Witam.
Mam problem, z którym nijak nie mogę sobie poradzić, dlatego proszę o Waszą pomoc.
Moja mazda w na wiosnę zeszłego roku zaczęła mieć problemu. Mianowicie podczas jazdy spadały obroty, dociskanie gazu nie nie dawało i po chwili samochód gasł. Po paru kręceniach samochód odpalał, ujechał dalej, a następnie znowu gasł. Niekiedy udawało się przejechać parę kilometrów a czasami tylko paręset metrów.
Wymieniłem przewody paliwowe, filtr paliwa ale dalej było tak samo. Na forum wyczytałem, iż może to być ta mała "ręczna" pompka paliwa. Postanowiłem ją obejść stosując filtr z benzyniaka zakupiony na CPNie. Wszystko było ok do czasu zimy, gdy problem powrócił.
Postanowiłem ponownie podłączyć pompkę zamiast benzynowego filtru, lecz to pomogło tylko na jakiś czas, problem powrócił ponownie. Po przeczyszczenie całego baku, auto przez tydzień jeździło normalnie, lecz problem powrócił po raz kolejny.
Jako iż się ociepla, mam zamiar ponownie zastosować filtry z benzyniaka omijając ręczna pompkę, lecz obawiam się, iż nie koniecznie to jest przyczyną problemu.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc i naprowadzić mnie na jakieś inne rozwiązanie ?
Pozdrawiam serdecznie.
Samochód gaśnie podczas jazdy-problemy paliwowe(?)
Strona 1 z 1
wszystko co opisałeś że zrobiłeś tak na prawdę wyczerpuje temat podejrzanym w twoim przypadku był by koszyczek w zbiorniku lecz piszesz że czyściłeś najprościej zasil pompę bezpośrednio i jeżeli problem zniknie to czeka cię ponowne czyszczenie układu plus najlepiej pozmieniać opaski samozaciskowe na skręcane
jeżeli po zasilaniu z bańki będzie tak samo to niestety ale masz pompę wtryskową to naprawy
jeżeli po zasilaniu z bańki będzie tak samo to niestety ale masz pompę wtryskową to naprawy
Witam
Mam taki sam problem czy naprawa pompy wtryskowej pomogła? Czy też było to jednak coś innego?
Mam taki sam problem czy naprawa pompy wtryskowej pomogła? Czy też było to jednak coś innego?
-
wojteko20-86
Witam, miałem podobny problem,po wymianie filtra paliwa(znalezienie odpowiedniego to osobny temat).
Silnik zachowywał się podobnie jak Twój. Co się okazało: w filtr( od spodu) jest wkręcany korek z elektromagnetycznym czujnikiem poziomu paliwa . Jeden z przewodów pękł i wisiał na resztkach izolacji(z korka wychodzą dwa przewody). Udało się to jakoś połączyć. I od tego czasu silnik odpala i działa bezproblemowo mimo przepuszczającego zaworka w pompce ręcznej i niedziałającym podgrzewaczu paliwa. Czujnik ten steruje pompą paliwa w zbiorniku. Uwaga-wspomniane przewody ze względu na ewentualne wycieki paliwa są bardzo kruche, trzeba uważać.
Pozdrawiam: Andy
Silnik zachowywał się podobnie jak Twój. Co się okazało: w filtr( od spodu) jest wkręcany korek z elektromagnetycznym czujnikiem poziomu paliwa . Jeden z przewodów pękł i wisiał na resztkach izolacji(z korka wychodzą dwa przewody). Udało się to jakoś połączyć. I od tego czasu silnik odpala i działa bezproblemowo mimo przepuszczającego zaworka w pompce ręcznej i niedziałającym podgrzewaczu paliwa. Czujnik ten steruje pompą paliwa w zbiorniku. Uwaga-wspomniane przewody ze względu na ewentualne wycieki paliwa są bardzo kruche, trzeba uważać.
