Silnik kopci, kaszle nie wkreca sie na obroty

Postprzez gutek1777 » 4 maja 2012, 22:35

Witam Wspaniałych forumowiczów:)
Mam problem z moja Madzią 2.0 Comprex 97r.
Autko odpala pięknie ale problemy zaczynają się gdy dodaje gazu, otóż obroty dochodzą max do 1800 a nawet spadają (na wciśniętym gazu) do 1000 i wtedy silnik zaczyna się dławić, kaszleć a z tłumika wydobywa się chmura dymu z gryzącą parafiną.

moje odczucie jest takie ze gdy daje gazu silnik jakby sie blokuje, przypomina to spalanie stukowe bo ostro wtryski zaczynają stukać, jakby kąt wtrysku nie zgadza się ze spalanym paliwem :(

Co było robione??
zmiana kompresora
czyszczony IC
sprawdzany EGR
sprawdzany zawór startowy
zmieniany f. paliwa
pasek kompresora nowy
sprawdzany rozrząd (dwa razy)
aż w końcu wymieniany silnik :(

Niestety nic nie pomogło:(

Koledzy szukam u was pomocnej dłoni? co to możne być?
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 21:04
Posty: 6
Auto: 2.0 Comprex

Postprzez biniloluk » 5 maja 2012, 15:31

z podanych objawów wynika że masz brak doładowania sprawdź paski alternatora i sprężarki druga rzecz szczelność dolotu tzn między sprężarką a kolektorem czyli ic zawór startowy przewody takie harmoniki przy ic sprawdź czy dobrze poskładałeś zawór startowy czy się otwiera, można też na moment zamiast zaworu startowego połączyć wężem dla sprawdzenia nie może być raczej innej przyczyny niż te co podałem

z podanych przez ciebie obiadów nic innego nie wynika silnik na wolnych obrotach idzie z bajpasu i zaciąga powietrze tą gruszką na zaworze startowym nie korzystając z comprexa dlatego zapala i chodzi ok a powyżej 1800obr/min otwiera się zawór startowy w tych sprężarkach ważna jest synchronizacja obrotów silnika i sprężarki jak dodajesz gazu a sprężarka nie kręci się odpowiednio tzn ślizga się pasek silnik zamiast dostać powietrze dostaje dodatkowo spaliny dlatego też masz efekt spalania sutkowego gdyż silnik dostaje normalną dawkę paliwa a brak mu tlenu do jego spalania dlatego z rury idzie czarna chmura i zapach nie przepalonego paliwa
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez zadra » 5 maja 2012, 20:42

Jeśli podane wyżej porady nie przyniosą pozytywnych zmian pracy silnika,to sprawdź czy masz drożny wydech-zatkany wydech również spowoduje podobne problemy. Generalnie to możesz rozpiąć wydech i odpalić auto na próbę-nic nie tracisz.
Co do paska comprexa to ten wielorowkowy się nie liczy-dobrze że nowy, najważniejszy jest nowy oryginalny
pasek alternatora – bez niego nie pojedziesz.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez gutek1777 » 5 maja 2012, 21:15

biniloluk
co do paska kompresora to był założony nowy ale nie oryginalny, szczelność oraz czyszczenie IC sprawdzone na 100% wiec odpada.
a jesli chodzi o zaworek startowy to gdy go rozbierałem w środku są dwa magnesy które sie przyciągają gdy klapka jest zamknieta, gdy go poskladalem palcem otwiera sie normalnie gdy magnesy się rozłaczą...
mowisz jesczcze dać pełen przelot omijajac ten zaworek? a jeśli to nic nie da? :(

muunek
Hmm ale pasek jest tak tego naciagniety ze raczej nie ma mozliwości uślizgu, a jezeli juz cos to by było slychac pisk?
Tłumik rozłączyłem przy kolektorze wydechowym, nie dało to efektu
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 21:04
Posty: 6
Auto: 2.0 Comprex

Postprzez astarot20 » 5 maja 2012, 23:03

Ale z tego co piszesz to wymieniłeś silnik ??

