Problem z wysokimi obrotami – Comprex
No właśnie już nic nie wiem...
Podnosić obroty może ustrojstwo opisane w tym wątku: viewtopic.php?f=88&t=143104
Lub (nie widoczny na zdjęciu z linka powyżej) pręt o którym już pisałem.
Pytanie tylko czy może coś jeszcze (co może powodować taki objaw) i jak się pozbyć tego podnoszenia obrotów?
Dopisano 10 lis 2012, 11:51:
Dobra, kilka wyjaśnień, sorki za ostrość – ciężko tam obiektyw wepchnąć, ale widać o co chodzi :
1. dźwignia gazu
2. dźwignia od bimetalowego przyspieszacza zapłonu
3. dźwignia od ustrojstwa, które nie wiem od czego jest i jak działa
4. "hamulec" gwałtownego spadania obrotów
5. nie wiem
Podnosić obroty może ustrojstwo opisane w tym wątku: viewtopic.php?f=88&t=143104
Lub (nie widoczny na zdjęciu z linka powyżej) pręt o którym już pisałem.
Pytanie tylko czy może coś jeszcze (co może powodować taki objaw) i jak się pozbyć tego podnoszenia obrotów?
Dopisano 10 lis 2012, 11:51:
Dobra, kilka wyjaśnień, sorki za ostrość – ciężko tam obiektyw wepchnąć, ale widać o co chodzi :
1. dźwignia gazu
2. dźwignia od bimetalowego przyspieszacza zapłonu
3. dźwignia od ustrojstwa, które nie wiem od czego jest i jak działa
4. "hamulec" gwałtownego spadania obrotów
5. nie wiem
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
3- to masz ustrojstwo odpowiadające za utrzymanie podbicie obrotów na przy załączeniu klimy działa to na podciśnienie
4- to właśnie przyspieszacz zapłonu z podbiciem obrotów to jest na osi pompy wtryskowej jak ten dinks na zimno się chowa to właśnie wzrastają obroty jak się zrobi ciepło wysunie się i obroty spadają
4- to właśnie przyspieszacz zapłonu z podbiciem obrotów to jest na osi pompy wtryskowej jak ten dinks na zimno się chowa to właśnie wzrastają obroty jak się zrobi ciepło wysunie się i obroty spadają
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
3 jest do podbijania obrotów przy klimie
5 jest do czujnik dający info na ecu że gaz wrócił do pozycji wyjściowej czyli neutralnej ale to niema znaczenia bo to ecu której jest w tym aucie to jakiś żart on nic nie robi można podpinać wszystko zostawić tylko jeden przewód na pompę i silnik chodzi
5 jest do czujnik dający info na ecu że gaz wrócił do pozycji wyjściowej czyli neutralnej ale to niema znaczenia bo to ecu której jest w tym aucie to jakiś żart on nic nie robi można podpinać wszystko zostawić tylko jeden przewód na pompę i silnik chodzi
Sprawdziłem dzisiaj – nr 2 jest przyczyną. Mogę tę dźwignię (2) po prostu odkręcić?
Tomcio1972 – 4-ka na bank wyhamowuje/spowalnia spadek obrotów (żeby nie było to gwałtowne), nawet na wyłączonym silniku można się pobawić i tak to działa.
Tomcio1972 – 4-ka na bank wyhamowuje/spowalnia spadek obrotów (żeby nie było to gwałtowne), nawet na wyłączonym silniku można się pobawić i tak to działa.
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
tak ale dodatkowo ma
4- to właśnie przyspieszacz zapłonu z podbiciem obrotów to jest na osi pompy wtryskowej jak ten dinks na zimno się chowa to właśnie wzrastają obroty jak się zrobi ciepło wysunie się i obroty spadają
u mnie to teraz działa po wymianie tego całego ustrojstwa z bimetalem
4- to właśnie przyspieszacz zapłonu z podbiciem obrotów to jest na osi pompy wtryskowej jak ten dinks na zimno się chowa to właśnie wzrastają obroty jak się zrobi ciepło wysunie się i obroty spadają
u mnie to teraz działa po wymianie tego całego ustrojstwa z bimetalem
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
W momencie, kiedy obroty były zwiększone to właśnie dźwignia nr 2 napierała na gaz.
A orientuje się ktoś czy mogę tę dźwignię (2) odkręcić?
I z czym się taka modyfikacja będzie wiązać?
Bo odnoszę wrażenie, że to zaczyna działać dopiero po jakimś czasie po odpaleniu – czyli bez sensu i konsekwencji nie powinno żadnych być...
A orientuje się ktoś czy mogę tę dźwignię (2) odkręcić?
I z czym się taka modyfikacja będzie wiązać?
Bo odnoszę wrażenie, że to zaczyna działać dopiero po jakimś czasie po odpaleniu – czyli bez sensu i konsekwencji nie powinno żadnych być...
