Problem z wysokimi obrotami – Comprex

Postprzez massur » 21 lut 2013, 23:15

To może odgrzebię temat bo dosyć powiązane pytanie mam a w tym wątku są już fotki.

Jak się reguluje wolne obroty? Chce je nieco podnieść (dosłownie 2-3 mm na końcu wskazówki obrotomierza) szczególnie na zimnym silniku są chyba za niskie bo silnik (jego wibracje) z nadwoziem wpadają w denerwujący rezonans, wystarczy minimalnie wcisnąć gaz i wibracje ustają.

Nie sprawdzałem ale być może da się to najzwyklej linką od gazu podciągnąć? Czy jest inny – bardziej prawidłowy sposób?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez Sputnik1 » 22 lut 2013, 04:14

To ze 3 miesiące temu pisaleś ze wiesz jak przeprowadzać regulacje :D <rotfl>
Ale ok,
Korekcję obrotow zimnego silnika regulujesz dzwignią ktorą oznaczyleś na swojej fotcę numerem 2, w tym celu musisz poluzować srobki ktore zaznaczył bini na 1 fotce, jesli je poluzujesz to dzwignię dosowasz do tej pionowej dzwigni tak aby się ta pionowa dzwignia przesuneła z 1-2 mm, zresztą to musisz experymentalnie dobrać tak aby uzyskać odpowiednie obroty.
A tak w ogóle to powinieneś zacząć od regulacji obrotow cieplego silnika, cieplego czyli takiego gdzie wskazowka temp zaczyna sie dzwigać, w tym celu poluzuwujesz kontrę na czujniku krancowym i ten czujnik wkręcasz, najpierw obczaj czy się ten kabelek da odpiac, aby go nieukrecić (ja nie mam tego czujnika tylko srubę z kontrą wiec nie powiem) przy tej regulacji nie powinna żadna z dodatkowych dzwigien korygujacych obroty dotykac tej pionowej.
Jesli masz już wyregulowane obroty na cieplym, to następna regulacje dokonujesz na zimnym tym razem poluzuwujac te nakretki jak pisalem na poczatku.
Następnie jesli zachodzi taka potrzeba to regulujesz korektor obrotów od klimy, tam już powinnieś dostrzec tez taka kontrę oraz też w samym tym ustrojstwie podcisnienia srubę.
A jaka wartość obrotów ? to już jak uznasz za stosowne, ja mam na jakieś 750- 800, klimę mam na jakieś 900.
Od to wszystko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 22 lut 2013, 23:56

obroty można podnieść czujnikiem o którym mówi Sputnik1 lub tą śrubką którą oznaczyłem niebieską strzałką regulacja dźwignią na przyspieszaczu spowoduje ponownie podnoszenie obrotów na zimnym a chodzi ci w końcu o ogólne podniesienie obrotów żeby wyeliminować drgania

śruba którą zaznaczyłem odpowiada za ciśnienie w pompie na wolnych obrotach wkręcając ja zwiększasz ciśnieni a co za tym idzie podnosisz obroty wykręcając zmniejszasz


Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 23 lut 2013, 01:35

Jesli regulacja ta wpływa na dawkę paliwa a w efekcie na kopcenie jak to opisuje gość z http://www.626.za.pl/regpomcom.html to bym się z tą regulacją tak pochopnie nie rozpędzał.
Natomiast regulacją na "krancowce" ustawi podstawowe/ ogólne obroty na ciepłym, a korektor doruguluje na zimnym, zresztą massur pisze że glownie mu telepie na zimnym. Ale zeby dobrze wyregulowac to musi najpierw ustawić ogolne obroty na cieplym tą krancowką a pozniej regulować korektor zimnych obr na zimnym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 23 lut 2013, 01:59

artykuł ciekawy ale ma pewne dziury zgadza można tą śrubą regulować dawkowanie bo zwiększając ciśnienie zwiększamy dawkę ale działa to w dwie strony a jak ktoś rozbierał kiedykolwiek pompę wytryskową to orientuje się że ta śruba ustala pozycję neutralną przesuwki a ową przesuwkę wprawia w ruch dźwignia gazu która przesuwając się po ośce rozdzielacza zasłania lub odsłania otwór zasilający rozdzielacz czyli zwiększa lub zmniejsza ciśnienie w pompie dzięki czemu dodajemy gazu

czyli podkręcenie obrotów linką lub czujnikiem daje te same efekty i te same skutki uboczne

a kolega z linka podanego przez ciebie i owszem może i sobie zmniejszył dymienie ale również pozbawił się maksymalnego ciśnienia jakie pompa wytwarza a to skutkuje obniżeniem mocy itd

ale jak to mówią rób swoje ryzyko jest twoje

ja nikomu nie narzucam mojej woli anie nikogo nie zmusza

doradzam tylko to co nauczyło mnie doświadczenie
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 23 lut 2013, 02:32

