Problem z obrotami na zimnym silniku

Postprzez Intruz » 24 sty 2010, 23:53

Witam.
Szukałem podobnego problemu na forum, ale nie udało mi się znaleźć. Otoż w mojej 626 pojawił się następujący problem. Na zimnym sliniku po zapaleniu i uzyskaniu właściwej temperatury cieczy chłodzącej obroty nie spadają i utrzymują się na poziomie 2tys obr. Po odczekaniu około 10-15 minut obroty zaczynają falować po czym osiągają swój właściwy poziom. Opisana sytuacja ma miejsce przy pracy na benzynie jak i na LPG. Dodam, że zanim obroty osiągną właściwy poziom nie mogę przełączyć paliwa na LPG, gdyż auto gaśnie. Dodatkowo pod maską widać szron na parowniku. Dodam też, że około 3 tygodnie temu wymieniana była pompa wody i termostat. Czy może być tak, że po prostu na mrozach które obecnie mamy ( w tym momencie -19 na termometrze) po prostu zacina się termostat ? Wspomne jeszcze że nie zauważylem żadnego ubytku cieczy z układu. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Hugo » 25 sty 2010, 01:29

A układ chłodzenia został odpowietrzony?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Inte » 25 sty 2010, 03:49

Hugo dobrze pisze, od tego obroty mogą falować.
sam ze swoich doświadczeń wiem, że co niektórzy mechanicy nie wiedzą jak odpowietrza się poprawnie układy w mazdach...
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Intruz » 25 sty 2010, 09:39

Hmmm. Oby to było to. A podpowiecie jak to poprawnie zrobić ? Dzisiaj rano zauważyłem jeszcze że mimy temperatury cieczy na właściwym poziomie powietrze z nawiewu jest letnie zamiast gorącego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Intruz » 25 sty 2010, 11:22

Znalazłem na forum taką wskazówkę: "Wlewasz płyn na pracującym silniku pod korek, zakręcasz korki i czekasz aż włączy się wentylator a w międzyczasie dolewasz płynu do zbiornika wyrównawczego około 3-4 cm nad max.Po ostygnięciu silnika sprawdź poziom w zbiorniku i chłodnicy"

Zrobiłem jak w przytoczonym poście z tym, że nie doczekałem się załączenia chłodnicy bo na zewnątrz jest -18 :). Zdziwiło mnie natomiast, że w zbiorniczku wyrównawczym mam 5-7cm ponad full natomiast na zapalonym silniku dolałem około 300ml do chłodnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Redoo » 25 sty 2010, 18:54

Intruz ale ten model nie ma zbiorniczka wyrównawczego układ zamknięty lejesz prosto do chłodnicy,skoro parownik ci oszroni to musisz odpowietrzyć uzupełniając płyn chłodzący!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Inte » 25 sty 2010, 19:01

odkręć korek zapal silnik i czekaj, aż załączy się wentylator, dolej wody. dla pewności powtórz jeszcze raz.
czekając na wentylator też tam dasz radę coś dolać. ew możesz uciskać węże od ukł. chłodzący (wyczujesz który jest najmiększy)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez kzh600 » 25 sty 2010, 19:09

witam mamm pytanie do fachowcow od odpowietrzania :) !!! zmienilem płyn odpowietrzyłem układ ksiązkowo jak przełącze lpg na rozgrzanym silniku przejade ok 2-5 km chłodnica jest zimna przewód górny ciepły dolny zimny zjawisko występuje na lpg obroty równe...temperatura w normie cały czas......na benzynie ok ma ktoś pomysł ??? auto nie garażowne ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2006, 14:50
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG

Postprzez Redoo » 25 sty 2010, 19:28

kzh600 zapowietrzone!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Intruz » 25 sty 2010, 19:53

Redoo napisał(a):Intruz ale ten model nie ma zbiorniczka wyrównawczego układ zamknięty lejesz prosto do chłodnicy,skoro parownik ci oszroni to musisz odpowietrzyć uzupełniając płyn chłodzący!
Hmmm mowisz ze nie ma zboriniczka wyrownawczego? To w takim razie od czego jest zbiornik plynu chlodniczego, który znajduje się po lewej stronie auta przy akumulatorze? Myślałem, że to zbiornik wyrównawczy. Oczywiście zastosuję się do wskazówek które dostałem i z które z góry dziękuję :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Redoo » 25 sty 2010, 20:11

