza jak wywalisz to silnik będzie inaczej reagował na gaz inaczej mówiąc wyprzedzenie zapłonu nie będzie odpowiednio zgrane z obrotami silnika
możesz to zauważyć np kiedy dodajesz gazu silnik wydaje dźwięk jakby grały zawory a dzieje się tak dlatego że przyspieszac wyprzedza zapłon i silnik pracuje nieco bardzie detonacyjnie
wyjęcie ich spowoduje zmniejszenie nacisku sprężyny co się wiąże z tym że przyspieszacz będzie reagował przy niższym ciśnieniu
możesz to zauważyć np kiedy dodajesz gazu silnik wydaje dźwięk jakby grały zawory a dzieje się tak dlatego że przyspieszac wyprzedza zapłon i silnik pracuje nieco bardzie detonacyjnie
wyjęcie ich spowoduje zmniejszenie nacisku sprężyny co się wiąże z tym że przyspieszacz będzie reagował przy niższym ciśnieniu
Mam jeszcze pytanie odnośnie "podbijacza" obrotów przy włączeniu klimatyzacji, po ostatnich problemach (chyba, bo w zimie nie włączałem klimy) z pompą coś się poprzestawiało i teraz jest tak, że włączenie klimatyzacji powoduje spadek obrotów.
A technicznie wygląda to tak, że dźwignia tego elementu podnoszącego obroty jest odsunięta od dźwigni gazu o 2-3 cm i w momencie włączenia klimatyzacji przysuwa się do dźwigni gazu ale to chyba cały zakres jej ruchu i nie jest w stanie zwiększyć obrotów.
To jest chyba "zasilane" podciśnieniem, w puszcze w której wychodzi dźwignia jest w kierunku osi jej prazy wkręcona śruba, pytanie czy właśnie nią mogę to wyregulować czy może w inny sposób?
A technicznie wygląda to tak, że dźwignia tego elementu podnoszącego obroty jest odsunięta od dźwigni gazu o 2-3 cm i w momencie włączenia klimatyzacji przysuwa się do dźwigni gazu ale to chyba cały zakres jej ruchu i nie jest w stanie zwiększyć obrotów.
To jest chyba "zasilane" podciśnieniem, w puszcze w której wychodzi dźwignia jest w kierunku osi jej prazy wkręcona śruba, pytanie czy właśnie nią mogę to wyregulować czy może w inny sposób?
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
musisz wyregulować tą dźwignię żeby przy wyłączonej klimie dźwignia była dosunięta do dźwigni od gazu
to że obroty spadają jest prawidłowe bo sprężarka klimy stawia dłuży opór może nawet zdławić silnik
to że obroty spadają jest prawidłowe bo sprężarka klimy stawia dłuży opór może nawet zdławić silnik
to się w sumie domyśliłem, tylko nie wiem jak, czym? Tą śrubą o której pisałem? Czy jakiś inny jest sposób (np. doklejenie kawałka metalu, etc.)?biniloluk napisał(a):musisz wyregulować tą dźwignię żeby przy wyłączonej klimie dźwignia była dosunięta do dźwigni od gazu
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
massur napisał(a):To jest chyba "zasilane" podciśnieniem, w puszcze w której wychodzi dźwignia jest w kierunku osi jej prazy wkręcona śruba, pytanie czy właśnie nią mogę to wyregulować czy może w inny sposób?
Ta "puszka" trzyma się na wsporniku ktory przykręcony jest 2 srubami na srubokręt krzyrzak, Popuszczasz te 2 sruby i przesuwasz ten wspornik w żądanym kierunku by zmniejszyć dystans miedzy dzwigniami. pozniej dokręcasz wczesniej popuszczone sruby.
Przesunać możesz smiało nawet 2 centymetry, jesli się okaże że po wlaczeniu klimy obroty są za wysokie to wówczas wkręcasz tą srubę ktora jest na osi tej "puszki"
Wyłącz TV, Włącz myślenie
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
http://www.prisonplanet.pl/ ,
http://zmianynaziemi.pl/ ,
http://alexjones.pl/ ,
http://www.globalnaswiadomosc.com/ ,
http://www.youtube.com/user/crewEKS
- Od: 27 lis 2011, 15:37
- Posty: 128
- Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
- Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3
Witam, chciałem zapytać, czy ktoś może orientuje się czy ciężko jest zdjąć górną część pompy (tą przykręcaną na imbusy czy ampule jak zwał tak zwał), innymi słowy czy jak odkręcę te śruby uda mi się tam wymienić bez problemu uszczelkę, jestem w trakcie uszczelnienia pompy, co prawda tam nie cieknie ale przydałoby się również wymienić i tą uszczelkę, pamiętam, że jak rozbierałem pompę Boscha w Partnerze górny dekiel nie chciał tak łatwo zejść.
- Od: 15 kwi 2012, 14:05
- Posty: 24
- Skąd: Lubelskie
- Auto: mazda 626 comprex ,1994
Witam, przy składaniu pompy miałem trochę wątpliwości co gdzie idzie, żeby mieć pewność, że wszystko jest ok. poszperałem w internecie i znalazłem filmik na Youtube z montażem pompy przez profesjonalny zakład, pompa co prawda jest od Nissana ale jest to też Zexel , jej budowa jest bardzo zbliżona do tej z comprexa , oto link: http://www.youtube.com/watch?v=n94BvDvDJgM
Jeszcze jedno opis jest po angielsku.
Jeszcze jedno opis jest po angielsku.
- Od: 15 kwi 2012, 14:05
- Posty: 24
- Skąd: Lubelskie
- Auto: mazda 626 comprex ,1994
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6