Witam, mam problem z moim KL. Jak w temacie, zaraz po odpaleniu samochodu gaśnie. Czasami jest tak, że pochodzi chwilę na wyższych obrotach 1800-2100, czasami tak, że koło 1000 się trzyma, a jeszcze innym razem odpalam, wskoczy na ok 2000 i od razu obroty spadają i gaśnie.
Sprawdzając błędy wyskoczyło mi 12, 24 i 41. TPS został wymieniony, wyregulowany na szczelinomierz nadal to samo wszystko. Niestety ruszyłem też śrubę odbojową oraz bypass.
Podsyłam również link jak to wygląda. https://youtu.be/NbTciEASBDw
Czy ktokolwiek ma pomysł co to może być ?
Gaśnie po odpaleniu
Strona 1 z 1
osakxd napisał(a):. Niestety ruszyłem też śrubę odbojową oraz bypass.
Wyreguluj obroty, być moze własnie przez to CI gasnie: (skopiowane od GofNet)
"1 Regulacji dokonujemy po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej (po wyłączeiu automatycznego ssania).
2 Na wyłączonym silniku kasujemy ew. błędy ECU – odłączamy akumulator i rozładowujemy układ poprzez wciśnięcie hamulca roboczego na ~20s.
3 Uruchamiamy silnik i włączamy odbironiki, standardowo używane podczas korzystania z auta.
4 Przełączamy ECU w tryb serwisowy – zwieramy styki "TEN i GND w złączu diagnostycznym" (Sokool).
5 Sprawdzamy, czy zapłon jest dobrze ustawiony (przydaje się lampa). Wyjściowo na PB zazwyczaj ustawia się ~+10º.
6 Gdy zapłon będzie (już) OK, to regulujemy śrubą (bypass) na przepustnicy obroty w przedziale ~700-750obr./min..
7 Po odpowiednim ustawieniu wyłączamy silnik i opuszczamy tryb serwisowy.
8 Między trybem serwisowy i roboczym obroty nie powinny się zbytnio różnić. Jeśli tak będzie, jest to oznaka, że silnik został prawidłowo wyregulowany. Jeśli będzie przeciwnie, to znaczy, że regulacja nie jest optymalna (skład mieszanki, zapłon, itp.).
9 Opcionalnie możemy jeszcze sprawdzić, czy ECU nie generuje kodów błędów, wynikających z uszkodzeń jakichś podzespołów."
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6