Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?

Postprzez waldii » 4 lut 2006, 15:08

wicekk a jakas fotorelacje zrobiles???Masz jakies info co i jak rozebrac?Jakos nie bardzo mam czas,zeby szukac na forum a kiedys widzialem jakies takie opisy.Moze gdzies sobie pozapisywales takie rzeczy?
waldii
 

Postprzez wicekk » 4 lut 2006, 18:56

waldii zamawiaj zaworek i zabieraj sie do roboty a nie ogladaj sie na zdjecia, ja to robilem grzecznosciowo na warsztacie gdzie byl wlasciciel i klienci i nie chcialem zeby dziwnie na mnie patrzyli jak zamiast szybko robic co trzeba to pstrykalbym zdjecia kazdej srubki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez Cebik » 5 lut 2006, 02:12

Jak kupiłem moją madzię to podklekotywała sobie co jakiś czas..
Teraz to się nasiliło..
Ale nigdy nie klekotała jak były te mrozy.. (dlaczego?)
Czytałem o "naprawach" HLA itp...
Ktoś to robił w Bydgoszczy?

Poprzedni właściciel powiedział, że to samoregulator się czasami zawiesza.
Podejrzewam, że może to być również wina zużytego oleju..
Jeżdżę na mineralku niestety :( i kto wie kiedy był wymieniany..

Ja tylko dolewam, bo mi cieknie z czujnika i z pod pokrywy zaworów.
Chce się do tych wycieków zabrać więc zastanawiam się czy się bawić z wymianą samoregulatorów. Może nie są zbyt drogie ale pomnożone przez 16 i połączone z usługą wymiany trochę podnosi cenę.. ech...
Co tu robić?
Polubiłem ją za bardzo, i nie chcę żeby klekotała jak staruszka..
Czemu w te mrozy nie klekotała wogóle?
Ostatnio edytowano 5 lut 2006, 02:34 przez Cebik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 18:21
Posty: 20
Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
Auto: Mazda 626 4WD sedan

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 5 lut 2006, 02:58

Cebik napisał(a):Jak kupiłem moją madzię to podklekotywała sobie co jakiś czas..

Mialem to samo .. :D rozwiazanie bylo jedno wymiana zaworka upustowego w pompie oleju + zmiana w twoim przypadku oleju na nowy . Nie musisz wymieniac popychaczy obstawiam ze zaworek i nowy olej zalatwi sprawe ..
A poza tym temat tysiac razy walkowany .. <czytaj>
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Cebik » 5 lut 2006, 03:01

nie...
bo podobno był...
a jak to się mówi... tyle go dolewam, że nie chce mi się jeszcze go wymieniać..
ale, że naprawiam w niej teraz wszystko co się da.. to się wziąłem i za to..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 18:21
Posty: 20
Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
Auto: Mazda 626 4WD sedan

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 5 lut 2006, 03:05

Jak byl wymieniany zaworek no to pozostaje tylko mycie szklanek w takim razie ... a potem uszczelka ori i problem z glowy .. :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 5 lut 2006, 03:06

Jak byl wymieniany zaworek no to pozostaje tylko mycie szklanek w takim razie ... a potem uszczelka ori i problem z glowy .. :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Cebik » 5 lut 2006, 03:26

Jak poznać czy nie jest wadliwy?
HLA to samoregulatory tak? To je trzeba złożyć w oleju? (w jakim oleju?)
Jak się dobrać do tego zaworka upustowego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 18:21
Posty: 20
Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
Auto: Mazda 626 4WD sedan

Postprzez waldii » 5 lut 2006, 11:57

wicekk napisał(a):waldii zamawiaj zaworek i zabieraj sie do roboty

A tak mi sie nie chce :| Boje sie srub przy kolektorze.Nigdy chyba nie byly odkrecane.Moze byc z nimi problem.Postaram sie zrobic fotki.Przeslij mi jakies podpowiedzi.POZDRO
waldii
 

Postprzez hubizx » 5 lut 2006, 12:03

Dokładnie na temat zaworka poczytasz
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18310

Jest to oficjalne info mazdy na ten temat.

Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez waldii » 5 lut 2006, 16:18

Sprawdzalem,dziekuje bardzo.Tylko mam dwa pytanka:w jakim celu trzeba odkrecic te dwie srubki pod skrzynia biegow i dlaczego nie mozna uzywac czerwonego sylikonu???
waldii
 

Postprzez Cebik » 5 lut 2006, 20:53

Cos sie pokickalo w tematach.. Odnosnie zaworka to nie wiem czy byl wymieniany czy nie..
A mowilem o oleju.. (wczesniej tresci wiadomosci-odpowiedzi byly inne hmmm)..

Co do zaworka to wyczytałem, że
cyt.
..problem dotyczy:
323/Protege 1994-96 with the following engines: B6 and BP
MX-3 1994-96 with B6 engine.
MX-5 1990-96 with B6 and BP engines.
626/MX-6 with a 4 cyl. engine 1994-96 and a VIN 1YVGE**C*T5580486 and lower.


a ja mam zwykłe ;) 626 GE 4WD..
Moze Jaksa sie podejmie naprawy.. Jak nie bedzie za drogo to pojade do W-wy..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2006, 18:21
Posty: 20
Skąd: Lipniki k. Bydgoszczy
Auto: Mazda 626 4WD sedan

Postprzez Vuju » 5 lut 2006, 22:54

waldii napisał(a):dlaczego nie mozna uzywac czerwonego sylikonu?

