Problem z rozruchem

Postprzez jjay » 25 sty 2010, 15:52

Mam problem z odpaleniem madzi :(
w sobotę postawiłem auto pod domem, normalnie jeździła, zero problemów w te mrozy do tej pory, ale schodzę do auta w niedzielę i nie odpala..

rozrusznik kręci, od czasu do czasu nawet słychać jak silnik na ułamek sekundy odpali, ale od razu gaśnie. pomerdałem przewodami wysokiego napięcia pomęczyłem ją trochę ale nic z tego, więc przestałem żeby nie wyładować aku... co powinienem jeszcze sprawddzić?

auto stoi niestety na dworze, a nie w ciepłym garażu więc w te okropne mrozy mam ograniczone możliwości grzebania w nim...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2007, 14:05
Posty: 10
Auto: MX-6 2.5 V6 24V KL ASB '93

Postprzez Redoo » 25 sty 2010, 18:34

A jak tak kręciłeś to czuć było benzynę?Może coś z pompą paliwa się podziało,należało by sprawdzić czy podaje paliwo,lub 2 opcja czy jest iskra na świecach.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez czejs » 25 sty 2010, 19:35

paliwo w filtrze zamarzło ?
Sprzedam 323f BG na części!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez jjay » 26 sty 2010, 13:29

Hmm.. benzyny nie czułem... a w którym miejscu jest filtr paliwa? jeśli tam zamarzło paliwo to co z tym zrobić? jakoś go podgrzać (np. ciepłą wodą)?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2007, 14:05
Posty: 10
Auto: MX-6 2.5 V6 24V KL ASB '93

Postprzez Mysza » 26 sty 2010, 20:01

Moja przy -27 jeszcze odpala. Sprawdz czy jest iskra – wyjmij ktorys przewod, wsadz stara swiece, poloz toto na silniku i pokręć rozrusznikiem a ktos niech obserwuje. Jeśli jest iskra szukaj winy w paliwie.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez bazyl wspaniały » 26 sty 2010, 20:14

Naładuj akumulator, później kilka razy włączaj i wyłączaj zapłon (bez kręcenia rozrusznikiem), i próbuj odpalić. Jak nie załapie po 2-3 razach, to daj jej odpocząć z godzinę i spróbuj jeszcze raz, tym raze z gazem wciśniętym do deski, jeśli załapie to od razu puść gaz. Jak zgaśnie to próbuj już bez gazu.
Silnik i przy -40zapali jeśli będzie miał "ochotę", benzyna w tej temperaturze jest palna ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Tubi » 27 sty 2010, 09:40

Miałem to samo rano kręciłem ,aż aku padł... Włożyłem drugi i odpalił ale się chwiał ,musiałem trzymać nogę na gazie by się rozbujał do tego się trząsł po kilku sekundach już było dobrze przejechałem 2km wyłączyłem i ponownie odpaliłem i juz było na dotyk. Przy -25 odpalał normalnie dzisiaj -7 i taki problem. Latem też miałem problem tego typu ,że przekręcam kluczyk załapuje ale przez sekunde dwie trzyma obroty na praktycznie 0 i się trzęsie. Po tym czasie podnosi obroty i jest już dobrze... Jakieś pomysły prócz paliwa? Wczoraj tankowałem na shellu bo rezerwa była i mam 1/2 na wskaźniku.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez _________________________ » 27 sty 2010, 10:48

Też miałem tak problem, auto stało kilka dni na mrozie -20, -25'C. Silnik odmówił posłuszeństwa, przy kręceniu rozrusznikiem, łapał na ułamek sekundy i zaraz gasł. W następnym dniu temperatura zdecydowanie wzrosła do około -15'C i silnik odpalił od ''strzała''. Starym japońcom chyba nie służą takie mrozy...
''Podobasz mi się, nie spie...l tego''
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 10:51
Posty: 62
Skąd: Navan
Auto: Xedos V6

