pompa wtyskowa – bimetalowy przyspieszacz zapłonu

Postprzez Tomcio1972 » 10 paź 2012, 11:12

Witam , nie wiem czy dobrze się wypowiedziałem w tytule ale to ewentualnie się poprawi ...
Jest tak zrobiło się trochę zimniej i moja królowa nie chce za bardzo współpracować – odpalać po wizycie u dobrego mechanika uzyskałem informację ,że mam uszkodzony element odpowiadający za przyspieszenie / opóźnienie ( zmianę konta zapłonu )na pompie jest to cuś znajdujące się z tyłu pompy podłączone do bypassa wodnego z pompy wody i reagujące na temperaturę płynu / silnika i ciągnącego dźwignię znajdującą się z boku pompy tak jak podbijacz obrotów od klimy i teraz tak czy ktoś miał to może w rękach czy istnieje jakaś możliwość demontażu naprawy tego ustrojstwa ?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane idzie zima a ja chcę królową śmigać jak co roku <faja>
a tu zdjęcie o co mi chodzi
Obrazek
przepraszam za zdjęcie jest to jedyne na którym widać ten element
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez biniloluk » 10 paź 2012, 23:06

bzdury ci opowiada bo się na temacie nie zna to głupie ustrojstwo działa jak termostat i dopiero działa jak temperatura solidnie spada tzn jest bliska zera a jeżeli twierdzi że jest problem to niech weźmie zegar do ręki i ustawi porządnie zapłon i będzie cacy no chyba że nie umie
a jak chcesz sprawdzić ten przyspieszacz to wykręć go wrzuć na 10minut do zamrażalnika powinien się wysunąć ten trzpień z środka
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Tomcio1972 » 18 paź 2012, 10:59

otóż tak bzdur nie opowiada bo zna się na rzeczy z czystym sumieniem polecę każdemu no tylko terminy to ma kosmiczne – u mnie ustrojstwo umarło w pozycji "CIEPŁY" i stąd problemy z odpaleniem jak spadła temperatura – kupiłem uszkodzoną pompę wtryskową z tym ustrojstwem jak wymienię to napiszę czy pomogło
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez biniloluk » 18 paź 2012, 19:47

w pozycji na ciepło siłownik jest całkiem schowany i na 100% na dzień dzisiejszy nie zadziała żaden choć byś go kupił w aso mówiłem żebyś zamiast wydawać kasę najpierw go sprawdził no ale mam nadzieje że się mylę ale co do twojego przypadku a zweryfikują to dopiero mrozy

przećwiczyłem to już na własnym i aucie mam trochę doświadczenia w tym temacie
daj znać czy działa i coś się zmieniło
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Tomcio1972 » 18 paź 2012, 22:40

w pozycji na ciepło jest wysunięty sprawdzałem odkręcając węże z wodą od swojego i lejąc przez lejek wrzątek a później zimną nic nie ruszył – ten co kupiłem działa właśnie tak ciepły wysuwa – zimny chowa i tu sie nie mylę miałem go w rękach niestety jeszcze go nie przełożyłem.
A działa to jak automatyczne ssanie jest zasilane baypasem bezpośrednio z pompy wody
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez bochen » 10 gru 2012, 18:02

Witam koledzy, podepne sie troszeczke do tematu odnośnie wlasnie tego ciegna przyspieszajacego zaplon.

otóż u mnie takie ciegna sa 2

jeden to taka ala gruszka z podlaczeniem weza od wacum z elektrozaworkiem na chlodnicy

a drugi to tez jakies ciegno tylko nie wiem czym napedzane/sterowane

teraz moje male spostrzezenie: na cieplym silniku te ciegno z gruszka i wezem od podcisnienia bylo wusyniete w max polozeniu, dodam ze ruszalem tym delikatnie i wsuwajac reka nie ma oporu ktory moglby to blokowac, slychac jak w gruszce pompowane jest tymi ruchami powietrze itd

i tutaj mam wlasciwy moj konkretny problem:

otoz kiedys kiedys chcialem delikatnie podniesc obroty i zrobic to probowalem ta sruga z czujnikiem i przedodem, wkrecilem go troche i wydaje mi sie ze wlasnie tym pozbawilem sie regulowania zaplonu tymi wyzej wspomnianymi ciegnami, poniewaz na jalowych obrotach nawet jak recznie na cieplym cofnalbym ciegna sterujace zaplonem/przyspieszniki tak czy siak nie dotykaja do ramienia gazu
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2012, 14:33
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995

Postprzez biniloluk » 10 gru 2012, 21:23

tym czujnikiem że kręciłeś niema nic wspólnego z przestawiaczem zapłonu ramie od przyspieszania zapłonu ma tak silną sprężynę że ciężko to samą ręką ruszyć a zapłonem reguluje mimo to że ten czujnik niema nic wspólnego chyba że masz zepsuty właśnie ten bimetalowy siłownik

to drugie cięgno jest od klimy niema nic wspólnego z zapłonem
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez bochen » 10 gru 2012, 22:29

czyli to ciegno sterowane podcisnieniem to od klimy a to podspodem to ten przyspiesznik bimetalowy tak?
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2012, 14:33
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995

Postprzez biniloluk » 10 gru 2012, 22:35

dokładnie tak
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez zadra » 12 sty 2014, 01:28

mam pytanie dot. pompy.

Czy w trakcie przyspieszania(gdy dodajemy gazu) następuje również przestawienie(przyspieszenie) kąta wtrysku ON do cylindrów, czy tylko zwiększa się ilość paliwa?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez biniloluk » 12 sty 2014, 14:42

tak ale odpowiedzialny jest za to element we wnętrzu pompy tak zwany przestawiacz zapłonu sterowany ciśnieniem paliwa w pompie dodajesz gazu zwiększa się ciśnienie paliwa i zmienia się kąt przestawiacz jest pod tym dekielkiem na dwie śrubki
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez zadra » 12 sty 2014, 20:25

czyli:
1. nagle dodajemy gazu ustawiając pedał gazu w położeniu X uzyskujemy przestawienie "zapłonu" Y
2. powoli przyspieszając osiągamy położenie pedału gazu X uzyskując przestawienie "zapłonu" Y

w obu przypadkach przesunięcie kąta wtrysku powinno być identyczne (tak mi się wydaje)
czy mamy jakiś wpływ na wartość przestawienia kąta wtrysku prócz wstępnego przestawienia pompy wtryskowej?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez biniloluk » 13 sty 2014, 01:33

można tak powiedzieć zależy to od pozycji pedału gazu , prędkości obrotowej silnika i obciążenia w danym momencie
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez zadra » 13 sty 2014, 23:08

dobra – obejdę mój problem w inny sposób..
Dzięki <spoko>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6