Sonda lambda – jaką kupić ?
1, 2
Posiadam Mazdę MX-6 2.5 V6 93 r, i szukam do niej sondy lambda.
Pytanie, czy ktoś kupował uniwersalne sondy lambda do takiego silnika na Allegro.
Cena na Allegro to około 75 – 100 zł. Wiem że moja sonda jest 4 przewodowa tj. czarny szary i dwa białe, jest 0-1 V. Cena na Allegro jest niewielka warto sprawdzić ale jeżeli ktoś ma doświadczenie to proszę o radę.
Pozdrawiam
Tomek
Pytanie, czy ktoś kupował uniwersalne sondy lambda do takiego silnika na Allegro.
Cena na Allegro to około 75 – 100 zł. Wiem że moja sonda jest 4 przewodowa tj. czarny szary i dwa białe, jest 0-1 V. Cena na Allegro jest niewielka warto sprawdzić ale jeżeli ktoś ma doświadczenie to proszę o radę.
Pozdrawiam
Tomek
-
Gość
Witam...
Ostanio podejrzewałem, że padła mi sonda lambda, trochę poszperałem na forum i w necie... generalnie im więcej kabelków, wychodzi z sądy tym jest ona droższa...
Nie wiem jaka dokładnie jest u Ciebie.... podaję więc kilka przykładowych cen sond z http://www.moto.sklep.pl
UNIWERSALNA SONDA LAMBDA Z PRZEWODEM 4-ŻYŁOWYM BEZ FLANGI
kod: L6U030
cena 244,8 zł
UNIWERSALNA SONDA LAMBDA Z PRZEWODEM 4-ŻYŁOWYM BEZ FLANSZY
kod: L6U030JC
cena 212 zł
UNIWERSALNA SONDA LAMBDA Z PRZEWODEM 4-ŻYŁOWYM Z FLANGĄ
kod: L6U031
cena 311,95 zł
Jak masz taką z tlenku tytanu to ceny tych wachają się od 509,15 do 599 zł
Osobiście, jescze nie wymieniałem, ale rozsądek podpowiada mi, że jeśli z sondami Boscha ( bo pewnie takie uniwersalne widziałeś) jest tak jak ze świecami kablami etc... to lepiej już kupić sobie droższą ale dedykowaną... Mogę się jednak mylić, więc jeśli coś pokrzaniłem to poprawcie mnie proszę...
Pozdrawiam
Kamil T
Ostanio podejrzewałem, że padła mi sonda lambda, trochę poszperałem na forum i w necie... generalnie im więcej kabelków, wychodzi z sądy tym jest ona droższa...
Nie wiem jaka dokładnie jest u Ciebie.... podaję więc kilka przykładowych cen sond z http://www.moto.sklep.pl
UNIWERSALNA SONDA LAMBDA Z PRZEWODEM 4-ŻYŁOWYM BEZ FLANGI
kod: L6U030
cena 244,8 zł
UNIWERSALNA SONDA LAMBDA Z PRZEWODEM 4-ŻYŁOWYM BEZ FLANSZY
kod: L6U030JC
cena 212 zł
UNIWERSALNA SONDA LAMBDA Z PRZEWODEM 4-ŻYŁOWYM Z FLANGĄ
kod: L6U031
cena 311,95 zł
Jak masz taką z tlenku tytanu to ceny tych wachają się od 509,15 do 599 zł
Osobiście, jescze nie wymieniałem, ale rozsądek podpowiada mi, że jeśli z sondami Boscha ( bo pewnie takie uniwersalne widziałeś) jest tak jak ze świecami kablami etc... to lepiej już kupić sobie droższą ale dedykowaną... Mogę się jednak mylić, więc jeśli coś pokrzaniłem to poprawcie mnie proszę...
Pozdrawiam
Kamil T
- Od: 17 lut 2005, 12:06
- Posty: 57
- Skąd: Ostrów Maz ...
