Może jutro dotrze chłodnica, zobaczymy co to będzie, mam nadzieję, że pasująca i sprawna...
Jak to najłatwiej odpowietrzyć, jak ostatnio wymieniałem płyn to trochę się z tym namęczyłem, podobno pomaga wykręcenie czujnika koło termostatu? Jeśli tak to nawet nie wiem gdzie jest termostat i ten czujnik...
Czy może jest jakiś inny prosty patent?
Wymiana chłodnicy – Comprex
1, 2
termostat masz po lewej stronie z jego obudowy idzie górny wąż chłodnicy a czujnik masz z tyłu za główką taki na dwa piny
generalnie to tego układu nie trzeba odpowietrzać (on się sam odpowietrza ) lejesz na maxa do chłodnicy i do zbiorniczka tak do połowy jak termostat się otworzy to układ wytworzy podciśnienie i uzupełni ewentualny brak ze zbiorniczka
chyba że masz delikatny problem z przedmuchem no to najlepiej stanąć pod górkę i lać na max do chłodnicy w termostacie jest malutki zaworek którym się powoli sam odpowietrzy trzeba tylko po trochu dolewać aż wypchnie całe powietrze
a chłodnice zamówiłeś z polcaru czy używka pytam z ciekawości ?
generalnie to tego układu nie trzeba odpowietrzać (on się sam odpowietrza ) lejesz na maxa do chłodnicy i do zbiorniczka tak do połowy jak termostat się otworzy to układ wytworzy podciśnienie i uzupełni ewentualny brak ze zbiorniczka
chyba że masz delikatny problem z przedmuchem no to najlepiej stanąć pod górkę i lać na max do chłodnicy w termostacie jest malutki zaworek którym się powoli sam odpowietrzy trzeba tylko po trochu dolewać aż wypchnie całe powietrze
a chłodnice zamówiłeś z polcaru czy używka pytam z ciekawości ?
No właśnie temat się skomplikował bo sprzedawca coś kręci, miała być na wtorek a teraz twierdzi, że jak dzisiaj nie dotrze to odda mi kasę...
Dzwoniłem ponownie do Polcaru i do ditd mają ale za ok. 700 zł
Spory problem mi się zrobił, bo używek praktycznie nie ma a nowe drogie...
Dzwoniłem ponownie do Polcaru i do ditd mają ale za ok. 700 zł
Spory problem mi się zrobił, bo używek praktycznie nie ma a nowe drogie...
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
dziwna cena 700zł jeszcze nie widziałem tak drogiej chłodnicy z polcaru wymieniałem już wiele chłodnic w różnych samochodach za 500zł to kupowałem nową z valeo a to praktycznie oryginał
chyba coś kręcą żeby cię zbyć
chyba coś kręcą żeby cię zbyć
no to prawdziwa cena wymieniałem w zimie (używka) cena nowej była podobna kilka dni temu na allegro była nowa lub regenerowana za 300 zł ale teraz nie mogę jej znaleźć
w Boguchwale masz zakład który regeneruje naprawia chłodnice – może warto było tam zapytać ?
w Boguchwale masz zakład który regeneruje naprawia chłodnice – może warto było tam zapytać ?
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
problem w tym że wszystkie zakłady regenerujące chłodnice wymieniają tylko rdzeń a zbiorniczki idą stare
ceny bywają różne ostatnio klepałem toyotę corolle e10 cena chłodnicy w duże hurtowni z częściami wahała się od 500 do 600zł ja kupiłem za 180zł ze zniżką na warsztat przy czym na tym jeszcze zarobił zaprzyjaźniony właściciel sklepu kupowałem łańcuch rozrządu wraz z napinaczem do fiesty 1.6TDCI z 2009r cena oficjalna 800zł w sklepie z częściami do peugeota i citroena taki zestaw z oryginału 500zł bo to ten sam silnik co 1.6hdi i mazdach 3 1.6 y6 ja kupiłem za 250zł oryginał Millera
części w sklepach to cena detal klient bo każdy sklep chce zarobić jak najwięcej
i nikt mi nie wmówi że 600zł czy 700zł za chłodnicę z zamiennika jest normą mam mały warsztat i wiem jakie niektóre warsztaty i sklepy robią przewały na cenach
i nie mówię tego złośliwie żeby was wkurzyć tylko taka jest rzeczywistość
ceny bywają różne ostatnio klepałem toyotę corolle e10 cena chłodnicy w duże hurtowni z częściami wahała się od 500 do 600zł ja kupiłem za 180zł ze zniżką na warsztat przy czym na tym jeszcze zarobił zaprzyjaźniony właściciel sklepu kupowałem łańcuch rozrządu wraz z napinaczem do fiesty 1.6TDCI z 2009r cena oficjalna 800zł w sklepie z częściami do peugeota i citroena taki zestaw z oryginału 500zł bo to ten sam silnik co 1.6hdi i mazdach 3 1.6 y6 ja kupiłem za 250zł oryginał Millera
części w sklepach to cena detal klient bo każdy sklep chce zarobić jak najwięcej
i nikt mi nie wmówi że 600zł czy 700zł za chłodnicę z zamiennika jest normą mam mały warsztat i wiem jakie niektóre warsztaty i sklepy robią przewały na cenach
i nie mówię tego złośliwie żeby was wkurzyć tylko taka jest rzeczywistość
Tomcio1972 – w Boguchwale pytałem, Pan stwierdził, że nie naprawia tak starych chłodnic (chodziło o plastik – zmęczenie materiału...