Postprzez Tubi » 27 sty 2010, 15:29

Jestem ciekawy od czego to się robi bo to nie jest normalne. Rano odpaliłem cofałem -silnik zgasl i cyrk z ponownym zapaleniem...
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez _________________________ » 27 sty 2010, 16:37

Tubi
Masz manuala czy automata?
''Podobasz mi się, nie spie...l tego''
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 10:51
Posty: 62
Skąd: Navan
Auto: Xedos V6

Postprzez Tubi » 27 sty 2010, 16:57

Manual
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez jjay » 27 sty 2010, 17:05

hmm wcześniej tak próbowałem: kręciłem raz z gazem wciśniętym, potem czekałem parę minut i kręciłem normalnie, znowu czekałem i kręciłem 'pompując' gazem, cały czas efekt był taki sam, dokładnie tak jak opisałem. auto jak coś to 'zakaszlało' na chwilę, ale nie odpaliło. nic, teraz się zrobiło cieplej o kilka stopni to spróbuję... jak się nie uda to muszę sobie załatwić prostownik w weekend bo pewnie będzie już wyładowane aku :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2007, 14:05
Posty: 10
Auto: MX-6 2.5 V6 24V KL ASB '93

Postprzez Tubi » 27 sty 2010, 18:59

A ja doszedłem do wniosku ze jak wczoraj miałem rezerwe i zapewne full wody w paliwie wczoraj dotankowałem ale jakiś kryształek lodu musiał blokować przepływ paliwa teraz odpalił na strzała a jest jeszcze zimniej...
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez bazyl wspaniały » 27 sty 2010, 22:19

jjay napisał(a):kręciłem raz z gazem wciśniętym, potem czekałem parę minut i kręciłem normalnie, znowu czekałem i kręciłem 'pompując' gazem

Odstęp pomiędzy tymi odpalaniami powinien być dłuższy, około godziny. Nie pompuj bo to pogarsza, to jest wielopunkt a nie gaźnik. Albo go wduś, albo puść, przy "pompowaniu" głupieje i tylkko pogarsza sprawę.
Mój fircyk przy -28 zapala bez problemu, tylko muszę sek lub dwie kręcić rozrusznikiem, a przy -12 ledwo załapał. Te akumulatory też swoim życiem żyją, no ale mój ma już 9 lat prawie :), a to już wiek ponademerytalny dla akumulatorów :]
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez jjay » 28 sty 2010, 20:30

Odpaliła! :)

Dzisiaj od razu lepiej to brzmiało. Na początku normalnie kręciłem to nie zapaliła, ale więcej 'kaszlała' niż ostatnio. Pokręciłem kluczykiem tak jak pisał "bazyl wspaniały" i spróbowałem z wciśniętym pedałem gazu. Odpaliła, ale przez pierwsze kilkanaście, góra 30 sekund musiałem trzymać gaz wciśnięty żeby od razu nie zgasła, a jak już się rozgrzała to chodziła normalnie. Ten trick ze stacyjką ma jakieś uzasadnienie czy to taka magia? ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2007, 14:05
Posty: 10
Auto: MX-6 2.5 V6 24V KL ASB '93

Postprzez jjay » 28 sty 2010, 20:32

ach, zapomniałem: no i jak odstawiłem to spróbowałem na gorącym – pali z dotyku...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lip 2007, 14:05
Posty: 10
Auto: MX-6 2.5 V6 24V KL ASB '93

Postprzez bazyl wspaniały » 28 sty 2010, 23:08

jjay napisał(a):Ten trick ze stacyjką ma jakieś uzasadnienie czy to taka magia?

Rozszerzalność cieplna cieczy a szczelność układu paliwowego ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Tubi » 29 sty 2010, 10:22

bazyl wspaniały napisał(a):
jjay napisał(a):Ten trick ze stacyjką ma jakieś uzasadnienie czy to taka magia?

