Schemat podłączeń rurek podciśnieniowych systemu VRIS

Postprzez Harnas19 » 3 gru 2010, 20:27

Ty chcesz schemat VRIS ? Bo VRIS nie ma nic do oleju on tylko steruje ciśnieniem powietrza w dolocie .

A olej w płynie to tylko remont silnika powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez noxes » 3 gru 2010, 22:28

No przecież to samo staram się koledze wytłumaczyć, ale nie chce w to wierzyć. Dzięki za wsparcie :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2Ya » 4 gru 2010, 01:51

noxes napisał(a):Niech się ktoś inny wypowie np 2Ya.


Ale co ja tam wiem <oczko> Ja tylko wyrównuje licznik postów do poziomu regulaminowego ;)

A tak poważnie to macie rację oczywiście i olej może być w płynie lub odwrotnie płyn w oleju – zależnie,od uszkodzenia w silniku.
Olej ma ciśnienie większe niż płyn w układzie chłodzenia.
Jedź do mechanika i niech może ci spróbuje dociągnąć głowicę,odpowiednim momentem – może jeszcze coś to pomoże,choć na moje to uszczelka do wymiany pod głowicą.
Aha nie wiem czy masz może w tej swojej mazdzie chłodnicę oleju (przy filtrze oleju) – jeśli tak,to przyjrzyjcie się jej czy jest szczelna.
A olej w silniku wędruje pokrótce tak: pompa oleju podaje olej kanałami olejowymi poprzez filtr oleju,blok silnika do kanałów olejowych w głowicy i stamtąd spływa do miski olejowej i tak w kółko :)
Żadne podciśnienia nie maja z tym nic wspólnego – z obiegiem oleju w silniku.
nie zmieszało ci się wszystko ponieważ masz małe uszkodzenie,ale jak się zrobi duże/poważniejsze to ci się wymiesza :)
A tak swoją droga to jakiś kiepski ten mechanik albo po prostu cie zbył,żebyś mu głowy nie zawracał ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 20:21
Posty: 30
Skąd: Aloha Hawaii
Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie

Postprzez lukasz2387 » 4 gru 2010, 10:38

Mam te same objawy, po próbie ciśnieniowej i na zawartość spalin w układzie chłodzenia, dowiedziałem się że mam najprawdopodobniej pęknięto głowice gdyż ciśnienie między cylindrami różni ok. 2bary, lub uszczelkę uszkodzoną. Silnik jest suchy ,pod korkem brak „majonezu”

Pozdr
lukasz2387
 

Postprzez firlej1988 » 4 gru 2010, 11:06

Remont był właśnie robiony 2 lata temu (jakieś 20 tys km temu). Zmienione pierścienie, uszczelniacze zaworów, uszczelki (głowica, pokr. zaworów, miska), wszystkie simeringi, rozrząd (oprócz pompy wody). Głowica dociągnięta była nawet większym momentem niż powinna (jak się później dowiedziałem w mazdach powinno się dociągnąć mniej więcej tak jak się dociąga szpilki przy kole). Chłodnicy oleju nie ma przy tym silniku. Może uszczelka pękła przez to właśnie za mocne dokręcenie...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2008, 15:08
Posty: 47
Skąd: Rejowiec
Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz

Postprzez Harnas19 » 4 gru 2010, 16:07

Jak się remont robi na częściach niewiadomego pochodzenia i tylko nazwą OM przypominającą , bo są tańsze niż oryginał to później są takie efekty że coś poszło znowu <czytaj> <glupek2> . A później się okazuje że lepiej bylo wydac raz a pożadnie niż dwa a dalej lipa . Tym razem tego błędu nie zrób , do carspeed oryginalne części zamów i jedziesz z koksem . <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez 2Ya » 4 gru 2010, 17:01

firlej1988 napisał(a):Remont był właśnie robiony 2 lata temu (jakieś 20 tys km temu). (...) Może uszczelka pękła przez to właśnie za mocne dokręcenie...?


Po 2 latach,pękła uszczelka ,od dokręcenia większym momentem :> <oczy>
Ech kolego,teraz ten temat zrobił się o nie wiadomo o czym – o głowicy o vris o oleju itp
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 20:21
Posty: 30
Skąd: Aloha Hawaii
Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie

Postprzez Harnas19 » 4 gru 2010, 17:07

HE he he :) to ma kto,ś do mojej madzi taki schemat lub chociaż fote jakąś ? Bi mi olej nie ucieka po remoncie ani płyn nigdzie hahaha tylko ma madzia pali za dużo a to VRIS ma z tym bardzo dużp wspólnego jak poskładałem te wężyki źle :) a uprzednio nie zrobiłem sobie foty :/ bo tak mi się śpieszyło <glupek2> heh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez firlej1988 » 4 gru 2010, 17:32

nie wiem czy pękła czy co się zrobiło. Chce to naprawić tylko wole mieć pewność za co się brać bo pieniędzmi nie s*am <dupa> , po to jest chyba to forum żeby ktoś pomógł przy problemach a nie wytykał ewentualne błędy i się nabijał... Widocznie tacy "fachowcy" tu :D ... Więc ile kosztuje uszczelka pod głowice w tym carspeed?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2008, 15:08
Posty: 47
Skąd: Rejowiec
Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz

