Ciężko odpala [YouTube]

Postprzez TyLuH » 10 sty 2012, 16:43

Mazda 626 2.0d Comprex 93' [PROBLEM] Temp. +2
Gdzie szukać przyczyny ?
Dodam, że w momencie jak słyszę, że łapie delikatnie dodaje gazu, wtedy wskakuje na prawidłowy obrót i pracuje.
Od 0:26 do 0:27 wcisnąłem gaz do deski.(te bujanie obrotów]
Na ciepłym silniki nie ma najmniejszych problemów, im dłużej stoi, tym większy problem. Wszystko to zaczęło się po wymianie filtra paliwa.

http://www.youtube.com/watch?v=-4DxFnw- ... e=youtu.be

Ps. Jeżeli ktoś z Was miałby chęć wrzucić filmik związany z comprex'em, czy to się wyżalić, czy to pochwalić to udostępniam Wam konto/kanał YT.
login:problemowo
pass:jakiehaslo1

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez Irek.k » 10 sty 2012, 17:29

Wszystko to zaczęło się po wymianie filtra paliwa.
No to wiesz gdzie jest przyczyna, zapowietrza się.
Poskręcaj wszystko mocniej/dokładniej i powinno pomóc.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez biniloluk » 10 sty 2012, 17:43

Od 0:26 do 0:27 wcisnąłem gaz do deski.(te bujanie obrotów]


NA 100 % WYMIEŃ LUB NACIĄGNIJ PASEK ALTERNATOR/COMPREX JEŻELI NA CIEPŁYM JEST OK TO BĘDZIE JEDNA Z TYCH PRZYCZYN


CO DO ODPALANIA POSPRAWDZAJ CZY DOBRZE DOKRĘCIŁEŚ FILTR LUB ODSTOJNIK EWENTUALNIE PRZEWODY CZY GDZIEŚ NIE SĄ TRAFIONE EWENTUALNIE WYMIEŃ OPASKI NA SKRĘCANE
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez TyLuH » 11 sty 2012, 12:13

Irek.k napisał(a):
Wszystko to zaczęło się po wymianie filtra paliwa.
No to wiesz gdzie jest przyczyna, zapowietrza się.
Poskręcaj wszystko mocniej/dokładniej i powinno pomóc.


Przed montażem filtra i pompki sprawdzałem szczelność. Parę razy próbowałem przed odpaleniem przepompować....bez efektu. Ale jak będę miał możliwość zerknę jeszcze raz. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez TyLuH » 11 sty 2012, 12:20

biniloluk napisał(a):
Od 0:26 do 0:27 wcisnąłem gaz do deski.(te bujanie obrotów]


NA 100 % WYMIEŃ LUB NACIĄGNIJ PASEK ALTERNATOR/COMPREX JEŻELI NA CIEPŁYM JEST OK TO BĘDZIE JEDNA Z TYCH PRZYCZYN


CO DO ODPALANIA POSPRAWDZAJ CZY DOBRZE DOKRĘCIŁEŚ FILTR LUB ODSTOJNIK EWENTUALNIE PRZEWODY CZY GDZIEŚ NIE SĄ TRAFIONE EWENTUALNIE WYMIEŃ OPASKI NA SKRĘCANE


Pasek naciągnięty, ale nadaję się do wymiany. Ps.Mam nawet jakiś w bagażniku, ale po rozmowie z muunk'iem stwierdzilem, że lepiej będzie jak kupie oryginał. ps.Znacie jakiś sklep online gdzie dostane oryginał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez michalo » 11 sty 2012, 20:16

Z własnego doświadczenia takie objawy są też gdy masz uszkodzone co najmniej 2 świece lub gdy zaczynają ci wtryski "lać" u mnie osobiście padły mi najpierw świece z lenistwa nie chciało mi się ich wymienić bo auto z 92 i myślałem o kupnie nowszego modelu ale też diesela po tygodniu takiego palenia miałem spalone 2 końcówki wtrysków. Pseudo orginały końcówki są po 124 zł za sztukę ja jestem domorosłym mechanikiem założyłem końcówki od S320dawniej były za 8zł/szt pasują ale mają za dużą dawkę paliwa ale auto pali :P
michalo
 

Postprzez TyLuH » 12 sty 2012, 22:48

Świeczki w doskonałej formie...ale z tymi konikówkami dałeś mi do myślenia :> dzieki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez zadra » 13 sty 2012, 19:24

michalo
od S320dawniej były za 8zł/szt pasują


Jak jeździ mazda na takich końcówkach?
Po zmniejszeniu dawki paliwa na pompie nie straciła dużo mocy, czy dymi, czy coś innego się dzieje?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez TyLuH » 13 sty 2012, 20:58

