Brak iskry – KL/ZE 2.5 V6

Postprzez marcin.art » 21 mar 2010, 13:40

czy jest mozliwość ze gubi napięcie przed aparatem jak tak to na których przewodach powinno być?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Postprzez Ania69 » 21 mar 2010, 13:53

Do aparatu dochodzi przewod z cewki,jesli cewka padnie nie bedzie iskry. Wyjmij przewod z aparatu ten co idzie z cewki i zobacz czy jest iskra
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez marcin.art » 21 mar 2010, 15:13

cewke mam wewnętrzną z aparatu wychodzi 6 przewodów wysokonapieciowych do swiec
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Postprzez Ania69 » 21 mar 2010, 18:54

Zgadza sie przepraszam za te sugestie bylem przekonany ze jest tak jak w 2,0 cewka zewnetrzna
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez tadziol » 23 mar 2010, 21:42

moje sugestie:
źle dokręcona masa wiązki na łapie skrzyni biegów->widoczna po wyjęciu obudowy filtra powietrza
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marcin.art » 24 mar 2010, 08:00

problem rozwiazany przeciety przwod mechanior nie zamontowal wiazki tylko sobie wisiala ja nie wiem za co oni biora kase jak robia na odwal sie
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Postprzez marcin.art » 24 mar 2010, 20:11

mam jeszcze taki problem dusi mi sie tak jakby zaplon nie do konca byl dobrze ustawiony trzeba go przyspieszyc czy opoznic
Początkujący
 
Od: 17 sie 2009, 06:35
Posty: 18
Auto: mazda 626 2.5 v6

Postprzez chefer » 15 lut 2011, 22:22

Witam,

Mam dużą prośbę, czy ktoś mógłby mi pomóc??
Moja madzie nie chce odpalić :(
sprawdzałem czy jest iskra na świecach – brak
sprawdzałem miernikiem czy dochodzi napięcie do cewki – tak<tylko nie wiem czy powinno dochodzić tylko +12V bo sprawdzałem z masą auta, czy na kostce do cewki powinienem mieć + i – ??>
sprawdzałem bezpośrednio bez kopułki i bez palca rozdzielacza wyjście z cewki <przez podłączenie świecy do wyjścia z cewki i do masy silnika> – brak iskry
wymątowałem aparat zapłonowy i nie mam pojęcia jak go sprawdzić.....??
do aparatu dochodzą w jednej kostce 3 przewody <które idą bezpośrednio do cewki> na której po załączeniu stacyjki pojawia się na jednym przewodzie napięcie 12v, druga kostka to 6 przewodów które są podłączone do drugiej części aparatu i wydaje mi się że to jakieś czujniki..


bardzo proszę o pomoc..:(

brak sprawnego pojazdu = 4km z buta do autobusu o 4 rano ...:(


HELP!!
chefer
 

Postprzez Beny » 15 lut 2011, 22:46

Na początek napisz skąd jesteś może bedzie łatwiej pomóc.
Brak iskry w Vce oznacza padnięty aparat zapłonowy lub czujnik położenia wału.
Znajdź na forum opis odczytywania kodów błedu komputera i sprawdż co wyrzuci.
Ewentualnie podmianka aparatu z innego auta.
A jeśli to aparat a nie czujnik to od razu wyślij go do Tadziola do Katowic numer znajdziesz na forum,naprawa jakies 350zł jak dobrze pamietam.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez KoKo » 18 lut 2011, 00:21

Z tym czujnikiem położenia wału byłbym ostrożny. Kiedyś przeskoczył mi rozrząd w V6, auto prychało i zdychało, a jak odpiałem czunik polozenia wału to chodził równo, tylko na wysokich obrotach mulił. Przy próbie wyjęcia czujnika ( myslalem ze to jego wina zanim doszedlem do tego ze rozrząd przeskoczył) uległ on uszkodzeniu. I do czasu przesłania drugiego jeździlem wogole bez czujnika. I gdybym nie przycisnal powyzej 5.5 tys obrotów kiedy zaczynał mulić to w zyciu bym sie nie zorientował ze coś jest nie tak. Zatem czujnik położenia wału nie ma wpływu na to czy jest iskra czy nie... Oczywiście mowa o V6 mazdy, w moim wypadku był to KL. W peugeocie natomiast jak padł czujnik iskry faktycznie nie było....
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez chefer » 19 lut 2011, 11:40

problem już chyba rozwiązałem, rezebralem aparat zapłonowy i pomierzyłem co się dało omomierzem i okazało się że cewka jest walnieta i na złączu od adaptera był uszkodzony przewód, wymienie cewke w tygodniu, złącze naprawiłem, mam nadzieje że nic wiecej nie walneło.


