remont silnika 2.5 v6

Postprzez bazyl wspaniały » 27 lut 2011, 12:50

cronos2500 napisał(a):Teraz daliscie mi do myslenia. Koszt panewek skromny w porownaniu do calosci,bo TDC/NPR 90zł komplet w carspeed. A co z legenda,ze w mazdzie dolu sie nie rusza?

Ja tam w bajki nie wierzę ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez cronos2500 » 2 mar 2011, 18:37

panewki zakupione w carspeed (TDC).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez bazyl wspaniały » 2 mar 2011, 20:44

Myślę, że dobrze zrobiłeś :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez cronos2500 » 12 mar 2011, 19:33

W poniedzialek odbior auta. Koszty robocizny:
– regeneracja glowic 600zł
– 1450 skadanie reszty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Duchi » 13 cze 2011, 09:45

Witam.
Obróciła mi się panewka na wale (nie wiem która). Znalazłem na allegro silnik za 1400 złociszy z przebiegiem (teoretycznym) 110 tys. km jeżdżącym na automacie. I powstaje pytanie czy robić remont czy brać ten silnik. Jeśli remont może ktoś z Was orientuje się w kosztach części.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 20:19
Posty: 15
Skąd: Drzewina Pomorskie
Auto: Mazda 626GW 2,0B 115KM (2001)

Postprzez noxes » 13 cze 2011, 10:11

Ja bym robił remont, zawsze to będzie pewniejsze. koszty części? hmm zadzwoń do carspeedu to wszystko Ci powiedzą. Jak już wcześniej koledzy pisali panewki około 90zł
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Duchi » 13 cze 2011, 15:01

Dostałem odpowiedź z carspeed odnośnie ceny panewek. Oto co mi odpisali:
Panewki korbowodowe nominał TDC/NPR – 115zł/kpl na 6 korb., ACL-Sport DuraGlide – 150zł/kpl
Panewki główne nominał TDC – 150zł/kpl, ewentualnie ACL-Sport DuraGlide nominał – 200zł/kpl

Kolejna sprawa to nie znam wymiaru czopów na wale. Może ktoś z forumowiczów posiada jakieś dane na temat wymiarów nominalnych i po szlifie. W tym tygodniu biore się za wyciąganie silnika i rozbieranie dołu wtedy się okaże czy warto będzie robić czy nie. O postępie prac będę informował w tym temacie. Fotorelacja będzie dostępna po zakończeniu prac.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 20:19
Posty: 15
Skąd: Drzewina Pomorskie
Auto: Mazda 626GW 2,0B 115KM (2001)

Postprzez kamilspider » 13 cze 2011, 16:25

koledzy, a czy silnik może sobie panewkę obrócić przy normalnej jeździe?? to nie zależy od tego jak się dba o silnik, wymienia olej i jak się jeździ??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Duchi » 13 cze 2011, 18:20

Jakość oleju ma duże znaczenie. W moim przypadku miałem przejechane ok 3tys. km od zmiany. Silnika nie katowałem. Normalna eksploatacja. Może wynika to ze zmęczenia materiału? Albo mam cofnięty licznik o jakieś 200tys. km. Równie dobrze moja Madzia może mieć w rzeczywistości 400 tys. km. Tego nikt nie wie. Okaże się jak wyjmę i rozbiore silnik o czym poinformuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 20:19
Posty: 15
Skąd: Drzewina Pomorskie
Auto: Mazda 626GW 2,0B 115KM (2001)

Postprzez kamilspider » 13 cze 2011, 19:14

a nikt z forum nie może polecić kogoś kto ma pewny silnik dla Ciebie, żebyś nie musiał tego wszystkiego rozbierać??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Duchi » 13 cze 2011, 22:52

Carspeed podesłał mi ceny części i tak:
Panewki korbowodowe nominał TDC/NPR – 115zł/kpl na 6 korb., ACL-Sport DuraGlide – 150zł/kpl
Panewki główne nominał TDC – 150zł/kpl, ewentualnie ACL-Sport DuraGlide nominał – 200zł/kpl
sprzęgło kompletne
– EXEDY/Daikin (oryginał w mazdach) – 525zł/kpl (tarcza, docisk, łożysko wyciskowe)
uszczelniacze na wał korbowy (koło pasowe, koło zamachowe)
– tylny uszczelniacz od strony skrzyni – oryginał OE MAZDA – 110zł/szt, na zamówienie – oczekiwanie 3 dni roboccze
– przedni uszczelniacz od strony rozrządu – oryginał OE MAZDA 43zł/szt, jest
uszczelniacze półosi w skrzyni biegów
– oryginał OE MAZDA 40zł/szt x2 = 80zł/kpl
zaworek ciśnienia pompy olejowej
– oryginał OE MAZDA w komplecie z nową sprężyną = 60zł/kpl
uszczelka misy olejowej
– uszczelka płynna DIRKO – 30zł/tuba

