stale działająca sprężarka klimatyzacji
Strona 1 z 1
Czy ktoś może poradzić gdzie szukać przyczyny tego że po włączeniu klimatyzacji sprężarka i wentylator chodzą praktycznie bez przerwy. Nawet jak ciśnienie w układzie dochodzi na wyższych obrotach do 22-23 barów nie chce się cholera wyłączyć. Sprawdzony czynnik olej itp wszystko ok, chłodzi ładnie. Dopiero w chłodny dzień wyłącza się czasem na bardzo krótko 4 do 6 sekund po czym włącza np. na minutę.
Który element jest odpowiedzialny za wyłączanie sprężarki jak osiągnie odpowiednie ciśnienie w klimatyzacji MX-6 2,5?.
Jeszcze padł pomysł aby sprawdzić niejaki termic na sprężarce, ale to w przyszłym tygodniu.
Aha i jak włączam klimę obroty podnoszą się do około 900 z 700.
Znowu jak wyłączam klimę to najpierw obroty skaczą do 1200 po czym od razu opadają do normalnych.
Wcześniej podnosiły się max o 100 po włączeniu a jak wyłączałem po prostu opadały bez skoku w górę.
Wszystko zaczęło się po tym jak wykryłem nieszczelność i pospawano mi rurkę w układzie a następnie na nowo nabito.
Przed tym działało bez zarzutu.
Który element jest odpowiedzialny za wyłączanie sprężarki jak osiągnie odpowiednie ciśnienie w klimatyzacji MX-6 2,5?.
Jeszcze padł pomysł aby sprawdzić niejaki termic na sprężarce, ale to w przyszłym tygodniu.
Aha i jak włączam klimę obroty podnoszą się do około 900 z 700.
Znowu jak wyłączam klimę to najpierw obroty skaczą do 1200 po czym od razu opadają do normalnych.
Wcześniej podnosiły się max o 100 po włączeniu a jak wyłączałem po prostu opadały bez skoku w górę.
Wszystko zaczęło się po tym jak wykryłem nieszczelność i pospawano mi rurkę w układzie a następnie na nowo nabito.
Przed tym działało bez zarzutu.
Ale czy jakby był zużyty dawał by właściwe ciśnienie? a daje skubaniec tyle że się nie wyłącza, no chyba że wyłączę całkiem klimę, ale nie o to przecież chodzi.
Kompresor będę miał dzięku uprzejmości xXx do sprawdzenia, więc w środę wstawię auto i będą szukać przyczyny.
Czy ktoś mi powie który element w klimatyzacji w Mazdzie MX-6 2,5 odpowiada za wyłączanie kompresora/sprężarki jak układ załapie już właściwe ciśnienie?
Kompresor będę miał dzięku uprzejmości xXx do sprawdzenia, więc w środę wstawię auto i będą szukać przyczyny.
Czy ktoś mi powie który element w klimatyzacji w Mazdzie MX-6 2,5 odpowiada za wyłączanie kompresora/sprężarki jak układ załapie już właściwe ciśnienie?
DamianMX6 czujnik temperatury na parowniku jak masz manualną klimę to w trybie AC wyłącza, gdy osiągnie 1 st. C, w trybie AC ECO 6 st. C gdy masz klimatronika steruje nim kopmuter ale też nie pozowli na schłodzenie poniżej 1 st.C
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
obawiam się, że tylko ASO... ale ja mam u siebie wszystko rozebrane, jak zdążę, to dziś, jak nie to jutro zrobię fotorelacje z założenia całej klimy i uwględnię jak sprawdzić ten czujnik... jedyna różnica to że ja mam 626 GD więc u Ciebie będą inaczej śrubki wyglądały, ale działanie czujnika jest to samo
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Najniższa zaobserwowana u mnie w GE temperatura na kratkach to było 4-5 stopni.
P.S. W GE nie ma trybu ECO o którym pisze steven
P.S. W GE nie ma trybu ECO o którym pisze steven
Grzyby napisał(a):Najniższa zaobserwowana u mnie w GE temperatura na kratkach to było 4-5 stopni.
P.S. W GE nie ma trybu ECO o którym pisze steven
no to u mnie jest z pewnością znacznie więcej, rozumiem że mierzy się wkładając termometr w kratkę ?
muszę to sprawdzić
Dzięki Hazu, a nieco większy skan możesz wstawić?
Ponawiam pytanie czy parownik łatwo jest wyjąć z wnętrza auta i wyczyścić ?
Dzisiaj sprawdzałem wieczorkiem i sprężarka po włączeniu klimy już nawet na chwilę się nie wyłącza.
Ponawiam pytanie czy parownik łatwo jest wyjąć z wnętrza auta i wyczyścić ?
Dzisiaj sprawdzałem wieczorkiem i sprężarka po włączeniu klimy już nawet na chwilę się nie wyłącza.
Ostatnio edytowano 24 lip 2009, 20:49 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
DamianMX6 napisał(a):Ponawiam pytanie czy parownik łatwo jest wyjąć z wnętrza auta i wyczyścić ?
powiem tak, wyjąć to nie wyjmiesz, bo musiałbyś odkręcić go całego, czyli dwie rurki co do niego idą, co się wiąże z rozszczelnieniem u nawianiem gazu
ale jak wyciągniesz schowek po stronie pasażera to będzie tam całkiem dobry dostęp
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):powiem tak, wyjąć to nie wyjmiesz, bo musiałbyś odkręcić go całego, czyli dwie rurki co do niego idą, co się wiąże z rozszczelnieniem u nawianiem gazu
ale jak wyciągniesz schowek po stronie pasażera to będzie tam całkiem dobry dostęp
O to mi chodzi, jak bedą sprawdzać klimę i z pewnością spuszczać czynnik itp. i szukać przyczyny dlaczego sprężarka cały czas chodzi to przy okazji chciałbym wyjąć od razu parownik i go oczyścić bo podobno to główne siedlisko syfu a zakładam że czystość jego ma też duży wpływ na wydajność układu.
tak, jak ha chłodniczka/parownik jest zawalona i zasyfiona, to wszystko po1 wali do środka, a po drugie zmniejsza przepływ powietrza
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Parownik klimatyzacji oczyszczony, oto co zostało wyjęte
i choć trochę poprawiło sie chłodzenie jednak główny problem pozostał.
Nie wyłącza się sprężarka już na drugim biegu wentylatora!!!
Chcę sprawdzić jeszcze czujnik temperatury który jest na parowniku może po prostu źle działa, może ma ktoś z was taki czujnik lub podobny na zbyciu, bo dopuki nie podłączę innego nie dowiem się czy to to.
taki czujnik
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79724
i choć trochę poprawiło sie chłodzenie jednak główny problem pozostał.
Nie wyłącza się sprężarka już na drugim biegu wentylatora!!!
Chcę sprawdzić jeszcze czujnik temperatury który jest na parowniku może po prostu źle działa, może ma ktoś z was taki czujnik lub podobny na zbyciu, bo dopuki nie podłączę innego nie dowiem się czy to to.
taki czujnik
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79724
DamianMX6 napisał(a):Parownik klimatyzacji oczyszczony, oto co zostało wyjęte
no to ładnie tam na chomikowałeś
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
PLaster napisał(a):DamianMX6 napisał(a):Parownik klimatyzacji oczyszczony, oto co zostało wyjęte
no to ładnie tam na chomikowałeś
Ale jakoś nigdy nawet nie śmierdziało
swoją drogą ciekawe jak tak duże kawałki liści dostały się przez takie małe kratki
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6