Pozdrawiam: Andy
-
andy
Mój boże widzisz i nie grzmisz
kolego kompletny brak znajomości tematu
korek od spodu filtra to odstojnik wody i a ten rzekomo elektromagnetycznym czujnikiem poziomu paliwa
to czujnik od kontrolki ostrzegawczej o wodzie w filtrze na liczniku po prawej stronie kontrolka w dolnym rzędzie po lewej wtyczka ta może być całkiem odłączona i niema ona żadnego znaczenia dla pracy silnika
druga sprawa ten model nie posiada podgrzewacza paliwa i nawet wersja skandynawska nie była w niego wyposażana
trzecia sprawa że pompki paliwa w zbiorniku też niema w zbiorniku jest tylko koszyk ze smokiem a pompa wtryskowa ciągnie sobie bezpośrednio właśnie ze zbiornika. A do zbiornika idą tylko dwa przewody na czujnik poziomu paliwa no chyba że ta pompka ma zasilanie na bluetooth ?
pozdrawia
zawsze rzetelny i pomocny
bini
kolego kompletny brak znajomości tematu
korek od spodu filtra to odstojnik wody i a ten rzekomo elektromagnetycznym czujnikiem poziomu paliwa
to czujnik od kontrolki ostrzegawczej o wodzie w filtrze na liczniku po prawej stronie kontrolka w dolnym rzędzie po lewej wtyczka ta może być całkiem odłączona i niema ona żadnego znaczenia dla pracy silnika
druga sprawa ten model nie posiada podgrzewacza paliwa i nawet wersja skandynawska nie była w niego wyposażana
trzecia sprawa że pompki paliwa w zbiorniku też niema w zbiorniku jest tylko koszyk ze smokiem a pompa wtryskowa ciągnie sobie bezpośrednio właśnie ze zbiornika. A do zbiornika idą tylko dwa przewody na czujnik poziomu paliwa no chyba że ta pompka ma zasilanie na bluetooth ?
pozdrawia
zawsze rzetelny i pomocny
bini
Nie chciałbym się spierać niepotrzebnie, zdanie moje w ogólnej części tematu jest identyczne jak Biniego, chciałbym tylko się upewnić co do informacji,iż:
moim skromnym zdaniem, podgrzewanie filtra paliwa istnieje...
ten model nie posiada podgrzewacza paliwa i nawet wersja skandynawska nie była w niego wyposażana
moim skromnym zdaniem, podgrzewanie filtra paliwa istnieje...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
a co go podgrzewa ?
no dobra to wytłumaczę 90% diesli mających podgrzewacz paliwa ma jeden z trzech systemów podgrzewania
1 to grzałka zabudowana w podstawie filtra tam gdzie go wkręcamy na podstawie mamy dodatkowo wtyczkę do podgrzewacza
2 system to praktycznie grupa vw filtr ma u góry taki czarny zaworek niektóry myślą ze jest to zaworek zwrotny i prawie maja rację jest to troskę bardziej skomplikowane pompa wtryskowa pobiera paliwo z filtra paliwa i przepływające paliwo przez nią się ogrzewa cały nadmiar paliwa z wtryskiwaczy i pompy wraca ogrzany z powrotem do filtra aż do jego podgrzania a nie do zbiornika w owym czarnym zaworku jest termostat i kiedy paliwo w filtrze osiąga około 40C to zaczyna nadmiar puszczać do zbiornika
3 popularny system to podgrzewanie przez przejście wodne (w zależności od rozwiązania zasilanie wodą ogrzewa podstawę filtra lub przewód zasilający filtr)
są jeszcze inne hybrydy tych rozwiązań ale niestety
ale niema żadnego z maździe 626 92-97 comprex
chyba że ktoś na własną rękę się doposażył
ja mam u siebie xenony spryskiwacze wysoko ciśnieniowe wysuwające się ze zderzaka dociąganie szyb podgrzewane fotele audio oparte w całości na sony radio cd mp3 4x 180w rms głośniki wzmacniacz 4x100w rms i subwoofer wszystko zabudowane tak że nie rzuca się w oczy i wiele innych gadżetów których nie miały wersje seryjne zresztą przerabiałem doładowanie na turbo co ja już z tymi autami nie robiłem a model znam co do jednej śrubki
