Najbardziej popularne problemy z Comprexem

Postprzez Sputnik1 » 17 lut 2013, 23:34

Ja wtrące sie odnosnie olejów:
massur napisał(a):No chyba, że biniloluk wysnuje teorię, że np. 5w40 ma sens to po tym co tu czytałem naprawdę mu w ciemno uwierzę i zaleję 5w40 <spoko>

Stosowanie 5W40 ma sens ponieważ baza takiego oleju jest w pełni syntetyczna, a co za tym idzie jest odporny na zamienianie się w nagary i szlamy, nastepna sprawa olej taki (mowa o markowych dobrych niepodrobionych) nie mają domieszek olejów mineralnych a zatem nie ma parafin które to z koleji potrafią sie wytrącać już przy około -25stopni C.
luka095 napisał(a):dziś zalałem olej ELF 5w30 zapalić zapalił ale obrotu skakały(.....)

O ile spadek cyfry przed literą W jest wskazany i pozytywnie wplywa na silnik, to cyfra po literze W powinna być taka jaką poleca producent silnika, oczywiscie może ona być wyższa ale nigdy niższa.
Wiec 5W30 zwłaszcza w okresie letnim to stanowczo nie najlepszy wybór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez zadra » 18 lut 2013, 10:01

dlatego ja używam 5w40 oczywiście ze świadomością,że to nie jest (w moim przypadku) olej w pełni syntetyczny, a tylko wykonany w technologii hydrokrakingu..
Bo nie wszystkie 5w40 są pełnosyntetyczne, jak i nie wszystkie 15w40 są mineralne... :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez luka095 » 18 lut 2013, 18:18

panowie odnośnie oleju 5w30 ELF którego zalałem to jest tak że kolega BINI ma 100% racje ma to ogromny wpływ na silnik Mazda jak narazię pali od strzała stoi na polu , a obroty swoją drogą jak nagram filmik to wrzucę pozdro
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 16:51
Posty: 25
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex

Postprzez Sputnik1 » 18 lut 2013, 20:24

muunek napisał(a):dlatego ja używam 5w40 oczywiście ze świadomością,że to nie jest (w moim przypadku) olej w pełni syntetyczny, a tylko wykonany w technologii hydrokrakingu..

A po czym poznajesz że olej taki jest hydrokrakowany ? :)
muunek napisał(a):Bo nie wszystkie 5w40 są pełnosyntetyczne, jak i nie wszystkie 15w40 są mineralne... :)

A mogłbyś muunek podać przykład takiego oleju ?
luka095 napisał(a):panowie odnośnie oleju 5w30 ELF którego zalałem to jest tak że kolega BINI ma 100% racje ma to ogromny wpływ na silnik Mazda jak narazię pali od strzała stoi na polu , a obroty swoją drogą jak nagram filmik to wrzucę pozdro

Ma rację napewno, nie tylko on jeden, lecz nie można lać byle czego co jest rzadkie w gornych zakresach temperaturowych, w ten sposób mozesz przyspieszyć żużycie panewek korbowodowych. Ludzie się pozniej naczytają i bedą zalewać 5W30
Olej ...W30 się nie nadaje na caloroczną eksploatację, jesli chcecie extra dobrze to niech bedzie to 0W40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 18 lut 2013, 21:27

pewnie że tak a nawet ja to bym lał 0w50 tylko koszty straszne olej taki najlepiej sprawuje się w samochodach tuningowanych z olbrzymią turbiną chodzi tu oto że w takich silnikach olej rozgrzewa się nawet do 160 stopni i właśnie dla takich temperatur jest wartość liczbowa po W im wyższa tym lepsze właściwości olej zachowa przy takim obciążeniu
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 18 lut 2013, 23:52

0W50 to denifitywna zbytecznosc, ale dla prawdziwego fana copmrexa wydatek na 5 litrową banke 0w40 nie jest żadnym kosztem :D
Co do mocnych tuningowanych turbodoladowanych motorow to jak najbardziej stosowane są tylko oleje bardzo odporne na skrajne warunki pracy typu 10W60
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez zadra » 19 lut 2013, 00:37

