Silnik się grzeje (626 GE FS 95r.)

Postprzez tomyp82 » 12 lut 2010, 13:09

witam . mam problem (mazda 626 2.0 benzyna+lpg) chyba z chodzeniem-gdzieś mi płyn wywala i sie silnik grzeje. dzieje sie tak po ok 300 – 400 km od dolania płynu do chłodnicy.
głowica zrobiona, korek od chłodnicy wymieniony ( 0,9) nie ma wycieków płynu, grzanie jest, termostat wymieniony (dziala),wentylator działa , płynu ubywa i sie gotuje
wygląda to tak jakby nie puszczal na chłodnicę a pózniej brak płynu i pozamiatane. byłem u trzech mechaników i kazdy coś wymienił a to dalej sie dzieje. czy moze byc jakis czujnik za to odpowiedzialny????
proszę o pomoc !!!!
Ostatnio edytowano 12 lut 2010, 13:45 przez tomyp82, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 12:45
Posty: 6

Postprzez Grzyby » 12 lut 2010, 13:19

Dodaj proszę w tytule o jakie auto z jakim silnikiem chodzi.
Ułatwi to ludzim odpowiedzi.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MazDarek » 12 lut 2010, 14:30

Nie wycieka przy pompie wody?
Pozdrawiam,
Darek

Kiedyś z Mazdowsza teraz na bezmaździu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda Scenic II ph II :)

Postprzez tomyp82 » 14 lut 2010, 16:31

nie wycieka. wymieniana była. dodam ze spotkałem sie ze znajomym który posaia tez taka mazde i ma ten sam problem.. nikt nie moze dojsc o co chodzi...
chyba ze w uladzie jest jakaś minimalna nieszczelność i nie widać nawet ze ucieka płyn. a moze to wina jakiegos czujnika lub cos w tym stylu????
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 12:45
Posty: 6

Postprzez Redoo » 15 lut 2010, 02:47

jak sie nie miesza płyn chłodniczy z olejem i nie powstaje typowa maź na korku to raczej nie będzie to uszczelka... na ogół uszczelki od strony zewnętrznej się nie przepalają chyba że zadziała czynnik zewnętrzny. prędzej bym obstawiał papę wody która mogła się porostu zatrzeć...Możesz mieć też problem z blokiem silnika obadaj go dokładnie czy gdzieś nie wycieka,A jaką pompę zamontowałeś?Bo to sprawa jest prosta płyn chłodnica + szczelność =obieg i chłodzenie!Możesz też mieć nieszczelność gdzieś na wężach i może płyn uciekać i sie układ zapowietrzać.Przypadkiem po zrobieniu głowicy nie dolewałeś płynu do gorącego silnika przy minusowych temp?!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez ROMAN-R87 » 15 lut 2010, 21:28

ja stawiam na koniec uszczelki pod glowica
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez tomyp82 » 15 lut 2010, 22:28

uszczelka robiona i 100% ok... chyba wymienie wszyskie przewody i zobaczę
ogólnie rzecz biorąc to po paru przegrzaniach silnika musiałem wymienic pierscienie bo mi olej brała i przy okazji rozrzad wiec i pompa wody tez przy okazji była sprawdzona po takim remonciku pojezdziłem tydzien i silnik sie znow zatemperaturował, wiec wymieniłem korek chłodnicy, po tygodniu powtórka z rozrywki, no a teraz wymieniłem juz dwa przewody i czekam magiczny tydzien lub 400km...
moze za to odpowiadać jakis czujnik przekaznik przy wentylatorze lub jakis cudak elektroniczny?? ja sie na tym kompletnie nie znam ale jak tak dalej bedzie z tą mazdzinka to zrobie profesora z układu chłodzenia do mazdy
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 12:45
Posty: 6

Postprzez Hugo » 16 lut 2010, 00:06

Włącza się wentylator przy chłodnicy podczas dluzszego postoju?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez tomyp82 » 16 lut 2010, 01:03

tak....
a moze sie on właczac np zbyt późno?????????
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 12:45
Posty: 6

Postprzez ROMAN-R87 » 16 lut 2010, 15:27

mozliwe ze czujnik odpowiadajacy za wlaczanie/wylaczanie wentylatora zdechl
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez tomyp82 » 17 lut 2010, 15:02

a jak to sprawdzic? czy to jakaś wyzsza szkoła jazdy czy mozna to zrobic domowymi sposobami? i jak ten czyjnik wyglada i gdzie jest??????
jak tej usterki nie zrobie to sie wykoncze bo mecze sie z tym od ponad pół roku!!!

dziękuję za zainteresowanie i pomoc


juz niedługo tydzien minie i zobacze czy wybuchnie po zmianie przewodów;)))) -jak tak to juz mi tylko czujniki wszelakie zostana do wymiany
a pozniej bedzie:
" kto chce kupić mazde -wszystko nowe" :))))))
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 12:45
Posty: 6

Postprzez ROMAN-R87 » 17 lut 2010, 15:17

czujnik jest w obydowie termostatu, jak wyciagniesz wtyczke , to powinien sie wlaczyc wentylator, a tak przy okazji sprawdz sam wiatrak podlaczajac go na krutko do aku czy dziala,jak wszystie z tych rzeczy sa sprawne to mozliwe ze mozesz miec peknieta glowice, mimo ze uszczelka byla wynieniana.Prawdopodobnie mechanik mogl za mocno dokrecic glowice do bloku
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez fujimore » 19 lut 2010, 16:19

coprawda madzi już nie mam ale z tego co pamiętam miałem też taki problem okazało się, że miałem niewielką nieszczelność w okolicy pompy wody i pasek był do wymiany .
Po uszczelnieniu pompy i wymianie paska jak ręką odjął.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2008, 11:13
Posty: 10
Skąd: Poznań

Postprzez tomyp82 » 11 mar 2010, 14:21

termostat mam na dole po lewej stronie silnika a czujnik był na górze po prawej stronie( wchodzi tam główny wąż od chłodnicy na trójnik)– ze mną trzeba jak z dzieckiem bo zabłądzę :))))
wyjąłem wtyczkę i rzeczywiście wentylator się włączył czyli jest sprawny , ale tknęło mnie wyjąć ten czujnik bo wydawało mi się ze raz się włącza raz nie... jak go wyjąłem to się rozsypał ... wiec miałes racje ze czujnik- z tym ze po prostu działał kiedy chciał- dziwne ale prawdziwe...
dla ogólnej wiadomosci : czujnik do tej mazdy pasuje od forda probe- ale to pewnie wiecie( ja nie wiedziałem i sie troche namęczyłem żeby go znależć)
podsumowując: wymieniłem korek w chłodnicy, dwa przewody gumowe i ten czujnik – na razie jezdzi i nie dolewam płynu :D
ku przestrodze dla innych: nie róbcie od razu głowicy tylko najpierw sprawdzcie przewody korek czujnik i termostat- teraz to jestem madry :)
ale to dzieki Waszej pomocy

dziekuje Wszystkim za pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 12 lut 2010, 12:45
Posty: 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6