Intruz ja też tak kiedyś myślałem ale nie jest to zbiorniczek wyrównawczy,jak ci to napisać od czego jest? hmm tam jest płyn wyrzucany ale nie zasysa go z tamtą d hmm chyba tak będzie dobrze!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Inte » 25 sty 2010, 20:13

Intruz jest to zbiornik wyrównawczy. ale nie pełni takiej funkcji jak np. w oplach, audi itd
układy w mazdzie nie odpowietrzasz tak jak w przytoczonym przez Ciebie wcześniej cytacie.
resztę niech Ci dopowiedzą obeznani w temacie ;)
btw, nie chce mi się sprawdzać ale coś czuję, że takich tematów multum na forum ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Redoo » 25 sty 2010, 21:00

no kolega Inte dobrze dopisał!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hugo » 26 sty 2010, 01:02

1. Odpalasz silnik.
2. Podnosisz maskę ;)
3. Dolewasz do zbiorniczka wyrównawczego na full i go zamykasz.
4. Odkręcasz korek NA CHŁODNICY.
5. Z otwartą bańką płynu czekasz aż załączy się wentylator.
6. Kiedy się włączy wentylator poziom płynu w chłodnicy natychmiast opadnie.
7. Wtedy natychmiast dolewasz do pełna.
8. Płyn będzie się wylewał za nim drugi raz włączy się wentylator, ale się nie przejmuj.
9. Jak się włączy to dolewasz na full w chłodnicy.
10. Czekasz jeszcze raz po czym zakręcasz korek na chłodnicy i w razie potrzeby dolewasz na full do zbiorniczka wyrównawczego.
11. I na tym koniec.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Intruz » 26 sty 2010, 15:10

Dzięki za info. Niestety muszę poczekać do weekendu, ponieważ na takim mrozie czekanie na załączenie wiatraka potrwa wieki. W weekend w ogrzewanym garażu powinno się udać. Jeszcze raz dzięki za info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez bart2500 » 5 lut 2010, 00:06

Jaka masz instalacjie lpg? szron moze byc spowodowany tym ,ze masz ustawiony "komputer"gazu na za niska temperature przelaczania sie na gaz. Gazownicy przewaznei zanizaja zalecana temperature dla mojej aktualniej Mazdy i instalacji podobno 20C jak kupilem Ja pojechalem do gazownika powiedzial ze mam na 5st o ile latem to nie duzy problem tak zima ciągnie to za soba konsekwecjie...
Początkujący
 
Od: 20 sty 2010, 17:31
Posty: 4
Skąd: Opole
Auto: mazda 626 1.8 16V

Postprzez alf28 » 5 lut 2010, 21:27

Redoo napisał(a):Intruz ja też tak kiedyś myślałem ale nie jest to zbiorniczek wyrównawczy,jak ci to napisać od czego jest? hmm tam jest płyn wyrzucany ale nie zasysa go z tamtą d hmm chyba tak będzie dobrze!
co z bzdury !!!!!!!! a niby skąd zasysa ?? ze zbiornika spryskiwaczy <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Intruz » 15 lut 2010, 20:05

Hugo napisał(a):1. Odpalasz silnik.
2. Podnosisz maskę ;)
3. Dolewasz do zbiorniczka wyrównawczego na full i go zamykasz.
4. Odkręcasz korek NA CHŁODNICY.
5. Z otwartą bańką płynu czekasz aż załączy się wentylator.
6. Kiedy się włączy wentylator poziom płynu w chłodnicy natychmiast opadnie.
7. Wtedy natychmiast dolewasz do pełna.
8. Płyn będzie się wylewał za nim drugi raz włączy się wentylator, ale się nie przejmuj.
9. Jak się włączy to dolewasz na full w chłodnicy.
10. Czekasz jeszcze raz po czym zakręcasz korek na chłodnicy i w razie potrzeby dolewasz na full do zbiorniczka wyrównawczego.
11. I na tym koniec.

Wielkie dzięki za pomoc. Zrobiłem dokładnie jak opisałeś i problem znikł. Pozdrawiam i dziękuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez Hugo » 16 lut 2010, 00:04

No to świetnie. Szerokiej drogi.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6