I kiedy one kosztowały 8zl ?:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez biniloluk » 13 sty 2012, 21:40

najlepiej to nie dziadować związać drutem i będzie dobrze ;P
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez michalo » 15 sty 2012, 11:21

wymiana końcówek była robiona już 2 lata temu późna jesienią dzięki namowie mojego wujka. Mazda pierwotnie miała duże problemy z paleniem (kręcenie rozrusznikiem 15s czasem nawet nie pomagało) a po zapaleniu wyrzucała kłęby czarnego wręcz dymu i pozostawiała plany jakby niedopalonej sadzy, po wymianie problemy z paleniem znikły tylko no tak dymiła i spalanie wzrosło do 8,5-9l. I tu zaczęły się czary mojego wujka z zawodu mechanika, jako 70paro letni mechanik wychowany na multikarach starach i ciągnikach rolniczych podniósł ciśnienie na wtryskach z nowymi końcówkami do 145bar a pozostałych zostało ok 130 .Później coś jeszcze dłubaną przy pompie i dymienie ustało spalanie spadło do 6l i co najważniejsze dalej paliła bez problemu. Obecnie mam założone wtryski z końcówkami od S320 jeden oryginalny i jeden gdzieś przypadkiem na złomie zakupiony.

Co do pytania kiedy końcówki kosztowały 8zł odpowiem że gdzieś ok 2001 kupiłem je jak likwidowali kołku rolnicze i był wielki kiermasz :D wyżej się źle wysłowiłem tam powinno być "miałem je za 8zł" a dla wścibskich napisze że mam papaja z tym silnikiem ;)
michalo
 

Postprzez TyLuH » 15 sty 2012, 13:26

Lubię takie historię :) pozdrowienia dla Wujka i końcówek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2010, 16:34
Posty: 30
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE Comprex. 93'

Postprzez Rudgens » 18 sty 2012, 22:56

Patrząc na ten filmik przypominają mi się przygody z moim autem. Moim zdaniem pasek do wymiany jak się już bardziej nie da naciągnąć. Ja na początku naciągałem pasek... na jakiś czas pomagało ale bez wymiany się i tak nie obyło.
Pozdawiam
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 01:33
Posty: 9
Skąd: Szczebrzeszyn
Auto: Mazda 626 2.0D Comprex 1996

Postprzez Sputnik1 » 21 sty 2012, 17:30

Jesli wtryski(koncówki) podeszły od S320 to moze podejdą od innych mniejszych tego typu silników np. S15 ? Generalnie silniki różnia się pojemnością, wiec i dawka paliwa musi być mniejsza, a może wtryski są takie same tylko rózne ustawienia na wtrysku oraz pompie ?...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez coldee » 29 sty 2012, 14:10

Mam te same objawy co Tyluh. Dodam, że świece nowe, aku w 100% sprawny. W lato madzia odpala na dotyk. Ale przyjdzie mroźny dzień jak np dziś (– 10 stopni) to już nie może sie poderwać do lotu. Rozruch trwa bezustannie około 15-20 sekund. Czy mógłby ktoś mi podpowiedzieć jak wymienić te końcówki ? ewntualnie może ktoś ma jakaś fotorelacje ? :)
Diesel forever :*
Początkujący
 
Od: 18 maja 2010, 14:08
Posty: 4
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GE comprex

Postprzez pawel23 » 29 sty 2012, 21:29

gdzies na forum wyczytalem ze koncowek orginalnych nie powinno sie wymieniac bo zamienniki to szmelc .podobno wystarczy regulacja .mam ten sam problem raz pali od strzala a raz trzeba pokrecic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez pisii35 » 1 lut 2012, 20:13

taki już urok Mazdy – o tyle w temacie :P
Początkujący
 
Od: 17 sty 2012, 18:24
Posty: 12

Postprzez astarot20 » 1 lut 2012, 21:41

a co tu kombinować jak pali na takich mrozach jak teraz są. Nawet jak trzeba chwile pokręcić nie oczekujmy cudów po aucie które ma minimum 15 lat.
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2009, 20:53
Posty: 112
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 626, 2.0 Comprex, 96 rok

Postprzez biniloluk » 2 lut 2012, 00:03

jam mam nowy lepszy sposób na odpalanie w takie mrozy i nie ma żadnych problemów <jupi>

wystarczy kupić w księgarni książkę o ciepłych krajach poczytać maździe na wieczór lub włożyć ją pod maskę i rano pali że strzała tyle w temacie :> hahaha
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 22:59
Posty: 340 (0/1)
Skąd: częstochowa
Auto: Mazda 626 GE 2.0D COMPREX

Postprzez Sputnik1 » 2 lut 2012, 19:10

Ja to stwierdziłem że mazda lepiej pali na siarczystym mrozie aniż jezeli w wilgotną pogodę na plusie, co prawda nieco lekko ją wspomagam grzaniem pod miską ale to tylko ze wzgledu na to że mam zalany 5W50 zamiast 0W40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6