Proszę bardzo: tak na szybko pierwsze z brzegu niemineralnego 15w40
http://innochem.pl/sklep/oleje-samochodowe/23-rp-motor-oil-15w40.html
(wierzę w to co jest opisane i nie chce mi się szukać w necie potwierdzenia,że jest odpowiednio opisane)

jeśli chodzi o mojego shella 5w40, to nie jest w pełni mineralny, z tego co się orientuję, to należy do olejów hydrokrakowanych grupy III (bardzo wysoka grupa) – wydaje mi się,że nawet na opakowaniu jest jakaś informacja o tym.
Oleje grupy IV to juz w pełni syntetyczne produkty

jeszcze jedno:
olej rozgrzewa się nawet do 160 stopni i właśnie dla takich temperatur jest wartość liczbowa po W

niestety nie mogę się zgodzić, cyfry przed i po "w" informują nas tylko o strefie klimatycznej w której dany olej może pracować spełniając określone normy i zachowując swoje właściwości.
Cała reszta, tzn jak olej zachowuje się przy niskich i bardzo wysokich temp. zawarta jest w karcie katalogowej produktu. Bardzo dużo olejów dobrze radzi sobie z temperaturami pracy ~150stC
W kartach zawarte są informacje o temp. płynięcia, utrzymaniu filmu olejowego, temperaturze zapłonu, liczbie TBN, i wielu innych pierdołach...

Jeśli ktoś nie jest w stanie przyjąć na spokojnie tego co piszę, to mądrze byłoby wpisać dalsze wątpliwości w temacie o olejach, bo zaraz nas tu i tak ktoś posprząta...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez massur » 19 lut 2013, 01:01

muunek ma w dużej mierze rację z tymi oznaczeniami, jak zacząć szukać to robi się to dosyć zagmatwane – różne klasyfikacje, oznaczenia, dodatki, są też klasyfikacje jakościowe, wychodzi na to, że jeśli nie mieszkamy na Alasce albo na Saharze, nie mamy w autach wyczynowych silników, nasz samochód nie jeździ przez 20 godzin na dobę, etc. to wystarczy kupić normalny olej przyzwoitej firmy.

O olejach z Wikipedii:

Oleje silnikowe posiadają szereg dodatków polepszających ich właściwości:

dodatki przeciwkorozyjne – w celu zmniejszenia korozyjnego wpływu oleju na elementy silnika
dodatki przeciwutleniające – w celu spowolnienia procesu starzenia się oleju
dodatki obniżające temperaturę krzepnięcia
dodatki powiększające smarność
dodatki obniżające temperaturę pienienia się oleju
dodatki dyspersyjne utrzymujące zanieczyszczenia w jednorodnej zawiesinie

Podstawowym kryterium doboru oleju do silnika, jest strefa klimatyczna w jakiej będzie pracować samochód.
Klasyfikacje olejów

Aby umożliwić porównywanie między sobą różnych olejów silnikowych, zostały opracowane systemy ich klasyfikacji. Klasyfikacje ulegają ciągłym modyfikacjom, wraz z pojawianiem się nowych rozwiązań w budowie silników oraz nowych technologii.

Można wyróżnić następujące klasyfikacje:

Klasyfikacje lepkościowe dla olejów silnikowych
Klasyfikacja SAE (Society of Automotive Engineers)
Klasyfikacje jakościowe dla olejów silnikowych
klasyfikacja według ACEA – klasyfikacja europejska
klasyfikacja według API – cywilna klasyfikacja amerykańska
klasyfikacja według ILSAC – klasyfikacja Międzynarodowego Komitetu Standardów i Aprobat Środków Smarnych
klasyfikacje według producentów silników, np. Mercedes-Benz (MB), Volkswagen (VW), Volvo, MAN, Ford itp.