- Auto: A6 C4 Avant 2.5TDI AEL
Citroen C5 x7 2.0HDI Exclusive Hydro
tomekmx6
w V6 są dwie sondy, upewnij się która Ci siada.
kupiłem dedykowaną bosha (ale do KF nie KL), gdzieś mam pudełko to podam jaki ma numer.
nie kupowałen na allegro, zajął się tym tłumikarz razem z ostatnim wydechem.
w V6 są dwie sondy, upewnij się która Ci siada.
kupiłem dedykowaną bosha (ale do KF nie KL), gdzieś mam pudełko to podam jaki ma numer.
nie kupowałen na allegro, zajął się tym tłumikarz razem z ostatnim wydechem.
noviceer napisał(a):ze bosha to chodza lub nie pół roku a pozniej znow wymiana .
Nie mialem takich przypadkow.
chyba, ze problem jest gdzie indziej i sonda padla z jakiegos powodu
Moze zdiagnozowac pelna usterke i sprobowac ja wyeliminowac a pozniej zmieniac sonde
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Moja sonda nie tyle padła co jest słaba. Mam instalację gazową i gazownik już we wrześniu podczas zakładania powiedział że trzeba będzie wymienić bo jest problem z prawidłowym wyregulowaniem instalacji. Sonda też wolno się rozgrzewa. Gazol powiedział że sonda z przodu jest do wymiany, nie wiem jak ta z tyłu.
Gdyby nie gaz to bym nie wiedział że sondy są słabe, obroty nie skaczą, nie ma spadków mocy, nie szarpie, wszystko OK.
Rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat i opinia była taka że najlepiej założyć oryginalną lub przynajmniej markowy zamiennik z właściwą kostką. Nie wolno lutować przewodów.
Wczoraj zamówiłem dwie używane sondy, prawdopodobnie gość ma więcej do 2,5 KL.
Jeżeli moje się sprawdzą to dam namiary na gościa może ktoś skorzysta.
Pozdrawiam
Gdyby nie gaz to bym nie wiedział że sondy są słabe, obroty nie skaczą, nie ma spadków mocy, nie szarpie, wszystko OK.
Rozmawiałem z kilkoma osobami na ten temat i opinia była taka że najlepiej założyć oryginalną lub przynajmniej markowy zamiennik z właściwą kostką. Nie wolno lutować przewodów.
Wczoraj zamówiłem dwie używane sondy, prawdopodobnie gość ma więcej do 2,5 KL.
Jeżeli moje się sprawdzą to dam namiary na gościa może ktoś skorzysta.
Pozdrawiam
-
Gość
heh ja wymienialem sondy juz 3 razy
dlaczego ? bo temp spalania gazu ( zwlaszcza przy ubogiej ) jest wyzsza
najlepiej by bylo przesunac sonde jakies 10 cm dalej w storne wydechu ale niechcialo mi sie tego robic wiec wymienilem sonde
balem siek upic na allegro najtanszych wiec kupilem original uzywany z Pegouta "BOSCHA"
siadla po 3 miesiacach
potem kupilem nowa tez boscha za 80 zl
siadla po 2 miesiacach
Teraz mam juz od pol roku najtansza z alegro NGK Koszt 75 zl i chodzi idealnie !
ktos pisze ze nei mozna lutowac – dokladnei nie mozna ale mozna naprzyklad blaszami polaczyc – ja tak mam
Dalej ...
jaka bedzie pasowac ..
musi pracowac na takich napieciach jak stara np moja w xedosce i wielu autach rpacuje w zakresie 0-1 V
ale tu UWAGA jezeli to ma byc sonda tylko po to zeby komputer z agzu bral info to moze byc obojetnie jaka bo i tak sie taka ustawi w komputerze gazu
nie sugerujcie sie kolorami tak jak to ktos pisze ze jak amcie 2 biale szary i czarny to bedzie pasowac – Oczywiscie bedzie ale nie musza byc takie kolory np
moja z pegouta miaa 2 brazowe fiokletowy i czerwony i tez pasowala bo zawsze 2 te same kolory to Grzelka obojetnie jak podlaczycie nie ma + –
jeden to masa – Latwo zmierzyc
a jeden to sygnal
dodatkowo sygnal i masa sa z lepszego materialu na koncowkach zeby dobrze przewodilo
mysle ze temat wyczeroany
pozdrawiam
dlaczego ? bo temp spalania gazu ( zwlaszcza przy ubogiej ) jest wyzsza
najlepiej by bylo przesunac sonde jakies 10 cm dalej w storne wydechu ale niechcialo mi sie tego robic wiec wymienilem sonde
balem siek upic na allegro najtanszych wiec kupilem original uzywany z Pegouta "BOSCHA"
siadla po 3 miesiacach
potem kupilem nowa tez boscha za 80 zl
siadla po 2 miesiacach
Teraz mam juz od pol roku najtansza z alegro NGK Koszt 75 zl i chodzi idealnie !
