Swap silnika na 2.5L V6 KL/DE/ZE

Postprzez szumki44 » 25 cze 2012, 10:40

wszystko fajnie jedzi jak ma wiecej niz 250 koni przy masie do 1300kg;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez zibi626 » 25 cze 2012, 15:00

Z mocowaniem silnika nie ma problemu? W sumie w budzie jeździł i FS i KL więc nie powinno być,ale tak tylko pytam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 18:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez szumki44 » 25 cze 2012, 17:48

tu na forum juz byl ten temat:) i mocowanie z 2.0 na 2.5 jest inne trzeba troszke w komorze namieszac ale to drobnostki i blachostki . Sprawna ekipa z forum zmienila u siebie w 2 dni :) jak wyzej wyjechali z sankami wjechali z innymi a pozniej to kosmetyka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Hazu » 25 cze 2012, 18:08

szumki44 napisał(a):wyjechali z sankami wjechali z innymi a pozniej to kosmetyka :)


Dokładnie tak.
Wszystkie różniące się mocowania są przy sankach.
Ja jak wymieniałem w xedosie silnik z 1,6 na V6 tak samo odkręcałem podwozie z silnikiem i samochód do góry.
Dalej miałem do wymiany maglownicę i belkę bo dawcą był anglik i po wymianie spowrotem podwozie z silnikiem wpadło od dołu.
W ciągu dwóch dni spokojnie dało się to zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 1 lip 2012, 07:17

2 dni jak wszystko idzie bez problemu ,ale przy takich manewrach warto od razu wymienić sprzęgło ,rozrząd ,uszczelnić silnik ,skrzynie jak cieknie i zrobić ogólny przegląd ,umyć przed montażem ,przedłuży się o 1-2 dni ale zaoszczędzimy wiele pieniążków i czasu przy późniejszych naprawach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez voytecku » 5 lip 2012, 10:37

Panowie,
Orientujecie sie czy ten zestaw polerowanych kolektorow do KL przeznaczony do MX6 pasuja rowniez (bez niewielkich przerobek) do 626GE?

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez noxes » 5 lip 2012, 12:26

Hmm moim zdaniem jest to to samo, ale niech ktoś potwierdzi.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kickordie » 2 lut 2013, 17:33

Witam,

Moja madzia 2.5 v6 92 r. jest po swapie silnika na motor z xedosa 9 2,5 v6 z 95 roku. Wszystko pasuje jak ulał prócz kolektora na silniku. Autko śmiga jak szalone ale... na zimnym silniku obroty dochodzą do 2300 tys obrotów po 3 minutach spadają powoli w dól. Jak autko się rozgrzeje obroty troszkę wariują, silnik pracuje niespokojnie a obroty spadają aż silnik gaśnie. Sporadycznie zdarza się że obroty stoją na 1100.
Mazda chodzi od 2 dni. Testuje ją w mieście. Być może trzeba dać jej czasu lub wymienić komputer silnika lub silniczek krokowy? Proszę o sugestie.

Dodam ze silnik był zakupiony w komplecie z całym osprzętem i tak zamontowany. Jedynie kolektor zostawiłem ze starego KL'a.

Pozdrawiam,
Pozdrawiam
Maciej S.

gg: 5045539
mail: maciej@sidowski.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 22:10
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: mx6 2.5 v6 92r

Postprzez Bartosz_ » 3 lut 2013, 01:03

miałem dokładnie ten sam problem bo wymieniałem tez na silnik z x9. gościu który wymieniał mi silnik zaślepił otwór w kolektorze z mx6..... nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć. ale jakbyś odwrócił kolektor z mx6 i z x9 to będziesz wiedział o co mi chodzi....
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 16:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez kickordie » 3 lut 2013, 12:27

Rozumiem tylko ze kolektor założyłem swój sprawny stary od mx6 2.5 gdyż ten od xedosa9 nie mieścił się pod maską. Spróbuje odpowietrzyć silnik dzisiaj i zobaczymy co będzie. Jeśli to nie pomoże to może przepustnica? hmm...
Pozdrawiam
Maciej S.

gg: 5045539
mail: maciej@sidowski.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 22:10
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: mx6 2.5 v6 92r

Postprzez Bartosz_ » 3 lut 2013, 23:04

wiem o co chodzi.... też tak robiłem. silnik z xedosa 9 a kolektor z mx6.
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 16:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez kickordie » 4 lut 2013, 10:21

Silnik nie jest zapowietrzony. Daje mi jeden fakt do myślenia że obroty spadają tylko na biegu jałowym. Po przekroczeniu 1200 obrotów mazda leci do oporu idealnie. Jakby przepustnica była uszkodzona lub coś z kolektorem to raczej spodziewałbym się innych objawów. Sprawdzę jeszcze świece i kable :)
Pozdrawiam
Maciej S.

gg: 5045539
mail: maciej@sidowski.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 22:10
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: mx6 2.5 v6 92r

Postprzez Bartosz_ » 4 lut 2013, 22:45

Rób jak uważasz.... powodzenia życzę, a jak dojdziesz do usterki to napisz dla potomnych...
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 16:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez kickordie » 6 lut 2013, 10:07

Niestety pojawiają się nowe teorie. Ustawianie zapłonu z poziomu trybu serwisowego lekko pomogło ale jednak coś jeszcze nie jest tak jak być powinno. Przyczyna prawdopodobnie jest lewe powietrze. Słychać to przy pracy silnika. Trudno ocenić gdzie jest usterka. Także zaczynam od kolektora, przepustnicy i silniczka krokowego. Jak się wyjasni dam znać. Tym czasem jeśli ktoś ma jaśniejszy umysł proszę o sugestie. pozdr.
Pozdrawiam
Maciej S.

gg: 5045539
mail: maciej@sidowski.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 22:10
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: mx6 2.5 v6 92r

Postprzez kamilspider » 6 lut 2013, 10:34

Psikaj plakiem tam gdzie myślisz, że jest nieszczelność to się upewnisz. Jak będzie to wzrosną obroty.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez kickordie » 6 lut 2013, 11:02

oooo to jest myśl, super dzięki działam :D
Pozdrawiam
Maciej S.

gg: 5045539
mail: maciej@sidowski.pl
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 kwi 2011, 22:10
Posty: 22
Skąd: Łódź
Auto: mx6 2.5 v6 92r

Postprzez szumki44 » 9 wrz 2013, 17:43

witam kto mi powie ile trzeba zeswapowac z 2.0 fs na 2.5 klde ? i kto byl mi z was to przelozyl :) co ma doswiadczenie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Bartosz_ » 9 wrz 2013, 18:00

kup od razu kl bedzie prościej.. :/
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 16:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez voytecku » 9 wrz 2013, 19:10

Ja przekladalem w Debicy. Stary silnik FS polecial do goscia w Probe, a do mnie KL z MX6. Jesli bylbys zainteresowany, to moj silnik bede mogl oddac za rozsadne pieniadze.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 21:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez szumki44 » 9 wrz 2013, 22:59

bedzie prosciej tak ale ja mam bude zdrowa zawiecha zdrowa wszystko dopracowane lakier tez :) to co bede bude przekladac ? z 2 bede 1 robic :D nie nie :p wole silnik skrzynie oske i gorzej z elektryka:P i szukam kogos kto juz ten temat przerobil :) ja che 2.0 fs igle wymienic na 2.5 igle :) silniki mowie :) bo kupic za 3000zl trupa ? nie warto:)

Ok voytecku pisz privka ile za robote:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6