Problem z wysokimi obrotami – Comprex

Postprzez Baj » 21 paź 2007, 08:48

Rano jak odpalam auto, to przez chwilę obroty są ok około 1000 ale pookoło 10 sekundach skaczą na 2000 i jest tak przez jakies 3 km póżniej spadają do 800 i przez resztę dnia jest ok co może być problemem ?
Początkujący
 
Od: 31 mar 2007, 20:18
Posty: 24
Auto: Mazda 626 Comprex 1992

Postprzez milo27 » 21 paź 2007, 23:52

miałem ten sam problem miałem mało płynu w chłodnicy po dolaniu wszystko wróciło do normy
Początkujący
 
Od: 14 gru 2006, 22:08
Posty: 9
Skąd: szczawnica
Auto: COMPREX 95

Postprzez Sylwek_626 » 22 paź 2007, 21:17

Moja madzia ma tak samo rano , kilka chwil po uruchomieniu silnika obroty skaczą do 2000 silnik na tych obrotach pracuje jakieś 3-4 min , następnie spadają . Tyle że ja mam wymieniony płyn w układzie chłodzącym , wymien ,olej , uszczelke głowicy , głowica nie ma mikropęknięć , mam nową pompe wody , paski (wszsytkie możiwe wymieniłem ) , filtr powietrza nówka . Więc myśle że poprostu ten typ tak ma . Działo się tak przed jak i po wymienia w/w elementów. Myśle że wpływ na tę sytuacje ma temperatura zewnętrzna , ponieważ latem nie miałem takich problemów.
Ostatnio edytowano 16 lis 2007, 15:34 przez Sylwek_626, łącznie edytowano 1 raz
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Majlo » 23 paź 2007, 10:08

To ja się dołączę. A czy normalne jest( nie wiem bo dopiero kupiłem auto) że po odpaleniu zimnego silnika obroty podskoczą na 2000 po kilku sekundach spadną na 1000 ale przy właczeniu świateł znowu skoczą na 2000obr albo po nawet delikatnym dotknięciu i skręceniu kierownicy też. Mam słaby akumulator ale czy ten typ tak ma na zimnym czy to akumulator jest słaby? Dzięki za odpowiedź. Auto 323f 1,5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez andrzej_25 » 23 paź 2007, 12:23

Ja również mam Mazdę z comprex'em i nie mam takiego problemu. Jedyny poblem jakimam to to że piszczy mi pasek naędzający altenator a jest to wielka zadaponieważ silnik dławi sie wtedy i jest chamowany. Jest to wina akumulatora ponieważ jest słaby. ale jutro bedę już miał mowy akumulator i pasek alternatora :D Nigdy niemiałem takiej sytuacji że slnik sam wskocył na 2000 obr. U mnie po odpaleniu jedynie wskoczy na 950 obr. A w service bosch po sprawdzeniu wszystkiego piedziano mi że jest to wina akumulatora, ponieważ alternator niemoże go naładować, ma zbyt wielkie obciążenie i dlatego tak się dzieje :( więc może u Was może być podobnie;/ jeszce comprex mi głośno chodzi :(
Miejmy nadzieję że będzie lepie po naprawie :]
Andy
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 20:21
Posty: 4
Skąd: Elbląg, Wien
Auto: Mazda 6 2.0 CITD

Postprzez Sylwek_626 » 23 paź 2007, 12:41

Moja Madzia ma nowa baterie , więc wina nie leży po stronie akumulatora .

andrzej_25 napisał(a):Jedyny poblem jakimam to to że piszczy mi pasek

Też tak miałem , prawie rok temu , piszczał , piszczał aż przestał . Jak przestał to zaczął strasznie kopcic na czarno. Wymiana paska nie pomogła ... oddałem auto mechanikowi w Łodzi , zrobił , co nie wiem skubaniec nie chciał powiedzieć .Teraz jest dobrze , nie kopci , ale rano wkręca się w obroty do 2000 następnie spada do 950 .Może znajdzie się KTOŚ na tym forum , kto wytłumaczy taki stan ;P
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Majlo » 23 paź 2007, 13:14

Czyli co w moim przypadku wina leżałaby po stronie słabego akumulatora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Sylwek_626 » 23 paź 2007, 13:42

Majlo napisał(a):Czyli co w moim przypadku wina leżałaby po stronie słabego akumulatora?

