Pompa wody
Strona 1 z 1
Stanolem na etapie szukania tych śrub.Jedną widać na dole pompy to jakis trop jest.Zeby odkręcic kolo pasowe na wale to wystarczy odkrecic ta srube na klucz22 czy tez te na imbusy ,odrazu bym zmienil pasek rozrzadu.co do pompy to leje sie między pompą a blokiem na zapalonym silniku to lało sie jak ze strzykawki.
- Od: 18 maja 2011, 21:54
- Posty: 50
- Skąd: Sierpc
- Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994
jak to jest z tą naszą pompą..?
czy jest ona w stanie się zatrzeć? czy jedynym objawem zużycia się pompy jest wyciek płynu z układu?
Ja u siebie nie wymieniałem jej przy poprzedniej wymianie rozrządu a teraz mocno się zastanawiam nad wymianą. Wiem,że pompa powinna być wstawiana co drugą wymianę rozrządu, ale jeśli nie było przypadku zacierania się pompy a tylko wycieki płynu, to po co wymieniać; tylko dla nowej uszczelki?
czy jest ona w stanie się zatrzeć? czy jedynym objawem zużycia się pompy jest wyciek płynu z układu?
Ja u siebie nie wymieniałem jej przy poprzedniej wymianie rozrządu a teraz mocno się zastanawiam nad wymianą. Wiem,że pompa powinna być wstawiana co drugą wymianę rozrządu, ale jeśli nie było przypadku zacierania się pompy a tylko wycieki płynu, to po co wymieniać; tylko dla nowej uszczelki?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zgadza się nowa pompa co drugi rozrząd zatrzeć się zawsze może a właśnie objawem kończenia się pompy jest wyciek jest to tak zaprojektowanie że w obudowie jest otworek i w momencie gdy łożysko zaczyna wysiadać rozszczelnienia się uszczelniacz i płyn zaczyna kapać tym otworkiem
można kupić zestaw naprawczy łożysko i uszczelniacz ale szkoda zachodu niewielka różnica w cenie za całą pompą
można kupić zestaw naprawczy łożysko i uszczelniacz ale szkoda zachodu niewielka różnica w cenie za całą pompą
no i nie zapominajmy ,że dzięki pompie możemy usmażyć silnik tak jak w moim przypadku przejechałem około 3 kilometrów bez wody poszła uszczelka pod głowicą a wskazówka temperatury ani nie drgneła
więc osobiście radzę pompę wymienić co drugi raz
więc osobiście radzę pompę wymienić co drugi raz
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
ceny od 88zl do 120 ponoć towar przyzwoitej jakosci.
jak już to w Carspeedzie albo u Rikiego. – jak już kupić, to dobrą pompę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam Kolegów
Jestem właśnie po zdemontowaniu pompy wody. Padło łożysko w pompie.
Istna masakra. Te śruby są z tyłu są prawie nie do znalezienia.
Prawie bo mi się udało, choć nie powiem ze dzieli waszym poradom i zdjęciom nowej części.
Tak po kolei dla innych na przyszłość.
1. Demontaż paska klinowego do alternatora.
2. Demontaż koła pasowego. Śruby imbusowe klucz 6mm.
3. Demontaż łapy silnika.
4. Demontaż obudowy plastikowej paska rozrządu (góra i dół).
5. Zdjęcie paska rozrządu.
6. Demontaż alternatora, można odsunąć na bok.
7. Demontaż rury gumowej układu chłodzenia od pompy wody w dół, najlepiej wyjąć całkiem.
8. Odkręcenie śrub przy pompie (klucz 14mm). Trzy od kabiny (jedna na obudowie pompy, jedna na dole i jedna od góry). Jedna śruba od strony przodu (klucz 10mm).
9. Zdjęcie wężyka z tyłu pompy. Dwie sprężynujące opaski. Nie wiem jak go założyć, proszę o podpowiedź.
10 Wyjęcie uwolnionej pompy.
Mi to zajęło 2x3 godziny. Ale jak się wie to myślę ze ok. 2 godzin starczy.
Przy składaniu postaram się zrobić fotorelacje.
Proszę o ewentualne sugestie. Kaidy się uczy na błędach swoich i innych.
Pozdrawiam
Zdjęcia pompy z zaznaczonymi śrubami.
Jestem właśnie po zdemontowaniu pompy wody. Padło łożysko w pompie.
Istna masakra. Te śruby są z tyłu są prawie nie do znalezienia.
Prawie bo mi się udało, choć nie powiem ze dzieli waszym poradom i zdjęciom nowej części.
Tak po kolei dla innych na przyszłość.
1. Demontaż paska klinowego do alternatora.
2. Demontaż koła pasowego. Śruby imbusowe klucz 6mm.
3. Demontaż łapy silnika.
4. Demontaż obudowy plastikowej paska rozrządu (góra i dół).
5. Zdjęcie paska rozrządu.
6. Demontaż alternatora, można odsunąć na bok.
7. Demontaż rury gumowej układu chłodzenia od pompy wody w dół, najlepiej wyjąć całkiem.
8. Odkręcenie śrub przy pompie (klucz 14mm). Trzy od kabiny (jedna na obudowie pompy, jedna na dole i jedna od góry). Jedna śruba od strony przodu (klucz 10mm).
9. Zdjęcie wężyka z tyłu pompy. Dwie sprężynujące opaski. Nie wiem jak go założyć, proszę o podpowiedź.
10 Wyjęcie uwolnionej pompy.
Mi to zajęło 2x3 godziny. Ale jak się wie to myślę ze ok. 2 godzin starczy.
Przy składaniu postaram się zrobić fotorelacje.
Proszę o ewentualne sugestie. Kaidy się uczy na błędach swoich i innych.
Pozdrawiam
Zdjęcia pompy z zaznaczonymi śrubami.
-
kmicic25
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6