Naprawa alternatora 626 GE comprex

Postprzez massur » 24 wrz 2014, 21:31

Ja mam zamontowany termometr z woltomierzem – mogę wiec dosyć łatwo śledzić jakie mam napięcie w instalacji.

Dzisiaj trochę podpatrywałem i było tak:

– po odpaleniu ładowania brak, jak przygazowałem to się pojawiało, obroty spadały i znowu 12,4V
– przejechałem trochę i na wolnych obrotach ładowanie się pojawiło, włączone tylko radio i nawiew na 1, napięcie 13,5Vo
– włączenie świateł mijania lub np. stop – i od razu 12,5 V, światła wyłączam – wraca 13,5V

Co do chol..y ma obciążenie światłami do tego czy jest ładowanie czy nie...?

Dodam, że jak nawet ładowania brak, powłączam prawie wszystko co jest na prąd i napięcie w instalacji spadnie do wartości typu 11V to kontrolka od braku ładowania się zapala.

Druga ciekawostka to spora niestabilność napięcia, przy jeździe w trasie z obrotami ok. 2000 bardzo dynamicznie jego wartość skacze w zakresie 13,5-14V, tak szybko, że momentami cyferki się zlewają.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez mark.87 » 24 wrz 2014, 23:38

Kolego my ci tu o nie sprawnym alternatorze ze masz a ty ciagle swojeze jakies skoki masz, nie laduje ci i tyle,
ja u siebie od chwili zapalenia mam 14,4V i nie zmienia mi sie od obrotow,
wyciagaj alternator a nie glowkoj co i jak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez massur » 26 wrz 2014, 23:40

Nie no jasne, wiadomo wyjęcie altka w tym aucie to parę minut a sprawdzenie to podobnie... W razie czego mam blisko autoryzowany serwis Mazdy, pracują tam do 21 – po pracy zdążę auto odstawić i zapewne od ręki zrobią, więc pewnie będzie po temacie, dzięki za pomoc... :|
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez zadra » 27 wrz 2014, 21:59

Nikt za Ciebie nie zdecyduje,nikt za Ciebie nie wyjmie i nie naprawi(za darmola).
Dostałeś kilka podpowiedzi od kolegów,ale przecież nic nie musisz robić-Twoje auto,Twoja sprawa..
Możesz zanim wyjmiesz alternator wykonać jeden test.
Pożycz od kogoś sprawny akumulator i zamontuj u siebie na test.jeśli wartość napięcia ładowania się nie ustabilizuje to niestety przyjdzie Ci powalczyć z alternatorem.
Acha..może wymień baterie w swoim wskaźniku napięcia/termometrze – może to pomoże..
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 30 wrz 2014, 20:52

Moze nie w tym temacie,ale czy nadal masz problemy z odpalaniem?Zima idzie,mrozy zapowiadają a Twój temat o porannych problemach z rozruchem od pół roku wisi bez rozwiązania...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez massur » 1 paź 2014, 19:58

Wyczyściłem zawór startowy, została jeszcze regulacja luzów zaworowych.
Mogła to być też kwestia oleju, wcześniej sam wymieniałem, przed zeszłą zimą robił to mechanik – serwis z którego zrezygnowałem bo fuszerkę odstawiali. Kto wie co mi wlali... Teraz już sam wymieniam to przynajmniej wiem, że jest półsyntetyk. Tak czy inaczej te luzy przez zima będę chciał ustawić.

A altek – działa jak chce, czasem lepiej, czasem nawet z wyłączonym wszystkim na prąd i obrotach 3000 ładowania brak, przeważnie jednak jak jadę to jest 13,5-14V, do pracy mam 20 km (bez korków) i to wystarcza aby aku doładować. Poszukam jakiejś używki (altka) i wtedy można się brać za wyjmowanie – nowe diody czy regulator trochę za drogie są, zresztą 2 lata temu były wymieniane, uzwojenie też.

Intryguje mnie wpływ obciążenia na ładowanie/brak ładowania, czy to czasem nie jakaś pierdoła typu zaśniedziały styk, kiepska masa, etc... :|
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez massur » 16 paź 2014, 00:17

Alternator kupiony, dotarł, tyle, że on do zwykłego diesla a nie Comprexa (mimo wyraźnego opisu na aukcji i zdjęcia przedstawiającego silnik z doładowaniem Comprex).

I teraz mam ważne pytanie, czy elementy altka z Diesla bez doładowania są identyczne jak w tym z Comprexa? Wiadomo, obudowa, 2-gie koło pasowe – tu będą inne, chodzi mi o mostek, regulator, uzwojenie, szczotki...

Bo tylko na tym mi zależy, nie musiałbym się bawić ze sprzedawcą w odsyłanie itd.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:04
Posty: 199
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994

Postprzez zadra » 16 paź 2014, 19:05

Ja bym chyba odesłał..
Co będzie jeśli nie jest sprawny a Ty go rozkręcisz?
Jeśli to altek mitsubishi,to elementy wewnętrzne powinny być takie same,ale to to już trzeba porównać po demontażu tych elementów.
Oczywiście nawet jeśli pasują to sugeruję wymienić szczotki w regulatorze i wstawić nowe łożyska.
Trzeba również sprawdzić pierścienie wirnika i jeśli widać zużycie,to trzeba przetczyć,wyprostować...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mark.87 » 17 paź 2014, 15:11

Nie rozumiem jak i po co tak sobie mozna komplikowac zycie, ja za regeneracje starego altka u siebie dalem 130zl i mam spokoj,a ten co jezdze kupilem za 50zl i smiga juz 2rok,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6