Nie sądze ... ale ręki uciąć sobie nie dam :)
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Majlo » 23 paź 2007, 15:16

Z drugiej strony dopiero raz odpalałem go na zimnym silniku. Jeszcze na polu stał. Zobaczymy za jakiś czas co się wydarzy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Sylwek_626 » 23 paź 2007, 16:03

Majlo napisał(a):Z drugiej strony dopiero raz odpalałem go na zimnym silniku. Jeszcze na polu stał. Zobaczymy za jakiś czas co się wydarzy

To daj znać co się wydarzyło :)
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez cholmar » 23 paź 2007, 17:12

Witam.
Mam od ponad roku taką Mazdę. Nigdy nie miałem problemu z obrotami silnika. U mnie obroty po odpaleniu w zimę mają około 700 ale po chwili dochodzą do 900 i tak już zostaje.
Nie winił bym na Waszym miejscu tu akumulatora.
W tamtą zimę musiałem wymienić na nowy- słabo kręcił.
Też nie było problemu z obrotami.
Nie wiem jak u Was ale u mnie jest zawór ciśnieniowy przy pompie naciąca on bezpośrednio ramię pompy i podnoszą się obroty.
Poszukajcie w okolicach pompy napewno znajdziecie usterkę.
pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2006, 16:50
Posty: 26
Skąd: Łódz
Auto: 626 comprex 92'

Postprzez Majlo » 23 paź 2007, 21:57

Dziś odpalałem auto bo pojechałem na przegląd. Stało na polu. Zimno, deszcz więc dobrze było sprawdzić. I było tak:

Po zapaleniu przed kilka sekund 2000 obrotów od razu później spadek na 1500 i tak sobie chwile chodził aż wyjechałem z wjazdu. Po chwili obroty spadły na 1000 a ja się trochę zagrzał było około 700-800. Więc wydaje mi się że jest ok. Niepokoi mnie tylko jedna rzecz. A mianowicie dlaczego na zimnym silniku po właczeniu swiateł lub skeceniu trochę kierownicą obroty podskakują przez chwilę o jakieś 200-300 i po chwili znowu spadają.

A przy okazji na przeglądzie wyszło mi że muszę wymienić sworzeń wahacza z przednim prawym kole bo gościu mówi że będzie ciąć gumę i łacznik stabilizatora tylny prawy bo się wyrobił :/ i koszty... A na allegro tych sworzni to nie sprzedają czy jak? Ja znalazłem tylko u 1 gościa za 33zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Sylwek_626 » 26 paź 2007, 16:21

Baj napisał(a):Rano jak odpalam auto, to przez chwilę obroty są ok około 1000 ale pookoło 10 sekundach skaczą na 2000 i jest tak przez jakies 3 km póżniej spadają do 800 i przez resztę dnia jest ok co może być problemem ?

I jak z twoim problemem ? Znalazłeś jakieś rozwiązanie , auto naprawione ? :)
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez Baj » 27 paź 2007, 19:29

Sorry za pare dni przerwy ale miałem problemy z internetem niestety problem pozostaje wymienilem plyn w chlodnicy niestety nie pomoglo i cytujac gościa z serwisu bosha takie obroty nie są normalne, doradził mi wyregulowac zawór ciśnieniowy pod cięgnem gazu regulujący obroty ssania lecz to tez nie pomogło, na pewno jest to zalezne od temperatury zewnętrznej ponieważ teraz jaknie jest tak zimno wnocy problem jakby zanikł poczekam jak znowu pojawią się mrozy i dalej będę kombinował chocia żmoże przesadzam i tak ma byc pozdro
Początkujący
 
Od: 31 mar 2007, 20:18
Posty: 24
Auto: Mazda 626 Comprex 1992

Postprzez PTB1 » 26 paź 2008, 21:27

Witam
Od jakiegoś czasu (ale rzadko) jak przyspieszam (na różnych biegach i nie jakoś bardzo dynamicznie) mazda wchodzi na wysokie obroty po chwili wraca do poprawnych i dopiero łapie i zaczyna przyspieszać. Generalnie obroty zachowują się przy tym przyspieszaniu jak bym wcisnął sprzęgło i dodał gazu.
Co to może być ewentualnie, może to objaw umierającej którejś z części. Proszę coś wiedzących lub podejrzewających o odpowiedź.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 09:13
Posty: 27
Skąd: PTB
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.

Postprzez Enduro » 26 paź 2008, 21:34

Witam!
nie wiem jak w Compexie dziala pedal gazu,
ale przypuszczam ze jest tam zwykla linka,
a nie pedal elektroniczny,
ktora sie poprostu przycina lub cos ja przyblokowywuje..
sam takie cos przezylem w innym aucie- w benzynowej wersji:
jak gumka ochronna na lince gazu spadla i niekiedy przyblokowywala
gaz i wtedy motor mial znacznie podwyzszone obroty
E.
Ostatnio edytowano 27 paź 2008, 11:44 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gstr » 27 paź 2008, 11:40

Dokładnie, tam jest zwykła linka.

Warto nasmarować przy pompie wtryskowej, na 99% pomoże. Chyba, że gdzieś ją przycięło i staje w płaszczu, wtedy wymiana linki :(
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez PTB1 » 27 paź 2008, 12:50

dzięki za propozycje naprawy. Sprawdzę w wolnej chwili.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2007, 09:13
Posty: 27
Skąd: PTB
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 94r.

Postprzez maciekkr » 27 paź 2008, 19:57

Mnie to bardziej wygląda na padające sprzęgło.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 20:53
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: 626 comprex

Postprzez radekbialy » 27 paź 2008, 21:49

ja też stawiam na sprzęgło
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6