VRIS – warunki/sposób działania układu
elektrozawory to masz chyba przy tych grzybkach co otwieraja
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Przecież Ci mówiłem, że to jest od regulatora ciśnienia paliwa
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Wyjmij obudowę filtra powietrza i zobacz czy króciec nie jest urwany. Jeśli tak to coś wykombinuj, żeby był, a jak nie to zatkaj tą dziurkę w obudowie filtra, a na wężyk załóż jakąś szmatkę, żeby syfu nie łapało i powinno chyba też działać.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Witam,
Poszukuję przyczyny nie działania układu VRIS na LPG. Na Pb układ działa bezproblemowo, przy komputerze sterującym jest zamontowany VRIS-Box, przy którym kabelki od VRIS-ów są przycięte i "puszczone" przez VRIS-Box. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Na LPG VRIS-y nie działają w ogóle, a brak tej mocy nie raz przydałby mi się podczas wyprzedzania W jaki sposób mogę zlokalizować blokadę VRIS na LPG? Czy jest to wpisane w sterownik instalacji (II gen.), czy może jest to kwestia podłączenia sygnału TPS w sposób omijający VRIS-Box, bądź CPU? Znajomy ma LPG i układ VRIS działa (ze standardowym błędem Vris#1).
Poszukuję przyczyny nie działania układu VRIS na LPG. Na Pb układ działa bezproblemowo, przy komputerze sterującym jest zamontowany VRIS-Box, przy którym kabelki od VRIS-ów są przycięte i "puszczone" przez VRIS-Box. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Na LPG VRIS-y nie działają w ogóle, a brak tej mocy nie raz przydałby mi się podczas wyprzedzania W jaki sposób mogę zlokalizować blokadę VRIS na LPG? Czy jest to wpisane w sterownik instalacji (II gen.), czy może jest to kwestia podłączenia sygnału TPS w sposób omijający VRIS-Box, bądź CPU? Znajomy ma LPG i układ VRIS działa (ze standardowym błędem Vris#1).
- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
jeżeli masz sterownik lpg II generacji o on samoistnie nie powinien ingerować w żaden sposób w układ viris ,na myśl mi przychodzi tylko jedno że montażysta od gazu odciął viris bo nie chciał aby zmienna geometria dolotu zakłócała pracę na gazie ,czyli najprawdopodobniej jest podłączony przekaźnik odcinający napięcie na viris w momencie przejścia na gaz ,można to w bardzo prostu sposób zrealizować podłączając pod cewkę elektrozaworu przy reduktorze .Sprawdź czy po przejściu na gaz jest napięcie na elektrozaworach od viris-ów bo sterownie nimi jest masą
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
siemka ,mam problem wrzuciłem kolektor z kl xedos 9 do mojej kf i mam problem z zaworem virs 2 bo sie nie otwiera wcale co zrobić a i zaślepiłem egr ale to chyba z virsem niem nic wspólnego,wiec nie otwiera sie virs 2 ale 1 tak ale przy 4 tyś obrotów a jak zamieniłem wtyczki virsów z 1 na 2 to dwójka się otworzyła wiec elektor zawór sprawny z gruszka wiec takie pytanie czy wina albo przerwana wiązka czy mam źle podpięte podciśnienia gdzieś a dodam ze w moim kf podciśnienie z zaworku egr vacuum zamiast iść do trójnika z virsa idzie do trójnika z regulatora paliwa ,no ale jak miałem tamty kolektor to virsy działały bez problemów,mieliście kiedyś tak
- Od: 23 lis 2008, 13:54
- Posty: 121
- Skąd: Kedzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)
To musiałeś coś popier.... z rurkami albo przewód gdzieś przerwany jak mówisz.
Masz to popodpinane tak jak na schemacie w tym temacie?
A błędy sprawdziłeś?
Żeby vrisy sprawdzić to najlepiej podłóż papierki pod te dźwigienki i się przejedź ostro. Jak wylecą to działa. Na postoju to trzeba gwałtownie gazu dodać i przytrzymać czasem do odcinki.
Masz to popodpinane tak jak na schemacie w tym temacie?
