VRIS – warunki/sposób działania układu

Postprzez grzesiek1989cz » 4 maja 2012, 23:03

elektrozawory to masz chyba przy tych grzybkach co otwieraja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez kamilspider » 5 maja 2012, 00:38

Przecież Ci mówiłem, że to jest od regulatora ciśnienia paliwa :P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez ks.boston » 5 maja 2012, 20:01

własnie mi wypadło... a może ktoś mnie jeszcze oświecić odnośnie tego węzyka który jest u mnie zaślepiony wkrętem na rysunku zaznaczyłem go (2) i gdzie to powinno isc...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 20:04
Posty: 19
Skąd: Kalisz
Auto: MX-6 2.5 V6 24v 1995
Rover 416
Renault kangoo

Postprzez kamilspider » 5 maja 2012, 20:46

Wyjmij obudowę filtra powietrza i zobacz czy króciec nie jest urwany. Jeśli tak to coś wykombinuj, żeby był, a jak nie to zatkaj tą dziurkę w obudowie filtra, a na wężyk załóż jakąś szmatkę, żeby syfu nie łapało i powinno chyba też działać.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Damian80 » 4 cze 2012, 22:59

Witam a może ktoś wrzuci w temacik jakieś filmik z poprawną pracą vris-ów
Damian80
 

Postprzez Basasael » 9 cze 2012, 19:19

Witam,

Poszukuję przyczyny nie działania układu VRIS na LPG. Na Pb układ działa bezproblemowo, przy komputerze sterującym jest zamontowany VRIS-Box, przy którym kabelki od VRIS-ów są przycięte i "puszczone" przez VRIS-Box. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Na LPG VRIS-y nie działają w ogóle, a brak tej mocy nie raz przydałby mi się podczas wyprzedzania ;) W jaki sposób mogę zlokalizować blokadę VRIS na LPG? Czy jest to wpisane w sterownik instalacji (II gen.), czy może jest to kwestia podłączenia sygnału TPS w sposób omijający VRIS-Box, bądź CPU? Znajomy ma LPG i układ VRIS działa (ze standardowym błędem Vris#1).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2009, 22:18
Posty: 274
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi Eclipse

Postprzez pawelc » 10 cze 2012, 08:28

jeżeli masz sterownik lpg II generacji o on samoistnie nie powinien ingerować w żaden sposób w układ viris ,na myśl mi przychodzi tylko jedno że montażysta od gazu odciął viris bo nie chciał aby zmienna geometria dolotu zakłócała pracę na gazie ,czyli najprawdopodobniej jest podłączony przekaźnik odcinający napięcie na viris w momencie przejścia na gaz ,można to w bardzo prostu sposób zrealizować podłączając pod cewkę elektrozaworu przy reduktorze .Sprawdź czy po przejściu na gaz jest napięcie na elektrozaworach od viris-ów bo sterownie nimi jest masą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Shadow1701 » 15 paź 2013, 20:54

siemka ,mam problem wrzuciłem kolektor z kl xedos 9 do mojej kf i mam problem z zaworem virs 2 bo sie nie otwiera wcale co zrobić a i zaślepiłem egr ale to chyba z virsem niem nic wspólnego,wiec nie otwiera sie virs 2 ale 1 tak ale przy 4 tyś obrotów a jak zamieniłem wtyczki virsów z 1 na 2 to dwójka się otworzyła wiec elektor zawór sprawny z gruszka wiec takie pytanie czy wina albo przerwana wiązka czy mam źle podpięte podciśnienia gdzieś a dodam ze w moim kf podciśnienie z zaworku egr vacuum zamiast iść do trójnika z virsa idzie do trójnika z regulatora paliwa ,no ale jak miałem tamty kolektor to virsy działały bez problemów,mieliście kiedyś tak ?? <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 13:54
Posty: 121
Skąd: Kedzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)

