Nowy pasek alternatora urwał się po 8 kilometrach
Mam nadzieję, że przyczyną niszczenia paska było koło pasowe alternatora, tylko teraz nie mogę paska znaleźć, mam ten oryginał ale jest za krótki, potrzebuję o klinie jak oryginał (szerokość zewnętrzna 12,7; wewnętrzna 5,5; wysokość 7-8 mm) ale o długości 840-845 mm i znalazłem tylko tego Kleberg, który wygląda na badziew...
Macie jakieś pomysły gdzie taki pasek nabyć?
Macie jakieś pomysły gdzie taki pasek nabyć?
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
bochen napisał(a):ja właśnie zamówiłem w sklepie DEXELIA http://allegro.pl/sklep/1251944_dexelia , paseczek BANDO podobno to zamiennik oryginału i całkiem nieźle się sprawuje
musisz zadzwonic pod numer podany na stronie i tam telefonicznie powiedziec o co chodzi bo na aukcjach nie maja tego paska ale bez problemu Ci go wyslą
- Od: 27 lut 2012, 14:33
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995
Odpowiedź nasuwa się sama: Carspeed" – wygoglaj sobie dane i zadzwoń – podpowiedzą, mi się coś wydaje,że Twój "oryginalny" pasek może nie zupełnie być oryginalny(jeśli faktycznie jest zbyt krótki).
Może wstaw jakieś zdjęcie, lub podaj co na nim jest napisane, będzie łatwiej coś doradzić.
Mi jakaś firma wysyłkowa przysłała "zamiennik" Conti bez ustalania tego ze mną, bo mimo informacji na stronie i przyjęcia zamówienia nie posiadali oryginału...
Na szczęście przyjęli to g...no z powrotem.
Co do Bando, to nie jest to zamiennik, tylko oryginał, który nie posiada na sobie napisu "mazda".
Wieść gminna niesie,że to właśnie Bando produkuje paski do comprexa.
Ja kiedyś zakupiłem oryginały z logo "mazda" ale made in germany...
Jestem prawie pewien,że oryginalny pasek alternatora ma 835mm długości..
Może wstaw jakieś zdjęcie, lub podaj co na nim jest napisane, będzie łatwiej coś doradzić.
Mi jakaś firma wysyłkowa przysłała "zamiennik" Conti bez ustalania tego ze mną, bo mimo informacji na stronie i przyjęcia zamówienia nie posiadali oryginału...
Na szczęście przyjęli to g...no z powrotem.
Co do Bando, to nie jest to zamiennik, tylko oryginał, który nie posiada na sobie napisu "mazda".
Wieść gminna niesie,że to właśnie Bando produkuje paski do comprexa.
Ja kiedyś zakupiłem oryginały z logo "mazda" ale made in germany...
Jestem prawie pewien,że oryginalny pasek alternatora ma 835mm długości..
Ostatnio edytowano 23 sie 2012, 19:41 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Oryginał mogę oddać, zatem nie ma tragedii, jeszcze przed oddaniem wrzucę fotkę – ocenicie czy to oryginał...
bochen – mierzyłeś może ten pasek który dostałeś, ew. jakie ma oznaczenia?
Złożyłem już zamówienie w firmie DEXELIA – na podstawie mojego opisu stwierdzili, że mają to co potrzebuję...
bochen – mierzyłeś może ten pasek który dostałeś, ew. jakie ma oznaczenia?
Złożyłem już zamówienie w firmie DEXELIA – na podstawie mojego opisu stwierdzili, że mają to co potrzebuję...
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
12,5x850 AVX – pasek klinowy, zębaty- ale szukałem w katalogu "Sanoka" i z AVX są tylko paski 13mm...
z pasów 12,7mm są tylko z serii SPA SUPER (dł 832 lub 857) lub właśnie uzębione XPA(dł 832 lub 850)
Jestem ciekaw, jak będzie się sprawował u Ciebie standardowy, szeroko dostępny polski produkt.
Opisuj czy jest wszystko O.K.
z pasów 12,7mm są tylko z serii SPA SUPER (dł 832 lub 857) lub właśnie uzębione XPA(dł 832 lub 850)
Jestem ciekaw, jak będzie się sprawował u Ciebie standardowy, szeroko dostępny polski produkt.
Opisuj czy jest wszystko O.K.