Ja nie rozbieralem tej pompy wiec sobie nie wyobrazam jak tam jest, jednak mysle ze jesli ktoś na poczatku czy to jeszcze w fabryce czy w serwisie pomp ustawił tą srubę odpowiadajacą za cisnienie w pompie czy dopływ paliwa na ten rozdzielacz to nie mozna sobie od tak ją kręcić, wiec i autor strony słusznie napisal że odpowiedzialnośc ponosimy na własną reke.

Wiec wg mnie regulacji powinno sie dokonywać tylko na czujniku krancowym potocznie krancowką.
biniloluk napisał(a):czyli podkręcenie obrotów linką lub czujnikiem daje te same efekty i te same skutki uboczne

Niewiem dlaczego wtrącasz do tego linkę, mówimy tylko o regulacji tą krancowką, to jest oczywiste że pedalem ciągniemy linke, i ciagnie tą sammą dzwignię którą podpiera ta krancówka czyli czujnik krancowy. I nie wiem jakie skutki uboczne masz na mysli, u mnie takowe niewystępują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 23 lut 2013, 19:57

źle to zrozumiałeś linką od gazu i a co za tym idzie dźwignią gazu zwiększasz ciśnienie i dawkowanie
a ta śruba o której mowa jest właśnie krańcówką w środku pompy i ustala ciśnienie przy wolnych obrotach

tak więc podkręcając linką lub krańcówką zwiększasz ciśnienie oraz dawkę więc wprowadzasz zmianę która daje te same efekty i te same skutki uboczne jakie by nie były
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez massur » 23 lut 2013, 23:39

Qrcze Panowie ja chyba za głupi na to jestem bo teraz już nic nie wiem :|
I to nie dlatego, że zaszłą kombinacja: sobota wieczór + browar <rotfl>

1. Chcę nieco podnieść wolne obroty bo na zimnym denerwujący rezonans silnika z nadwoziem się pojawia. Uznałem, zwiększenie o np. 50 wolnych obrotów konsekwencji w postaci odczuwalnie zwiększonego spalania nie powinno być.

2. Przy mocniejszym dodaniu gazu (np. przyspieszenie przy wyprzedzaniu) trochę zakopci na czarno, czy zatem można przypuszczać, że dawka paliwa i tak jest za duża czy te silniki tak mają?
Bo jeśli dawka za duża a ja ją jeszcze zwiększę to zapewne kopcić będzie bardziej – a chcę tylko te wolne obroty zwiększyć. Kopci tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu.

3. Wydaje mi się, że spalanie jest nieco za wysokie, w cyklu mieszanym (2x25 km dziennie) wychodzi ok. 7-7,2 litra na setkę, myślałem zatem czy przyczyną nie jest właśnie źle ustawiona dawka paliwa.

No i w związku z powyższym wszystko mi się gryzie, bo jak podnieść te wolne obroty i jednocześnie regulując pompę zmniejszyć spalanie bez drastycznej utraty mocy silnika? – jeśli w ogóle jest taka możliwość...
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez biniloluk » 24 lut 2013, 01:43

ad 3 spalanie w granicach normy na tym dystansie i oczywiście na takiej trasie nic bym nie zmieniał

ad 2 w tym typie można powiedzieć tak musi być czyli delikatne dymienie a to ze względu właśnie na sposób doładowania
a. doładowuje częściowo spalinami przez co jest za mało tlenu do spalenia dawki
b. sprężarka nie jest już nowa i idealna na pewno nie osiąga już pełnego doładowania czyli brak odpowiedniej ilości tlenu
c. auto raczej już nie młodnieje

ad 1 zaczyni od podkręcania czujnikiem jak regulacja nie wydoła to zawsze możesz podnieść śruba od dawki (to nie jest czas) zawsze możesz to cofnąć do pozycji z przed regulacji
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 24 lut 2013, 14:40

biniloluk napisał(a):źle to zrozumiałeś linką od gazu i a co za tym idzie dźwignią gazu zwiększasz ciśnienie i dawkowanie
a ta śruba o której mowa jest właśnie krańcówką w środku pompy i ustala ciśnienie przy wolnych obrotach

tak więc podkręcając linką lub krańcówką zwiększasz ciśnienie oraz dawkę więc wprowadzasz zmianę która daje te same efekty i te same skutki uboczne jakie by nie były


