Regulacja przepustnicy

Postprzez DamianMX6 » 29 maja 2009, 22:22

Ostatnio kupiłem przepustnicę rozkręciłem co dało się rozkręcić wyczyściłem i została zamontowana.

Przy regulacji okazało się że jak dokręcę śrubę do oporu to silnik ma i tak za wysokie obroty :| Podociągałem śruby mocujące sprawdziłem stan płynu chłodzącego (trochę brakowało) i dawaj dalej regulować. Teraz jak dokręcę na maxa są nieco za wolne obroty ale nadal nie gaśnie. W poprzedniej przepustnicy zdławiałem w ten sposób silnik.

Śruba teraz ustawiona jest tak że prawie do końca (odkręcona na jakieś 1/2-3/4) jest dokręcona i jeśli wykręcam ją nawet o ćwierć obrotu więcej już silnik ma za wysokie obroty.

Pytanie: czy u was też przepustnica zachowuje się w ten sposób podczas regulacji?.
Poprzednia śruba do regulacji nie była w połowie tak czuła a pozatym zdławiała silnik się jak pisałem po dokręceniu do oporu.
A może to tak ma teraz być bo jest czyściutka i piękniutka?
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 22:38 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez bazyl wspaniały » 29 maja 2009, 22:37

Sprawdź czy przepustnica główna domyka się właściwie. Z tego co gdzieś z kimś gadałem to ustawianie wolnych obrotów to nie taka prosta sprawa, zamieszany jest w to również TPS i na dokładkę dostraja się to ustrojstwo pod komputerem bo jak mu coś nie bangla to CPU za wszelką cenę próbuje niedopuścić do zgaśnięcia silnika. Napisz do Wieśka5, on mi chyba to kiedyś referował. No i myślę że na forum też już było ;)

PS: ale się dzisiaj nagadamy <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez DamianMX6 » 29 maja 2009, 23:44

bazyl wspaniały napisał(a):
PS: ale się dzisiaj nagadamy <lol>


A co sobie bedziemy żałować ;)

TPSa ustawiał mi mechanik na czuja obserwując moment załączanie się wiatraka w trybie diagnostycznym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez bazyl wspaniały » 30 maja 2009, 03:35

DamianMX6 napisał(a):TPSa ustawiał mi mechanik na czuja obserwując moment załączanie się wiatraka w trybie diagnostycznym.

nie wiem czy nie powinien tego robić przy wykręconej sporo śrubie regulacyjnej, nie chcę mieszać ale coś tam było więcej tej zabawy.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6