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
jest tak jak piszesz 4 wyhamowuje dźwignię gazu 2 idzie od przyspieszacza i w momencie przyspieszania dodaje gazu
nie musisz jej ściągać wystarczy że odkręcisz te 2 śrubki pi przesuniesz na fasolkach maksymalnie w lewo i będzie git ps (u mnie niema jednej śrubki ale kiedyś była więc pokazuje miejsce )
co do konsekwencji jest jak mówisz przyspieszacz będzie działał dalej nie będzie podbijał tylko obrotów
Tomcio1972 massur wskazał na zdjęciu tą część i opisał ją 4
a tobie chodzi o to
a tą śrubką z kolei można wyregulować o ile pompa ma przyspieszać zapłon wykręcając przyspieszasz wkręcając opóźniasz
nie musisz jej ściągać wystarczy że odkręcisz te 2 śrubki pi przesuniesz na fasolkach maksymalnie w lewo i będzie git ps (u mnie niema jednej śrubki ale kiedyś była więc pokazuje miejsce )
co do konsekwencji jest jak mówisz przyspieszacz będzie działał dalej nie będzie podbijał tylko obrotów
Tomcio1972 massur wskazał na zdjęciu tą część i opisał ją 4
a tobie chodzi o to
a tą śrubką z kolei można wyregulować o ile pompa ma przyspieszać zapłon wykręcając przyspieszasz wkręcając opóźniasz
masz rację popiwerniczyłem zdjęcia ale do czego to jest ?
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Powiedzcie mi jeszcze jedno, czy mówiąc o "przyspieszeniu zapłonu" chodzi o:
a) przyspieszenie momentu wtrysku paliwa do cylindra?
b) czy o zwykłe podniesienie wolnych obrotów?
Bo wydaje mi się, że opcja a) to raczej przy pomocy rozrządu w takim silniku da się regulować a mnie w końcu chodzi o za wysokie wolne obroty i mówiąc o "przyspieszeniu zapłonu" to tylko tak groźnie brzmi a chodzi oczywiście o wariant b)
a) przyspieszenie momentu wtrysku paliwa do cylindra?
b) czy o zwykłe podniesienie wolnych obrotów?
Bo wydaje mi się, że opcja a) to raczej przy pomocy rozrządu w takim silniku da się regulować a mnie w końcu chodzi o za wysokie wolne obroty i mówiąc o "przyspieszeniu zapłonu" to tylko tak groźnie brzmi a chodzi oczywiście o wariant b)
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
dokładnie tak urządzenie to przyspiesza moment wtrysku paliwa do cylindra chodzi o to żeby w niskiej temperaturze paliwo miało więcej czasu na ogrzanie się od gorącego powietrza
a dodatkowo dźwignia o której mówiliśmy podnosi obroty a dokładniej zwiększa ciśnienie w pompie co także ułatwia rozruch
wystarczy sięgnąć do instrukcji obsługi gdzie w niskich temperaturach zalecają odpalanie z pedałem gazu w podłodze
Tomcio1972
sprecyzuj o którą część chodzi
a dodatkowo dźwignia o której mówiliśmy podnosi obroty a dokładniej zwiększa ciśnienie w pompie co także ułatwia rozruch
wystarczy sięgnąć do instrukcji obsługi gdzie w niskich temperaturach zalecają odpalanie z pedałem gazu w podłodze
Tomcio1972
masz rację popiwerniczyłem zdjęcia ale do czego to jest ?
sprecyzuj o którą część chodzi
W związku z tym,że temat bardzo fajnie się rozwija, prosiłbym o opisanie "okablowania-oczujnikowania" pompy wtryskowej.
Jeśli można prosić o informację o czujniczkach – wychodzących sygnałach (skąd dokąd i jaki sygnał).
Z tego co wiem w pompie jest zabudowany elektrozaworek odcinający dopływ paliwa – który to?
Jeśli można prosić o informację o czujniczkach – wychodzących sygnałach (skąd dokąd i jaki sygnał).
Z tego co wiem w pompie jest zabudowany elektrozaworek odcinający dopływ paliwa – który to?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
no więc tak nasze pompy posiadają dwa czujniki i jeden zawór
zawór
zawór odpowiada za gaszenie silnika i w założeniu za regulację ciśnienia w (teorii) steruje nim w (teorii) ecu które mamy w tunelu środkowym pod konsolą ecu dostaje informacje z czujnika położenia dźwigni gazu
ostatnim czujnikiem jest czujnik który daje informacje na ecu że gaz wrócił do pozycji wyjściowej
opcjonalnie niektóre pompy wyposażone są w siłownik podbijający obroty przy klimie
ale jak już mówiłem można wszystko odłączyć poza prądem na zawór i wszystko działa tak jak przed odłączeniem
zawór
zawór odpowiada za gaszenie silnika i w założeniu za regulację ciśnienia w (teorii) steruje nim w (teorii) ecu które mamy w tunelu środkowym pod konsolą ecu dostaje informacje z czujnika położenia dźwigni gazu
ostatnim czujnikiem jest czujnik który daje informacje na ecu że gaz wrócił do pozycji wyjściowej
opcjonalnie niektóre pompy wyposażone są w siłownik podbijający obroty przy klimie
ale jak już mówiłem można wszystko odłączyć poza prądem na zawór i wszystko działa tak jak przed odłączeniem
Kiedyś pomierzyłem u siebie sygnały z "czujnika położenia dźwigni gazu"
Wychodzi jakoś od 1,5V do 2,5V(w zakresie obrotów standardowych – nie wiem jakich dokładnie, bo sam sprawdzałem, nie mogłem patrzeć na licznik obrotów)
Czy sygnał 1,5...2,5V trafia do ecu?
