Jakie różnice między FS a FS2

Postprzez zibi626 » 2 kwi 2009, 09:47

Czy ktoś wie jakie są różnice o ile w ogóle jakieś są między silnikami FS a FS2 ?? Szukałem w Szukajce,ale nie znalazłem nic konkretnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 2 kwi 2009, 23:53

zibi626 napisał(a):FS a FS2

A gdzie znalazłeś silnik FS2 ?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 3 kwi 2009, 00:36

Nie wiem – nie spotkałem się z oznaczeniem FS2.

A jeśli chodziłoby o silnik FS 136KM to jest on "niemontowalny" w budzie GE.
Przede wszystkim ta wersja (136KM) jest na innym interfejsie niż "klasyczny" FS z GE. Bimbak kiedyś wałkował ten temat dokładnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zibi626 » 3 kwi 2009, 08:06

oznaczenie FS 2 znalazłem u siebie z przy aparacie zapłonowym :) a oznaczenie FS ma inny silnik,który oglądałem u swojego ojca stąd pytanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Grzyby » 3 kwi 2009, 08:44

Chodzi o odlew na bloku?
Nie wiem co to, ale na pewno nie jest to inny silnik.
FS był produkowany w 1 wersji (w GE na Europę i USA) i ma 116KM. Tak w Cronosach, Specialach jak i w "zwykłych" 626 jest to ta sama jednostka napędowa.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zibi626 » 3 kwi 2009, 08:51

Chodzi o odlew na bloku?

Tak :)No właśnie wiem,że była jedna wersja, ciekawe tylko po co robili FS i FS2 ;) Chyba,że o czymś nie wiemy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez oblivion » 3 kwi 2009, 13:39

A może na innej części silnika jest FS 3 i jest to jakaś numeracja części montażowych? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez Grzyby » 3 kwi 2009, 13:48

oblivion napisał(a):A może na innej części silnika jest FS 3 i jest to jakaś numeracja części montażowych?

bardzo możliwe
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kierownik » 3 kwi 2009, 16:41

a może koledze chodzi o FS'a z GE 105KM i FS'a z GF 90KM?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez zibi626 » 3 kwi 2009, 21:04

kierownik napisał(a):a może koledze chodzi o FS'a z GE 105KM i FS'a z GF 90KM?


90HP i 105HP toż to silnik FP :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez kierownik » 6 kwi 2009, 09:14

zibi626 napisał(a):90HP i 105HP toż to silnik FP

ale na bloku ma wytłoczone FS :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez szaman207 » 22 maja 2009, 11:13

SIEMA JA MAM GF-KĘ O NUMERZE vin JMZGF14P201137215 A NA BLOKU NAPISANE JEST FS2.
Myslalem że mam FP 90KM. Jaki to jest silnik z oznaczeniem FS2?? Ktoś wie??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lut 2009, 10:05
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626GF FP 1.8i 16v

Postprzez pawelMX6 » 22 maja 2009, 12:13

szaman207, VIN wskazuje na:
Producer: Mazda Of motor Of corporation
Number of packages: 4
Color of the body: 16S Medium of blue of metallic
Color of the salon: GD9 Of blue/Off-black
Date of the production: 24.09.1997 Model: 626
Code of the body: GF (first generation of 04.1997-08.1999[gg])

FP, 1840, 4, 16V, DOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez PLaster » 22 maja 2009, 19:42

Jeśli chodzi o silniki FS to było ich kilka wersji, znaczy się podstawa była ta sama (mogły występować różnice np, stopień sprężania), a różniły się wersją ECU, mocą i latach produkcji, oraz w jakich autach występowały.
A takie występowały:

FS 2.0 16V 85KW 116KM 92-98r

FS1R 2.0 16V 90KW 122KM 99-00r
FS1R 2.0 16V 88KW 120KM 00-02r

FS2A 2.0 16V 85KW 116KM 99-08r
FS2B 2.0 16V 85KW 116KM 99-08r

FS2C 2.0 16V 100KW 136KM 99-08r
FS2C 2.0 16V 100KW 136KM 99-08r

FS31 2.0 16V 86KW 117KM 94-97r

FS4B 2.0 16V 83KW 113KM 99-02r

FS7E 2.0 16V 96KW 131KM 00-05r
FS7G 2.0 16V 96KW 131KM 00-08r

FS83 2.0 16V 86KW 117KM 91-97r
FS84 2.0 16V 86KW 117KM 91-97r

FSH9HP 2.0 16V 100KW 136KM 97-99r

FSJ1HP 2.0 16V 100KW 136KM 97-99r
FSJ2LP 2.0 16V 85KW 116KM 97-99r
FSJ4HP 2.0 16V 100KW 136KM 97-99r

FSS9 2.0 16V 85KW 115KM 97-99r
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez misio5986 » 29 cze 2009, 23:14

podlacze sie do kolegow bo nie moge znalesc nigdzie pomocy... posiadam mazde 626 Gf face lift z 99roku z silnikiem 2.0 i 116ps. Komputer ecu ktory mam to FS2A. Na serwisie mazdy powiedzieli mi ze jak zmienie na FS2C to bede mial 136 ps. niestety nie moge poradzic sobie z odpaleniem auta na tym komputerze. mam z mazdy kod do nauczenia kluczy ale nie moge wejsc w tryb serwisowy(5cio krotne szybkie przekrecanie kluczyka....). Na mazdzie tez nie moga sobie poradzic... prosze o pomoc....
Początkujący
 
Od: 15 lip 2007, 16:26
Posty: 5
Auto: Mazda 626GF 2,0i 99rok 136koni

Postprzez Marekkk » 29 cze 2009, 23:28

W FS-ie 115KM, a FS-ie 136KM różnica jest też taka:

Skrzynia jest krótka, tzn. być może skrzynia jest ta sama (choć ma na 99% trochę inne przełożenia).

W FS-ie 115KM na 3-ce idzie jakieś 160km/h, a wersja 136KM ok. 150km/h, trzeba szybciej i częściej zmieniać biegi, takie jest odczucie jeżdżąc obydwoma wersjami :)

Przyjemniejsza jest wersja 115KM, ale jak ktoś lubi szaleć od świateł do świateł to lepsza będzie wersja H.P. czyli 136KM. Mocniejszym FS-em szybciej również się wyprzedza przy prędkości ok.80-120km/h, idzie odrazu a słabszy trzeba rozkręcać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez Mako » 30 cze 2009, 00:02

roznice na kompie i skrzyni sie nie koncza, byl juz taki temat o roznicach tych dwoch silnikow, w 136 wystepowaly chyba tez inne walki rozrzadu
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez Grzyby » 30 cze 2009, 00:08

Mako napisał(a):roznice na kompie i skrzyni sie nie koncza

dokładnie i było już o tym

misio5986 napisał(a):Na serwisie mazdy powiedzieli mi ze jak zmienie na FS2C to bede mial 136 ps.

zmień szybko serwis ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez misio5986 » 30 cze 2009, 19:28

dziekuje za pomoc... dzisiaj udalo mi sie uruchomic ten komputer. w serwisie mazdy podali mi zly kod bo sie pomylili ale teraz jest juz dobrze. Auto jest mocniejsze co idzie odczuc szczegolnie na niskich obrotach. Roznicy w walkach weglug komputera serwisowego mazdy nie ma. sa te same silniki tylko rozne komputery. mimo to dziekuje za pomoc:)
Początkujący
 
Od: 15 lip 2007, 16:26
Posty: 5
Auto: Mazda 626GF 2,0i 99rok 136koni

Postprzez Mako » 30 cze 2009, 23:20

misio5986 napisał(a):Roznicy w walkach weglug komputera serwisowego mazdy nie ma. sa te same silniki tylko rozne komputery

wg komputera serwisu mazdy moja 323F miala 4 filtry przeciw pylkowe hahaha , komputer swoje a fachowcy z forum swoje i kto ma racje ?? roznice mozesz czuc bo pewnie masz teraz troche inny przebieg momentu obrotowego i mocy, przekonasz sie ile masz koni tylko w jeden sposob, jedz na hamownie i przebadaj madzie ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6