Klasyfikacja lepkościowa olejów silnikowych

Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 11 klas lepkości:

6 klas zimowych oznaczonych liczbą i literą W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W
5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60

Klasy zimowe ustalone są według następujących czynników:

maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej ujemnej temperaturze
graniczna temperatura pompowalności
minimalna lepkość w temperaturze 100 °C

Klasy letnie natomiast wg:

minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
maksymalna lepkość w temperaturze 100 °C
minimalna lepkość w temperaturze 150 °C i obciążeniu ścinającym równym 106 1/s (HTHS)

W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z lepkością oleju.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez biniloluk » 19 lut 2013, 01:18

oczywiście zgadza się i tego nikt nie neguje że te oznaczenia odnoszą się do klimatu ale chciałem tu nakreślić w przystępny sposób) że jakże inna jest temperatura oleju silnikowego gdy pracuje on w klimacie zimnym a inna w gorącym w obecnych warunkach olej uzyskuje temperatury około 80 90st a w lato 100 a na trasie nawet do 120
Obrazek


nie musimy przecież kruszyć kopi każdy ma swoją racje trochę inaczej ją tylko wyraża może źle się wyraziłem ale wiem co oznaczają klasy lepkości i parametry olejów
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez massur » 19 lut 2013, 01:26

A odnośnie oleju ale z innej beczki – miałem (jeszcze trochę mam) uwalony cały silnik olejem – uszczelniacz wałka rozrządu, leciało na paski a stamtąd już wszędzie, ponad pół roku minęło i to do końca nie odparowało, do tej pory jak silnik jest gorący i włączy się wiatrak to w świetle reflektorów widać delikatny dymek :|
Miałem to umyć ale nie było czasu i teraz już chyba nie ma sensu...

PS.
biniloluk – nie musisz się martwić o te teorie, w kwestii olejów jesteś i będziesz niekwestionowanym autorytetem <głaszcze> :)
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez zadra » 19 lut 2013, 09:07

nie musimy przecież kruszyć kopi każdy ma swoją racje trochę inaczej ją tylko wyraża


spoko..
Chciałem tylko podkreślić,że te nasze oznaczenia przed i za "w" nie odnoszą się do warunków pracy w uruchomionym, pracującym silniku, tzn, odnoszą, ale jednak nie tak do końca...
Te cyferki nie mówią nam,że olej w40 jest "wytrzymalszy" i można silnik bardziej grzać niż na w30...

pozdrawiam zaolejonych...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Sputnik1 » 19 lut 2013, 18:57

muunek napisał(a):Chciałem tylko podkreślić,że te nasze oznaczenia przed i za "w" nie odnoszą się do warunków pracy w uruchomionym, pracującym silniku, tzn, odnoszą, ale jednak nie tak do końca...
Te cyferki nie mówią nam,że olej w40 jest "wytrzymalszy" i można silnik bardziej grzać niż na w30...

pozdrawiam zaolejonych...


Nie zgadzam się z tym.
W upalne dni stojac w korkach gdzie sam asfalt to z 60C a w misce z 120 olej taki(mowa o ...W30) staje sie zbyt rzadki aby zapewnic nalezyte smarowanie.
Ponadto co z tego że tabelka podaje nam że w cieplej strefie klimatycznej wystarczajacy jest 15W40 skoro 0w40 czy 5w40 w tej samej strefie i tem. otocznia dociera o wiele szybciej do elementów silnika w czasie startu niż ten 15w40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez zadra » 19 lut 2013, 21:31

Nie zgadzam się z tym.


co tam, przecież nie ma o co się spierać.
Z tej dyskusji i tak nikt nie wyniesie nic dla siebie, prócz informacji,że nie lejemy 15w40.
co za różnica, czy 5w30, czy 5w40..,że co? że lepkość w 100stC jest trochę inna?nic to nie znaczy dla zwykłego zjadacza chleba jeżdżącego comprexem?Kręci ktoś w korku pod czerwoną kreskę? ilu z nas jeździ przy obrotach powyżej 4500/min non stop?
Nikt przecież nie zagłębił się tak daleko w noty katalogowe,żeby stwierdzić,iż niektóre 5w30 mają wyższą temp zapłonu, lepsze właściwości termiczne od niektórych 5w40.
Ja i tak zaleję następnym razem 5w40, bez względu czy jest to pełen, czy tylko półsyntetyk, albo "syntetyk HC"
ja ze swoją emerycką jazdą mogę stosować nawet w20, i myślę,że nie przegrzałbym motoru w ciepłe dni.
nie mam zastrzeżeń do układu chłodzenia – u mnie temp. płynu nawet nie drgnie, nie przegrzewam, nie ma po co.