W Rzeszowie znalazłem jeszcze 2 zakłady od naprawy chłodnic, szansę na sensowność takiej zabawy oceniają na 10%.
A te ceny to jakaś masakra i dziwne, że praktycznie nie ma używek nawet na Allegro, obdzwoniłem wszystkie okoliczne skupy aut do złomowania i szroty i nic – zero chłodnic do comprexa.
W Rzeszowie znalazłem jeszcze 2 zakłady od naprawy chłodnic, szansę na sensowność takiej zabawy oceniają na 10%.
A te ceny to jakaś masakra i dziwne, że praktycznie nie ma używek nawet na Allegro, obdzwoniłem wszystkie okoliczne skupy aut do złomowania i szroty i nic – zero chłodnic do comprexa.
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
zero chłodnic do comprexa. bo wszystkie na chodzie
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
zero chłodnic do comprexa. bo wszystkie na chodzie
Napisz pw do kolegów, którzy są wypisani poniżej – na przestrzeni roku sprzedawali części od comprexa, może jakaś chłodnica się im ostała.
damian626/ kulao7/ danio110/ noxes
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Qfa dobija mnie ta chłodnica, dotarła i miała pasować, niby nie od comprexa ale z comprexa wymontowana i miała pasować – dotarła od Mazdy z silnikiem V6, wąż odpływowy dorobiony i to by pasowało ale jest szersza, trzpienie na dole inny rozstaw, mocowania na górze też trzeba by szerzej przykręcić, jest niższa, brak czujnika ciśnienia, przez szerokość problem z przepchnięciem miedzy bezpiecznikiem ABS (a obok przewody ok klimy) a akumulatorem (zaraz poniżej przewody od intercoolera), przewody wylotowe są po lewej stronie, plątanina która nie chce się zmieścić, itd., pomęczyłem się i odpuściłem...
"biniloluk" – masz opcję skombinować tego chińczyka z polcaru w dobrej cenie? – przeleję Ci kasę na chłodnicę, wysyłkę i dużą flachę
"biniloluk" – masz opcję skombinować tego chińczyka z polcaru w dobrej cenie? – przeleję Ci kasę na chłodnicę, wysyłkę i dużą flachę
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
Znalazłem jakąś używkę podobno w dobrym stanie za 100 zł – jak sprzedawca mnie nie wystawi to na wtorek dotrze, jeśli nie to dam sobie spokój z tymi używkami, jak masz opcję to zapytaj, będę wiedział czy będzie opcja z nowym chińczykiem wchodzić w grę.
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
sprawa się ma następująco na dzień dzisiejszy są dwie możliwość
1 ta tańsza czyli chinol i tu o dziwo jest chwilowy brak na hurtowniach (rzekomo takie zapotrzebowanie) przez co 1,5 tygodnia oczekiwania bo musieli by specjalnie sprowadzić ale jak najbardziej do załatwienia aktualna cena około 210zł
lub
druga droższa niby zbliżona do oryginału ale oryginał to powinien być raczej japoński a ta jest Duńska cena około 300zł dostępna z dnia na dzień
no chyba że trafiłeś dobrą używkę
1 ta tańsza czyli chinol i tu o dziwo jest chwilowy brak na hurtowniach (rzekomo takie zapotrzebowanie) przez co 1,5 tygodnia oczekiwania bo musieli by specjalnie sprowadzić ale jak najbardziej do załatwienia aktualna cena około 210zł
lub
druga droższa niby zbliżona do oryginału ale oryginał to powinien być raczej japoński a ta jest Duńska cena około 300zł dostępna z dnia na dzień
no chyba że trafiłeś dobrą używkę
Jutro powinna dotrzeć, zobaczymy co to będzie...
Dopisano 30 paź 2012, 20:18:
Chłodnica dotarła, przed chwilą zamontowałem, wygląda OK, zobaczymy co będzie jak się przewiozę i właściwe ciśnienie się pojawi.
Troszkę mnie zastanawia luz na górnych trzpieniach, na to przychodzą te łapy którymi przykręca się chłodnicę, łapy trzymają trzpienie przy pomocy gumy – zapewne amortyzatora i jest tam luz kilka milimetrów, czyli można złapać za górę chłodnicy i ona się tak jakby rusza (da się tylko przód-tył), pytanie czy to normalne? Bo ten ruch nie wynika z elastyczności gumy tylko z luzu guma-trzpień. Może owinąć czymś trzpienie? Czy to może tak zostać?
Dopisano 30 paź 2012, 20:18:
Chłodnica dotarła, przed chwilą zamontowałem, wygląda OK, zobaczymy co będzie jak się przewiozę i właściwe ciśnienie się pojawi.
Troszkę mnie zastanawia luz na górnych trzpieniach, na to przychodzą te łapy którymi przykręca się chłodnicę, łapy trzymają trzpienie przy pomocy gumy – zapewne amortyzatora i jest tam luz kilka milimetrów, czyli można złapać za górę chłodnicy i ona się tak jakby rusza (da się tylko przód-tył), pytanie czy to normalne? Bo ten ruch nie wynika z elastyczności gumy tylko z luzu guma-trzpień. Może owinąć czymś trzpienie? Czy to może tak zostać?
- Od: 22 kwi 2012, 18:04
- Posty: 199
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GE 2.0D Comprex 1994
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6