Silnik KL-ZE, KLZE
1, 2
O co biega z tym silnikiem? Co znaczy "prawdziwe KLZE" i czym się różni od "nieprawdziwego KLZE" i gdzie można dorwać prawdziwe i dobre KLZE, niezajeżdżone przez właścicieli MX_3? Więcej info znalazłem w dziale MX-3 niż tutaj. Podzieliłby się ktoś swoją wiedzą w tym temacie? To że teoretycznie ma 20KM więcej to wiem ale jak rozpoznać KLZE? Co tojest DET3? O co chodzi z przekrojem dolotu KLZE? Itd...
Prosiłbym o wszelkie info w jednym temacie.
Prosiłbym o wszelkie info w jednym temacie.
W skrócie:
KL-ZE to japońska specjalna wersja KL-DE. Różniła się tłokami, wałkami, szklankami, sprężynkami, talerzykami, głowicami i kolektorem. Tyle wiem, może różniła się czymś jeszcze. Wiem natomiast że Japończycy inaczej liczą konie, mają inne metody pomiarowe (JIS) niż nasze (SAE). Z japońskiego na nasze będzie koło 185km, ale nie ma przelicznika, tylko szacunki.
Przekrój kanałów w dolocie i głowicy KLZE jest kwadratowy, a nie owalny. Skutkuje to większą powierzchnią przekroju.
DET3 czyli Digital Ecu Tuner 3. Tzw. świnia, piggyback, czyli urządzenie do oszukiwania ECU, używa się tego jako "nakładkę" na seryjne ECU żeby móc conieco pozmieniać, np zapłon czy czas wtrysku.
"Nieprawdziwe KLZE" jest w momencie, kiedy ktoś na zwykłego KLa wrzucił kolektor i wałki od ZE.
Pewnie ktoś coś jeszcze dorzuci od siebie, nawet mam podejrzenia kto
KL-ZE to japońska specjalna wersja KL-DE. Różniła się tłokami, wałkami, szklankami, sprężynkami, talerzykami, głowicami i kolektorem. Tyle wiem, może różniła się czymś jeszcze. Wiem natomiast że Japończycy inaczej liczą konie, mają inne metody pomiarowe (JIS) niż nasze (SAE). Z japońskiego na nasze będzie koło 185km, ale nie ma przelicznika, tylko szacunki.
Przekrój kanałów w dolocie i głowicy KLZE jest kwadratowy, a nie owalny. Skutkuje to większą powierzchnią przekroju.
DET3 czyli Digital Ecu Tuner 3. Tzw. świnia, piggyback, czyli urządzenie do oszukiwania ECU, używa się tego jako "nakładkę" na seryjne ECU żeby móc conieco pozmieniać, np zapłon czy czas wtrysku.
"Nieprawdziwe KLZE" jest w momencie, kiedy ktoś na zwykłego KLa wrzucił kolektor i wałki od ZE.
Pewnie ktoś coś jeszcze dorzuci od siebie, nawet mam podejrzenia kto
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):nawet mam podejrzenia kto
God damn it, skubany ma dobre info
Tak się rozdrobniłeś że nawet nie mogę tutaj nic dodać, ew tylko że te talerzyki, sprężynki ,szklanki to inne były ale tylko po stronie ssącej
Płomień napisał(a):Skutkuje to większą powierzchnią przekroju.
Ale w praktyce ma znaczenie w większości w charakterystyke krzywej momentu, która na górze jest lepsza kosztem dołu.
szpynda napisał(a):gdzie można dorwać prawdziwe i dobre KLZE,
Maliniak ma jedno z mx6, na 100% jest to prawdziwe klze i raczej nie zajeżdżone.
szpynda napisał(a):ale jak rozpoznać KLZE?
Szczerze? Bez rozbiórki motoru jest to niemożliwe, ew jakaś kamerka inspekcyjna w otwór po świecy i sprawdzanie jak wyglądają tłoki. Żeby było prawdziwe klze muszą być tłoki kl31, głowice kl31 i wałki kl31 oraz najlepiej prosty kolektor klze.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
No i robi się jakoś jaśniej w temacie Czyli wszelakie szroty z allezuo i olx nie wchodzą w grę. Ale słyszę/czytam, że talerzyli w KLZE sie rozpadają i lepssze są te z KL-DE. Prawda ci to? Jakie miał jeszcze wady ten silnik?
szpynda napisał(a):wszelakie szroty z allezuo i olx nie wchodzą w grę.
Nie że nie wchodzą ale musisz po prostu dokładnie taki silnik sprawdzić a w większości są one na palecie więc nic nie sprawdzisz. U maliniaka chyba jeszcze w budzie jest to jego i wypluło 180KM na hamowni na seryjnym setupie więc jest potencjał.
szpynda napisał(a):Ale słyszę/czytam, że talerzyli w KLZE sie rozpadają i lepssze są te z KL-DE. Prawda ci to? Jakie miał jeszcze wady ten silnik?
Prawda, czyli głównym problemem są głowice kl31 które są bardziej awaryjne niż te z klde. Najlepszy setup to tłoki klze wałki klze głowice kl01 z portingiem kanałów i tyle.
Inne wady? To że większość klze jest mocno wyeksploatowane i nadaje się do generalnego remontu.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Gdzie @maliniak i jak go znaleźć? (A ja właśnie za wymianę rozrządu plus jakieś pierdy i części dałem 2k PLN... do zwykłej KL. Ale ona na żółte blachy ma iść).
