Wymiana rozrządu Mazda 626 2.0 16V

Postprzez noxes » 23 lis 2011, 13:11

klucza nie musisz mieć. Ale pompę wody to wymień koszt nie duży a na pewno gorzej nie będzie i unikniesz późniejszych kosztów. Myślę że wymiana rozrządu nie jest jakos specjalnie trudna. Najważniejsze to ustawić na znakach rozrząd i dla bezpieczeństwa zaznaczyć korektorem przed zdjęciem paska.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez MARSELUSS82 » 22 gru 2011, 00:03

Miejsca nie jest za dużo ale ogólnie nie jest to trudne, załatw tylko jakiś przyżąd do blokowania koła na wale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez noxes » 22 gru 2011, 09:52

MARSELUSS82 napisał(a):załatw tylko jakiś przyżąd do blokowania koła na wale.

nie jest w zupełności potrzebny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez MARSELUSS82 » 22 gru 2011, 13:38

u mnie było tak do ... że musiałem soś na szybko pospawać, ułatwia prace
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez rt125maz » 27 gru 2011, 21:58

Ostatecznie jakie były koszty wymiany rozrządu i czy wykonałeś sam tą czynność? Sam muszę także wymienić rozrząd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez noxes » 27 gru 2011, 22:42

koszty to zależy co i za ile kupisz.
Potrzebne będą;
pasek
napinacz
rolka prowadząca
spręzynka
opcjonalnie pompa wody(polecam ją wymienić bo po wymienie za jakiś czas padnie) i uszczelka pod pokrywę zaworów.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rt125maz » 27 gru 2011, 23:07

znalazłem taki komplet na allegro czy jest dobry i wart jest tych pieniędzy?
http://allegro.pl/rozrzad-kpl-mazda-1-8 ... 52794.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez Piotr » 27 gru 2011, 23:53

trochę drogawo...

ja za taki komplet jak poniżej do 2.0 dałem 600zł z groszami
– pasek oryginał OE MAZDA
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK japoński
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN japońska
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA
– pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami
Ostatnio edytowano 27 gru 2011, 23:57 przez Piotr, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez noxes » 27 gru 2011, 23:53

rt125maz napisał(a):znalazłem taki komplet na allegro czy jest dobry i wart jest tych pieniędzy?
http://allegro.pl/rozrzad-kpl-mazda-1-8 ... 52794.html

nie. Zapytaj smirnoffa o elementy i ceny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kaczor9 » 28 gru 2011, 23:55

Pompę wody to odrazu wymieniaj z rozrządem jedna robota , i radziłbym zmienić sprężynkę ,ja ostatnio miałem niespodziankę pękła mi właśnie ta malutka i niewinna sprężynka i mało brakowało że przez nią miałbym dużo dużo problemów.
Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim mazdowiczom
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 15:34
Posty: 16
Auto: Mazda 626 1.8 90KM '95

Postprzez Speed » 29 gru 2011, 12:54

jaca_626 napisał(a):ogólnie uważam że pasków wielorowkowych nie musisz wymieniać jeżeli są gucio ;) w sumie nic trudnego wymienić je samemu, tyle że jeden z tychże pasków napędza alternator i pompę wody to tego w sumie lepiej zmień ;) polecam contitech'a.


Mogę polecić paski oryginalne mazdy , są jakieś dwa razy tańsze ;)
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Pajko » 1 sty 2012, 22:16

Ja w najbliższym czasie zabieram się za wymianę rozrządu i mam prośbę czy ktoś ogarnięty w tym temacie mógłby opisać krok po kroku jak to ugryźć ? Nie robiłem tego nigdy a wolał bym wiedzieć na co uważać itp .Chodzi mi o kompleksową wymianę rozrządu tzn. pompa wody , wszystkie paski klinowe , uszczelki , simeringi itp . Co warto wymienić dodatkowo a co nie koniecznie . Fajne jak by były do tego jakieś fotki .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez noxes » 1 sty 2012, 22:56

jest fotorelacja wymiany rozrządu i jest też mój opis gdzieś w tym dziale. Na pewno musisz wymienić;
Uszczelkę pod pokrywą zaworów
uszczelniacze na walkach rozrządu
Uszczelniacz wału korbowego
Pompę wody
Pasek rozrządu
Napinacz wraz ze sprezynką
rolkę prowadzącą
Uważaj aby nie przestawić kółek na wałkach rozrządu i nie poruszyć silnikiem podczas wymiany paska, uszczelniaczy.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Pajko » 1 sty 2012, 23:06

A te uszczelniacze na wałkach rozrządu i wału korbowego to jakieś specjalne ustrojstwa są do tego potrzebne czy ogarnę to samemu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez noxes » 1 sty 2012, 23:20

przydałby sie przyżąd do blokowania wałków rozrządu. Z wyjęciem simeringów nie powinno być większego problemu
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Pajko » 2 sty 2012, 11:30

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez noxes » 2 sty 2012, 12:37

Tak coś takiego, ale co do jakości tego się nie wypowiem. Kiedyś się przejechałem na przyrządach z allegro.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Pajko » 2 sty 2012, 13:07

no tak , ale ja użyje tego raz , nie prowadzę warsztatu wiec po co mam inwestowac 200 pln
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez tomi-ex » 27 gru 2012, 15:02

czeka mnie teraz wymiana rozrzadu w 626 GE zastanawiam sie nad takim zestawem z allegro
– pasek rozrządu oryginał OE MAZDA FP01-12-205A9A (OE w pudełku mazdy)

– napinacz paska oryginał OEM MAZDA FS01-12-700 (OEM NSK Japan – folia)

– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA FS01-12-730 (OEM NTN Japan – folia)

– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA FS01-12-711 (OE, luzem)

– pompa wody japońska AISIN (producent oryginałów OE dla TOYOTY)
za ponad 600zł

Nie mogę nigdzie znaleźć informacji o naciągu paska , gdzie sprawdzić naciąg i ile powinien wynosić luz ?
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2012, 14:53
Posty: 40
Skąd: Częstochowa
Auto: 626 GE 1.8 16v

Postprzez noxes » 27 gru 2012, 21:34

tomi-ex napisał(a):Nie mogę nigdzie znaleźć informacji o naciągu paska , gdzie sprawdzić naciąg i ile powinien wynosić luz ?

nikt Ci tego nie napisze, bo to trzeba mieć w głowie. jak naciągniesz za mocno to będzie wył, jak za lekko to przeskoczy. Pompa wystarczy GMB. Nie upieraj się za tym allegro tylko zadzwoń do carspeedu/ smirnoffa i Ci wyliczą tanio to co potrzebne.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6