Ostatnio edytowano 23 sie 2012, 19:49 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ja sie chyba załamię...
Dotarł pasek Bando, na kartonie 12,5x850, na pasku 13Ax850La – rzeczywisty wymiar zewnętrzny 856 mm
Wypisałem dokładnie jaki profil klina ma oryginał, 6mm wewnątrz, dotarł z zębami (dużo drobniejszymi niż standardowo paski mają) i 8mm szerokości na czubku zęba, od razy widać, że kąt klina jest mniejszy niż w oryginalnym...
Zakładał ktoś coś takiego? I ta długość mnie martwi – czy to nie za dużo?
Wieczorem wrzucę fotki do porównania...
Dotarł pasek Bando, na kartonie 12,5x850, na pasku 13Ax850La – rzeczywisty wymiar zewnętrzny 856 mm
Wypisałem dokładnie jaki profil klina ma oryginał, 6mm wewnątrz, dotarł z zębami (dużo drobniejszymi niż standardowo paski mają) i 8mm szerokości na czubku zęba, od razy widać, że kąt klina jest mniejszy niż w oryginalnym...
Zakładał ktoś coś takiego? I ta długość mnie martwi – czy to nie za dużo?
Wieczorem wrzucę fotki do porównania...
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
koledzy massur i bochen...
Czekałem aż doszukacie się odpowiedniego tematu, ale idą posty za postem, dopytujecie, odpisujecie, a szukajkę macie głęboko w d..ie.
Przeczytajcie może w końcu temat, który założyłem ze dwa sezony temu...:
viewtopic.php?f=88&t=111151&p=1881728#p1881728
są tam i wymiary, i dowód,że pasek musi pasować, a jak nadal będziecie utrzymywać, że u Was musi być długi na 850mm, to jeśli mnie wkurzycie i pokryjecie koszty podróży i dacie lokum i kawałek chleba, to do k..wy nędzy zapraszajcie mnie do siebie,już ja Wam powymieniam, jeśli kupicie oryginały...
Po oryginały śmigajcie do salonu mazdy albo do :
Czekałem aż doszukacie się odpowiedniego tematu, ale idą posty za postem, dopytujecie, odpisujecie, a szukajkę macie głęboko w d..ie.
Przeczytajcie może w końcu temat, który założyłem ze dwa sezony temu...:
viewtopic.php?f=88&t=111151&p=1881728#p1881728
są tam i wymiary, i dowód,że pasek musi pasować, a jak nadal będziecie utrzymywać, że u Was musi być długi na 850mm, to jeśli mnie wkurzycie i pokryjecie koszty podróży i dacie lokum i kawałek chleba, to do k..wy nędzy zapraszajcie mnie do siebie,już ja Wam powymieniam, jeśli kupicie oryginały...
Po oryginały śmigajcie do salonu mazdy albo do :
Carspeed" – wygoglaj sobie dane i zadzwoń
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
nerwy sa tutaj w ogóle niepotrzebne ludzka rzecza jest sie zapytac i pomylic z braku laku zalozylem ten pasek co kupilem w DEXELIA, juz wyslalem zapytanie do CARSPEED czy maja pasek na miejscu i jaki jest jego koszt, mam juz wprawe w wymienianiu(jednym dosc inwazyjnym ) takze nawet jak bede to musial zrobic jeszcze raz to sie nie bede martwil a co do Twojej fotorelacji z wymiany była moją instrukcją przy pierwszej wymianie jednak mialm problem jak kolega massur z tym ze pasek byl za krotki bedzie co ma byc
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 27 lut 2012, 14:33
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995
Chciałem założyć oryginał ale 2 serwisy nie dały rady (jeden z nich od 15 lat robi auta do off-road budując nawet od zera, bawią się też w odrestaurowywanie starych aut, naprawdę znają się na rzeczy) – oryginał jest za krótki, chyba że to nie oryginał...
To ten niby oryginał:
I ten Bando:
Mówiłem mechanikom, że jak komuś się uda założyć oryginał to ma u mnie gratis 0,7 – flacha nadal czeka, chętnie oddałbym 2 lub 3 jeśli założenie oryginału byłoby możliwe
To ten niby oryginał:
I ten Bando:
Mówiłem mechanikom, że jak komuś się uda założyć oryginał to ma u mnie gratis 0,7 – flacha nadal czeka, chętnie oddałbym 2 lub 3 jeśli założenie oryginału byłoby możliwe
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
W głowie mi się nie mieści,że pasek oryginalny(a taki i ja przecież zakładałem) może nie pasować tam, gdzie musi pasować...