Postprzez kamilspider » 15 paź 2013, 21:30

To musiałeś coś popier.... z rurkami :D albo przewód gdzieś przerwany jak mówisz.
Masz to popodpinane tak jak na schemacie w tym temacie?
A błędy sprawdziłeś?
Żeby vrisy sprawdzić to najlepiej podłóż papierki pod te dźwigienki i się przejedź ostro. Jak wylecą to działa. Na postoju to trzeba gwałtownie gazu dodać i przytrzymać czasem do odcinki.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Shadow1701 » 16 paź 2013, 19:06

błędy mam 25 i 46 to jest regulator ciśnienia paliwa i virs 2 ,no w tym sęk ze mam inaczej podpięte podciśnienia,ale jam miałem kolektor z kf to śmigało wszystko fajnie i na postoju nawet jak powoli dodawałem gazu ,a teraz czuje po aucie ze virs 1 otwiera się na 4 tys a 2 nie ,ale jak zmieniłem kolektory to normalnie śmigał ,raz tam wyskoczył błąd 46 ale go z kasowałem i dalej jazda a teraz nie mogę nawet skasować błędów <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 13:54
Posty: 121
Skąd: Kedzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)

Postprzez pawelc » 17 paź 2013, 07:55

Schemat sterowania podciśnieniami masz na poprzedniej stronie ,błędy nie pojawiają się z powietrza ,pamiętajcie że są to błędy elektryczne ! ,nie podłączenie podciśnienia czy też uszkodzenie mechaniczne nie zasygnalizuje żadnego błędu -czyli co masz do sprawdzenia ? ;)
KF i KL ma praktycznie takie same sterowanie ,podepnij wszystko tak jak na schemacie







\
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Shadow1701 » 18 paź 2013, 22:15

no podpiełem wszystko fajnie ale nadal to samo wymieniłem elektrozawory gruszki i to samo ,pierwszy przy 4 tysiacach a drugi nic :( ,i błędów nie mogę skasować,albo wiązka albo włożyć oryginalny kolektor z kf a nie ten z kl :(

Dopisano 18 paź 2013 22:20:

a erg ma coś wspólnego z tym?? bo zaślepiłem go z dwóch stron,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 13:54
Posty: 121
Skąd: Kedzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)

Postprzez adis555 » 19 paź 2013, 06:38

Egr nie ma nic wspólnego z vrisami. W ogóle po co zaślepiać egr skoro nie dodaje to mocy a tylko silnik będzie się dłużej nagrzewał. Ale to inny temat.

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez pawelc » 19 paź 2013, 06:44

Kolektory możesz sobie wkładać ;) ...,zaślepienie egr-u nie ma nic wspólnego ,
sprawdzenie tak banalne że skoro sobie nie radzisz to podjedź do jakiegoś elektryka ,bo wymienianie metodą prób i błędów to trochę za mało ,trzeba sprawdzić najpierw czy to co montujesz jest sprawne ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Shadow1701 » 21 paź 2013, 10:04

już gra :) wiązka do drugiego była walnięta,i zawór ciśnienia paliwa w listwie,ale już działa <jupi>

Dopisano 21 paź 2013 10:06:

lecz mam inaczej podpięte podciśnienie ,tak jak był podpięte od kupna i śmiga :),jak chcecie to wyśle schemat jak mam podpięte wszystkie ciśnienia,i otwierają się na postoju nawet jak się daje powoli gaz <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 13:54
Posty: 121
Skąd: Kedzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)

Postprzez Bartosz_ » 21 paź 2013, 15:58

jak mozesz to wklej schemat.
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez Shadow1701 » 22 paź 2013, 18:27

zaraz wrzucę,ale wszystko fajnie ale jak daje na 6 tys to mam taki biały dym ze zasłona jest za mną jakbym palił gumy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 13:54
Posty: 121
Skąd: Kedzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 323F BA 95 V6 Czerwone:)

Postprzez Bartosz_ » 25 paź 2013, 14:20

Biały dym to raczej wina pierścieni a nie vris to nie ma z tym nic wspólnego.
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez Adek311092 » 15 mar 2014, 13:42

Panowie jst taka sprawa zakupiłem mazdę 323f kf i w górnych partiach obrotów nie mam mocy, czy może to być spowodowane vris-ami, bo z moich obserwacji wynika że pierwszy vris otwiera sie przy 4tyś a drugi stoi w miejscu w całym przedziale obrotów
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez batigol66 » 3 kwi 2014, 21:04

Sprawdz błędy może zaworek padł.Powinien pokazać błąd jak jest zepsuty.Albo sprawdz go na krótko pusc 12V i sluchaj czy cyka.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 11:38
Posty: 73 (2/0)
Auto: Mazda MX-6 2.5 165KM 1993

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6