Mazda MX-6 KL – gaśnie po odkręceniu korka

Postprzez Maślana » 25 gru 2012, 16:29

Siema,
Spadają mi obroty do zera i gaśnie silnik, muszę dawać gazu aby silnik pozostawał włączony. I tak cały czas. Wczoraj normalnie było, ale po tej nocy już coś się zepsuło. Co to może być?
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 12:48
Posty: 7
Auto: Mazda MX-6 2.5l V6 1993r

Postprzez MARSELUSS82 » 26 gru 2012, 00:09

Siema jest o tym na forum. Poczytaj zanim zadasz pytanie zapewne nie jesteś pierwszym któremu się to przytrafiło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez damian626 » 26 gru 2012, 01:01

czy nie wystepuej nadmierne syczenie na wolnych obrotach sprawdz w okolicach styku kolektora ssacego z glowica ewentualnie posprawdzaj podcisnieniea zakladam ze uklad dolotowy masz szczelny
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez ProboszczV6 » 26 gru 2012, 11:36

właśnie
jak jest silnik zimny to odpali bez problemu, pracuje chwilkę ładnie, później jak się troche rozgrzeje to gaśnie, jest problem ze szczelnością. Czy takie masz objawy?
Do sprawdzenia, szczelność kolektora, tak jak damian napisał wyżej podciśnienia, odmy, dwa wężyki z przodu, jedno kolanko z tylnej głowicy, szczelność dolotu za przepływomierzem. Czy migają jakieś błędy?
ten silnik gaśnie przygasa nawet jak wyciągniesz bagnet od oleju :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Maślana » 29 gru 2012, 13:24

Problem rozwiązany, przyczyną był nie zakręcony korek od wlewu oleju ;)
Początkujący
 
Od: 23 lis 2012, 12:48
Posty: 7
Auto: Mazda MX-6 2.5l V6 1993r

Postprzez damian626 » 29 gru 2012, 14:15

Dziwne ze silniki k serii reagują tak na odkręcony korek lub wyjęty bagnet oleju ale chyba wiąże się to z tym że silnik ma lata świetności już za sobą :D
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez kamilspider » 29 gru 2012, 14:18

Jak odepniecie odmę to nie będzie takich rzeczy i można jeździć nawet bez korka oleju ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 29 gru 2012, 22:07

damian626 napisał(a):Dziwne ze silniki k serii reagują tak na odkręcony korek lub wyjęty bagnet oleju ale chyba wiąże się to z tym że silnik ma lata świetności już za sobą

Hmm ja w ksedzie mogę odkręcić korek wyjąć bagnet i nie zgaśnie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 29 gru 2012, 22:14

To chyba masz coś nieteges ;) Filtr powietrza i podłączenie odmy masz normalne?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 29 gru 2012, 23:15

Maślana napisał(a):Problem rozwiązany, przyczyną był nie zakręcony korek od wlewu oleju
zacytuje tutaj kolege


przez tomekrvf » 4 cze 2005, 13:20
KL musi gasnąc(patrz schemat ukladu wtryskowego, kontroli odsysania par paliwa, PCV)


ja bym jeszczee sprawdzil czy weze od chlodnicy sa w normie :) tzn twardosc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez ProboszczV6 » 29 gru 2012, 23:51

zależnie od tego z jakim osprzętem silnik współpracuje, zalażnie jaką ma odme, jaki przepływomierz, zgaśnie albo nie, miałem 2 szt KL w Fordzie Probe, efekt był zawsze taki że zgasło. W X9 KF nie gaśnie, w KJ też nie. Wszystko zależy jak jest odma rozwiązana.
Tak sobie myślę że względy bezpieczeństwa też były istotne, żeby nikt nie wsadził paluchów do zębatki podczas pracy silnika...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez damian626 » 30 gru 2012, 00:04

U mnie w x9 kl nie gasnie i u kolegi tez w kl x9 nie gasnie a u kolegi w mx3 k8 gasnie jak wyjmiesz sam bagnet
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez szumki44 » 30 gru 2012, 00:56

ProboszczV6 napisał(a):Tak sobie myślę że względy bezpieczeństwa też były istotne, żeby nikt nie wsadził paluchów do zębatki podczas pracy silnika..
Albo jak jakis " <glupek2> idiota" np przyklad kolegi :D dolal oleju i zapomnial zakrecic korka (autko saturn 1.9 dohc) i jechal tak :D po 2h skapnol sie ze polowe oleju mu wychlapalo nazewnatrz:D jak juz kontrolka sie zapalila i zaczelo walic olejem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez ProboszczV6 » 30 gru 2012, 13:27

gaśnie przy mechanicznym przepływomierzu i mocno rozbudowanej odmie, tyle jeśli chodzi o tajemnice gaśnięcia niektórych KL, W X9 niektóre odmy są zaślepione, widać nawet po otwarciu maski zaślepkę w przedniej głowicy.
Z tym wywaleniem oleju przez silnik to kolega miał kiedyś taką przygodę, tyle że on nie zakręcił i zgubił korek. Toyota Celica 7A-FE, bez przepływomierza :] zorientował się dopiero po smrodzie przypalonego oleju...
Niemniej jednak nie jest to wina zuzycia silnika, tylko efekt takiego a nie innego osprzętu i pozytywny objaw szczelności dolotu...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez deejay27 » 16 sty 2013, 16:48

Mój były kf też gasnął jak tylko popuściłem korek od oleju, na bagnet chyba nie reagował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6