no dobra to wytłumaczę 90% diesli mających podgrzewacz paliwa ma jeden z trzech systemów podgrzewania
1 to grzałka zabudowana w podstawie filtra tam gdzie go wkręcamy na podstawie mamy dodatkowo wtyczkę do podgrzewacza
2 system to praktycznie grupa vw filtr ma u góry taki czarny zaworek niektóry myślą ze jest to zaworek zwrotny i prawie maja rację jest to troskę bardziej skomplikowane pompa wtryskowa pobiera paliwo z filtra paliwa i przepływające paliwo przez nią się ogrzewa cały nadmiar paliwa z wtryskiwaczy i pompy wraca ogrzany z powrotem do filtra aż do jego podgrzania a nie do zbiornika w owym czarnym zaworku jest termostat i kiedy paliwo w filtrze osiąga około 40C to zaczyna nadmiar puszczać do zbiornika
3 popularny system to podgrzewanie przez przejście wodne (w zależności od rozwiązania zasilanie wodą ogrzewa podstawę filtra lub przewód zasilający filtr)
są jeszcze inne hybrydy tych rozwiązań ale niestety
ale niema żadnego z maździe 626 92-97 comprex
chyba że ktoś na własną rękę się doposażył
ja mam u siebie xenony spryskiwacze wysoko ciśnieniowe wysuwające się ze zderzaka dociąganie szyb podgrzewane fotele audio oparte w całości na sony radio cd mp3 4x 180w rms głośniki wzmacniacz 4x100w rms i subwoofer wszystko zabudowane tak że nie rzuca się w oczy i wiele innych gadżetów których nie miały wersje seryjne zresztą przerabiałem doładowanie na turbo co ja już z tymi autami nie robiłem a model znam co do jednej śrubki
moim skromnym zdaniem, podgrzewanie filtra paliwa istnieje...
wg.mnie jest to wersja nr 1..
zrobię zdjęcie przy okazji i wkleję.
nie neguję tego,że masz super auto i że poznałeś je na wylot, wszyscy wiemy,że tak jest, jednak co do fabrycznego podgrzewu filtra paliwa to jestem skłonny się nie zgodzić z Tobą;
Cóż, przy okazji podniosę maskę i oblukam u siebie co i jak – myślę,że są 2-e podłączone wtyczki przy filtrze.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
tak na szybko, dziś zrobiłem zdjęcia, ale z powodu późnej godziny nie będę ich dziś wklejał.
Mam dwie wtyczki. kabelek od jednej idzie w dół – pod filtr paliwa (sygnalizacja obecności wody w odstojniku filtra); natomiast drugi kabelek wchodzi do obudowy filtra w okolicy ręcznej pompki paliwa...Co to może być?
Mam dwie wtyczki. kabelek od jednej idzie w dół – pod filtr paliwa (sygnalizacja obecności wody w odstojniku filtra); natomiast drugi kabelek wchodzi do obudowy filtra w okolicy ręcznej pompki paliwa...Co to może być?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
to by znaczyło że z jakiegoś powodu masz podstawę filtra 626 GF czyli z ditd kiedyś był taki wątek w którym niektórzy twierdzili że comprexy nie paliły w zimę przez pompkę ręczną bo rzekomo zapowietrzały układ ludzie zmieniali na filtr z ditd zyskując na tym podgrzewacz
http://allegro.pl/obudowa-filtra-paliwa ... 84034.html
comprexy miały taki filtr paliwa
w 626ge bywały też filtry bez pompki
http://allegro.pl/obudowa-filtra-paliwa ... 84034.html
comprexy miały taki filtr paliwa
w 626ge bywały też filtry bez pompki
Rysunki jak najbardziej o.k. Utwierdziły mnie tylko w przekonaniu,że mam rację.. Zwłaszcza,że ditd posiada kroćce paliwa przelotowo, a u mnie są comprexowo..
Wieczorem wstawie fotki.
nadszedł wieczór, więc:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
zdjęcia nocne z telefonu – proszę o wybaczenie...
