Stukanie zaworów – HLA (hydrauliczne popychacze) a moze to cos innego?

Postprzez Hazu » 6 mar 2006, 21:41

Może to coś innego
sprawdzałeś ciśnienie oleju?
Może pompa zurzyta
Jezeli będzie zurzyty wał i panewki to też ciśnienia odpowiedniego nie będzie i nawet nowe najlepsze popychacze beda stykały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez wojcza » 6 mar 2006, 21:45

Sprawdziłem ciśnienie przy 3000obr/min mam 4,9bar według autodaty powinno być miedzy 3,9-4,9 bar przy 3000obr/min Tylko ciekawi mnie ile powinno byc przy 730obr/min może wtedy jest za małe??
wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 21:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez GofNet » 6 mar 2006, 21:57

I tak masz zbyt niskie obroty. Powinieneś mieć około 850-900obr./min.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez hazell » 6 mar 2006, 22:00

GofNet napisał(a):Powinieneś mieć około 850-900obr./min.

Nie w FS.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Hazu » 6 mar 2006, 22:00

GofNet napisał(a):Powinieneś mieć około 850-900obr./min

na pewno? A nie 750 +/_50?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez wojcza » 6 mar 2006, 22:32

Autodata podaje 700 +/-50 obr/min i mój znajomy ma Ge ale z silnikiem 1,8 z 95r ma 270 tys przebiegu i nie wie co to hałasujace popychacze.
wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 21:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez GofNet » 6 mar 2006, 22:53

Poprawka. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że taż tak niskie mogą być.

Jeśli dobrze zrozumiałem, to wolne obroty dla tego silnik apowinny zawierać się w przedziale 550-750rpm!
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Hazu » 6 mar 2006, 22:59

GofNet napisał(a):550-750rpm

źle
650-750 <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez GofNet » 6 mar 2006, 23:11

Ciekawe w manualu wyhaczyłem właśnie wyżej podany przedział <jelen>. Czyżby się pomylili? Wiem, że AutoData..., ale Manual...?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez waldii » 7 mar 2006, 11:53

Wojcza,a z ktorego roczku jest Twoje autko.Gdzies slyszalem,ze przed 94r.byly problemy z trzonkiem w pompie oleju.Moze to jest trop??A z drugiej strony warsztat tez mogl dac ciala w odpowietrzaniu popychaczy w czasie skladania :|
waldii
 

Postprzez Grzyby » 7 mar 2006, 11:58

waldii napisał(a):Gdzies slyszalem,ze przed 94r.byly problemy z trzonkiem w pompie oleju.Moze to jest trop??

<czytaj>
wojcza napisał(a):Wymieniłem zaworek na pompie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wojcza » 7 mar 2006, 15:18

Waldi
Czy uważasz że źle odpowietrzone popychacze raz stukają a raz nie???
to raczej chyba niemożliwe.
Macie wartość ciśnienia jakie powinno byc przy wolnych obrotach??
wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 21:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez wojcza » 7 mar 2006, 23:55

Panowie
W dniu dzisiejszym dokonałem pomiaru cisnienia oleju na bardzo rozgrzanym silniku(6 razy włączony wentylator) cienienie było nastepujace 3000obr/min=4,5 bar
natomiast cisnienie przy wolnych obrotach 720obr/min = 1,4 bar czy jest to prawidłowe ciśnienie oleju.Nadmienię że po właczeniu zimnego silnika popychacze odezwały sie po 4 włączeniu wentylatora.Czy w 626 Ge jest chłodnica oleju??
wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 21:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez tomekrvf » 8 mar 2006, 09:44

W FS,FP nie ma w KL jest wymiennik ciepła woda – olej
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez egzi » 29 maja 2007, 20:14

jak zdjac ten plaster nad miska olejowa? odkrecilem wszystkie sruby lacznie z ta od strony lewego kola ale za grzyba nie chce zejsc. ta czesc tego plastra nad miska olejowa sie juz odkleila, trzyma gdzies ta czesc od strony lewego kola. co sie dzieje? trzeba jakis specjalny sciagacz czy co?

chcialem wymienic ten zaworek ale widze ze byl juz nakladany silikon wczesniej pod miche. najchetniej bym wszystko spowrotem skreci w cholere ale teraz juz nie moge bo uszczelnienie zostalo naruszone. ale sie wkurze jak sie okaze ze juz ktos wczesniej wymienial ten zaworek
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2006, 19:42
Posty: 35
Skąd: Lubartów k Lublina
Auto: Mazda 626GE 1,8i 16V 1994r.

Postprzez hazell » 30 maja 2007, 10:25

A odkreciles te dwie srubki miedzy kolem zamachowym a blokiem silnika? Odkreca sie je dlugim, cienkim kluczem nasadowym 10. W kole zamachowym sa odpowiednie wyciecia – zobaczysz je jak bedziesz powoli obracal walem – nakladasz klucz na kolo pasowe od prawej stronie i obracasz.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez egzi » 30 maja 2007, 12:05

a no wlasnie nie zrobilem tego a zastanawialem sie do czego te dziury sa, wielkie dzieki naprawde mi pomogles, myslalem ze juz tego sam nie zrobie
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2006, 19:42
Posty: 35
Skąd: Lubartów k Lublina
Auto: Mazda 626GE 1,8i 16V 1994r.

Postprzez hazell » 30 maja 2007, 12:09

:)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Gib » 22 sty 2008, 02:11

ponieważ to największy wątek o HLA to i ja się tu wypowiem, co jakiś czas odzywają mi się właśnie hydrauliczne popychacze, np dziś wieczorem, po zagrzaniu się silnika klekot spod maski, olej wymieniany jakies 2500 km temu na Elf 10W40 półsytetyk zalany do F i jakiegoś drastycznego ubytku nie widzę, jednak silnik nieco przypomina dzwiękiem dizelka co jest nieco irytujące. Moje pytanie jest takie, czy jest to usterka kwalifikująca się do natychmiastowej naprawy czy naprawia się to w zasadzie z potrzeby komfortu. Z tego co widzę zdania są podzielone, podczas jazdy tego nie słyszę wogóle, słychać to na wolnych obrotach przy uchylonym oknie, przy dodawaniu gazu dźwięk nasila się, przyznam sie że z początku myślałem że to łopaty wentylatora o coś obcierają.

A tak naprawdę chodzi o to że nie umiem znaleźć płaskiego kawałka asfaltu żeby zmierzyć poziom oleju, było w połowie Full, dolałem jakieś 0,3L tego co było w kanisterku po wymianie i hałas zniknął. Zobaczymy co będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Kudllaty » 22 sty 2008, 18:45

Miałem ten sam problem ale dzwięk zaczął sie wydobywać w momencie kiedy poziom oleju spadł mi poniżej 1/3 na bagnecie na forum dowiedziałem sie że to może być przyczyną tego klekotu wiec pojechałem na wymiane oleju i po wymianie dzwięk znikł, dowiedziałem sie że poziom oleju w moim xedosie musi byc utrzymywany na poziomie większym niż 3/4 na bagnecie. Mineło juz troche czasu od wymiany oleju i jak narazie jest dobrze, ale kontrola oleju musi byc bo moja madzia ma dziwną tendencje do brania oleju co prawda nie jest tak tragicznie, czytałem że niektórzy mają z tym większy problem dużo większy problem aha ja jeżdze na castrolu 10w 40. Staraj sie utrzymywać olej na dość wysokim poziome a powinno być dobrze, no a jak nie to wymianka popychaczy ;P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 paź 2007, 16:42
Posty: 9
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16V 1994r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6