Strasznie dymi gdy jest zimny silnik

Postprzez noxes » 20 gru 2009, 12:31

steven napisał(a):czy dymi przez pierścienie czy przez gumki zaworowe
przez gumki napewno nie bo głowica była robiona wywaliłem 1000zł na to. Wtedy jeszcze było ciepło i wiedziałem że to na 100% dym. No niewiem, niech choroba się rozwija zobaczymy co będzie. Jak ostygnie i ją odpale to zrobię zdjęcie i pokaże co się dzieje :D Kurde jak bym ją tak odpalił w garażu podziemnym to ludzie by się pogubili hahaha
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Hazu » 20 gru 2009, 12:51

O braniu oleju i dymieniu jest już temat więc poco tu rozwijać na nowo wątek.
noxes poczytaj sobie temat i dowiesz się że nic nie da sama wymiana uszczelniaczy zaworowych w takim przypadku jak Twój.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5044
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez noxes » 20 gru 2009, 12:56

Ja juz siedzę drugi dzień i wszystko czytam, ok trzeba się z tym pogodzić chociaż nie przyjdzie mi to łatwo... Teraz sobie jednak mysle że to mogą być pierścienie ech...
Ale zdjęcie wyśle.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez steven » 20 gru 2009, 13:14

markmas no właśnie mi nic nie dymi... ale może jestem wybryk natury :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez steven » 20 gru 2009, 13:16

noxes jak pierścienie to chyba powienieneś mieć mniejsze ciśnienie na cylindrach.. czy nie koniecznie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Hazu » 20 gru 2009, 13:21

steven napisał(a):czy nie koniecznie pytajnik

nie koniecznie w przypadku mazd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez markmas » 20 gru 2009, 14:27

steven napisał(a):markmas no właśnie mi nic nie dymi... ale może jestem wybryk natury :D


Wybryk natury :P Z tego co pamiętam to nie masz kata :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez motylek322 » 20 gru 2009, 15:29

markmas napisał(a):Niekoniecznie kat :P Proces spalania benzyny wydziela .... chemię miałem dawno i nie pamiętam dokładnie jak to się nazywa :) ale ogólnie – może i nawet powinno zalatywać tzw zgniłymi jajami :)


Jak zalatuje zgniłymi jajami to wydziela się gaz o nazwie siarkowodór. Bardzo trująca substancja. Ten gaz powstaje, gdy nie jest dobrze rozgrzany katalizator. To tak dla ścisłości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 10:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez steven » 20 gru 2009, 15:51

markmas napisał(a):Z tego co pamiętam to nie masz kata

a no nie mam :) a jakbym miał to by dymiło, czy jakbym miał może wypalony lub zalepiony to by dymiło...

teraz nicka powinienem zmienić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez markmas » 20 gru 2009, 16:10

A właśnie, że nie :P Tylko sprawny katalizator w takich temperaturach dymi :) Po spaleniu benzynki lecą sobie gazy przez układ wydechowy o składzie chemicznym <szok>, przechodzą przez kat i dalej sobie lecą w postaci dwutlenku węgla i właśnie wody. Dlatego przed nagrzaniem kata reakcja odparowywania zachodzi wolniej i po zderzeniu się z temperaturą poniżej zera woda paruje na maksa, a przy temperaturze wyższej niż 0 leci po prostu woda :)
Często widzę na forum, że "ratunku leci benzyna przez wydech" – to nie benzyna to woda, a że trochę śmierdzi to już inna sprawa – Katalizator eliminuje większość syfu, ale nie eliminuje zapaszku :P
To tyle co wiem na temat katalizatorów – Jeśli chcesz poznać budowę i dokładną zasadę działania to już nie do mnie :P

Co do nicka – to już Twoja decyzja <lol> – przecież nie każdy musi wszystko wiedzieć. Co jest do wszystkiego, to jest do niczego :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez steven » 20 gru 2009, 16:16

no właśnie ja jak słyszałem o zgniłych jajach to utożsamiane to było wykończonym katalizatorem... ale też się na nich nie znam :D a co do pary, to Twoje słowa mają sens :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 10:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez markmas » 20 gru 2009, 16:19

Tak śmierdzi każda bezołowiowa :P Jak jeździłem jeszcze maluchem który nie miał kata, a system wydechowy miał jaki miał, to dopiero był meksyk :P

steven napisał(a):a co do pary, to Twoje słowa mają sens


A naumiałem się grzecznie i teraz tylko powtarzam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Hugo » 20 gru 2009, 16:20

noxes problemem Twojego auta są zapieczone lub/i zużyte pierścienie olejowe (zgarniajace film olejowy ze ścianek cylindrów). Na jakim oleju jeździsz?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez noxes » 20 gru 2009, 17:07

Teraz jeżdzę na 10/40 wcześniej był 5/40. Ciśnienie moze się zmniejszyć gdy stoją pierścienie, ale nie zawsze. Teraz jak ja odpaliłem to normalnie szok dymu co niemiara, normalnie zasłona dymna dla wojska pierwsza klasa. Zachwilę wrzucę zdjęcia to sami zobaczycie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Hugo » 20 gru 2009, 18:15

noxes napisał(a):Teraz jak ja odpaliłem to normalnie szok dymu co niemiara, normalnie zasłona dymna dla wojska pierwsza klasa.
Też tak miałem w identycznym aucie jak Twoje i za 30 zł to naprawiłem. Jak? Zalałem olej Elf Evolution SXR 5W 30 (droższy o 30 zł od poprzedniego). Od tej pory ani śladu jakiegokolwiek dymku, ale decyzja należy do Ciebie. Ja Broń Boże do niczego nie namawiam.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez noxes » 20 gru 2009, 18:25

Spróbować mogę bo to i taktańsze od wymiany pierścieni...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez noxes » 20 gru 2009, 18:34

Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Bartek1986 » 20 gru 2009, 18:49

pierścienie..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 12:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez markmas » 20 gru 2009, 18:53

A ja dopiszę :) zmień mechanika....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 22:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez noxes » 20 gru 2009, 19:06

ech no trudno po świętach będę musiał ja odstawić... Ale zadyme ładną robi i dym nie jest niebieski jest taki raczej szary jak nie biały, niewiem dlaczego ale sie uczepiłem tego niebieskiego dymu który jest jak sa pierścienie wyrypane...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6