Waldii, nie zastanawiaj się tylko podjedź do serwisu Renault i kup "ichniejszy" firmowy. (Jeśli mnie pamięć nie myli, to Jaksa go polecał, a to chyba wystarczająca rekomendacja – Renault powinno mu odpalać za reklamę ;) ).
Японская компания Мазда !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2005, 00:46
Posty: 45
Skąd: Jasło
Auto: GE FS

Postprzez Jaksa » 6 lut 2006, 00:20

Vuju napisał(a):podjedź do serwisu Renault i kup "ichniejszy" firmowy. (Jeśli mnie pamięć nie myli, to Jaksa go polecał,
Dobrze piszesz , stosuję ten silikon od 87 roku ( jeszcze jako pracownik ASO )
Vuju napisał(a):Renault powinno mu odpalać za reklamę
Chyba im jest wszystko jedno kto kupuje ten wyrób ( czyli kładą laskę na takich jak Ja <lol> )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wojcza » 5 mar 2006, 17:12

Witam Wszytkich
Od ponad roku walczę z problemem hałasujących popychaczy.Na początku zmierzyłem cisnienie oleju i miałem 4,9bar=3000obr/min =wzorowe ciśnienie nastepnie wymieniłem 2 kpl popychaczy,potem zregenerowłem całą głowicę i wymieniłem w niej wszystkie uszczeliki a popychacze dalej hałasowały,wczoraj juz myslałem że w końcu natrafiłem na przyczynę.Wymieniłem zaworek w pompie olejowej"faktycznie miał oznaki przytarcia".Natomiast popychacze jak grały tak grają.Jedynym sposobem aby ucichły jest jazda z predkoscia około 120km/h przez kilka minut,wtedy jest cicho,ale wystarczy zaledwie 5 min na wolnych obrotach i zaczynają znowu klepać.Proszę pomóżcie bo ja juz nie mam pomysłów.
wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 21:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez GofNet » 5 mar 2006, 19:18

Na jakim oleju jeździsz? (podaj lepkość). Przy następnej wymianie oleju zalej syntetyczny olej 10W-.. i wtedy sprawdź, czy pomogło.

A tymczasem dolej oleju pod "F" i powiedz, czy coś się zmieniło.

Jeśli obie operacje nie pomogą, to jedź do dobrego mechanika i niech Ci umyje "szklanki" i złoży wszystko tak, jak trzeba.

Sprawdź jeszcze (jak masz możliwość) na innej pompie olejowej. 120km/h osiągasz chyba właśnie przy około 3.000obr./min. Jeśli dla tej prędkości obrotowej nie grają, tzn. że ciśnienie możesz mieć wtedy prawidłowe, ale jeśli przy niższych grają, to może właśnie przy nich pompa trefnie działa.

Jak masz garaż i kanał oraz wolny czas, to możesz zdjąć miskę olejową i ją oczyścić oraz pobierającego z niej olej smoka. Niedawno było o tym na FORUM (co prawda kontrolka oleju wtedy świeciła się, ale taka operacja na pewno nie zaszkodzi). Albo niech to uczyni mechanik. Najlepiej tę czynność wykonać podczas mycia "szklanek"...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez wojcza » 5 mar 2006, 19:58

Witam
Niestety olej mam na Full cały czas 10w40 a popychacze 2 razy wymieniałem bo myslałem te pierwsze sa tez wadliwe.Przecież była zciągana głowica i czyszczona a wczoraj sciagnałem miske,smok i aluminiową obudowę do której przykręcona jest miska.
Czy jestes wstanie podac mi cisnienie oleju jakie powinno byc przy 730obr/min bo takie mam wolne obroty moze pompa jest trafiona???????No i wysokość krzywek wałka rozrządu jaka powinna być minimalna.
Dzieki za zainteresowanie moim problemem.
Pozdrawiam
Wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 21:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez GofNet » 5 mar 2006, 23:02

Niestety nie znam dla tej wartości ciśnienia. Dla 3.000rpm wynosi ono 4-5 bara. Pewnie Jaksa będzie wiedział – jak się nie wypowie w tym wątku, to poproś o to na PW.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez waldii » 6 mar 2006, 09:16

Wojcza,a jakie popychacze kupiles?????Z JAPPARTS <killer> ????Jesli nie wiesz jak umyc szklanki popychaczy to moge Cie oswiecic.To moj nr.601-813-759.Mozemy sie zgadac i gdzies w chacie mam rozebrana szklanke,bo tez z tym czwile walczylem.U mnie samo mycie pomoglo na jakies 15kkm.Jakby co to dzwon i sie zgadamy.POZDRO
waldii
 

Postprzez wojcza » 6 mar 2006, 21:36

Witam
Kupiłem popychacze z Inter Cars niemieckiej firmy "INA" i wymieniałem je w warsztacie.Podległy one całemu procesowi odpowietrzenia i napełniania.Wymieniłem zaworek na pompie i chyba zrobiłem już wszystko o czym tu pisaliście a jednak stuki nie ustały.
Walczę dalej
Wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 21:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6