ktos pisze ze nei mozna lutowac – dokladnei nie mozna ale mozna naprzyklad blaszami polaczyc – ja tak mam
Dalej ...
jaka bedzie pasowac ..
musi pracowac na takich napieciach jak stara np moja w xedosce i wielu autach rpacuje w zakresie 0-1 V
ale tu UWAGA jezeli to ma byc sonda tylko po to zeby komputer z agzu bral info to moze byc obojetnie jaka bo i tak sie taka ustawi w komputerze gazu
nie sugerujcie sie kolorami tak jak to ktos pisze ze jak amcie 2 biale szary i czarny to bedzie pasowac – Oczywiscie bedzie ale nie musza byc takie kolory np
moja z pegouta miaa 2 brazowe fiokletowy i czerwony i tez pasowala bo zawsze 2 te same kolory to Grzelka obojetnie jak podlaczycie nie ma + –
jeden to masa – Latwo zmierzyc
a jeden to sygnal
dodatkowo sygnal i masa sa z lepszego materialu na koncowkach zeby dobrze przewodilo
mysle ze temat wyczeroany
pozdrawiam
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
Kupuj sondy i części u Smirnoffa to nie będziesz miał problemu. Ja kiedyś kupiłem na allegro jakieś podobno dobre Begar czy coś... i po 3-5kkm się rozsypały w środku. Więc nie warto oszczędzać bo to drożej wychodzi.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Pytam bo zamontowalem nowki sondy w KL-DE ale bosha to eni bylo dedykowanych NGK, problem w tym ze pojezdzily a teraz zaczyna muli auto i to tylko na benzynie na gazie jest ok ( gaz 1 gen), wymienilem pompe paliwa okazuje sie ze muli tyle ze w innych przedzialach mocy, na staje pompie miedzy 2 a 3 tys pozniej kolo 4 tys i powyzej 4. Po przelozeniu pompy od kumpla mulenie nadal jest ale w innych przedzialach, Podobno to wina sond bo z boscha lubia robic niespodzianki i nei pracowac tak jak powinny. Najlepsze jest to ze nie blyska mi bledu sondy lambda, ale rowniez dowiedzialem sie ze nawet jesli zle podaje czy zle pracuje sonda wcale nie musi wykazywac jej bledu. Ogolnie boschki nei maja rzekomo dobrej opinii.
KL-DE 2.5 V6 166km '94
- Od: 15 sie 2010, 23:38
- Posty: 78
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE
To po co brałeś te bosche? Jak kupowałem u Smirnoffa to właśnie mówił, że do Mazdy są trochę inne sondy niż do europejskich aut, ale nie zastanawiałem się nad tym. Na tych moje auto normalnie jeździ.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Kupowalem te bo niestety nie bylo dedykowanych NGK a a musialem wymienic bo Ori mi wygwizdalo doslownie i zostaly same kable i kikut w postaci sruby... ale z tego co slysze bosch to masakra jakas....
KL-DE 2.5 V6 166km '94
- Od: 15 sie 2010, 23:38
- Posty: 78
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE
a wystarczyło uwierzyć mi na słowo....
Można było również poczytać np. tu:
http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/sonda2.htm
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
BOSH ale z wtyczkami , różnią się od uniwersalnych stopem za jakiego są wykonane , dzoniłem do działu technicznego gdy w jednej z sieci hurtowni z dedykowanych z wtyczkami wskakiwały w katalogu bez a róznica w cenie ponad 2x . ODP była jednoznaczna sondy były inne niż uniwersalne różnica materiału i czas reakcji na zmianę mieszanki !! odp bardzo konkretna , np w oplu sonda reaguje z opóźnieniem 1-2s , niestety po 20tys km jakość spalania wyraźnie spadła sciągnąłem z UK sondy NGK orginał i było super
V6
- Od: 27 gru 2004, 00:52
- Posty: 15
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626 93r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6