Brak mocyy od 2tys obrotów 2.0DITD

Postprzez reliss » 18 mar 2015, 19:42

Witam
Mam auto mazda 626 2.0 DiTD 1998 Rok problem wygląda następujaco:
Nagle zauwazylem spadek mocy auto jezdzi jakby miało 60 KM pojechałen do elektormechanika podpiął pod komuter powiedział ze to cos z pompąpaliwowa ktora była regenerowana dokładnie rok temu.....
Do 2tys obrotów ''jeszcze sie rozpędza'' od dwoch tysiecy obrotów zaczyna zapalac sie kontrolka od grzania swiec... posprawdzale przewody wszystkie wydaja sie byc ok..... pozniej odpiąlem przewodzik ten gumowy od filtra powietrza (w załaczniku oznaczony 1) wcale nie było czuc zadnego ssania powietrza nawet na wysokich obrotach pozniej odpielem przewód z tego zaworka (oznaczony 2 w załaczniku) zaczeło ssac powietrze tym przewodzikiem..... w czasie jazdy kontrolka przestała sie swiecic do pewnego momentu ( przejechania 2-3km) i było tak jakby troche lepiej ale nie 110KM ;/ pozniej zaczela mrugac znowu i zero rekacji na pedal gazu przy 2tys obrotów. To moze byc przyczyna tego zaworku? I kolejne pytanie jak on sie nazywa? Dodam tez ze elektromechanik podpinał jakas pompke do turbiny i cięgło chodziło niby normalnie...
Załączniki
DSC_0146.JPG
Ostatnio edytowano 19 mar 2015, 17:59 przez reliss, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 19:31
Posty: 6

Postprzez tadziol » 18 mar 2015, 21:04

reliss napisał(a):pojechałen do elektormechanika podpiął pod komuter powiedział ze to cos z pompąpaliwowa ktora była regenerowana dokładnie rok temu.....

to coś to ma jakąś nazwę,czy gość sobie po prostu tak powiedział....a może jakiś numer kodu usterki podał ?
reliss napisał(a): jakby troche lepiej ale nie 110KM

od kiedy RF2A ma 110 kucy ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez reliss » 18 mar 2015, 21:28

Elektromechanik powiedział ze albo źle ustawiona pompa albo kończy swój zywot. Mój błąd ma 90KM. Może to być wina zatkało egr? Jak zapytać bledy kodami blyskowe?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 19:31
Posty: 6

Postprzez tadziol » 18 mar 2015, 22:11

reliss napisał(a):Nagle zauwazylem spadek mocy
reliss napisał(a):Elektromechanik powiedział ze albo źle ustawiona pompa albo kończy swój zywot.

co ? nagle się sama przestawiła ? ciekawa diagnoza....podał ten numer kodu błędu ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez reliss » 18 mar 2015, 22:17

Tez mnie to właśnie zdziwiło... Niestety nie podał dlatego chciałbym sprawdzić go sam. Te Mazdy potrzebują diody do kontroli czy wystarczy lampka świec żarowych?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 19:31
Posty: 6

Postprzez tadziol » 19 mar 2015, 08:23

tak :
reliss napisał(a):wystarczy lampka świec żarowych
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez grzech_z » 19 mar 2015, 11:25

Uzupełnij profil, pytasz nie tu gdzie trzeba i mniemam, że u "dizlowców" problem znany – wystarczy poszukać.
Jak miałem nizmo w dizlu to twój objaw był typowy dla padniętej przepływki.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 10:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez reliss » 19 mar 2015, 17:58

Pokazały sie dwa błędy:

0216
0403

filtr paliwa wymieniany byl w styczniu pompa regenerowana dokladnie rok temu jakies sugestie?

p.s po zresetowaniu komputera zostal tylko bład 0216
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 19:31
Posty: 6

Postprzez tadziol » 19 mar 2015, 21:10

pierwsza sugestia to sprawdzenie ustawienia rozrządu,druga to elektrozawór sterowania EGR-em,ten z trzema rurkami,trzecia to niesugerowanie się tym:
grzech_z napisał(a):Jak miałem nizmo w dizlu to twój objaw był typowy dla padniętej przepływki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez reliss » 20 mar 2015, 08:23

Rozrzad to juz musi mechanik sprawdzic jedynie w czym ustawialem to w golfie 3 1.9 TD. Wczoraj wyciągnełęm egr bolec był troche skrzywiony narazie go zaslepilem..... Gdzies tu na forum pisali ze przy tym błedzie wymienili filtr paliwa i pomogło podczas zimy wytworzyłą sie parafina to możliwe? No i jeszcze jakis zawor na pompie paliwowej TCV chyba

Dopisano 20 mar 2015, 21:36:

Ok mam nadzieje ze znalazł się winowajca. Ściągnąłem osłonki rozrządu... Był tak luźny ze ugina się na jakieś 2cm. Trochę dziwne bo był robiony około 4tys temu razem z regeneracja pompy, zamówiony nowy pasek i napinacz 350zl. Rolek chyba nie ma sensu wymieniać? Pytanie brzmi czemu się położona. W tym silniku zawory są konfliktów?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 19:31
Posty: 6

Postprzez reliss » 21 mar 2015, 23:49

wymieniony pasek + napinacz chydrauliczny problem sie rozwizal. Zdaje sie ze stary napinacz 'zardzewial' bez uzycia imadla nie szlo go w zaden sposob wcisnac dopiero po uzyciu imadla mozna bylo go przy uzyciu siły ruszac rekoma. Auto w ciagu roku zrobilo okolo 5 tys km. Stary napinacz byl z ntn i w servisie wymieniany byl niby kompletny rozrzad
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 19:31
Posty: 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6