W książce Kasedorfa sruba ta nosi nazwe "sruba regulacyjna dawki pełnego obciązenia" zatem,
dokręcając te srube owszem zwiekszasz wolne obroty ALE jednoczesnie zmieniasz charakterystyke podawania paliwa w górnym zakressie obrotow silnika, a tego przecież nie chcemy. Wiec regulacji wolnych obrotów dokonujemy na czujniku krancowego polozenia dzwigni przyspieszenia.
Oczywiscie każdy zrobi jak uważa, jednak niech pózniej nie bedzie zaskoczony nadmiernym dymieniem i spalaniem w górnym zakresie obrotów.

massur napisał(a):Qrcze Panowie ja chyba za głupi na to jestem bo teraz już nic nie wiem :|
I to nie dlatego, że zaszłą kombinacja: sobota wieczór + browar <rotfl>

Regulacja jest dziecinnie prosta, tylko wystarczy rozejrzeć się po pompie i zobaczyć gdzie sa jakie sruby i nakrętki kontrujące.
massur napisał(a):No i w związku z powyższym wszystko mi się gryzie, bo jak podnieść te wolne obroty i jednocześnie regulując pompę zmniejszyć spalanie bez drastycznej utraty mocy silnika? – jeśli w ogóle jest taka możliwość...

Podniesienie wolnych obrotów nie wpłynie na spalanie- chyba ze będziesz w korkach więcej stał jak jechał to wtedy tak.
Spalanie mozesz zmniejszyć zmieniajac styl jazdy, mówisz że chcesz mieć moc i jednoczesnie male spalanie – no praw fizyki nie oszukasz – do mocy potrzeba paliwa.
Niemniej faktem jest że na zwrost spalania wpływa system doladowywania oparty na comprexie , który pobiera jakaś czesc mocy czyli paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 24 lut 2013, 18:59

Sputnik1 napisał(a):W książce Kasedorfa sruba ta nosi nazwe "sruba regulacyjna dawki pełnego obciązenia"


Ano tak się nazywa ale z pisanym słowem to jest już tak że np. "na ławce w parku pisało ch ci w pupę jedna baba siedziała na niej całą noc i nic się nie wydarzyło "

wiec najlepiej po próbować i obserwować efekty

i nie bierzcie od razu wszystkiego do siebie bo każda krytyka jest konstruktywna i zmusza do myślenia i nie należy się od razu spierać o szczegóły skoro i tak na końcu będzie ten sam efekt
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 24 lut 2013, 22:20

Bini,
Rozbierasz rózne graty więc masz doswiadczenie praktyczne, ale nie mysl jak chlopek roztropek,
To że wkęcając sróbe powodujesz zwrost obrotow to nie znaczy ze ta sroba nadaje się do regulacji obrotow, i wcale na koncu nie będzie ten sam efekt ponieważ zmienisz dawkowanie paliwa na wysokich obrotach.
Nazewnictwo tej sróby jest jak najbardziej zgodne z rzeczywistością, i chyba trudno by było o własciwsza nazwę.
Wkrecając tę srubę podwyższasz obroty ale i powodujesz ograniczaniee działania odsrodkowego regulatora dawki na wysokich obrotach.
Poniższy filmik nam to troche obrazuje


biniloluk napisał(a):i nie bierzcie od razu wszystkiego do siebie bo każda krytyka jest konstruktywna i zmusza do myślenia i nie należy się od razu spierać o szczegóły skoro i tak na końcu będzie ten sam efekt

No cóż... życie składa się z szczegołow, czasem są one mniej ważne a czasem bardzo wazne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 24 lut 2013, 23:41

owszem wiem że tak jest i znam budowę zasadę działania nie tylko z książki i z filmiku i wiem co się zmienia po wkręceniu śruby regulacji dawki jestem mechanikiem z wykształcenia i z zawodu rozkręcałem naprawiałem i regulowałem rozdzielaczową pompę kilka raz zawsze z dobrym efektem

a widzę że nie do końca wiesz po co jest odśrodkowy regulator i do czego służy
regulator ośrodkowy w takiej pompie jest po prostu ogranicznikiem obrotów o w momencie gdy silnik osiąga maksymalne obroty regulator tnie dawkę żeby silnik ich nie przekroczył dla pompy zexel w mazdie 626 ge comprex wynoszą one 5100obr/min

a filmik ten pokazuje tylko działanie właśnie tego regulatora

No cóż... życie składa się z szczegołow, czasem są one mniej ważne a czasem bardzo wazne :)
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 25 lut 2013, 00:30