A błędy sprawdziłeś?
Żeby vrisy sprawdzić to najlepiej podłóż papierki pod te dźwigienki i się przejedź ostro. Jak wylecą to działa. Na postoju to trzeba gwałtownie gazu dodać i przytrzymać czasem do odcinki.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
błędy mam 25 i 46 to jest regulator ciśnienia paliwa i virs 2 ,no w tym sęk ze mam inaczej podpięte podciśnienia,ale jam miałem kolektor z kf to śmigało wszystko fajnie i na postoju nawet jak powoli dodawałem gazu ,a teraz czuje po aucie ze virs 1 otwiera się na 4 tys a 2 nie ,ale jak zmieniłem kolektory to normalnie śmigał ,raz tam wyskoczył błąd 46 ale go z kasowałem i dalej jazda a teraz nie mogę nawet skasować błędów
- Od: 23 lis 2008, 13:54
- Posty: 121
- Skąd: Kedzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)
Schemat sterowania podciśnieniami masz na poprzedniej stronie ,błędy nie pojawiają się z powietrza ,pamiętajcie że są to błędy elektryczne ! ,nie podłączenie podciśnienia czy też uszkodzenie mechaniczne nie zasygnalizuje żadnego błędu -czyli co masz do sprawdzenia ?
KF i KL ma praktycznie takie same sterowanie ,podepnij wszystko tak jak na schemacie
\
KF i KL ma praktycznie takie same sterowanie ,podepnij wszystko tak jak na schemacie
\
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
no podpiełem wszystko fajnie ale nadal to samo wymieniłem elektrozawory gruszki i to samo ,pierwszy przy 4 tysiacach a drugi nic ,i błędów nie mogę skasować,albo wiązka albo włożyć oryginalny kolektor z kf a nie ten z kl
Dopisano 18 paź 2013 22:20:
a erg ma coś wspólnego z tym?? bo zaślepiłem go z dwóch stron,
Dopisano 18 paź 2013 22:20:
a erg ma coś wspólnego z tym?? bo zaślepiłem go z dwóch stron,
- Od: 23 lis 2008, 13:54
- Posty: 121
- Skąd: Kedzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)
Kolektory możesz sobie wkładać ...,zaślepienie egr-u nie ma nic wspólnego ,
sprawdzenie tak banalne że skoro sobie nie radzisz to podjedź do jakiegoś elektryka ,bo wymienianie metodą prób i błędów to trochę za mało ,trzeba sprawdzić najpierw czy to co montujesz jest sprawne ..
sprawdzenie tak banalne że skoro sobie nie radzisz to podjedź do jakiegoś elektryka ,bo wymienianie metodą prób i błędów to trochę za mało ,trzeba sprawdzić najpierw czy to co montujesz jest sprawne ..
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
już gra wiązka do drugiego była walnięta,i zawór ciśnienia paliwa w listwie,ale już działa
Dopisano 21 paź 2013 10:06:
lecz mam inaczej podpięte podciśnienie ,tak jak był podpięte od kupna i śmiga ,jak chcecie to wyśle schemat jak mam podpięte wszystkie ciśnienia,i otwierają się na postoju nawet jak się daje powoli gaz
Dopisano 21 paź 2013 10:06:
lecz mam inaczej podpięte podciśnienie ,tak jak był podpięte od kupna i śmiga ,jak chcecie to wyśle schemat jak mam podpięte wszystkie ciśnienia,i otwierają się na postoju nawet jak się daje powoli gaz
- Od: 23 lis 2008, 13:54
- Posty: 121
- Skąd: Kedzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)
zaraz wrzucę,ale wszystko fajnie ale jak daje na 6 tys to mam taki biały dym ze zasłona jest za mną jakbym palił gumy
- Od: 23 lis 2008, 13:54
- Posty: 121
- Skąd: Kedzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)
Panowie jst taka sprawa zakupiłem mazdę 323f kf i w górnych partiach obrotów nie mam mocy, czy może to być spowodowane vris-ami, bo z moich obserwacji wynika że pierwszy vris otwiera sie przy 4tyś a drugi stoi w miejscu w całym przedziale obrotów
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6