Wieczorem wstawie fotki.
nadszedł wieczór, więc:
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
zdjęcia nocne z telefonu – proszę o wybaczenie...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
króćce są obrotowe no nic nie będziemy sobie wytykać kto i dlaczego ma racje z żadnej servisówki nie wynika że comprex był wyposażany w podgrzewacz a wpiętą masz w ogóle tą kostkę w instalacje albo z innej beczki masz może w twoim tą świece na kolanku przy kolektorze ssącym bo wtyczka przypomina właśnie taką jak ta przy tej świecy zastanawia mnie po prostu co zasila podgrzewacz
chciałem zaznaczyć że nie pracowałem dla mazdy przy konstruowaniu tego modelu moje całe doświadczenie i wydaje mi się że dosyć dobra wiedza na temat tego modelu jest dość duża a wynika z tego że przećwiczyłem już kilka egzemplarzy 626ge a z doświadczenia dodam że jak na 5 lat produkcji to i tak wprowadzili sporo modyfikacji inne comprexy egr zmieniali filtry paliwa usuneli świece z kolektora i jeszcze wiele innych drobnych modyfikacji
chciałem zaznaczyć że nie pracowałem dla mazdy przy konstruowaniu tego modelu moje całe doświadczenie i wydaje mi się że dosyć dobra wiedza na temat tego modelu jest dość duża a wynika z tego że przećwiczyłem już kilka egzemplarzy 626ge a z doświadczenia dodam że jak na 5 lat produkcji to i tak wprowadzili sporo modyfikacji inne comprexy egr zmieniali filtry paliwa usuneli świece z kolektora i jeszcze wiele innych drobnych modyfikacji
nie pracowałem dla mazdy przy konstruowaniu tego modelu
spoko..
Po to jest forum,żeby wymieniać się doświadczeniem. Ty masz doświadczenie b.duże, Twoje rady są b.pomocne.
Kto powiedział,że musimy wiedzieć wszystko?
Tak, mam świecę w dolocie na kolanku, ale ona ma wtyczkę chyba w innym miejscu. kabelki wyraźnie idą do odstojnika i do okolicy ręcznej pompki, tak jak widać na zdjątkach; wtyczki są podłączone w gniazkach
nawet nigdy nie sprawdzałem czy jest napięcie w przewodach, może tam nawet nic nie ma..
o egr'ach słyszałem... były pod koniec produkcji wprowadzone..ślepa uliczka..
U mnie nie ma ABS,TCS, ani poduszek powietrznych – tylko podstawy: wspomaganie, 4-szyby w elektryce, szyber, klima... no i oczywiście podgrzewany filtr paliwa..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
kurde podgrzewacz jest prądo żerny ciekawi mnie tylko właśnie sterownie z reguły odbywa się na zasadzie termostatu czyli jakiś czujnik temperatury sterujący przekaźnikiem
kupiłem ostatnio drugie auto do tłuczenia na co dzień lancia lybra 2.4jtd jak by ktoś szukał fajnego auta z segmentu D+ premium to gorąco polecam autko ma skórę klimę 2 strefową czujnik deszczu elektryczne fotele oczywiście grzane tempomat komputer z kolorowym wyświetlaczem oczywiście wszystkie szyby w prądzie el lusterka plus el składanie audio 6.1 bose i wiele fajnych gadżetów ostatnio po małych przeróbkach uruchomiłem na oryginalnym wyświetlaczu komputera pokładowego cyfrową telewizję i odtwarza multimediów
http://www.youtube.com/watch?v=k5Am2nR97vw
i to za cenę 5000zł
i nie prawdą jest że włochy się psują jak by tak było to w Mediolanie Rzymie i Turynie nie było by korków
kupiłem ostatnio drugie auto do tłuczenia na co dzień lancia lybra 2.4jtd jak by ktoś szukał fajnego auta z segmentu D+ premium to gorąco polecam autko ma skórę klimę 2 strefową czujnik deszczu elektryczne fotele oczywiście grzane tempomat komputer z kolorowym wyświetlaczem oczywiście wszystkie szyby w prądzie el lusterka plus el składanie audio 6.1 bose i wiele fajnych gadżetów ostatnio po małych przeróbkach uruchomiłem na oryginalnym wyświetlaczu komputera pokładowego cyfrową telewizję i odtwarza multimediów
http://www.youtube.com/watch?v=k5Am2nR97vw
i to za cenę 5000zł
i nie prawdą jest że włochy się psują jak by tak było to w Mediolanie Rzymie i Turynie nie było by korków
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6