stale działająca sprężarka klimatyzacji

Postprzez DamianMX6 » 23 lip 2009, 14:34

Czy ktoś może poradzić gdzie szukać przyczyny tego że po włączeniu klimatyzacji sprężarka i wentylator chodzą praktycznie bez przerwy. Nawet jak ciśnienie w układzie dochodzi na wyższych obrotach do 22-23 barów nie chce się cholera wyłączyć. Sprawdzony czynnik olej itp wszystko ok, chłodzi ładnie. Dopiero w chłodny dzień wyłącza się czasem na bardzo krótko 4 do 6 sekund po czym włącza np. na minutę.

Który element jest odpowiedzialny za wyłączanie sprężarki jak osiągnie odpowiednie ciśnienie w klimatyzacji MX-6 2,5?.

Jeszcze padł pomysł aby sprawdzić niejaki termic na sprężarce, ale to w przyszłym tygodniu.


Aha i jak włączam klimę obroty podnoszą się do około 900 z 700.
Znowu jak wyłączam klimę to najpierw obroty skaczą do 1200 po czym od razu opadają do normalnych.

Wcześniej podnosiły się max o 100 po włączeniu a jak wyłączałem po prostu opadały bez skoku w górę.

Wszystko zaczęło się po tym jak wykryłem nieszczelność i pospawano mi rurkę w układzie a następnie na nowo nabito.
Przed tym działało bez zarzutu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 23 lip 2009, 20:03

Może poprostu komresor jest zużyty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 23 lip 2009, 22:48

Ale czy jakby był zużyty dawał by właściwe ciśnienie? a daje skubaniec tyle że się nie wyłącza, no chyba że wyłączę całkiem klimę, ale nie o to przecież chodzi.

Kompresor będę miał dzięku uprzejmości xXx <spoko> do sprawdzenia, więc w środę wstawię auto i będą szukać przyczyny.

Czy ktoś mi powie który element w klimatyzacji w Mazdzie MX-6 2,5 odpowiada za wyłączanie kompresora/sprężarki jak układ załapie już właściwe ciśnienie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez steven » 24 lip 2009, 10:29

DamianMX6 czujnik temperatury na parowniku :) jak masz manualną klimę to w trybie AC wyłącza, gdy osiągnie 1 st. C, w trybie AC ECO 6 st. C :) gdy masz klimatronika steruje nim kopmuter ale też nie pozowli na schłodzenie poniżej 1 st.C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez DamianMX6 » 24 lip 2009, 11:04

A można taki czujnik z parownika gdzieś kupić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez steven » 24 lip 2009, 12:09

obawiam się, że tylko ASO... ale ja mam u siebie wszystko rozebrane, jak zdążę, to dziś, jak nie to jutro zrobię fotorelacje z założenia całej klimy ;) i uwględnię jak sprawdzić ten czujnik... jedyna różnica to że ja mam 626 GD więc u Ciebie będą inaczej śrubki wyglądały, ale działanie czujnika jest to samo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez DamianMX6 » 24 lip 2009, 15:11

A ten parownik łatwo jest wyjąć z auta i wyczyścić ?

i przy włączonej klimatyzacji jaka powinna być najniższa temperatura na wylocie z kratek przy temp. zewn. powiedzmy około 20-25 stopni?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Grzyby » 24 lip 2009, 15:33

Najniższa zaobserwowana u mnie w GE temperatura na kratkach to było 4-5 stopni.

P.S. W GE nie ma trybu ECO o którym pisze steven
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez DamianMX6 » 24 lip 2009, 16:50

Grzyby napisał(a):Najniższa zaobserwowana u mnie w GE temperatura na kratkach to było 4-5 stopni.

P.S. W GE nie ma trybu ECO o którym pisze steven



no to u mnie jest z pewnością znacznie więcej, rozumiem że mierzy się wkładając termometr w kratkę ?
muszę to sprawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 24 lip 2009, 18:33

A tu masz schemat badania czujnika temeratury na parowniku:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 24 lip 2009, 20:44

Dzięki Hazu, a nieco większy skan możesz wstawić?

Ponawiam pytanie czy parownik łatwo jest wyjąć z wnętrza auta i wyczyścić ?


Dzisiaj sprawdzałem wieczorkiem i sprężarka po włączeniu klimy już nawet na chwilę się nie wyłącza.
Ostatnio edytowano 24 lip 2009, 20:49 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 24 lip 2009, 20:48

e-mail to Ci wyśle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 24 lip 2009, 21:27

Hazu napisał(a):e-mail to Ci wyśle


Dzięki wielkie <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez PLaster » 24 lip 2009, 22:00

DamianMX6 napisał(a):Ponawiam pytanie czy parownik łatwo jest wyjąć z wnętrza auta i wyczyścić ?


powiem tak, wyjąć to nie wyjmiesz, bo musiałbyś odkręcić go całego, czyli dwie rurki co do niego idą, co się wiąże z rozszczelnieniem u nawianiem gazu
ale jak wyciągniesz schowek po stronie pasażera to będzie tam całkiem dobry dostęp
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez DamianMX6 » 24 lip 2009, 22:09

PLaster napisał(a):powiem tak, wyjąć to nie wyjmiesz, bo musiałbyś odkręcić go całego, czyli dwie rurki co do niego idą, co się wiąże z rozszczelnieniem u nawianiem gazu
ale jak wyciągniesz schowek po stronie pasażera to będzie tam całkiem dobry dostęp



O to mi chodzi, jak bedą sprawdzać klimę i z pewnością spuszczać czynnik itp. i szukać przyczyny dlaczego sprężarka cały czas chodzi to przy okazji chciałbym wyjąć od razu parownik i go oczyścić bo podobno to główne siedlisko syfu a zakładam że czystość jego ma też duży wpływ na wydajność układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez PLaster » 25 lip 2009, 07:30

tak, jak ha chłodniczka/parownik jest zawalona i zasyfiona, to wszystko po1 wali do środka, a po drugie zmniejsza przepływ powietrza
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez DamianMX6 » 30 lip 2009, 19:40

Parownik klimatyzacji oczyszczony, oto co zostało wyjęte

Obrazek

i choć trochę poprawiło sie chłodzenie jednak główny problem pozostał.
Nie wyłącza się sprężarka już na drugim biegu wentylatora!!!
Chcę sprawdzić jeszcze czujnik temperatury który jest na parowniku może po prostu źle działa, może ma ktoś z was taki czujnik lub podobny na zbyciu, bo dopuki nie podłączę innego nie dowiem się czy to to.

taki czujnik
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79724

<pomocy> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez PLaster » 30 lip 2009, 20:01

DamianMX6 napisał(a):Parownik klimatyzacji oczyszczony, oto co zostało wyjęte

no to ładnie tam na chomikowałeś ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez DamianMX6 » 30 lip 2009, 21:02

PLaster napisał(a):
DamianMX6 napisał(a):Parownik klimatyzacji oczyszczony, oto co zostało wyjęte

no to ładnie tam na chomikowałeś ;)


Ale jakoś nigdy nawet nie śmierdziało

swoją drogą ciekawe jak tak duże kawałki liści dostały się przez takie małe kratki :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6