Układ Sterowania Vrisami. Prosze potwierdzać chęć zakupu
Jak tam postępy w składaniu układu ?
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
Witam! Płytka jest juz w polowie zrobiona. Czekam na Cyne ze srebrem (nie moze to pordzewiec w aucie) i lutownice mniejsza z termostatem bo obecna nie bardzo sie nadaje do tak drobnicowej pracy. Do weekendu tego uklad powinien chulac
Jutro wrzuce fotki jak plytka wyglada
Jutro wrzuce fotki jak plytka wyglada
Zoom zoom Zoom
mbmaster wrzuć fotki ale też i schemat i oby układ zadziałał...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Nie no profi Ale scalaki mogłeś dać na podstawkach, przynajmniej na czas testów.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Wygląda ok
Jak będzie działa układ jak należy, to można by później pokusić się o regulacje punktu zapięcia vrisów pod względem prędkości obotowej, ciekaw jestem jakie dało by to efekty na hamowni.
Jak będzie działa układ jak należy, to można by później pokusić się o regulacje punktu zapięcia vrisów pod względem prędkości obotowej, ciekaw jestem jakie dało by to efekty na hamowni.
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
Indi taką możliwość raczej ten układ będzie posiadał z tego co widzę są tam potencjometry regulujące i sam układ bardzo przyponina ten co złożyłem ,mbaster mógłbyś mi przesłać schemat ideowy? bo z tego co widzę zastosowaliśćie inny układ zamiast 2917 jest 2907 czyżby tu tkwił mój błąd?
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Co do regulacji zapiecia to jest tutaj duzo ale srednio to rozumiem
http://www.geocities.com/mikey9t6/car_uvwxyz_vris.htm
Co do LM2907 to ja sie na tym nieznam wiec ci nie odpowiem. Musze sie ojca zapytac
http://www.geocities.com/mikey9t6/car_uvwxyz_vris.htm
Co do LM2907 to ja sie na tym nieznam wiec ci nie odpowiem. Musze sie ojca zapytac
Zoom zoom Zoom
Jeszcze niewiem dolkadnie.
The big problem with the VRIS is at 6500 RPM +. The engine computer shuts the butterfly valves, severely restricting airflow. For atmospheric air, the secondary resonance pulses would help charge the cylinders, but with forced induction, the high density air being force through these passages will not be able to achieve the secondary resonance, and will lose a lot of pressure trying to squeeze through the restrictive passages. The only way to get around this problem is through some ECU reprogramming to keep all the butterfly valves open at high RPM's.
Czy z tego mam rozumiec ze 4 faze (dwa wrisy zamkniet) powinno sie pominac i zostawic Vrisy otwarte? Ciekawe czy to tylko teoria czy naprawde by podzialalo. W takim razie po co Mazda ograniczyla dostep powietrza powyzej 6500rpm
The big problem with the VRIS is at 6500 RPM +. The engine computer shuts the butterfly valves, severely restricting airflow. For atmospheric air, the secondary resonance pulses would help charge the cylinders, but with forced induction, the high density air being force through these passages will not be able to achieve the secondary resonance, and will lose a lot of pressure trying to squeeze through the restrictive passages. The only way to get around this problem is through some ECU reprogramming to keep all the butterfly valves open at high RPM's.
Czy z tego mam rozumiec ze 4 faze (dwa wrisy zamkniet) powinno sie pominac i zostawic Vrisy otwarte? Ciekawe czy to tylko teoria czy naprawde by podzialalo. W takim razie po co Mazda ograniczyla dostep powietrza powyzej 6500rpm
Zoom zoom Zoom
Właśnie dlatego trzeba było by to sprawdzić, KL powyżej 5500obr/min traci już dużo na mocy i momentu też mu ubywa, ale myśle że auto szybciej uzyskiwało max predkość przy otwartych V#1 i V#2, tylko pewnie by to się wiązało z zwiekszonym zużyciem paliwa. Ogólnie system Vris to kompromis pomiedzy osiągami a zużyciem paliwa. Jak wracałem z Duisburga to przez dobre około 250km-280km( teraz nie pamiętam dokładnie) jechałem non stop 180-200 km/h, reszta dystansu około 120 km/h i przejechałem do rezerwy 550 km.
