Układ Sterowania Vrisami. Prosze potwierdzać chęć zakupu

Postprzez Indi » 28 cze 2006, 21:06

Przyczyną może być złe wartości zczytywane z czujek
Była mowa o nieprawidłowym napięciu z tps-a, a gdyby poprowadzić osobnym przewodem bezpośrednio z tps-a do ecu?
Dopisać mnie do listy na kiedy bym dostał układ zależy mi na czasie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 16:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez MANIX » 29 cze 2006, 07:39

a do 2.0 V6 coś takiego jest a przy okazji jak sprawdzić czy mi te "virusy" działają?
Była Mazda 323F BA GT 2.0 V6 teraz jest BMW 320 e36 niestety markę zdradziłem ale w klubie zostaje i dalej kocham Mazdę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 19:18
Posty: 125
Skąd: Wolsztyn
Auto: BMW 320, Honda CBR 11000 XX

Postprzez pawelc » 29 cze 2006, 08:29

Indi napisał(a):Była mowa o nieprawidłowym napięciu z tps-a, a gdyby poprowadzić osobnym przewodem bezpośrednio z tps-a do ecu?



sprawdzę to dzisiaj i dam znać co z tego wyniknie ale wątpię żeby to pomogło ,mam w tej chwili dwa czujniki położenia przepustnicy i dwa kompy i na wszystkich jest to samo tak że skłaniam się bardziej do błędu w ECU ale jak to naprawić ?najprościej byłoby to zrobić w ten sposób żeby ktoś ze sprawnymi vrisami,pożyczył na chwilę kompa komuś kto ma je padnięte ,jeżeli zadziałaby prawidłowo to bedziemy mieli rozwiązanie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tomekrvf » 29 cze 2006, 14:34

Ja wciąż mam wątpliwości co do potrzeby sterowania VRIS w zależności od TPS (75% otwarcia). Mam przed sobą materiały Mitsubishi opisujące system MVIC (taki VRIS Trzech Diamentów) i to działa tylko w zależności od obrotów silnika. Z tego względu wybieram wariant bez TPS.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mbmaster » 29 cze 2006, 15:30

Tomku z TPS nie ma problemu bo najwyzej sie da go na stale ale chodzi o spalanie.... Jak bym mial gaz to bym sobie na stale chyba wlaczyl ;)
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Indi » 29 cze 2006, 20:08

Ja wciąż mam wątpliwości co do potrzeby sterowania VRIS w zależności od TPS (75% otwarcia). Mam przed sobą materiały Mitsubishi opisujące system MVIC (taki VRIS Trzech Diamentów) i to działa tylko w zależności od obrotów silnika. Z tego względu wybieram wariant bez TPS.


Jeżeli chodzi o silniki KL to sterowanie zależy od TPS-a, tak jak wcześniej już pisałem nie wiem czy rozwieje to twoje wątpliwośći, bo ja jestem tego pewien

<czytaj>
Variable Resonance Induction System (VRIS)

Three solenoid operated shutter valves are installed in the dynamic chamber of the Variable Resonance Induction System (VRIS). The VRIS opens and closes the shutter valves according to the engine speed and throttle opening angle to improve the charging efficiency by utilizing the pressure waves of the intake air. The Powertrain Control Module (PCM) (12A650) applies voltage to the VRIS solenoids 1 and 2, and the solenoids apply vacuum to the shutter valve actuators which move the shutter valves.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 16:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez tomekrvf » 30 cze 2006, 09:54

Indi napisał(a): throttle opening angle
Tylko jaki jest związek między TPS a VRIS?
1.Mazda mówi tak:
Zakresy obrotów silnika, przyktórych następuje przełączanie zaworów VRIS, zależy również od stopnia otwarcia przepustnicy (obciążenia silnika). Dla biegu luzem (bez obciążenia) wartości prędkości obrotowych podane są w tabeli.

2.WM Xedos 9:
Sprawdzenie VRIS: należy obserwowac położenie zaworów VRIS w obrębie podanych prędkości obrotowych silnika – ani słowa o dawaniu gazu w podłogę.

Z punktu jeden 1 wynika że punkty załączenia VRIS nie są stałe – zależne od obciażenia silnika – trzeba znaleźc auto ze sprawnymi VRIS i zrobic próby drogowe.Moze faktycznie jest jakas mapa do VRIS?
Punkt 2 potwierdza 1 albo sygnał z TPS nie ma znaczenia. To wykazałoby auto ze sprawnym VRIS. Kto ma takie?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Smirnoff » 30 cze 2006, 16:43

100% Biorę 1szt.
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Xionc » 30 cze 2006, 18:23

tomekrvf napisał(a):Kto ma takie?


Ja mam ale KF.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez mbmaster » 30 cze 2006, 19:22

W KF zawsze dziala (tylko Krasiaka nie chodzą)
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez MANIX » 1 lip 2006, 01:05

MANIX napisał(a):a do 2.0 V6 coś takiego jest a przy okazji jak sprawdzić czy mi te "virusy" działają?


ponawiam pytanie
Była Mazda 323F BA GT 2.0 V6 teraz jest BMW 320 e36 niestety markę zdradziłem ale w klubie zostaje i dalej kocham Mazdę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2006, 19:18
Posty: 125
Skąd: Wolsztyn
Auto: BMW 320, Honda CBR 11000 XX

Postprzez mbmaster » 1 lip 2006, 01:24

W KF Łatwo (powinny dzialac na postoju) Ktos siada za fajera i naciska gaz a ty obserwujesz Vrisy. Zawory Vris powinny zmieniac swoje pozycje. One sa z tylu silnika. Takie 2 grzybki
tu masz rysunek do KL ale u ciebie sa w podobnym miejscu tylko oba wygladaja jak Vris
1

Obrazek
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Puhcio » 3 lip 2006, 21:25

Znajdzcie kogos z millenia/xedosem 9. U mnie VRIS´y dzialaly ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Przemol » 4 lip 2006, 09:50

to i ja onawiam pytanie – czy we wszystkich KL-ach z 1994 vrisy nie działają??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez mbmaster » 4 lip 2006, 09:56

Nie! trzeba sprawdzic indywidualnie działanie. Jest to błąd komputera ktory wystepuje z czasem.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez tomekrvf » 4 lip 2006, 09:59

Wczoraj w nocy robiłem testy auta z działającymi virusami. Samochód nie traci oddechu po przekroczeniu 4500 i ładniej brzmi.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Przemol » 4 lip 2006, 10:01

no to jak na 100% sie przekonac czy działają czy nie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 19:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez MARRUD » 4 lip 2006, 10:15

Ja mam KL-a z 94 roku i mi vrisy nie działają :D Weź sobie kogoś kto Ci zapali samochód, a Ty będziesz patrzył, co się dzieje z vris 1. Jak się otworzy od razu to <dupa> i możesz składać zamówienie na czarną skrzynkę :) – to tak najprościej i najszybciej
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez mbmaster » 4 lip 2006, 10:16

Sprawdz czy po odpaleniu silnika nie otwiera sie blednie Vris 1. Jak Vrisy nie dzialaja czuc wyrazny spadek mocy po przekroczeniu 4000rpm.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez mbmaster » 4 lip 2006, 10:25

tomekrvf Tak mi ojciec pisze ze z tym TPS to jest moze i dlatego ze hamujac silnikiem bedzie dzialal uklad niepotrzebnie.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6