I w dwóch silnikach takie same objawy?

więc przyczyna musi tkwić w częściach które były zamontowane przy obydwu silniach czyli szukał bym w pompie albo comprexie może coś źle poskładałeś ? Zatkałeś jakiś kanał którym idzie powietrze przypadkiem.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez gutek1777 » 5 maja 2012, 23:34

tak w obydwu silnikach to samo;/
pompe wtryskowa regenerowalem koszt 450zl ale tylko mechanicznie a co z czujnikami w pompie to nie mogli określić czy działaja na 100%,

a może macie dane jakie wartości powinny mieć czujniki przy pompie? chodzi mi o czujnik pozycji gazu/przepustnicy oraz czujnik po prawej i lewej stronie pompy (patrząc od strony koła pasowego)

Comprex był wymieniany także na inny i dalej to samo.
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 21:04
Posty: 6
Auto: 2.0 Comprex

Postprzez biniloluk » 5 maja 2012, 23:50

sprawa jest otyle dziwna że pasek od alternatora w tym aucie rzadko kiedy piszczy jak jest wyciągnięty
mnie kiedyś przy mocno wyciągnięty pasek obrócił się do góry klinem aż trudno w to uwierzyć objaw jak u ciebie auto brak mocy silnik się nie wkręcał a żegot jak by się miał rozlecieć

a tak naprawdę najłatwiej to sprawdzić wyjmując całkiem comprex i odkręcić rozkręcić dolot na kolanku tam gdzie jest dotykowa świeca odpalasz bez wydechu i ic jak silnik się wkręca normalnie to już wiesz że to na 100% problem w sprężarce

jak już będziesz miał ją na wierzchu zajrzyj do niej czy jest drożna ja kiedyś kupiłem sprężarkę od człowieka który sobie wymyślił że dobrym pomysłem będzie wprowadzenie odmy do filtra powietrza
efekt tego taki że comprex był tak zapchany że nic przez niego nie przechodziło
konkretnie chodzi o
Obrazek
Obrazek
jeżeli widziałeś co się tworzy w kolektorach ssących np vw tdi gdzie idzie sadza z egr plus opar z odmy to wiesz o czym mówię jeżeli nie to tu masz zdjęcie takim syfem były zatkane kanaliki comprexa
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez gutek1777 » 6 maja 2012, 00:58

dziś troche sie nudziłem to wykreciłem comprexa i odlaczylem wydech jeszcze przed twoim postem i silnik nadal nie wchodzi na obroty a dymu to nie miara z kanalow wylotowych jak i ssacych ;> wiec comprex uwazam za 100% dobry.

aha przed tym znalazlem u siebie ciekawa rolke napinacza i kawalek preta dospawalem to i docisnelem pasek mocniej do napinacza i comprexa, nie wierze ze mialby wtedy uślizg,
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 21:04
Posty: 6
Auto: 2.0 Comprex

Postprzez biniloluk » 6 maja 2012, 14:56

jeżeli zdemontowałeś comprex i po odpaleniu bez niego silnik dalej kopci i się nie wkręca to trzeba by sprawdzić wtryski i kąt wtrysku
przydał by się żebyś wrzucił filmik jak silnik odpala i zachowuje się w czasie wystąpienia problemu łatwiej będzie powiedzieć coś więcej bo generalnie to jest zwykły hebel w którym niema skomplikowanej elektroniki
druga sprawa
mówisz że przełożyłeś sinik ale
zamontowałeś drugi kompletny
czy sam słupek a osprzęt poszedł twój
czy przed tym co powymieniałeś było ok
zmiana kompresora
czyszczony IC
sprawdzany EGR
sprawdzany zawór startowy
zmieniany f. paliwa
pasek kompresora nowy

szukam po prostu punktu zaczepienia
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez gutek1777 » 6 maja 2012, 20:55

ok filmik dodam jutro :)
właśnie silnik byl kupiony bez osprzetu czyli sam blok oraz glowica reszta poszla ze starego silnika, a jesli chodzi czy dzialo sie to na starym silniku to tak nie mial mocy i sie nie wkrecal na obroty, taki sam objaw,
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 21:04
Posty: 6
Auto: 2.0 Comprex