Postprzez 2Ya » 4 gru 2010, 17:59

No pewnie lepsi fachowcy są na forum, niż twój mechanik dupny ,więc licz się..
Poza tym masz odpowiedniejsze tematy do kontynuacji swojej usterki,a ty dalej uparcie piszesz w temacie dotyczącym vris <oczy>
Teraz zaczynasz wątek z uszczelką i kosztami <oczy> A za chwilę o czym się będziesz rozpisywał ?
Ogarnij się chłopie i znajdź właściwy temat dla twojego problemu,a nie piszesz w 1 lepszym temacie o czymś co zupełnie nie dotyczy tematu i robisz burdel <cisza>
I jak widzisz,mimo tego i tak ludzie Ci pomogli i wytłumaczyli co i jak i nakierowali na trop twojej usterki,a ty dalej tu uparcie rozwijasz swoje wywody.
I jeszcze wielce urażony <lol>
Dwa lata na forum i Jaśnie Pan wymaga czerwonego dywanu rozumiem <oczy> <głaszcze> <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 20:21
Posty: 30
Skąd: Aloha Hawaii
Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie

Postprzez firlej1988 » 4 gru 2010, 18:06

No spoko spoko, macie racje, <oczko> Sory za te nerwy no i dzięki za pomoc... po prostu już mnie to denerwuje bo auto potrzebne a tu klapa... poszukam gdzie indziej... pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2008, 15:08
Posty: 47
Skąd: Rejowiec
Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz

Postprzez Harnas19 » 4 gru 2010, 18:53

Nie wiem ile uszczelka ale mnie do mojej wszystko wyniosło około 900 zł uszczelki panewki pierścienie itp nie warto na tym szczędzic żeby potem nie robic drugi raz . Chodzi mi tu i o jakośc i o części że jak już remont to pod pokrywe pod wygar kol dolotowy itp itd wsio . A z pytaniem o ceny zgłoś się meilem do carspeed robisz przelew i na drugi dzień wszystko masz chyba że czegoś na składzie nie mają to kilku dni będzie bo zamówią . papa

aha głowice na planowanie i niech ci pod ciśnieniem sprawdzą zaplacisz wkięcej ale będziesz miał pewnośc ze nie pękła . zawory też niech spr i ewentualnie szlifną lepiej to odrazu zrobic niż później kombinowac i myślec a jak cię to wszystko przerasta to kup nowy silnik tylko nie będziesz miał pewności w jakim on stanie jest .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez firlej1988 » 4 gru 2010, 18:58

No ok, dzieki za pomoc, mam tylko nadzieję, że to właśnie tej uszczelki wina...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2008, 15:08
Posty: 47
Skąd: Rejowiec
Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz

Postprzez Harnas19 » 4 gru 2010, 19:19

Ale jesteś pewien ze to olej tam ci idzie ?
Sprawdź na początek kompresje na każdym gaże u mechanika to ci dużo wyjaśni .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez firlej1988 » 4 gru 2010, 19:37

No właśnie nie jestem pewien do końca, że to olej... ale w sumie to co bo to mogło być innego? Sprawdzę sam bo mam takie urządzenie do mierzenia komprasji :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2008, 15:08
Posty: 47
Skąd: Rejowiec
Auto: mazda 323F BA 1,5 95r +gaz

Postprzez kamilspider » 17 sty 2011, 14:57

mógłby ktoś przesłać schemat rurek podciśnieniowych? bo temat trochę stary i zdjęć już nie ma:/ dokładnie mi chodzi o rurkę która wychodzi dołem filtra węglowego... dokąd ona idzie?? u mnie lata w powietrzu, więc założyłem na nią filterek na razie. można tak jeździć?? czasami obroty mi się zatrzymują na 1 tys
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 17 sty 2011, 17:07

Szukajcie a znajdziecie. Nie tak dawno widziałem na forum zdjęcia z wrisami do 2.5.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 17 sty 2011, 17:38

nie mogę znaleźć :/ powiedzcie tylko dokąd idzie ta rurka i czy jeśli donikąd i jeśli łapie czyste powietrze to czy wpływa na pracę silnika?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Harnas19 » 17 sty 2011, 17:55

Zależy która to jest i tak może miec wpływ na prace silnika tylko też zależy która to jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez pawelc » 17 sty 2011, 19:38

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6