Rozszerzalność cieplna cieczy a szczelność układu paliwowego ;)


po polskiemu?:P
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez bazyl wspaniały » 30 sty 2010, 00:46

Po polskiemu to znaczy że pompa kiepsko ciśnienie nabija i nie jest podawane odpowiednio na wtryskiwacze. Jeśli układ jest wystarczająco szczelny to to ciśnienie jest odpowiednie chwilę po załączeniu zapłonu i silnik piorunem odpala. Im zimniej tym się "mniej" tego paliwa robi, kiepska pompa nie nadąża podawać i efekt wiadomy. To tak w dużym uproszczeniu.
Źródło: obserwacje własne, lektura pewnych ksiąg, opinia doświadczonego bardzo mechanika.

Przy okazji, w 626GE trzeba trochę pokręcić dłużej rozrusznikiem kiedy jest bardzo mało paliwa i pompa nie jest cała zanurzona, wystarczy dolać i jest git. Dlatego teżdobrze jest, tym bardziej w zimie, jeśli w zbiorniku jest pół baku bez przerwy.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez skowal » 19 lut 2011, 22:01

Witam,

Aby nie zakładać nowego tematu podczepię się pod ten opisując dokładnie jakie mam objawy, co było sprawdzane i co wymienione. Bardzo proszę o pomoc

Około rok temu padł alternator – brak było ładowania (świeciła się kontrolka ładowania). Został naprawiony przez elektryka. Po kilku miesiącach zaświeciła się ponownie kontrolka ładowania ale również kontrolka podobna do świateł mijania (wyczytałem że jest to kontrolka przepalonej żarówki w stopie lub cofania). Ładowanie było więc stwierdziłem że gdzieś może masy nie ma na któreś lampie – olałem.

Jakieś 2 tygodnie temu na światłach samochód zgasł i od tego momentu są problemy z rozruchem. Pech chciał tak że było to ~80 km od domu w dodatku 30m od warsztatu do którego zapchany został samochód. Mechanik stwierdził że czujnik hala poszedł i cewka (mała iskra). Zostało ponoć to wymienione (nie wiem, nie byłem przy tym). Samochód nadal nie odpalał, więc zaczęli grzebać przy komputerze. Jak później się okazało warsztat do którego zapchałem samochód jest na liście odradzanych warsztatów. OK – trudno – jak pech to pech. Zabrałem samochód na lawecie. Nie będę dalej wypowiadał się na temat tego warsztatu – temat na inna okazję.

W tej chwili samochód stoi w garażu, sprawdzam po kolei wszystko co się da. Zacząłem od sprawdzenia czy komp wywala jakieś błędy. Wywalał błąd nr 3. Domyślam się że problem jest z aparatem zapłonowym mimo że iskra jest i to dość dobra. Ustawiłem zapłon, samochód odpalił ale miał problem z wejściem na obroty. Po kilku minutach (lekko się rozgrzał) silnik spadł z obrotów i zgasł. Już więcej nie można było odpalić aż do momentu gdy ostygł.

Zdemontowałem aparat zapłonowy i okazało się ze przy czujniku hala zostało coś dorabiane. Więc zakupiłem używany aparat. Zamontowałem, ustawiłem zapłon sprawdziłem iskrę. Błędu już komputer nie wywalal ale nadal jest to samo.

Zaobserwowałem że strasznie zalewa świece. I teraz miałbym pytanie ile na jedną iskrę przypada impulsów na wtrysk ? Według mojego na jedną iskrę przypada 4 impulsy. Nie powinno być tak że jedna iskra i jedna dawka paliwa ? Co steruje pracą wtrysków (częstotliwością) ? Komputer ?

bardzo proszę o pomoc, ręce już opadają :(
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 20:47
Posty: 79
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 6 2.0 SKY-G GJ '16
Mazda 6 2.0 CiTD GY '04
Mazda 626 1.8 GE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6