Układ Sterowania Vrisami. Prosze potwierdzać chęć zakupu

Postprzez mbmaster » 16 maja 2006, 17:31

Układ działa jak powinien więc kto ma ochotę zapraszam na listę.
Obrazek
Obrazek

Instrukcja montazu znajduje sie tutaj

http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... s_box4.doc



Lista chętnych:

-Tomekrvf (zamontowany)
-Marrud (zamontowany)
-Marcini...
-Smirnoff (zamontowany)
-Marcinkosky (zamontowany)
-pawelc (zamontowany)
-Change
-Przemol (zamontowany)
-deejaybialy (zamontowany)
-fastpinio (zamontowany)
-michaulus
-LukasKK

I z klubu Forda Probe:

-Quaki (zamontowany)
-RX (zamontowany)
-Ronin (czekam na wplate)
-Indi (zamontowany)
-Ada (wyslany)
-Thax (zamontowany)
-Kędziorkowie (zamnotowany)
-Pakułek (wyslany)
-Goncia1 (zamontowany)
-Wiesiek (wysłany)
-Sin (wyslany)
-Lukask (zamontowany)
-Slkl (zamontowany)
-Kitt (zamontowany)
-Misiek (wyslany)
-Marcos (zamontowany)
-luki55 (zamontowany)
-Arturo77 (wyslany)
-Asic (brak info)
-Sebastian (brak info)
-Cienki (wyslany)
-Marek V6 (wyslany)
-Kamil 01 (brak info)
-Krycha (wyslany)
-Koszyk(wyslany)
-BOB
-Krzycho
-lempis x2 (ford probe.net)
-pablos11
-znajomy Marcosa




Witam! Jestem z forum mazdaspeed.pl i jak w większości Mazd z silnikiem KL mam problem z Vrisami. Widze, że brat Probe też ma ten problem dlatego pytam także o wasze zdanie na ten temat.

Normalnie bym tego nie ruszał ale jeden Vris jest na stałe otwarty i wywala mi błąd 46. Niektórzy twierdzą że Vrisy maja bardzo małe znaczenie ale ja mam przyjemność podmiany kostek w swoim aucie i widze jak zachowuje sie silnik po załączeniu Vris 2. Idzie jak rakieta!!! Poza tym na odłączonych Vrisach na hamowni wykres wyszedł beznadziejny

Fabryczny wykres
Obrazek

Moj wykres z hamowni ;–(
Obrazek

Punkty dzialania Vris
Obrazek
Ostatnio edytowano 9 sty 2007, 16:10 przez mbmaster, łącznie edytowano 23 razy
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez MARRUD » 16 maja 2006, 21:03

Moje zdanie na ten temat znasz. Jeżeli chodzi o ten układ z forum probe to byłem z nim na Wolumenie i koleś wycenił mi częsci na około 40 -50 zeta albo mniej. Pozostaje kwestia zrobienie płytki i podłączenia. W tym tygodniu powiniem wiedzieć, czy jeden spec podejmie się zrobienia czegoś takiego :)
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 07:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez mbmaster » 16 maja 2006, 22:13

Pewnie marrud działaj. Co dwie głowy to nie jedna. Najgorsze jest to ze Pawelc juz skonstrulowal taka polytke ale uniwersalna i u niego nie dziala. Z moim ojcem jest o tyle dobrze ze niema opcji zeby nie dzialalo <lol>
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Smirnoff » 16 maja 2006, 23:42

Witam.
Jak zrobicie układ działający w 100%, z mozliwością płynnej regulacji punktów aktywacji poszczególnych solenoidów VRIS oraz podacie ostateczną cenę takiego wynalazku, to pewnie będę zainteresowany (o ile cena nie będzie z sufitu).
Jakby doszło co do czego, to proszę o info na biuro@carspeed.pl
Pozdrawiam serdecznie
Smirnoff :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 16:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez pawelc » 17 maja 2006, 07:46

mbmaster napisał(a):Z moim ojcem jest o tyle dobrze ze niema opcji zeby nie dzialalo


dla mnie też nie było takiej opcji ;) ,czekam na waszą pracę może popełniam jakiś głupi błąd ,tylko żeby znowu projekt nie pozostał tylko teorią ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez mbmaster » 17 maja 2006, 09:22

ee ojciec sie zajmuje budowa sterownikow do pojazow elektrycznych wiec to dla niego raczej zaden problem nie bedzie <lol> Bo to zasadniczo prosty uklad a przynajmniej na taki wyglada... w porownaniu z innymi ktore robil

Tutaj jakies tam jego dziela :D
http://arbiter.pl/galeria/eandre lub tu
http://my.opera.com/eandre/albums/
Ostatnio edytowano 17 maja 2006, 10:37 przez mbmaster, łącznie edytowano 1 raz
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Marcin783 » 17 maja 2006, 10:10