pozd.
chefer
 

Postprzez cycuelo656 » 25 lis 2013, 14:10

Witam tak jak w temacie. Zacznę od początku dawno dawno temu padła skrzynia biegów "mechanicy" przy wymianie nie podpięli masy i stało się moduł/cewka zgon... Oczywiście naprawa na koszt "mechaników", coś poczarowali po około 2tyg madzia paliła i wszystko było by okej gdyby nie mój wyjazd za granice. Wracam po około 3 miesiącach zadowolony wsiadam do madzi i zgacha, madzia nie pali rozrusznik kręci wszystkie kontrolki świecą, Myślę paliwo ale nie nie bak pełen, po dniowym czyszczeniu styków poddałem się zaciągnąłem autko do elektryka. Diagnoza: aparat zapłonowy do wymiany, okej aparat kupiony regenerowany 300zł (3lata gwarancji) dostarczyłem aparat do elektryka po jednym dniu jadę i słyszę że aparat nie działa... Od razu telefon do sprzedawcy, ten twierdzi że aparat na pewno sprawny i z tego co mówił aparat który mu odesłałem też był sprawny na 95%, Mówi "nie ma problemu, możesz odesłać ja sprawdzę i przyśle ale radzę przyczyny szukać gdzie indziej" i moje pytanie jest takie: Jaką myśl podsunąć dla elektryka gdzie można jeszcze szukać przyczyny? otóż mam wrażenie że elektryk uparł się na aparat i nie ma zamiaru sam z siebie szukać przyczyny awarii.
Czy podłączał madzie pod komputer tego nie wiem:(

Ps. Może znalazła by się jakaś dobra dusza z silniczkiem jak mój z Bartoszyc lub okolic (woj. Warmińsko-Mazurskie) i użyczyła by aparatu do sprawdzenia?


@Edit
Z tego co mówił elektryk w trakcie próby odpalania pompa, wtrysk itp się załącza...
Jak radzicie odsyłać czy wracać do elektryka i powiedzieć mu żeby szukał gdzie indziej?
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 20:49
Posty: 27
Skąd: Bartoszyce Warmińsko-Mazurskie
Auto: Mazda 626
1994
2.5 dohc

Postprzez noxes » 30 lis 2013, 10:56

I Jak tam? problem rozwiązany?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez cycuelo656 » 4 gru 2013, 23:00

Nie, problem dalej jest:( Postanowiłem odesłać cześć ale, gość który ją regenerował trochę kręci miał część wysłać w tamtym tyg a dopiero dzisiaj dostałem nr przesyłki i już idzie. Mam nadzieje że to była wina aparatu jutro jak część przyjdzie napiszę czy to jednak wina była po stronie regenerowanego aparatu
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 20:49
Posty: 27
Skąd: Bartoszyce Warmińsko-Mazurskie
Auto: Mazda 626
1994
2.5 dohc

Postprzez MX6-CZARNY » 5 gru 2013, 07:35

Kolego jeśli piszesz o firmie yakuza to sa oszuści i nic nie robią. Wysłałem kiedyś zaplombowany aparat zapłonowy i nawet nie został ruszony, ale paczkę umieli otworzyć i dołożyć fakturę. Sprawa otarła się o rzecznika praw konsumenta.
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez noxes » 5 gru 2013, 21:40

A jesteś pewien że to wina aparatu, a nie cewki lub modułu znajdującego się koło niej?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez cycuelo656 » 7 gru 2013, 10:50

Firma z wrocławia. Nie jestem pewien czy to jest wina aparatu tak mówił elektryk ale, część wczoraj dotarła a dziś otrzymałem tel że mazda dalej nie ma iskry:( już nie mam pojęcia co robić:( auto od 2 miesięcy stoi u elektryków... Widzę że nie ma tutaj nikogo z mojej okolicy do podmiany i sprawdzenia a szkoda


Ps. a cewka i moduł w mojej Madzi nie jest w aparacie?
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 20:49
Posty: 27
Skąd: Bartoszyce Warmińsko-Mazurskie
Auto: Mazda 626
1994
2.5 dohc

Postprzez noxes » 7 gru 2013, 11:46

hm nie wiem nie widziałem. Zobacz ile przewodów wn wychodzi z aparatu. Jeśli 7 to masz na pewno zewnętrzną cewke, moduł, i jakiś tam kondensator. W kfie na pewno nie ma cewki w aparacie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez cycuelo656 » 7 gru 2013, 11:59

Szczerze mówiąc elektryk się poddał:( powiedział że nie chce żadnych pieniędzy ale żebym zabrał już te mazde... nie jestem elektrykiem/elektromechanikiem ale myślałem że to oni są od tego żeby sprawdzić/naprawić to co padło:( jako iż madzia jest na letnich muszę poczekać aż doprowadza nasze drogi do stanu nadającego się do holowania i jazdy na letnich. A jak by tego było mało, pękł przewód hamulcowy. Z chęcią wysłał bym te część do kogoś zaufanego z forum żeby sprawdził czy u niego będzie działała.

Ale dzięki za pomoc

@edit
szukałem tej cewki i na allegro znalazłem, i teraz jest problem gdzie ona się znajduję?
http://allegro.pl/mazda-626-iv-2-5-v6-p ... 77236.html
W google grafice szukałem i na 90% taki mam aparat jak na zdjęciu poniżej
http://xedos.com.pl/allegro/piotrek/201 ... 12-097.jpg
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 20:49
Posty: 27
Skąd: Bartoszyce Warmińsko-Mazurskie
Auto: Mazda 626
1994
2.5 dohc

Postprzez noxes » 7 gru 2013, 13:27

idź po przewodach wysokiego napięcia to znajdziesz gdzie jest. Jak coś to mam cewke i moduły od v6 na pewno taniej niż na allegro.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6