co z tego że tabelka podaje nam że w cieplej strefie klimatycznej wystarczajacy jest 15W40 skoro 0w40 czy 5w40 w tej samej strefie i tem. otocznia dociera o wiele szybciej do elementów silnika w czasie startu niż ten 15w40.


nic z tego, no może poza ceną specyfiku, a to, jeśli większość ludzi nie widzi różnicy w jakości jest wyznacznikiem popularności na rynku..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez biniloluk » 19 lut 2013, 22:23

ja też się nie zgadzam nie wiem zupełnie dlaczego i z czym ale się nie zgadzam tak z zasady :P <oczko>
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez luka095 » 19 lut 2013, 22:37

ha ha ha nie róbmy jasełek wracając do tematu jutro albo pojutrze zmienię turbinę opowiem o zmianach jeśli jakieś będą pozdrawiam a z nierównymi obrotami nie długo wrzucę filmik .
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 16:51
Posty: 25
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex

Postprzez Sputnik1 » 19 lut 2013, 23:14

No tak... Polacy to taki naród ze zawsze kombinuje jak tu przyoszczedzić, a ze kola się obracajom i silnik klekoce to po co lać cos lipszego....
Na koniec tych... jasełek? :D mam mała dedykacje filmową, szczególnie dla tych ktorzy majaa minimalistyczne wymagania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez zadra » 20 lut 2013, 14:11

Nooo, ten "nebrok oil" nieźle nabroił.. A biedny mobil i castrol niewyrobily...
Kurcze,ale żeby aż tak dużą różnica była,to nawet ja bym nie pomyślał. To musi być jakiś olej z NASA albo UsARMY <lol> bo tylko ONi mają "wszystko najlepsze".
Jak widzę coś takiego,to od razu myślę,cży to nie jest jakas reklama,walka o rynek..trudno mi uwierzyć w rzetelność prezentacji. Ale ja już taki podejrzliwy od zawsze jestem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez luka095 » 10 mar 2013, 13:25

Witam panowie po dłuższej przerwie chciałbym powiedzieć ze problem z paleniem uważam za zamknięty, jak narazie jest wiosna i mrozu niema ale jako tako przy -10 auto paliło normalnie,
Chciał bym wrzucić filmik z nierównymi obrotami tylko nie wiem czy w tym temacie czy założyć nowy ?

Dopisano 10 mar 2013, 12:29:

Dodam że wymieniona zostało Turbina Cichutka ładnie auto chodzi

Dopisano 10 mar 2013, 12:31:

tu zamieszczam filmik proszę powiedzcie coś na ten temat co jest z tymi obrotami ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vwrU-66S5uE&feature=youtu.be[/youtube]

Dopisano 10 mar 2013, 12:32:

http://www.youtube.com/watch?v=vwrU-66S ... e=youtu.be
Początkujący
 
Od: 12 lip 2012, 16:51
Posty: 25
Auto: Mazda 626 2.0 Comprex

Postprzez pawel23 » 19 lut 2014, 10:35

Cześć.Panowie podepnę się i o coś zapytam.Odziedziczyłem comprexa za cene telefonu komórkowego tylko muszę nim przyjechać do domu i teraz pytanie.Auto ma walniętą turbinę i za bardzo tym nie idzie jechac,wirnik lata jak głupi.Podobno można zdjąć pasek i zaślepić coś tam w dolocie i da się marnie ale jechać.Szukałem na forum ale jakoś nikt nie napisał które otwory zaślepić.Laweta raczej odpada bo wyajęcie wyjdzie tyle co sprawny comprex.
Pozdr.
Paweł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez noxes » 19 lut 2014, 19:44

Jeśli już to comprex czyli sprężarka. Jeśli kompresor jest sam na pasku to możesz zdjąć pasek, ale nie sądzę, że daleko zajedziesz bez doladowania
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6