Nie rozumiem Waszego problemu, wiem również, że cuda się zdarzają...
Pamiętam,że zakładając u mnie wszystkie nowe paski pomyliłem pasek od klimatyzacji z paskiem od alternatora, różnią się tylko długością nie pamiętam jednak, który z nich powinien być dłuższy.
Z mojego tematu wynika,że długość paska alternatora wynosi 835mm i tego się niestety będę trzymał.
Przecież nie mogło być INNYCH comprexów wszystkie były jednakie i opasane identycznymi paskami..
Czy na pewno napinacze pasków poluźniliście na maxa? ja za 1-ym razem rozkręciłem tak mocno,że kółko z napinacza spadło.
Nie sądzę,żeby jakiś poprzedni właściciel wymienił koło pasowe na większe, bo i poco?
Może weź kawałek jakiejś taśmy czy sznurka, nawiń zamiast paska klinowego na koła pasowe i napinacz, tak jak idzie pasek, zaznacz długość i zmierz będzie orientacyjny pomiar właściwej długości paska...
Nie rozumiem Waszego problemu, wiem również, że cuda się zdarzają...
Pamiętam,że zakładając u mnie wszystkie nowe paski pomyliłem pasek od klimatyzacji z paskiem od alternatora, różnią się tylko długością nie pamiętam jednak, który z nich powinien być dłuższy.
Z mojego tematu wynika,że długość paska alternatora wynosi 835mm i tego się niestety będę trzymał.
Przecież nie mogło być INNYCH comprexów wszystkie były jednakie i opasane identycznymi paskami..
Czy na pewno napinacze pasków poluźniliście na maxa? ja za 1-ym razem rozkręciłem tak mocno,że kółko z napinacza spadło.
Nie sądzę,żeby jakiś poprzedni właściciel wymienił koło pasowe na większe, bo i poco?
Może weź kawałek jakiejś taśmy czy sznurka, nawiń zamiast paska klinowego na koła pasowe i napinacz, tak jak idzie pasek, zaznacz długość i zmierz będzie orientacyjny pomiar właściwej długości paska...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
massur napisał(a):czyli to taka tymczasówka... a ja myślałem, że to jakiś sprawdzony zamiennikz braku laku zalozylem ten pasek co kupilem w DEXELIA
te z braku laku to po przeczytaniu postu muunka
co do poluzowania napinacza to zostalo pol zwoju i juz koło by sie odkreciło, nawet zcisnalem ta sprezynke zeby było luzniej, niestety tak jak u massura brakowało okolo 1cm, pasek od klimatyzacji ma 925, moze troche patenciarskim i partyzanckim byłoby zcisniecie sprezyny np w imadelku i złapanie jej na paseczek zaciskowy zoby na czas montowania mozna jeszcze bardzoej to koło wysunac ?
- Od: 27 lut 2012, 14:33
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995
Te sklepy internetowe z paskami to jakaś masakra...
Do jednego pisałem o dokładnych wymiarach i dotarł ten ze zdjęcia – sporo inny.
Napisałem do CARSPEED, kilka maili, podkreślam, że oryginał by za krótki ale szukam paska o identycznym klinie, podaję im szczegóły: szerokość zewnętrzna 12,7 mm, wewnętrzna ok. 5 mm, wysokość 8 mm, o rzeczywistej długości zewnętrznej 845-850 mm, kąt klina ok. 45 stopni
I dostaję odpowiedź: Pasek ma wymiary 12,5x850, więc na 100% będzie pasował.
Do jednego pisałem o dokładnych wymiarach i dotarł ten ze zdjęcia – sporo inny.
Napisałem do CARSPEED, kilka maili, podkreślam, że oryginał by za krótki ale szukam paska o identycznym klinie, podaję im szczegóły: szerokość zewnętrzna 12,7 mm, wewnętrzna ok. 5 mm, wysokość 8 mm, o rzeczywistej długości zewnętrznej 845-850 mm, kąt klina ok. 45 stopni
I dostaję odpowiedź: Pasek ma wymiary 12,5x850, więc na 100% będzie pasował.