Ja oczywiście się piszę na to :D
Pozdrowionka
Marcin783
1997-2003 Fiat 126, Fiat TIPO, VW Golf I, Fiat PUNTO
10/2003-06/2004 626 GE 2,0
07/2004-10/2006 MX-6 2,5
08/2006- 3S 2,3
06/2007-12/2007 VW Golf III 1,8
10/2007- Nissan Primera P11 Kombi 2,0
12/2007-07/2008 Seat Leon 1,9
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2003, 20:15
Posty: 324
Skąd: Sulejówek
Auto: Mazda 3S

Postprzez Indi » 17 maja 2006, 21:32

Zależności od ceny, ale czy można by zmodyfikować ten układ o to by załanczał vrisy wzależności od otwarcia przepustnicy czylii 75 % otwarcia co odpowiada napięciu z tps-u 2.9 V ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 15:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez marcinkosky » 17 maja 2006, 21:44

Marek ja tez sie bede chyba sklanial ku temu i oczywiscie jedtem chetny
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 14:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez mbmaster » 17 maja 2006, 22:35

Jeszcze niewiem. Narazie weryfikujemy uklad od gryga ale jest juz ta pare bledow.
Najprawdopodbniej bedzie to prosty uklad pomijajacy przepustnice. Jak pisalem wczesniej w silnikach KF dziala to z pominieciem.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez mbmaster » 5 cze 2006, 12:24

Witam Projektowanie zakonczone wiec do niedzieli testowy układ powinien juz byc zamontowany w aucie. Obejmuje takze czujnik otwarcia przepustnicy (75% by niezklucic niskiego spalania)
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez tomekrvf » 5 cze 2006, 12:29

Marek, wpadnij na chwilę to zobaczę jak to działa
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Indi » 5 cze 2006, 18:11

Super, że załanczanie zleży też od tps-a, jest możliwoś dowolnej regulacji.
Jak sprawuje się układ sterowania ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 15:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez Przemol » 6 cze 2006, 13:04

kazdy KL ma walniete vrisy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2004, 18:22
Posty: 286
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mitsu Lancer/AR

Postprzez mbmaster » 6 cze 2006, 17:57

Nie kazdy. Zazwyczaj Vrisy dzialaja w w nowszych modelach np po 95roku. Uklad sie wlasnie sklada do kupy a szczerze mowiac to tragiczny do skladania jest. Plytka ma wymiary kolo 8cm na 6cm + jeszcze dojdzie uklad do tps-a. Indi a do czego ta regulacja? Jak chcesz to mozesz dostac jakis inny model ale niewiem do czego?
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Indi » 6 cze 2006, 18:41

mbmaster napisał(a):Indi a do czego ta regulacja? Jak chcesz to mozesz dostac jakis inny model ale niewiem do czego?


Chodziło mi czy można regulować punkt zapięcia vrisów wzależności od położenia przepustnicy, ale nie jest to konieczne. W układzi będzi możliwość regulacji jeżeli chodzi o prędkość obrotową czy jest ustawienie stałe którego nie da się zmianiać ?
Ogólnie to trzymam kciuki, by to chulało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 15:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez K8 » 6 cze 2006, 19:46

mbmaster Jak coś to i ja sie na to pisze o ile bedzie mnie na ten wynalazek stać :| jakby co prosze o info na PW pozdrawiam i zycze powodzonka :)
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 21:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez mbmaster » 6 cze 2006, 23:32

Wedlug programow symulujacych dzialnie ukladow wszystko powinno dzialac. Czujnik polozenia przepustnicy i calego sterowania znajduje sie na jednej plytce. Vris-y beda sterowane dokladnie jak podaje manual 0-3250 3250-4250 4250-6250 6250-7000

Narazie problemem jest wytrawienie plytki bo male rozmiary sciezek utrudniaja wykonanie prototypowej plytki w sposob domowy. Pozniej jak bedzie dzialao i beda zamowienia to plytki zostana oddane do profesjonalnego trawienia. Niestety uklad jest sztywny ale niewiem czy nie mozna go raz indywidualnie zaprogramowac. Musze zapytac ojca. Niewiem czy udalo mu sie wytrawic w koncu bo bylem na zlocie i juz spi.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Indi » 7 cze 2006, 19:12

mbmaster napisał(a):Wedlug programow symulujacych dzialnie ukladow wszystko powinno dzialac. Czujnik polozenia przepustnicy i calego sterowania znajduje sie na jednej plytce. Vris-y beda sterowane dokladnie jak podaje manual 0-3250 3250-4250 4250-6250 6250-7000


Czyli tak położenie przepustnicy załancza się 3/4 otwarcia przepustnicy, co równa się napięciu 2.9Vz tps-a, reszta jak servisówce ,czyli
0-3250 zamknięte oba
3250-4250 otwrty vris#1
4250-6250 otwarte oba vris#1 i 2
6250-7000 oba zamknięte
Jeżeli tak to gites.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 15:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez mbmaster » 7 cze 2006, 19:41

Dokladnie tak
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 22:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6