Postprzez KaMMiL9 » 9 maja 2012, 20:07

koledzy a gdzie jest ten egr?
mi napisali że takowego nie ma jak się pytałem na forum
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 22:08
Posty: 6

Postprzez biniloluk » 9 maja 2012, 21:52

egra miała tylko modele z końca produkcji roczniki w okolicach 97 zawór i rurka wchodzi w miejscu gdzie w starszym modelu była dodatkowa świeca tyle że nie z boku lecz z tyłu
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez gutek1777 » 9 maja 2012, 23:59

koledzy po dlugich godzinach spedzonych przy Mazdzie i ponownym sprawdzeniu wszystkiego okazalo sie ze przyczyna byl zatkany InterCooler (ktory byl czyszczony prze ze mnie 2 razy pod rzad) jednak okazalo sie ze na ściankach okazało sie duzo osadu (jakiegos kamienia) ktory blokowal drożność IC...

wiec wniosek jest tego typu ze IC niby czyszczony i drożny moze miec za maly przepływ :(
Początkujący
 
Od: 4 maja 2012, 21:04
Posty: 6
Auto: 2.0 Comprex

Postprzez biniloluk » 10 maja 2012, 00:49

czyli jednak pierwsza diagnoza była poprawna silnik dostawał za mało powietrza tyle że wyeliminowaliśmy ic ponieważ go czyściłeś ale dobrze że się wyjaśniło
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez zadra » 10 maja 2012, 01:00

egra miała tylko modele z końca produkcji roczniki w okolicach 97 zawór i rurka wchodzi w miejscu gdzie w starszym modelu była dodatkowa świeca tyle że nie z boku lecz z tyłu

Nie wiedziałem, że zastosowano EGR'a w comprexie.
Czy wiesz może w jaki sposób był wpięty w instalację i generalnie PO CO ON TAM BYŁ??? Wydaje mi się,że zastosowanie go w comprexie było "strzałem w kolano"... Znając powody zastosowania zaworów EGR martwiłbym się o sprężarkę...

Wróć!!
Właśnie się dopatrzyłem na zdjęciu, że należałoby się martwić przede wszystkim o kolektor dolotowy za sprężarką i o stan zaworów ssących...

Gutek..
Gratulacje!!! nareszcie przełom..
Biniloluk dobrze podpowiadał"
najłatwiej to sprawdzić wyjmując całkiem comprex i odkręcić rozkręcić dolot na kolanku tam gdzie jest dotykowa świeca odpalasz bez wydechu i ic
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez biniloluk » 10 maja 2012, 01:26

wydaje mi się że egr zastosowali w comprexie ze względu na ograniczenia sprzedaży nowych samochodów w europie konkretnie chodzi o rynek zachodni i normę czystości spalin euro 3 w tamtym okresie dlatego tęż w vw zaczęto wkładać egry i katalizatory do diesla

dla mnie egr w comprexie to też porażka ten silnik i tak już dostaje spaliny wraz z doładowanie dlatego wydaje mi się że był to jeden z powodów zakończenia produkcji tego modelu nie spełniał norm ekologi to mogli sprzedawać tylko w Azji i w stanach a oni nie bawią się w diesle w dodatku o stosunkowo małej mocy
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez KaMMiL9 » 10 maja 2012, 06:39

a był w 96 roczniku?
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 22:08
Posty: 6

Postprzez astarot20 » 10 maja 2012, 17:10

ja mam z 1996 roku i tez jest ten egr a myślałem ze nie montowali w ogóle tego w comprexsach :D
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6