I czego żąda za taki silnik? Bo ja chcę
Rozumiem, że to jakiś magik od silników? Kto jeszcze takie cudowne rzeczy potrafi?
I ze spraw dookoła sinika: hamulce chłodzenie, skrzynia, sprzęgło różniły się od standardu?
I czego żąda za taki silnik? Bo ja chcę
Rozumiem, że to jakiś magik od silników? Kto jeszcze takie cudowne rzeczy potrafi?
I ze spraw dookoła sinika: hamulce chłodzenie, skrzynia, sprzęgło różniły się od standardu?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/memberl ... le&u=60869
Tutaj masz Maliniaka, tak zna się na tych silnikach również i on. Ja osobiście klze bym nie kupował, szkoda kasy na to i potem ew nerwów, szczególnie do mx6.
A jego KLZE to akurat seryjne KLZE bez żadnych modów czy coś.
Nie, to jest to samo.
Tutaj masz Maliniaka, tak zna się na tych silnikach również i on. Ja osobiście klze bym nie kupował, szkoda kasy na to i potem ew nerwów, szczególnie do mx6.
A jego KLZE to akurat seryjne KLZE bez żadnych modów czy coś.
szpynda napisał(a):hamulce chłodzenie, skrzynia, sprzęgło różniły się od standardu?
Nie, to jest to samo.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Dziękuję za podpowiedzi i opinie. Troche mi się rozjasniło i jak wczesniej szukajka nic nie pokazywała (niewiele) to teraz znalazłem cos takiego autorstwa mlody1921
"Witam chciałem pomóc w pogłoskach jakie to sa o małej mocy KLZE niektórych
K-seria 2,5 dzieli nam sie
KLDE – moce 163,165,167 koni zależnie od roku i modelu Mx-6,626,X9(tłoki z kompresją 9,2)
KLZE – moce – ok.175 koni (głowice KLZE,kolektor KLZE, wałki KL31/KL01 tłoki o wiekszej kompresi niż KLDE) X9 – ok.196 koni (głowice KLZE,kolektor KLZE,wałki KL31/KL01, tłoki o jeszcz wiekszej kompresi niż KLZE to wyżej MX6 J-spec|.
"Witam chciałem pomóc w pogłoskach jakie to sa o małej mocy KLZE niektórych
K-seria 2,5 dzieli nam sie
KLDE – moce 163,165,167 koni zależnie od roku i modelu Mx-6,626,X9(tłoki z kompresją 9,2)
KLZE – moce – ok.175 koni (głowice KLZE,kolektor KLZE, wałki KL31/KL01 tłoki o wiekszej kompresi niż KLDE) X9 – ok.196 koni (głowice KLZE,kolektor KLZE,wałki KL31/KL01, tłoki o jeszcz wiekszej kompresi niż KLZE to wyżej MX6 J-spec|.
Nie czytaj tych starych wypowiedzi są one nie do końca prawdziwe. KlZE było jedno i tyle. To niby słabsze klze to klde na glowicach kl31.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):https://www.mazdaspeed.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=60869
Tutaj masz Maliniaka, tak zna się na tych silnikach również i on. Ja osobiście klze bym nie kupował, szkoda kasy na to i potem ew nerwów, szczególnie do mx6.
A jego KLZE to akurat seryjne KLZE bez żadnych modów czy coś.
Jego silnik poszedł. Teraz pytanie czy ten "ostateczny| czy tez wcześniejsza sztuka z Xedosa tylko z dodanym prostym kolektorem?
https://www.olx.pl/oferta/silnik-klze-2 ... wXBrb.html
OMG tyle lat i pracy i teraz poszła?
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... A8NCV.html
Ostatnio edytowano 1 lis 2018, 20:53 przez szpynda, łącznie edytowano 1 raz
A pisałeś do niego? Pisz do Maliniaka i pytaj się czy z Julkiem czegoś nie mają bo oni obaj kombinanci są i dużo tych silników przerzucili.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ciekawe kto to kupił i czy w ogóle. Ale moim zdaniem osobiście odpuść temat KLZE i doinwestuj swoje klde.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
KULT klze jest przesadzony tak że śmiać mi się trochę z tych ludzi którzy tak bardzo są w tej silnik zapatrzeni. O wiele lepiej jest kupić zdrowe klde i za zaoszczędzoną kasę zainwestować w mody które podniosą moc, patrz na mój silnik jako przykład
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Tak, i absolutnie nie warto takiego silnika kupować, bo ma się klde na wadliwych głowicach kl31.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Bo to zupełnie inny silnik,ale podstawowy problem – Miller wychodził tylko w A/T a dzwoń skrzyni jest inny niż w M/T i nie pasuje.Jesli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Pewnie dałoby się dorobić przejsciowke.,ale pozostaje kwestia łap silnika,wiazki ,sterowania,no i Miller ma przede wszystkim problemy z kompresorem ,większość jest już zużyta a regeneracja to duży problem .Gra nie warta świeczki jednym słowem.
Pewnie dałoby się dorobić przejsciowke.,ale pozostaje kwestia łap silnika,wiazki ,sterowania,no i Miller ma przede wszystkim problemy z kompresorem ,większość jest już zużyta a regeneracja to duży problem .Gra nie warta świeczki jednym słowem.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6