Przegrzewanie silnika V6

Postprzez voltarus » 16 paź 2008, 23:02

A więc wsio jasne dobra wracając do mojego tematu w jaki sposób sprawdzić pompę
626 GE 2.5 V6 24V '92
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 23:23
Posty: 28

Postprzez DamianMX6 » 16 paź 2008, 23:55

kalosz napisał(a):Wydaje mi sie ze uklad nie jest zapowietrzony, w czwartek wymieniam caly rozrzad i przy okazji zmienie plyn w chlodnicy i odpowietrze a dzisiaj sprawdze jak sie ma moja chlodnica (moze rzeczywiscie jest gdzies przytkana). Jesli po badaniach okaze sie ze to wina pompy wody (a bedzie juz po wymianie rozrzadu) to duzo jest zabawy z wymiana tej pompy?


Ciekawi mnie jakie części miałeś na myśli pisząc o wymianie całego rozrządu ?.
Ostatnio edytowano 17 paź 2008, 00:09 przez DamianMX6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 17 paź 2008, 00:08

Muszę przyznać że czytając niektóre wypowiedzi jestem zdumiony tokiem rozumowania i beztroską postępowania. Niektórzy z was oszczędzają na części za 40 lub 100 złotych ryzykując przegrzanie silnika i jego zniszczenie a co za tym idzie koszty kosmiczne w porównaniu do kwoty "zaoszczędzonej" (czytaj poskąpionej <glupek2> ) na niezbędną część którą zresztą OBOWIĄZKOWO trzeba wymienić co jakiś czas. Samochody nie są niezniszczalne i aby dobrze działały trzeba o nie dbać przynajmniej w minimalnym stopniu i samo lanie paliwa to trochę mało.

pozdrawiam wszystkich rozsądnych właścicieli Mazd, których na szczęście tu nie brakuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 17 paź 2008, 00:16

adikow napisał(a):Paska nie mam zamiaru wymieniac bo to nie moje auto tylko kolegi,
u mnie moze by sie przydało bo mam 185tys mil ale za duze koszty, taniej i lepiej silnik wymienić.


Złota czcionka hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez voltarus » 17 paź 2008, 00:52

PRZESZUKUJE FORUM JUŻ DRUGĄ GODZINĘ
i chyba z nerwów dostałem oczopląsu albo zwidy nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na moje dwa pytania:

1. Gdzie znajdę odpowietrzacz lub jak odpowietrzyć ukłąd chłodzenia w 626 GE 2.5L V6
2. Gdzie znajdę termostaty
626 GE 2.5 V6 24V '92
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 23:23
Posty: 28

Postprzez qbass » 17 paź 2008, 09:30

voltarus napisał(a):1. Gdzie znajdę odpowietrzacz lub jak odpowietrzyć ukłąd chłodzenia w 626 GE 2.5L V6

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 2A+ukla%2A

voltarus napisał(a):2. Gdzie znajdę termostaty

Termostat jest jeden:
Obrazek

voltarus napisał(a):w jaki sposób sprawdzić pompę

Sprawdź, czy nie cieknie.
Korki na chłodnicy i na silniku są dobrze włożone i sprawne?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez voltarus » 17 paź 2008, 20:30

Elo więc po kolei:

Chłodnica po 5 minutowym chodzeniu silnika na najniższych obrotach --> ZIMNA

Silnik mi nierówno pracuje ale co jest tego przyczyną to podejrzewam że któryś gar mi nie zaskakuje, bo podczas przegrzania stopiły mi się fajki na świecach --> znaczy się kable zapłonowe do świec te plastiki mi się stopiły i muszę je wymienić bo myślę, że któryś z przewodów jest urwany

Jutro się okaże...


Pytanie dodatkowe do czego służy wentyl na gumie po lewej stronie silnika ?
626 GE 2.5 V6 24V '92
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 23:23
Posty: 28

Postprzez voltarus » 17 paź 2008, 20:32

Elo więc po kolei:

Chłodnica po 5 minutowym chodzeniu silnika na najniższych obrotach --> ZIMNA

Silnik mi nierówno pracuje ale co jest tego przyczyną to podejrzewam że któryś gar mi nie zaskakuje, bo podczas przegrzania stopiły mi się fajki na świecach --> znaczy się kable zapłonowe do świec te plastiki mi się stopiły i muszę je wymienić bo myślę, że któryś z przewodów jest urwany

chyba że silnik mi zdechł i mogę go wywalić a mechanika i kumpla za jaja powiesić

Jutro się okaże...


Pytanie dodatkowe do czego służy wentyl na gumie po lewej stronie silnika


2 Pytanko dodatkowe: czy może być to wszystko uzależnione od czujnika temperatury

DO ADMINA :
SORY NIE WIEM CZEMU ZDUBLOWAŁO MOJA ODPOWIEDŹ A DAŁEM OPCJE "ZMIEŃ"
626 GE 2.5 V6 24V '92
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 23:23
Posty: 28

Postprzez adikow » 20 paź 2008, 00:00

Sprawdź dokładnie zbiornik wyrównawczy z płynu chłodzenia, u kolegi właśnie to było przyczyną, jak silnik zimny nic nie było widać jak sie nagrzał pojemnik się rozszczelniał i leciało jak z kranu. Przez to mało drugiego silnika nie przegrzał.
Podobno to wada tych zbiorniczków przy 2,5V6

Sprawdz termostat czy sie otwiera, jak chłodnica zimna to nie dostaje obiegu przez termostat

Jak silnik jeszcze pracuje to nie jest tak zle, kable musisz zmienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez voltarus » 21 paź 2008, 00:31

heh jeszcze jedno pytanie czy po przegrzaniu należy wymienić olej ??

Po drugie dziś zmieniłem kopułkę, założyłem nowe kable zapłonowe oraz świece... poprawiło się jedno --> odpala za pierwszym razem bez gazy...

Jednak dalej piszczy jak chodzi w porównaniu z tym co było przed przegrzaniem działą jakbym pod maskę świerszcze wrzucił i dalej chodzi jak żaba... jakby 1 gar nie palił :(

Co teraz ?
Pewnie czeka mnie remont silnika lub inny silnik :(
chyba że wymiana paska rozrządu i rolek coś wskóra .....
626 GE 2.5 V6 24V '92
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 23:23
Posty: 28

Postprzez adikow » 21 paź 2008, 08:35

sprawdz ktory to gar i trzeba go sprawdzic, moze uszczelka pod głowicą walnięta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Postprzez batigol66 » 5 lip 2013, 12:43

Panowie podłacze sie do tematu bo mam podobny problem z swoja madzią.Na wysokich obrotach wywala mi płyn do zbiorniczka wyrównawczego i wskazówka od temperatury rośnie.Czym to może być spowodowane?Jak jade do 4 tys to nic sie nie dzieje moge jezdzic i jezdzic.Czy na analizie spalin wyjdzie uszczelka jakby była walnięta?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 11:38
Posty: 73 (2/0)
Auto: Mazda MX-6 2.5 165KM 1993

Postprzez AleksanderVM » 19 lip 2015, 14:18

Miałem tak: Po rozgrzaniu silnika temperatura płynu 2/3, chłodnica letnia, nawiew gorący, wywalany płyn ze zbiornika, po jakimś czasie brak płynu (nawiew zimny, rura gorąca, ciśnienie ogromne).

Wymiana termostatu i jest OK.

Pozdr.

--parę dni później--

Niestety nie wszystko było okej – miałem pękniętą chłodnicę...
Wymieniłem ją i teraz jest OK :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2013, 09:32
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6