KL-DE wkręca się do 3000rpm a pozniej wariuje

Postprzez KoRnFUN » 17 mar 2015, 19:30

Witam
szukałem ale nie mogłem nic znaleźć na ten temat.
Od jakiegoś czasu mój KL bez problemów wkreca się do 3000rpm a pozniej do 4000 wariuje powyzej znowu jest w miare dobrze. VRIS działa. "miganie" błedów pokazało sondę przód i tył oraz VRIS1. Ale te błedy pokazało juz przy zakupie auta w sierpniu 2014.
objawy występuja na PB jak i na LPG
Pierwsza diagnoza podpowiedziała wymiane aparatu ale nic to nie dało. Kolejny machanik podpowiedział ze winny moze byc czujnik połozenia wałka rozrzadu. podobno w oplu w 2,5 V6 to czesta usterka.
czy ktos spotkał sie z takimi objawami i ma moze pomysł co może pomóc??
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 sty 2009, 23:13
Posty: 2031 (9/9)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez sony551 » 17 mar 2015, 21:17

Dobra doczytałem się w temacie że masz sekwencje...
1.Sprawdź mapę komputera gazu
2.Zobacz czy nie dostaje dwóch paliw naraz LPG i PB
3.Sprawdź czujnik położenia wału
4.Sprawdź podciśnienia

Przewody z dnia na dzień nie padają :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 17:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez KoRnFUN » 17 mar 2015, 22:05

A co z tym czujnikiem polozenia walka rozrzadu? Czy takie cos wogole wystepuje w KL-DE?
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 sty 2009, 23:13
Posty: 2031 (9/9)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez dziki » 17 mar 2015, 22:07

Myślę że dobrze byłoby pomyśleć z sondami, jak depniesz nagle gazem masz szarpnięcie/zrzut z Lpg na Pb czy tylko świruje 3000+ ? U mnie lekką parabolę ujemną (Szarpanka) na wykresie z hamowni w przedziale 2500-3500rpm powodowały kable/świece efektem późniejszym fiask aparatu zapłonowego. Jeśli na jednych obrotach dostaje świra pachnie mi podciśnieniami jeśli świr byłby na całym zakresie rpm to według mnie sondy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2014, 09:52
Posty: 12
Skąd: Koło Tarnobrzega
Auto: 323F 2.0 v6 95'

Postprzez KoRnFUN » 17 mar 2015, 22:15

Tylko w zakresie 3000-4000/4500 i nie przelacza z lpg na pb
ale sondy pokazywalo juz przy zakupie i przez pol roku nie bylo zadnych problemow.
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 sty 2009, 23:13
Posty: 2031 (9/9)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez dziki » 17 mar 2015, 22:32

Metodą prób i błędów jak już komp pokazuje błędy naprzemiennie odłączaj/podłączaj oraz dwie na raz sondy, jak wrzuci na awaryjny i będzie to samo bez podpiętych można je wykluczyć, spali trochę więcej wachu ale efekt ukaże, czy tu leży sęk.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2014, 09:52
Posty: 12
Skąd: Koło Tarnobrzega
Auto: 323F 2.0 v6 95'

Postprzez KoRnFUN » 18 mar 2015, 06:20

Ok warto sprobowac
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 sty 2009, 23:13
Posty: 2031 (9/9)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6