myślałem,że to informacja do licznika obrotów silnika.
Wychodzi jakoś od 1,5V do 2,5V(w zakresie obrotów standardowych – nie wiem jakich dokładnie, bo sam sprawdzałem, nie mogłem patrzeć na licznik obrotów)
Czy sygnał 1,5...2,5V trafia do ecu?
myślałem,że to informacja do licznika obrotów silnika.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ja pitole – biniloluk – Ty masz taką Mazdę w kawałkach w garażu? W sensie dla forumowiczów pozytywnym bo Twoja wiedza i fotki bardzo pomagają tylko mnie zastanawia skąd masz te części luzem?
PS.
Twoje instrukcje pomogły i na zimnym silniku wolne obroty już w normie
PS_2.
Ze starszymi autami głupie jest to, że jak człowiek (oczywiście starając się co się maksymalnie da samemu naprawiać/wymieniać) już dokładnie pozna większość podzespołów i auto prawie nie potrzebuje zewnętrznego mechanika to mija kilka lat i albo czas na zmianę albo na złom, już takie coś przerabiałem i coś czuję, że sytuacja się powtórzy i mam tylko nadzieję, że jednak będzie to zmiana/złomowanie nie spowodowane dzwonem/stłuczką/wypadkiem/kraksą itp.
PS.
Twoje instrukcje pomogły i na zimnym silniku wolne obroty już w normie
PS_2.
Ze starszymi autami głupie jest to, że jak człowiek (oczywiście starając się co się maksymalnie da samemu naprawiać/wymieniać) już dokładnie pozna większość podzespołów i auto prawie nie potrzebuje zewnętrznego mechanika to mija kilka lat i albo czas na zmianę albo na złom, już takie coś przerabiałem i coś czuję, że sytuacja się powtórzy i mam tylko nadzieję, że jednak będzie to zmiana/złomowanie nie spowodowane dzwonem/stłuczką/wypadkiem/kraksą itp.
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
niestety ale pewnego czasu sytuacja mnie zmusiła do zakupu wielu części a że autko ma swój urok i fakt że mnie nigdy nie zawiodło i skoda było go sprzedawać
w taki to sposób weszłam w posiadanie wielu części
mam drugi silnik w zapasie
skrzynię biegów
85% osprzętu silnika parę
kilka części blacharskich
kilka elektrycznych
kilka mechanicznych
no i oczywiście posiadam moją mazdę w której można powiedzieć rozkręcałem do ostatniej śrubki różne podzespoły (i to nie ze względu że się psuła tylko z chęci przywrócenia jej do pełnej sprawności )
jak by co to mogę czasem coś odsprzedać kolegom (w bardzo przystępnej cenie) po za tym zawszę staram się coś doradzić ponieważ naprawdę wiem jacy są mechanicy w naszym kraju a przy tym aucie wystarczy trochę chęci i wszystko można naprawić
chętnie każdemu pomogą (oczywiście nie zawsze mam czas ale staram się odpisywać i dawać raczej sensowne rady )
w taki to sposób weszłam w posiadanie wielu części
mam drugi silnik w zapasie
skrzynię biegów
85% osprzętu silnika parę
kilka części blacharskich
kilka elektrycznych
kilka mechanicznych
no i oczywiście posiadam moją mazdę w której można powiedzieć rozkręcałem do ostatniej śrubki różne podzespoły (i to nie ze względu że się psuła tylko z chęci przywrócenia jej do pełnej sprawności )
jak by co to mogę czasem coś odsprzedać kolegom (w bardzo przystępnej cenie) po za tym zawszę staram się coś doradzić ponieważ naprawdę wiem jacy są mechanicy w naszym kraju a przy tym aucie wystarczy trochę chęci i wszystko można naprawić
chętnie każdemu pomogą (oczywiście nie zawsze mam czas ale staram się odpisywać i dawać raczej sensowne rady )
Dziwna cisza nastała w naszym dziale. Massur, doszedles do ładu z obrotami? Napisz jak aktualnie sprawa wygląda.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zapodawaj, może być ciekawie i czegoś się dowiemy i nauczymy
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6