Suma sumarum wychodzi 1198zł.
Do tego musze doliczyć koszt szlifu wału, chyba, że uda mi się zdobyć wał z nominalnym wymiarem. Na allegro jest silnik za 1400 zł (pisałem o tym wcześniej).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 20:19
Posty: 15
Skąd: Drzewina Pomorskie
Auto: Mazda 626GW 2,0B 115KM (2001)

Postprzez pabloalvaro » 14 cze 2011, 13:23

Na allegro silnik 1400zł , części do remontu silnika który posiadamy 1200zł + robocizna ( koszt ...;) jak mechanik policzy ) .Teraz nasuwa się pytanie . Co lepsze kupić silnik czy remontować swój i wiedzieć co było robione . Jeżeli chodzi o kupienie silnika to wydaje mi się , że warto by też było rozrząd zmienić, gdyż nie będzie pewności kiedy był robiony , a to już znacznie podnosi koszty .
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 09:06
Posty: 73
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat

Postprzez Duchi » 14 cze 2011, 16:20

Oglądałem dziś silnik z Forda i to co zobaczyłem wyleczyło mnie z remontu. Śruby na korbach i czopach głównych będą się nadawały do wymiany (tak sądze), co podnosi koszt. Śruby tej samej budowy są w głowicy i się rozciągają. Co do rozrządu to będzie wymieniony, a napinacz da się "odzyskać". Będę rozważał wszystkie za i przeciw.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 20:19
Posty: 15
Skąd: Drzewina Pomorskie
Auto: Mazda 626GW 2,0B 115KM (2001)

Postprzez mareczek » 14 cze 2011, 17:12

czy moze ktos polecic mechanika ktory potrafi zrobic dobry remont silnika 2.0 FS?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 01:21
Posty: 56
Auto: Mazda 626 GE 2.0 SPECIAL 97

Postprzez Duchi » 18 cze 2011, 13:46

Silnik wyjęty i rozebrałem dół. Panewki do wyrzucenia, a na ostatniej korbie (przy kole zamachowym) wogóle nie znalazłem panewek. Nie ma nawet najmniejszego śladu po nich.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 20:19
Posty: 15
Skąd: Drzewina Pomorskie
Auto: Mazda 626GW 2,0B 115KM (2001)

Postprzez Duchi » 19 cze 2011, 21:39

Zrobiłem pomiar czopów głównych i korbowodowych i tak:
-czopy gł. mają 62mm
-korbowodowe 53mm.

Czop szóstego cylindra mocno zniekształcony (owal) gdzie różnica w średniy na obwodzie sięga 1mm.
Jutro zadzwonie do warsztau i spytam czy da rade przetoczyć tak zniekształcony czop. Według mnie za duża różnica. Zresztą po dokładniejszych oględzinach doszedłem do wniosku, że coś było przy silniku robione. Wyglądu panewek nie da się opisać, jutro porobie zdjęcia i powstawiam to sami ocenicie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 20:19
Posty: 15
Skąd: Drzewina Pomorskie
Auto: Mazda 626GW 2,0B 115KM (2001)

Postprzez Duchi » 20 cze 2011, 13:52

Dzwoniłem do mechanika i powiedział, że nie da się wału zregenerować. Będę szukał samego wału. Może ktoś z forumowiczów ma na zbyciu wał do KL 2,5? Będę wdzięczny. Proszę pisać na PW lub na maila:
duchi@onet.eu.

Fotki panewek:

http://imageshack.us/photo/my-images/861/dsc00713i.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/24/dsc00716tv.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/59 ... 717nk.jpg/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 20:19
Posty: 15
Skąd: Drzewina Pomorskie
Auto: Mazda 626GW 2,0B 115KM (2001)

Postprzez bazyl wspaniały » 20 cze 2011, 17:08

No i jak widać na załączonym obrazku, te panewki nie pochodzą z silnika który użytkowany był normalnie.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Duchi » 20 cze 2011, 17:39

Bazylu co ja mam powiedzieć? Auto mam dwa lata i przez ten czas przejechałem jakieś 15tys km (weekendowe wypady) gdzie olej był zmieniany trzy razy. Któryś z poprzednich właścicieli coś majstrował przy dole? Sądze, że tak choćby po momentach odkręcania.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2010, 20:19
Posty: 15
Skąd: Drzewina Pomorskie
Auto: Mazda 626GW 2,0B 115KM (2001)

Postprzez bazyl wspaniały » 20 cze 2011, 22:44

Duchi napisał(a):Bazylu co ja mam powiedzieć? Auto mam dwa lata i przez ten czas przejechałem jakieś 15tys km (weekendowe wypady) gdzie olej był zmieniany trzy razy. Któryś z poprzednich właścicieli coś majstrował przy dole? Sądze, że tak choćby po momentach odkręcania.

No ja tak myślę, że nie ty grzebałeś. Podejżewam, że brał olej to go "poprawili" na szybko i tyle. wiedział poprzedni właściciel, że długo nie pojeździ to opchnoł
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6