Pomiar ciśnienia doładowania sprężarki comprex-wyniki i spostrzeżenia

Postprzez Sputnik1 » 18 cze 2013, 20:34

W hondzie między zegarami jest taka zielona lampka z napisem "econo" , zapala się ona podczas delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu na biegach od 3 w górę gdy silnik posiada normalną temperaturę pracy,
myslę ze w mazdzie też można było by cos takiego zrobić, tyle że zapalenie jej oznaczało by wieksze zapotrzebowanie na paliwo.
Więc hmm... jaka by wartość ustawić by to miało ręce i nogi... myslę że 30 mbar ? bylo by chyba sensowne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 15:37
Posty: 128
Skąd: gdzieś na zachód od Bajkonuru :)
Auto: Poczciwa Honda :)
D15Z3

Postprzez zadra » 18 cze 2013, 23:26

można było by cos takiego zrobić

Można i mniejsze zapotrzebowanie również – wystarczy skorzystać z innej pary styków NO....NC... jest wybór...
Ekono miałem już w Samarce – podciśnieniem w gaźniku sterowane – dawało radę..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 25 paź 2014, 22:23

Kolejna ciekawostka.
Podczas jazdy z prędkością 130km/h ciśnienie wzrasta powyżej 0,35bar(sprawdziłem czujnikiem ciśnienia oleju skontrolowanym wcześniej przy pomocy manometru i sprężarki).
Jestem w stanie uwierzyć w to,że doładowanie wzrasta i dochodzi do około 0,8bar..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez pawel23 » 15 lis 2014, 19:21

Gdyby tam było 0,8 bara od samego poczatku to dopiero by madzia szła :D Wychodzi na to że doładowanie wzrasta razem z obciążeniem a nie obrotami czy się mylę?A jakie jest doładowanie na jałowym przy pełnym bucie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2011, 21:54
Posty: 50
Skąd: Sierpc
Auto: MAZDA 626GE NO COMPREX 1994

Postprzez zadra » 16 lis 2014, 02:25

Pprzeczytaj 11 post licząc od dołu na poprzedniej stronie.
Tak jak myślisz-nie od obrotów,ale od obciążenia zależne jest ciśnienie doladowania,a liniowy,spokojny przyrost tego cisnienia sprawia,że nie ma turbodziury a przyspieszenie jest prawie identyczne w całym zakresie obrotów.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3152 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6