Noż kurna!, wiem że regulator odsrodkowy ma zazadanie zmniejszenie dawki paliwa na wysokich obrotach, moze kiedyś trafi tu jakiś pompiarz i się fachowo sie wypowie na te tematy, jednak póki co ja skromnie nadal bede przy tym że owa sruba się nie nadaje na podwyższanie obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez biniloluk » 25 lut 2013, 02:36

no masz racje nie nadaje się koniec tematu

ps. pewnie jak pojedziesz do mechanika to gość się cieszy bo najlepszy klient to klient mądrzejszy od mechanika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez massur » 27 lut 2013, 01:07

No dlatego pisałem, że za głupi na to jestem... :|

Są bowiem dwie teorie, jestem bardziej skłonny przyjąć teorię biniloluk'a – z racji autorytetu jaki sobie na tym forum wypracował... <spoko>

Niemniej jednak cieszy, że ludzie jak np. Sputnik1 chcą się udzielać na forum – widać, że człowiek ma też sporą wiedzę a tacy na forach są na wagę złota.
Jest to o tyle istotne, że "wynalazków" jak nasze będzie na drogach ubywać – qrcze, mój grat ma już 19 lat, jeszcze 6 i żółte tablice można montować, część GD już może takie mieć! – tym samym dział forum, który i tak prężny nie jest może łatwo umierać...

Pozdrawiam,
Tomek
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez zadra » 27 lut 2013, 01:30

przepraszam,że się wtracę i dodam coś od siebie – dzieki temu poprawie swoją statystyke w ilości wypisanych postów na forum... :)

obroty wyreguluj po prostu elementem, który sam opisałeś na 1-ej stronie tematu jako "nie wiem".
Jest to najprostszy i dość bezpieczny sposób na podniesienie prędkości obrotowej silnika.
Oszukasz troszkę ECU nie ingerując bezpośrednio w ustawioną na pompie dawkę paliwa.
A Biniloluk i Sputnik niech się dalej przepychają o to, które święta w roku są najważniejsze.. <lol>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez massur » 27 lut 2013, 22:36

Tylko co miałbym z tym czujnikiem zrobić?

A poza tym:
biniloluk napisał(a):czujnik dający info na ecu że gaz wrócił do pozycji wyjściowej czyli neutralnej ale to niema znaczenia bo to ecu której jest w tym aucie to jakiś żart on nic nie robi można podpinać wszystko zostawić tylko jeden przewód na pompę i silnik chodzi


Tutaj jest lepsze zdjęcie biniloluk'a:

biniloluk napisał(a):ostatnim czujnikiem jest czujnik który daje informacje na ecu że gaz wrócił do pozycji wyjściowej
Obrazek
ale jak już mówiłem można wszystko odłączyć poza prądem na zawór i wszystko działa tak jak przed odłączeniem
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez zadra » 27 lut 2013, 23:30

może u Biniloluka ten czujnik faktycznie nie wpływa na pracę silnika (bezpośrednio, lub pośrednio przez ecu) – nie mam zamiaru martwić się o ecu Biniloluka – On doskonale sobie ze swoimi kłopotami poradzi.

ja u siebie zmieniłem odrobinę wysunięcie czujnika względem dźwigni. moje ecu widzi,że obroty jałowe są w zakresie 800..900 obr/min
Popuszczasz kontrę(srebrna nakrętka bliżej mocowania) i delikatnie obracasz czujnikiem za jego korpus(żółta sześciokątna obudowa czujnika) – rób to delikatnie, aby nie uszkodzić przewodu i obserwuj co się będzie działo. Jeśli się nie uda podnieść obrotów, to wróć do pozycji wyjściowej i posłuchaj rad Biniloluka i pokręć śrubą "dawki" paliwa (tam również jest kontra chyba na kluczyk 13-ę którą trzeba poluźnić a później troszeczkę okręcasz trzpień regulacyjny przy pomocy śrubokręta lub kluczyka "8")
Pamiętaj,że tutaj wystarczy minimalne przekręcenie trzpienia i obroty już się zmieniają.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez massur » 28 lut 2013, 00:07

muunek napisał(a):Popuszczasz kontrę(srebrna nakrętka bliżej mocowania) i delikatnie obracasz czujnikiem za jego korpus(żółta sześciokątna obudowa czujnika) – rób to delikatnie, aby nie uszkodzić przewodu i obserwuj co się będzie działo.
Przypuszczam, że aby podnieść obroty powinienem go wkręcić – tak aby dźwignia wcześniej się o czujnik opierała (jeśli ten ECU faktycznie działa)?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6