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
w DEXALIA opisalem dokladnie o co mi chodzi i powiedzieli ze ten jest na 100% dobry, po otrzymaniu paska i odczytaniu wymiarow napisalem ponownie maila do nich z zapytaniem czy aby napewno to jest pasek ktory ja potrzebuje i potwierdzili ze napewno to jest to czego szukam. Wczoraj wieczorem napisalem do CARSPEED z zapytaniem o pasek do mazdy i powiedziano mi:
- Kod: Zaznacz cały
Witam.
Do tego auta wg vin:
1) Pasek alternatora:
– BANDO Japonia – 35zł, z dnia na dzień u nas (polecam, oryginał w Mazdach).
Ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki – przy przelewie kurier 15zł, przy pobraniu 25zl.
Przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności przelewem wysyłka kurierem
gratis.
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam!
Adrian Bugaj – Product Manager
adrian.bugaj@carspeed.pl
Mobile: +48 506 15 30 25
BlackBerry PIN: 225CD851
GG: 2926649
CARSPEED s.c. A.Bugaj, J.Pastuszka
ul. Struga 5 20-709 Lublin
biuro@carspeed.pl www.carspeed.pl
Tel/fax: +48 81 7420507
NIP: PL7122910379 REGON: 432741526
Bank Credit Agricole: 12 1940 1076 3014 8820 0000 0000
JAKOŚĆ – BEZPIECZEŃSTWO – ZAUFANIE
- Od: 27 lut 2012, 14:33
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995
No właśnie u mnie chyba tę samą treść przekopiowali, jak zacząłem dopytywać o detale to dostałem odpowiedź którą wcześniej podałem – unikają potwierdzenia wymiarów klina.
Jak pisałem do DEXALIA, że pasek różni się od oryginału nie tylko długością ale są też spore różnice w klinie to odpisali, że ma działać bo sporo do comprexów tego sprzedali i jak się w ciągu roku urwie to oddadzą kasę.
Założyłem, zobaczymy... W bagażniku wożę zapasowy
Byleby tylko się nie urwał np. przy wyprzedzaniu bo boję się myśleć co się może stać...
Jak pisałem do DEXALIA, że pasek różni się od oryginału nie tylko długością ale są też spore różnice w klinie to odpisali, że ma działać bo sporo do comprexów tego sprzedali i jak się w ciągu roku urwie to oddadzą kasę.
Założyłem, zobaczymy... W bagażniku wożę zapasowy
Byleby tylko się nie urwał np. przy wyprzedzaniu bo boję się myśleć co się może stać...
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
drugi mail z CARSEPPD:
- Kod: Zaznacz cały
Witam ponownie.
Chodzi o to, że firma BANDO robi paski na pierwszy montaż jeśli chodzi o
Mazdę. Wymiary paska 12,5x850.
Pozdrawiam serdecznie i zapraszam!
Adrian Bugaj – Product Manager
adrian.bugaj@carspeed.pl
Mobile: +48 506 15 30 25
BlackBerry PIN: 225CD851
GG: 2926649
CARSPEED s.c. A.Bugaj, J.Pastuszka
ul. Struga 5 20-709 Lublin
biuro@carspeed.pl http://www.carspeed.pl
Tel/fax: +48 81 7420507
NIP: PL7122910379 REGON: 432741526
Bank Credit Agricole: 12 1940 1076 3014 8820 0000 0000
JAKOŚĆ – BEZPIECZEŃSTWO – ZAUFANIE
- Od: 27 lut 2012, 14:33
- Posty: 38
- Skąd: Płock
- Auto: 626 Comprex 2,0 Diesel 1995
panowie ten pasek tylko wydaje się za krótki i tak zawsze jest ja jak zakładam to wkładam na napinacz oczywiście z poluzowana rolką i śrubą napinającą zakręcam go do bloku wrzucam pasek na alternator a potem tyle ile się da na koło pasowe wału przekręcam lekko silnikiem w prawo i pasek sam wskakuje później napinam go mocno dokręcam rolkę i gotowe jak robicie tak to ten napinacz sie jeszcze poddaje na sprężynie i wtedy pasek pasuje a jak chcecie założyć na wszystko a później do bloku przykręcić napinacz to wszystko pręży i ciężko to zrobić
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6