Najlepiej to pokaże hamownia co się dzieje charakterystyką momentu i mocy prrzy różnych ustawieniach zapinaniia poszczególnych vrisów, a codzienna jazda by określiła jak to ma się do zużycia paliwa. Narazie bym zostawił ustawienia fabryczne. Ale temat jest bardzo ciekawy i póżniej warto by to sprawdzić jak będzie się zachowyał.
Najlepiej to pokaże hamownia co się dzieje charakterystyką momentu i mocy prrzy różnych ustawieniach zapinaniia poszczególnych vrisów, a codzienna jazda by określiła jak to ma się do zużycia paliwa. Narazie bym zostawił ustawienia fabryczne. Ale temat jest bardzo ciekawy i póżniej warto by to sprawdzić jak będzie się zachowyał.
- Od: 18 lut 2006, 16:32
- Posty: 40
- Skąd: Opole
- Auto: Ford PROBE 2.5 V6
K8 napisał(a):mbmaster Jak coś to i ja sie na to pisze o ile bedzie mnie na ten wynalazek stać jakby co prosze o info na PW pozdrawiam i zycze powodzonka
Jak masz K8 to po co Ci ten wynalazek?? Przecież VIRS w K8 działa poprawnie
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
No i niestety nie udalo sie!!!
Żartuje :lol: Bez kitu chyba juz myslalem ze nic z tego nie bedzie. Ale opowiadam od poczatku. Przedewszystkim wiemy juz ze blad Vrisow to Sterowanie komputera. Problem ten bedzie zbadany i imoze zdiagnozowany i tu prosba czy ma ktos uszkodzony komputer z KL(taki by mozna go obejrzec i moze podlubac)? Ale do rzeczy, z podlaczeniem bylo chyba z 1000 kombinacji a najsmiesznejsze bylo to ze po zastowaniu ukladu dzialal on identycznie jak komputer czyli otwieral Vris 1 po odpaleniu. Co sie okazalo Jeden z Vrisow wysyla jakies dziwaczne napiecia. Sorry za moje laikowe slownictwo ale nie potrafie powtorzyc o co chodzilo. Po dlugiej zabawie z oszukaniem kompa udalo sie. Vrisy zaczely dzialac jak nalezy jak sie z poczatku wydawalo. Vrisy zalanczaja sie jak powinny sa dobrze wysterowane. Pojawil sie nowy problem bo przy zaloczeniu vrisow na silniku sa jakies szarpniecia. Dlatego wkrotce ukad zostanie jeszcze poprawiony
Pomimo tego posmigalem troche autem z systemem i czuc ze dostalo pare kucykow spowrotem. Dokladnie niewiem ile. Fajnie bo od 4250 silnik zaczyna ciagnac. Wiec teraz przechodzimy na etap poprawy vrisow. Jak tylko bedzie ukonczone to wrzuce filmik z dzialajacymi zaworami. Zasdniczo to moge juz nagrac
ale niechce zeby tak szarpalo bo jeszcze cos sie rozsypie. Aha TPS tez dziala i trzeba poprostu dac ostro w pedal by Vrisy zaczely dzialac.
A tu pare fotek.
Wielkie dzieki dla Tomkarvf za pomoc i montaz
Tak wyglada gotowy sterownik]
Żartuje :lol: Bez kitu chyba juz myslalem ze nic z tego nie bedzie. Ale opowiadam od poczatku. Przedewszystkim wiemy juz ze blad Vrisow to Sterowanie komputera. Problem ten bedzie zbadany i imoze zdiagnozowany i tu prosba czy ma ktos uszkodzony komputer z KL(taki by mozna go obejrzec i moze podlubac)? Ale do rzeczy, z podlaczeniem bylo chyba z 1000 kombinacji a najsmiesznejsze bylo to ze po zastowaniu ukladu dzialal on identycznie jak komputer czyli otwieral Vris 1 po odpaleniu. Co sie okazalo Jeden z Vrisow wysyla jakies dziwaczne napiecia. Sorry za moje laikowe slownictwo ale nie potrafie powtorzyc o co chodzilo. Po dlugiej zabawie z oszukaniem kompa udalo sie. Vrisy zaczely dzialac jak nalezy jak sie z poczatku wydawalo. Vrisy zalanczaja sie jak powinny sa dobrze wysterowane. Pojawil sie nowy problem bo przy zaloczeniu vrisow na silniku sa jakies szarpniecia. Dlatego wkrotce ukad zostanie jeszcze poprawiony
Pomimo tego posmigalem troche autem z systemem i czuc ze dostalo pare kucykow spowrotem. Dokladnie niewiem ile. Fajnie bo od 4250 silnik zaczyna ciagnac. Wiec teraz przechodzimy na etap poprawy vrisow. Jak tylko bedzie ukonczone to wrzuce filmik z dzialajacymi zaworami. Zasdniczo to moge juz nagrac
ale niechce zeby tak szarpalo bo jeszcze cos sie rozsypie. Aha TPS tez dziala i trzeba poprostu dac ostro w pedal by Vrisy zaczely dzialac.
A tu pare fotek.
Wielkie dzieki dla Tomkarvf za pomoc i montaz
Tak wyglada gotowy sterownik]
Ostatnio edytowano 19 cze 2006, 10:59 przez mbmaster, łącznie edytowano 1 raz
Zoom zoom Zoom
mbmaster napisał(a):Co sie okazalo Jeden z Vrisow wysyla jakies dziwaczne napiecia
To może by go tak przez diodę podłączyć i na standardowym kompie by działał?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Sytuacja wygląda tak:
-Na VRIS1 kiedy nie działa powinno być <1V a jest 2.5V
-VRIS2 wszystko w porządku
-na TPS (przewód sygnałowy) pojawia się zmienne napięcie do 22 V
Faktycznie jak działają VRISy to powyzej tych 4250 silnik zaczyna przyjemnie ryczeć i auto jedzie lepiej (przynajmniej subiektywnie)
PS Skąd wiadomo że VRISY są zależne od położenia przepustnicy (określonego sygnału z TPS). Dostałem ori materiały szkoleniowe mazdy o KL w zastosowaniu w GE i TA i tam nie ma ani słowa o TPS jak się sprawdza VRISY. Mają chodzić tylko w zależności od obrotów. Bardzo proszę o udostępnienie takich materiałów gdzie jest mowa o TPS (wiarygodne żródła)
A tak wyglada ECU z mojej GE KL w środku
-Na VRIS1 kiedy nie działa powinno być <1V a jest 2.5V
-VRIS2 wszystko w porządku
-na TPS (przewód sygnałowy) pojawia się zmienne napięcie do 22 V
Faktycznie jak działają VRISy to powyzej tych 4250 silnik zaczyna przyjemnie ryczeć i auto jedzie lepiej (przynajmniej subiektywnie)
PS Skąd wiadomo że VRISY są zależne od położenia przepustnicy (określonego sygnału z TPS). Dostałem ori materiały szkoleniowe mazdy o KL w zastosowaniu w GE i TA i tam nie ma ani słowa o TPS jak się sprawdza VRISY. Mają chodzić tylko w zależności od obrotów. Bardzo proszę o udostępnienie takich materiałów gdzie jest mowa o TPS (wiarygodne żródła)
A tak wyglada ECU z mojej GE KL w środku
Wiecie co, a moze by po prostu wgrać jakiś nowszy program, moze to w nim tkwii błąd? Nic zachodnie fora o tym nie mówią?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6